Command Teamin figut rivimiehinä
Command Teamin figut rivimiehinä
Niin, tälläinen kenties vain kauneusseikka, mutta kysyn silti... Eli jos välttämättä haluaisin laittaa Command Team-figut yksiköihini, mutta en halua niitä peliteknisesti, niin onko se kiellettyä? Siis käytännössä teen armeijastani vain hienomman näköistä ja kenties vähän hämäävemmän näköistä, mutta en mitään muuta... tietenkin kertoisin ennen peliä, mitkä liput ovat vain näönvuoksi kentälle ja niin ees päin... 
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
Ou well... tarkoitin lähinnä, että pitää miun hommata tavalliset rivimiehet turnauksiin tilalle ettette nauraisi minua ulos sieltä?
Ja siis, että ei häiritse teitä vaikka noin pelaisin.... kyse kun ei kuitenkaan ole proxysta vaan vakinaisesta tavasta pelata....
Ja siis, että ei häiritse teitä vaikka noin pelaisin.... kyse kun ei kuitenkaan ole proxysta vaan vakinaisesta tavasta pelata....
En usko että tarvitsee hankkia tavallisia miehiä tilalle, vaikka toki selvintäDeceased kirjoitti:Ou well... tarkoitin lähinnä, että pitää miun hommata tavalliset rivimiehet turnauksiin tilalle ettette nauraisi minua ulos sieltä?![]()
olisi, jos niin tekisit. Selität vaan selväti vastapelaajalle että cc ei yksiköllä
oikeasti ole vaikka siltä näyttää. (WYSIWYG-pisteet voivat tosin vähän kärsiä)
It comes from the Gigashadow...
What you see is what you stuff up your arse... *mutisee tai murisee, vaikea sanoa*... sama minulle tuo pistejuttu jostain tuollaisesta hommasta, tykkään vain ideasta että jokaisella ryhmälle on johtajat ja muuta... helpompi luoda armeija, jolle voi tehdä mukavaa fluffia ja tarinaa...
onpahan sitten samanlainen armeija kentälle kuin tarinoissa... *shrug*
Noh, niin... eiköhän tämä asiasta sitten, jos se tunnu niin hirviän kiellettyä tai kiusallista olevan kellekään...
Noh, niin... eiköhän tämä asiasta sitten, jos se tunnu niin hirviän kiellettyä tai kiusallista olevan kellekään...
- The Captain
- Valvoja
Kehität tarinan, jossa joukko-osastosi musikantti on vain niin helkkarin huono soittaja, ettei siitä ole mitään hyötyä, ja että osaston lippu on kaikkien mielestä tyhmä, ruma ja turha kapine, joka ei auta yhtään.
No joo, on minunkin daemonetteilläni command unit, vaikka ne eivät edes saa sellaista. Tuopahan vähän väriä yksikköön. Minusta sellaisesta ei pitäisi rankaista, ainakaan jos selvittää vastustajalle ennen pelin alkua, että yksiköllä ei oikeasti ole command groupia.
No joo, on minunkin daemonetteilläni command unit, vaikka ne eivät edes saa sellaista. Tuopahan vähän väriä yksikköön. Minusta sellaisesta ei pitäisi rankaista, ainakaan jos selvittää vastustajalle ennen pelin alkua, että yksiköllä ei oikeasti ole command groupia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
*nauroi aikansa toisen kommentille command groupin todellisesta luonteesta* Noh, TUO ei käynyt aivan heti mielessä...
Lähinnä en pysty kuvittelemaan yksiköitä ilman johtajia... ja koska tässä pelissä jousiampujien johtoporros on vain turha sijoitus, niin jätän sen peliteknisesti väliin... tarinoissa siellä on ihan asiansa osaavaa porukkaa...
Ja niinpä, ei pitäisi sakottaa, jos armeija näyttää paljon realistisemmalta... harvemmin kuitenkin mitkään yksiköt juoksentele ilman johtajia pitkin kenttää...
Ja niinpä, ei pitäisi sakottaa, jos armeija näyttää paljon realistisemmalta... harvemmin kuitenkin mitkään yksiköt juoksentele ilman johtajia pitkin kenttää...
Suosittelen, ettet turnauksissa käyttäisi command teamia, jos sitä ei ole joukossa. Turnauksissa kuitenkin pelataan monia pelejä pelien perään ja vihollisella on varmasti muutakin muistettavaa kuin se, että millä yksiköllä olikaan lippu ja millä ei (minä ainakin laittaisin sinua vastaan pelatessani sinut laittamaan command teamin figut muiden taakse viimeiseen riviin selvyyden vuoksi, jos niitä ei käytännössä olisi.).
Oman porukan peleissä tuollaiset persoonalliset oikut eivät häiritse siinä määrin, koska ne oppii tuntemaan.
Oman porukan peleissä tuollaiset persoonalliset oikut eivät häiritse siinä määrin, koska ne oppii tuntemaan.
Äsh... 4x16 olisi 64 ja armeijassani on suunnitteilla 2x20 ja 2x12 blockit... menisi niin näppärästi tasan, mutta ei jättäisi yhtään ylimääräistä soturia korvaamaan commandeja... :? Hmmmh, noh... ehkäpä se pitää sitten vain kysäistä vastustajalta, että haittaako häntä "koristeeni"... ja jos se oikein alkaa iniseen, niin sitten vasta ehdottaa tuota takariviin laittamista...
Näyttää kuitenkin sen verran häiriintyneeltä...
