"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sekalaisia Necromunda ja FB-ukkoja

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Day
Valvoja
Viesti:

Sekalaisia Necromunda ja FB-ukkoja

Viesti Kirjoittaja Day »

Heippa.

Mäkin maalaan, ainakin toisinaan. Viime aikoina on tullut tehtyä lähinnä peliukkoja, ohessa kuvia.

Lyhyet selitykset, kirjoitan illalla lisää:
- Escherit ovat eeevil gimmel -joukkiota. Pelinappeja, kaiken lisäksi vielä kesken.
- Scavvyt ovat toista necromunda -joukkoa, todellisia speed paint-nappeja: seitsemän figua kuudessa tunnissa. Tuli hieman kiire peliä edeltävänä iltana.
- Beastmanit ovat osa warbandiani. Pelinappeja.
- Minotauri ei oikeasti ole minotauri, vaan 150% alkuperäisestä koosta kasvanut beastman, jolle Nurgle antoi siivet, hännän ja sarvet. Sekoitus hyvää maalausta ja pelitasoa.

Gimmeleitä
Lisää Gimmeleitä
Scavvyjä
Lisää Scavvyjä
Beastmanit
"Minotauri"

Haukkukaa ihan vapaasti.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Fujix

Viesti Kirjoittaja Fujix »

Miks pitäis haukkua, ihan hienoja figuja ovat kaikki, tykkäsin tosta Minotaurista hyvin paljon.

Hienompia ainakin kun mun maalaamat :)

Erikoinen valinta kirjottaa noita nimiä tohon, mutta kyllä toimii
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Jaa että haukkua pitäisi... No, haukun nyt näin ensialkuun että onpa aika perkuleen komeita ukkoja :wink: Maalausjälki on tosi hyvää!
niih.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Noi sun pelifiut on kyllä maalaukseltaan huippuluokkaa. Vaikka voisivat toki olla hienompia, alkaa tuota suurempi maalaukseen panostaminen valumaan hukkaan pelkissä pelifiguissa.

Sen sijaan tuota siipiveikkoa kommentoisin vähän tarkemmin.
Värit on hyvin valittu ja yleisilme on jotenkin vakavampi ja terävempi (siis figu on jotenki selkeämpi kuin vaikka se figu jolla osallistuit 'conissa fantsukategoriaan) kuin sun figuissa yleensä on totuttu.

Sen sijaan mikä figussa mättää on NMM. Älä ymmärrä väärin, metalliosissa on kyllä hyviäkin kohtia, ja teknisesti blendaus on hyvää. Sen sijaan highlightien asettelu saa figun näyttämään luonnottomalta, ihan kuin valonlähde olisikin maassa eikä ylhäällä (kuten loppuosa figusta on highlightattu).

Hyvä tapa ajatella tuota sky-earthia on miettiä, että peilautuva maisema on pohjaväri, jonka päälle highlightataan. Esimerkiksi jos sä haluat vaikka maalata jonkun pinnan siniseksi, sä ensin maalaat koko alueen tasaisesti sinisellä ja vasta alat highlightata sitä sen jälkeen. No NMM:ssä periaate on vähän sama, mutta sen tasaisen pohjavärin tilalla on maalatut heijastukset, joihin tulee maalata vielä highlightit. Tietystikään homma ei toimi niin että ensin maalaa heijastukset ja sitten highlightit, mutta noin se on hiukan helpompi ajatella. Pinnan heijastukset ja highlightit eivät siis saisi olla suoraan riippuvaisia toisistaan.
Nyt näyttäisi siltä, että aseissa on maalattu pelkkä horisontin heijastuma ja jätetty highlightaaminen väliin kokonaan.
Tarkemmin katsottuna itse asiassa kirveen kultainen osa on tehty juuri niinkuin pitääkin.

Lisäksi kirveessä heijastuminen ei tapahtuisi noin. Kirveen pintahan on suora (molempien terien sivupinnat ovat samalla tasolla) joten heijastuksen pitäisi olla suora. Horisontin ei pitäisi vääntyä noin imho.

