"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Teräsvilla puskan maalaus/viimeistely

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
SupraJohde

Teräsvilla puskan maalaus/viimeistely

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

Millä tavalla voisi teräsvillapuskan viimeistellä? Jollain maalilla mutta millä ja pitäiskö sille teräsvillalle tehdä jotain ennen kuin maalan sen? Onko kokemuksia yms?
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Ei kokemusta mutta testaa pieneen palaan sprayta. Ja onhan GW:n sivuilla myös ohjeita, LOTR ja Hobby osioissa.
Kaleth

Viesti Kirjoittaja Kaleth »

kannatais kyl spreijata se jollai väril ja sit jos siit tulee vihree puska
ni ota ensi se perus väri ja maalaat sillä sen puskan sit vaik green inkillä inkkaat reilusti, sen jälkee drybrushaat taas sillä vaaleemmalla värillä...

toivottavasti auttoi vaik täs piti olla se mite se tehään valmiiks maalaamisee :D
NacMacFeegle

Viesti Kirjoittaja NacMacFeegle »

Nääh. Terasvilla imee inkkiä uskomattomia määriä, eikä se kuivu päiviin.
Itse ainakin kastelin teräsvillat maalilla värjätyllä veteen sekoitetulla eriperkeleellä. Ekana värinä tietenkin lopputulosta paljon tummempi sävy. Liiman ansiosta huokoset tukkiutuvat, eikä villa ime niin paljon kallista maalia. Teräslangat yhteenliimautuessaan tekevät villasta paremmin muotonsa pitävän. Villa kannattaa sprayata ennen liimakäsittelyä pohjamaalilla. Mielellään mustalla, se varjostaa syvennykset.

Tällaisen käsittelyn jälkeen anna kuivua vuorokausi (ainakin, se on pitkään märkä sisältä, jolloin maalaamisesta ei tulisi mitään). Sitten maalaa normaaliin tapaan. Käytä poninkarvasiveltimiä (tai vastaavia), hennommat siveltimet vain silppuuntuvat teräsvillan seassa.

Tai ainakin tuolla tavalla itse olen kokenut parhaaksi tehdä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”