Btw... jos minulla on 12 jousiampujan ryhmässä command, niin milläs ilmeellä isken sen toiseen riviin? :? En ajatellut kuitenkaan liikutella kyseistä ryhmää 2x6... hmmh... tämähän menee suorastaan kimurantiksi... :?
Btw... jos minulla on 12 jousiampujan ryhmässä command, niin milläs ilmeellä isken sen toiseen riviin? :? En ajatellut kuitenkaan liikutella kyseistä ryhmää 2x6... hmmh... tämähän menee suorastaan kimurantiksi... :?
Noh, tuota. Jos turnauksen säännöissä ei vaadita wysiwyggejä, niin eipä vastustajasi voi vaatia sinua poistamaan figuja pöydältä.
Itse ainakin suosin command modeleita uniteissa, vaikka niitä ei listassa olisikaan, koska ne yksinkertaisesti saavat unitin näyttämään paremmalta.
Muutenkin, eiköhän vastustajasi masentuneena muista, että ei oikeasti saakkaan 100 pistettä lipusta lisää..
Itse ainakin suosin command modeleita uniteissa, vaikka niitä ei listassa olisikaan, koska ne yksinkertaisesti saavat unitin näyttämään paremmalta.
Muutenkin, eiköhän vastustajasi masentuneena muista, että ei oikeasti saakkaan 100 pistettä lipusta lisää..
"Born to RUNE"
Kuitenkin pelifiguureilta voi odottaa jotain korrelaatiota siihen mitä ne esittävät. Command teamilla on peliteknistä merkitystä ja siksi olisi ainakin suotavaa, että niistä näkyisi mitä missä on. Muutenhan voisi hammeria saman tien pelata vaikka pienillä valkoisilla paperinpaloilla.
Tietysti ihmisiä ja armeijoita on erilaisia, mutta minä ainakin pyrkisin kunnioittamaan vastustajaani ilmaisemalla selvästi mitä minulla on oikein pöydällä.
Tietysti ihmisiä ja armeijoita on erilaisia, mutta minä ainakin pyrkisin kunnioittamaan vastustajaani ilmaisemalla selvästi mitä minulla on oikein pöydällä.
Mielummin näinpäin. Minua ei haittaa jos vastustaja käyttää standard beareria rivimiehenä, mutta jos hän käyttää rivimiestä standard bearerina niin saatan jo katsoa hieman vinoon.Laava kirjoitti:Itse ainakin suosin command modeleita uniteissa, vaikka niitä ei listassa olisikaan
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
zakug_the_insane
Kunnioittamaan vastustajaa... noh, onhan se tietenkin ihan kohteliasta, mutta mielummin tekisin hienomman näköisen armeijan vastustajani kohdattavaksi jotta taistelusta tulisi ikimuistoinen... 
Ja omalla kohdallani kyse nyt näyttää olevan siitä, että ampuma-ase-ryhmillä ei ole command teamia - tuskin kovin vaikea muistaa... voisi vaikka kirjoittaa kyltin aina kun menee matsiin ja pystyttää sen sitten pöydälle jonnekin...
Ja omalla kohdallani kyse nyt näyttää olevan siitä, että ampuma-ase-ryhmillä ei ole command teamia - tuskin kovin vaikea muistaa... voisi vaikka kirjoittaa kyltin aina kun menee matsiin ja pystyttää sen sitten pöydälle jonnekin...
Puhumme nyt siis jousiampuja-ryhmästä, joka on yhdessä rivissä (kuten jo mainitsin), joten tuo takariviin laitto tulee "hieman" vaikeaksi...
Ja erillaiseksi... hmmh... niin, ei tule mitään maailman perustuksia järisyttävää ideaa mieleen, paitsi varsijousien anto heillekin jollain liimatempulla...
Mielestäni kun yleensä Command Groupilla on aina lähitaisteluaseet käsissä kaikissa kuvissa... *shrug*
Ja erillaiseksi... hmmh... niin, ei tule mitään maailman perustuksia järisyttävää ideaa mieleen, paitsi varsijousien anto heillekin jollain liimatempulla...
Sakkoa sanon minä!Deceased kirjoitti:*
Mielestäni turnauksissa pitää pyrkiä wysiwygiin. Ei pelkästään pisteiden vuoksi, vaan myös kunnioittaakseen vastustajaa.
(Murhe ilmaisi tästä aika hyvin.)
Ja jos realismista puhutaan en usko, että lähinnä nostoväestä koostuvien pienten jousiyksiköiden neljännes koostuisi johtoportaasta. Lipusta ja rummusta puhumattakaan.
Wysiwygistä mieleeni tuli Scandigt:n blood dragon pelaaja jonka winged nightmare oli 30 senttinen Ral Parthan skeleton dragon, näin ääri-esimerkkinä. Tietenkin kaveripeleissä tilanne on
toinen, jossa villimmätkin kokeilut sulatetaan.
Sydän kun auki on, sinne Khorne tekee asunnon.
Pointtihan tuossa oli, että se ei koostukaan rummusta vaan henkilöstä, joka näyttäisi kantavan rumpua, joka taas ei vaikuta kuten rumpu...
No ei... mutta älä nyt unohda, että tuskinpa koskaan on missään puhuttu armeijoista, jotka koostuvat noin sadasta soturista...
Eli oikeastihan nuo yksiköt olisivat paljon suurempia, jolloin komentoporras ei olisi viidennestä...
Se siitä realismista...*shrug*
No ei... mutta älä nyt unohda, että tuskinpa koskaan on missään puhuttu armeijoista, jotka koostuvat noin sadasta soturista...