Kaikkia metallipintoja vaivaa tietynlainen irrallisuus muusta figusta. Syy tähän on varmaan tapa jolla jokaisessa pinnassa väriliuku kulkee puhtaasta valkeasta mustaan. Tiedän että joidenkin mielestä toi on oikea tapa saada pinta näyttämään metalliselta, mutta itse olen täysin eri mieltä. Jos jokaisessa pinnassa kuljetaan mustasta valkoiseen, ei pinta näytä reagoivan valoon ollenkaan. Kirveen terän alapuoli on tasan yhtä kirkas kuin yläpuoli, vaikka toinen on suoraan oletettua valonlähdettä vasten ja toinen varjossa.

Kokonaisuutena figu kyllä toimii hyvin, enkä oikeastaan keksi mitään parannettavaa muuhun figuun. Ja tuskin tarvitsee edes mainita että yllä olevat väitteet ovat pelkkiä yhden ihmisen mielipiteitä, joita tuskin kannattaa ottaa turhan vakavasti :)

Tulipas taas jaariteltua.. :roll:
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Laitot sitte nää tänne jeesh :D, pelifigujen taso on jotain aivan uskomatonta. Ainoa mitä nyt pahaa keksis sanotavan niin että metallit ovat joissaki kohin epärealistiset, varjos hämää (ainaki tuossa minotauri kuvassa) joissaki kohin ja sittes valkoseen päin menevät värit.

Vj sanokin noista metalleista jo :D. Pidin hemmetisti enemmä noista metalleista irl, mutta noissa noi näyttää aika hassuilta, etenki beastmaneilla ku noi menee todella tummasta valkoseen. Nmm:ästä en kekkaa hirveesti pahaa sanotavaa, ehkäpä tuo horisonti raja tuon minotaurin olkasuojassa saatto olla vähän liikaa kuprulla ylöspäin ja liian korkealla, sekä tikarin ruskea tulee jotenki epärealistisen olosesti tuohon yläosaan. Tosin emmä oikeen osaa niistäkää mitn kunnolla sanoa :D. Pelifiguissa tosin oli sit, mutta se onki sit toinen juttu, viitiiks siit edes sanoa :D, koska tuskin tuollaisiin jaksaa ruveta panostamaan, varsinki joitenki metalleje suhteen. Gimmelit ja beastmanit olivat tosin saamarin siististi maalatuja, mutta scavyt ei ollu mu mielee, luonnolisesti hutastun olosia jos noi teit 7 figua 6h :D.

Kehua tossa riittää aika saamaristi, metalleje puolella, esim nuo blendit minotaurin kirveessä oli mun makuuni todella paljon. Samoinku tuossa olkasuojassa, kivat väri vaihot etc. Kankaissa jne on aiva törkeen coolit blendit, samoinku baseissa. Baset muutenki väsätty todella siisteiksi :D, pelihahmoille jotenki aiva törkeen siistit beissit.

Niin tuosta minotaurista esim, varjot tossa kuvassa jotenki vääristyneet, en muista millainen tuo oli irl, mutta ei se vältämättä ihan tuolta näyttänyt. Näyttäis että missään ei olis tollasta perus vihreetä tummempaa. Irl katotuna toi oli vain haaleahko, mutta tuossa toi näyttää jotenki todella valkoselta ja varjotomalta. Sama vois olla ehkäpä esim monien ihossa esim. beastmanien, niin kuvissa ainaki ne näyttää todella valkoseen päin meneviltä. Irlissä näytti jotenki luonnolisemilta, mutta jostain syystä rupes vaan häiritsee, ku monien värien alta paistaa ikäänku white primier. Tuossa sun nurgle viikatemiehessä minkä teit coniin ei ollu mun mielestä sen olosta siinä oli hallitummat blendit, mutta kai se on jotenki ymmäretävää jos ei halua maalata 30-40h per pelifigu, että sais hienot blendit niihi :D.

Freehandit oli muuten kanssa todella cooleja. Tuosta kuvakulmasta ei vain näkunyt beastmaneissa olevia. Minotaurin sarvissa olevat toimivat todella kivasti, vaikkakaan eivät oo mun makua suoranaiseti ("hei joka paikkaan rackham kiekuroita" :D).

Gimmelit on kyllä todella siistejä. Miekat ja muut eivät vain tosin istu noihin, mutta se kai lienee ymmäretävää, jos ei halua ruveta rakentelemaan uusia miekkoja noille :D, koska basic miekat fb ja 40k hemmoilta ei vältämättä sovi kokonsa puolesta, ja sen takia koska näyttävät vain hassuilta, koska ovat ehkäpä ouoissa asennoissa. Blendit noissa pöksyissä ei mulle oikeen natsannu, tuo viiva oli jotenki liian "raaka" :D, tai jotain sen ois voinu häivyttää toho glazeemalla. Ylipäätänsä todella hienoja pelifiguja ja jopa törkeen siistejä display tason hemmoja.

