jotkin suomalaiset step-by step-ojheet kiitos?
Transfer sheetit
-
Oberon
Transfer sheetit
Eli kuinka nuo toimivat? Minulle on yksi tuommoinen siunaantunut ja takapuolen(sen paperin) mukaan olen vedessä uittanut ja figuun tökännyt sen kalvon, mutta: jostain syystä kuva ei jää kiinni vaan kun otan kalvon pois, kuva lähtee mukana ja figuun jää märkä läntti
Sanosinko että GW:n transfer sheetit on täyttä roskaa...esim. spacemariineille kun niitä olen useasti yrittänyt puljat tuloksena on AINA ollut siirtokuvien repaleita tms. vastaavaa hilua sormissa sessioiden päätteeksi...laatu on hiukan heikohkoa, eli ne murtuvat liian helposti jos verrataan Tamiyan märkäsiirto kuviin nii ero on välittömästi huomattavissa...no joo eipä tässä kaiketi muuta...
"No shit, Sir"
Taitaa ihmisillä olla ongelmana liika liottaminen. Itse en laita transferia missään vaiheessa veden alle pitkäksi aikaa, vaan kastelen sen ensin läpikotaisin ja sitten harjaan kevyesti sitä pensselillä kunnes se irtoaa paperista. Näin sen siirtokuvan saa irti ilman että siitä tulee hauras ja repeilevä. Tälläisenään transferi ei kuitenkaan vielä pysy figussa kiinni, vaan on aina paras laittaa kerros lakkaa transferin ja muunkin figun päälle 
Ja yksi nopea vinkki vielä. Kannattaa lakata kohta johon on transferia liimaamassa kiiltävällä lakalla. Sileään pintaan decalit tarttuvat parhaiten. Ja kannattaa huomioida että kiiltävät lakat kuivuvat oikeasti aika kauan. Itse antaisin lakkakerroksen kuivua ainakin yli 5 tuntia, mieluiten enemmänkin (huolimatta siitä miltä lakan pinta tuntuu/näyttää/whateva).
Ja yksi nopea vinkki vielä. Kannattaa lakata kohta johon on transferia liimaamassa kiiltävällä lakalla. Sileään pintaan decalit tarttuvat parhaiten. Ja kannattaa huomioida että kiiltävät lakat kuivuvat oikeasti aika kauan. Itse antaisin lakkakerroksen kuivua ainakin yli 5 tuntia, mieluiten enemmänkin (huolimatta siitä miltä lakan pinta tuntuu/näyttää/whateva).
-
Oberon