Warp Lightning ja Close Combat
Warp Lightning ja Close Combat
Oletetaanpas nyt, että Warlock Engineer on Close Combatissa. Elikkä voikos Warlock Engineer tehdä Warp Lightningin siihen Unittiin tai Characteriin, jonka kanssa se on Closiksessa?
Se on JEPPE
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
"Unlike other races, Skaven can voluntarily target ranged attacks (missile fire and spells) at enemy units engaged in close combat with friendly units."
Warlock Engineer on itselleen "friendly unit". Sillä on klosiksessa line of sight vastustajaan (joka tietysti vaaditaan kohdeyksikköön jos loitsu sellaista vaatii).
IMO tuo Life is Cheap -sääntö yliajaa sääntökirjan targetointisäännöt. Se, että Skaven vs. Liskot WD Battle Report jotain päinvastaista esitti, ei ole mielestäni todiste (jos Plague Priestillä on kaksi rullaa mukanaan, niin voi olettaa että siellä taas "asiantuntijat" pelasivat).
Warlock Engineer on itselleen "friendly unit". Sillä on klosiksessa line of sight vastustajaan (joka tietysti vaaditaan kohdeyksikköön jos loitsu sellaista vaatii).
IMO tuo Life is Cheap -sääntö yliajaa sääntökirjan targetointisäännöt. Se, että Skaven vs. Liskot WD Battle Report jotain päinvastaista esitti, ei ole mielestäni todiste (jos Plague Priestillä on kaksi rullaa mukanaan, niin voi olettaa että siellä taas "asiantuntijat" pelasivat).
Tuo antaa kyllä luvan taikoa häsyyn, mutta antaako se luvan taikoa missileä kun itse on häsyssä ?Grond kirjoitti:"Unlike other races, Skaven can voluntarily target ranged attacks (missile fire and spells) at enemy units engaged in close combat with friendly units."
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Itse kyllä tulkitsisin tuon siten, ettei sitä voi nakata jos on itse closiksessa. Se friendly unit rule on siinäänsä ihan selvä: taian saa nakata closikseen jossa on oma regu. Kyllähän tuon rulen voi tulkita niin, että sen saisi heittää jos on itse closiksessa, mutta sanoisin että kyseisessä rulessa ei missään mainita että saisi taikoa JOS ON ITSE MELEESSÄ.
- Amazing Slug
Paitsi kun Skaveneilla on Special Rule nimeltään Life Is Cheap, joka kuuluu näin:DerAlte kirjoitti:Rulebookki ei ole nyt lähettyvillä, mutta eikös rulebookki sano magic missileistä ETTEI niitä voi nakella closikseen TAI jos on closiksessa...
"Unlike other races, Skaven can voluntarily target ranged attacks (missile fire and spells) at enemy units engaged in close combat with friendly units.l
Se on JEPPE
Jos vaikka sivu 60, (Shooting & Close Combat) "Units in hand-to-hand fighting are far too busy to use missile weapons and therefore may not shoot."Amazing Slug kirjoitti:Lukeeko jossain ampumista käsittelevässä kohdassa, että lähitaistelijat eivät saa ampua missile aseilla?
Ja sivu 142 (Magic Missiles) "A Wizard cannot cast these spells if he is engaged in close combat."
Life is Cheap poistaa vain rajoituksen combatiin ampumisesta, mutta edelliset rajoitukset ovat asia erikseen ja edelleen voimassa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Jep, näinhän sen on oltava. Ajattelin turhan monimutkaisesti: Tietenkään normaali velho ei voi loitsia klosiksessa, koska silloin hänellä ei ole (yleensä) LOSia lailliseen kohteeseen. Skaveneilla rajoitus kohteen laillisuudesta (klosis) poistuu, joten voi loitsia. Ei pitäisi tehdä ylimonimutkaisia päätelmiä.
Huokaus - saataisiinpa Tuomas takaisin. Alessio ei osaa englantia, ja Gav ei osaa asiaansa.
Huokaus - saataisiinpa Tuomas takaisin. Alessio ei osaa englantia, ja Gav ei osaa asiaansa.
- Amazing Slug