Noh toivotavasti loput mitkä on kesken valmistuu pian, sen verra hienoja noi oli.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Mun on pitänyt kommentoida tätä jo päivän ajan, mutta on ollut isosti kiirus.

Heti alkuun, kiitokset. Sitten kyselen lisää; pidän keskustelun kuitenkin täällä, koska muutkin voivat saada siitä jotain irti.
VJ kirjoitti: Lisäksi kirveessä heijastuminen ei tapahtuisi noin. Kirveen pintahan on suora (molempien terien sivupinnat ovat samalla tasolla) joten heijastuksen pitäisi olla suora. Horisontin ei pitäisi vääntyä noin imho.
En suoraan sanoen käsitä mitä tarkoitat; horisontti vääntyy kirveessä? Tarkoitatko siis sitä, että esim. yläosassa värisiirtymä on terän muotoinen eikä vaakasuora?

Jos tästä on kyse, katselin juuri muutamaa Arjayn figua ja olet oikeassa. Koetin ehkä mennä siitä, mistä aita on matalin enkä tehnyt rajua väriliukumaa paikkoihin, jossa tumma sävy muuttuisi nopeasti reunan valkoiseksi kokonaisheijastukseksi.
VJ kirjoitti: Kaikkia metallipintoja vaivaa tietynlainen irrallisuus muusta figusta. Syy tähän on varmaan tapa jolla jokaisessa pinnassa väriliuku kulkee puhtaasta valkeasta mustaan. Tiedän että joidenkin mielestä toi on oikea tapa saada pinta näyttämään metalliselta, mutta itse olen täysin eri mieltä. Jos jokaisessa pinnassa kuljetaan mustasta valkoiseen, ei pinta näytä reagoivan valoon ollenkaan. Kirveen terän alapuoli on tasan yhtä kirkas kuin yläpuoli, vaikka toinen on suoraan oletettua valonlähdettä vasten ja toinen varjossa.
Joo, olen kanssasi samaa mieltä. Tuossa figussa väriliukuma on suht´ lievä verrattuna aikaisempiin; ainoastaan kimmeet ovat puhtaan valkoisia ja mustaa ei ole missään. Ongelman aiheuttaa mm. tuo ruosteenruskea, joka tummentaa metallia ihan pirusti. Pitää koettaa seuraavassa figussa pitää väriliukuma vieläkin kapeampana ja luoda metallin tunnetta kimmeillä.

NMM:stä pääset kyllä valittamaan minulle jatkossakin, en vain ole vielä hoksannut sitä jotain reflektiivisyydestä jota minun pitäisi; siksi en ole ollut innokas kokeilemaan dynaamista valaistustakaan.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
LedByReaper

Viesti Kirjoittaja LedByReaper »

minusta nuo on erittäin hienoi figui!
mä tykkään noita!!! :)
100x parempia kun mun gobot :)
Ride through the valley in thunder and rain
the battle is raging, redeem this domain.
Elffi

Viesti Kirjoittaja Elffi »

kaikki kävis mulle :D , mutta erityisesti tykkään minotaurista
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

En suoraan sanoen käsitä mitä tarkoitat; horisontti vääntyy kirveessä? Tarkoitatko siis sitä, että esim. yläosassa värisiirtymä on terän muotoinen eikä vaakasuora?

Jos tästä on kyse, katselin juuri muutamaa Arjayn figua ja olet oikeassa. Koetin ehkä mennä siitä, mistä aita on matalin enkä tehnyt rajua väriliukumaa paikkoihin, jossa tumma sävy muuttuisi nopeasti reunan valkoiseksi kokonaisheijastukseksi.
Pahus, tulipas taas oltua epäselvä. Joka tapauksessa juuri tuota tarkoitin, heijastus kulkee terän muotoa seuraten, vaikka itse heijastava pinta on suora. Yksi juttu mitä voisit koittaa on vähän huolimattomampi, nopea blendaus. Siis vähemmän värejä (joista voi ajoittain tehdä paljon tavallista laimeampaa jos blendit menee ihan kauheiksi). Näin ainakin periaatteessa maalaaminen tapahtuu nopeammin ja jotenkin intuitiivisemmin, eli ei tarvitse kauheasti suunnitella minne ne blendit laittaa. Senkun vaan maalaa :)
Itse harvemmin käytän useampaa kuin neljää tai viittä eri harmaan sävyä paletilla NMM:ssä ja ainakin toistaiseksi blendien tasaisuus on NMM:ssä ollut riittävä (siis IMHO).
baretul

VJ kirjoitti: Itse harvemmin käytän useampaa kuin neljää tai viittä eri harmaan sävyä paletilla NMM:ssä ja ainakin toistaiseksi blendien tasaisuus on NMM:ssä ollut riittävä (siis IMHO).
Itekki oon mieltynyt tuollaiseen jotenki viimeaikoina. Varsinkin pintaan missä ei ole paljon värivaihtelua kun sitten vain kulmissa ja reunoissa valon suunnassa. Jotenki myös iisimpää saada hallitut blendit kun käyttää vähän sävyjä, tosin välillä tulee ainaki mulla sitte sellasia kuultavia kerroksia että oksat pois, tyyliin jotain valkosta ihan tumman harmaan päälle, ja sillee sopivasta washaantuu kaikkiin reikiin ja sen jälkee hirvee paikkailu :D, yks huono puoli vähällä sävyillä ja nopeassa blendauksessa. Noh tais vähä lipsahtaa OT:eeks :D.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

baretul kirjoitti: Itekki oon mieltynyt tuollaiseen jotenki viimeaikoina. Varsinkin pintaan missä ei ole paljon värivaihtelua kun sitten vain kulmissa ja reunoissa valon suunnassa. Jotenki myös iisimpää saada hallitut blendit kun käyttää vähän sävyjä, tosin välillä tulee ainaki mulla sitte sellasia kuultavia kerroksia että oksat pois, tyyliin jotain valkosta ihan tumman harmaan päälle, ja sillee sopivasta washaantuu kaikkiin reikiin ja sen jälkee hirvee paikkailu :D, yks huono puoli vähällä sävyillä ja nopeassa blendauksessa. Noh tais vähä lipsahtaa OT:eeks :D.
No joo mutta tuossa tapauksessa sulla on ihan liian paljon ohutta maalia pensselissä. Kun maalia on sopiva määrä pensselistä sen ei pitäisi valua tai washaantua yhtään mihinkään, vaan jäädä juuri siihen kohtaan mihin pensseli osuu.
baretul

VJ kirjoitti:
baretul kirjoitti: No joo mutta tuossa tapauksessa sulla on ihan liian paljon ohutta maalia pensselissä. Kun maalia on sopiva määrä pensselistä sen ei pitäisi valua tai washaantua yhtään mihinkään, vaan jäädä juuri siihen kohtaan mihin pensseli osuu.
Hmm en usko että liian ohutta maalia on olemassakaan. Ainahan tuo vähän washaantuu tai siis kerääntyy esim pienien kuoppien tai vastaavien epätasaisuuksie ympärille. Luulen kuitenkin selvitäneeni tuon :D, tod näkösesti kuplat tekevät tuosta epätasaisen oloista. Kun sekotelen aina vähän väliä tota flow improver purkkia niin sinne syntyy ikävästi kuplia. Pitää muistaa sekottaa pari h ennen maalausta.

Ylensä kyl oon pyyhkinyt veke sitä maalia aika paljo ennen ku oon sitä hahmoon laittanut, mutta totuuden nimissä aina välillä tulee maalattua aika suurella määrällä, huomaamaatta ja laiskuuttaan :D.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

baretul kirjoitti: Hmm en usko että liian ohutta maalia on olemassakaan. Ainahan tuo vähän washaantuu tai siis kerääntyy esim pienien kuoppien tai vastaavien epätasaisuuksie ympärille. Luulen kuitenkin selvitäneeni tuon :D, tod näkösesti kuplat tekevät tuosta epätasaisen oloista. Kun sekotelen aina vähän väliä tota flow improver purkkia niin sinne syntyy ikävästi kuplia. Pitää muistaa sekottaa pari h ennen maalausta.

Mutta minäpäs en sanonutkaan että maali olisi liian ohutta! Jos mainittua valumista ja washaantumista tapahtuu sulla on liian paljon sitä ohutta maalia pensselissä. Normaalisti ei pitäisi kerääntyä maalia ollenkaan mihinkään "kuoppiin" figussa. Jos tuommoinen kerääntyminen ja valuminen olisi normaalia, niin miten sitten muka pystyisi ikinä maalaamaan hiuksia sun muita raskaasti teksturoituja pintoja layeroiden?
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Jahhas, täällähän keskustellaan enemmän maalaustekniikoista kuin esitellyistä figuista, mikä ei sinäänsä yllätä ottaen huomioon figujen laadun. :)

Kannetaanpa korsi kekoon tuosta maalauksesta.

Eli ensinnäkin maali VOI olla liian ohutta, tosin tämä riippuu täysin ihmisestä mikä on liian ohutta. Jos figua ei jaksa maalata loppuun kun pitää layeroida 500 kerrosta, niin sitten maali on liian ohutta (tai vaihtoehtoisesti voidaan sanoa kyseisen ihmisen olevan liian kärsimätön ;)). Jos maalia on sopivasti siveltimessä, ei pitäisi maalin jäädä hillumaan puolta sekuntia (jos sitäkään) figun pinnalle vaan sen pitäisi kuivua. Tietystikin jos washaa tai inkkaa, niin noin pitäisi käydä, layerointi/glazetus ei onnistu jos maalia on liikaa siveltimessä ja washaus ei onnistu jos on liian vähän.

Itse aloin harjoittelemaan pari päivää sit pelkästään glazettamalla blendaamista ja törkiän ohuilla maaleilla. Tajusin, etten ole oikeastaan blendannut aiemmin puhtaalla glazetuksella, joten nyt lienee korkea aika opetella tuokin. :)
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
baretul

VJ kirjoitti:Mutta minäpäs en sanonutkaan että maali olisi liian ohutta! Jos mainittua valumista ja washaantumista tapahtuu sulla on liian paljon sitä ohutta maalia pensselissä. Normaalisti ei pitäisi kerääntyä maalia ollenkaan mihinkään "kuoppiin" figussa. Jos tuommoinen kerääntyminen ja valuminen olisi normaalia, niin miten sitten muka pystyisi ikinä maalaamaan hiuksia sun muita raskaasti teksturoituja pintoja layeroiden?
Hmm jooh noh eipä sitä mulla ylensä kovin paljon penselissäkään ole, jos maalaan pieniä pintoja (mitä nyt joka toinen kerta :) ). Isoissa tietysti on enemmän sitä tavaraa valmiiksi siinä. Eipä tuo minulla ylensä kauheasti valu, lähinnä tekee epätasasia pintoja. Voipa tosin kyllä johtua siitä nuo epätasaset pinnat, että mulla on usein liikaa maalia siinä penselissä ja sitten ne kuivuukin aika epätasasesti ja washaantuu kokoaja.

Aa joo ja yks mistä kuulin vähä aika sitte oli se ku tarpeeks ohentaa ja kun maali levittyy tasaisesti niin kuulemma voi nähä tarkasti katotuna maalin rakenteen, mä en oo vielä törmänny tälläseen onneks :D. Tosin en tiedä onko sellanen todella pienen pieni pilkullinen jälki tuollasta mitä joskus näkee todella suurissa kuvissa.

Varmaa kannatais mun lopettaa tää vastaan intäminen :D, kai sitä sit on liikaa ku käy noin, ku en vain halua myöntää glazeneeni väärin :D. Inkit varmaa kyl auttais kans toho et pysyy kasas, mutta ku en viitsi käyttää inkejä, ku ne kiiltää aina iha vähäse, aina välil tosin sekotan niitä vähäsen maalikerroksii.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Hau Hau!!

:wink:
Järjenkäyttö sallittu!
Kamreks

Viesti Kirjoittaja Kamreks »

Siivet?
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Kamreks kirjoitti:Siivet?
Syytä isä Nurglea. Hän päätti suuressa viisaudessaan kasvattaa beastman championiani puolitoistakertaiseksi ja antaa tälle siivet, suuret sarvet sekä hännän. Pelaamme siis WFB 3. laitoksen warband-peliä ja tuollaiset mutaatiot ukkoni sattui saamaan.

Viime pelissä kyseinen champion sai uuden lahjan Isä Nurglelta; hänen päänsä siirtyi selkään, siipien väliin. Vanhalla ukolla voikin sitten heittää vesilintua, kun kerran WYSIWYGiä pelaamme.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”