khorne
-
gotrek_gurnisson
khorne
oon päättäny alkaa seuraan khornea. Onko siinä mitään järkeä ja mitä kannattais hankkia. on jo warruja maraudereja knightejä ja spawn.
Khornen seuraamisessa on yhtä paljon järkeä kuin missä tahansa muussa jumalassa. Khorne ei ole hirveän yleinen armeija, kun Frenzyn takia ei oikein voi päättää, minne chargata ja milloin chargata. Pikkubroidi kerää Khornea ja oon oppinu pari asiaa:
- Kun Knighteja sulla on niin ylennäppäs ne choseneiks. 5 chosen knight of Khornea tekee 16 strenght 5 hittiä vuorossa! Ja niitä on vain 5! Tämä kuitenkin tarkoittaa näiden olevan erittäin kalliita ja jo kaksi kuollutta Knightiä tarkoittaa 6 hyökkäystä vähemmän. Näitä täytyy suojella mahdollisimman paljon ampumiselta. Pahimpia uhkia ovat cannonit, Dwarffien thundererit ja Örkkien fanatikot. Nämä suoraan sanottuna tappavat. Hyvä tapa on screenata näitä (screenaus on sitä, että laittaa jonkun unitin näiden eteen suojelemaan tulitukselta.) chaos houndeilla tai beast herdeillä. Kummatkin ovat hyvin halpoja ja uhrauskyvyllisiä.
-Viisaat vastustajat pystyvät houkuttelemaan joukkosi pois menemällä charge rangelle ja pakenemalla. Tällä tavoin armeijasi pystytään hajoittamaan ja tuhoamaan palapalalta. Erityisen hyviä tässä ovat pienet fastcavalry joukot mitä löytyy monilta roduilta.
- Khorne on yksipuolinen lista, josta ei magiaa eikä ampumista löydy. Khornen markki antaa dispel diceä joten magiasta ei usein kannata huolehtia. Ainut asia mistä pitää nyt välittää on tuo ampuminen. Kuten Knightien kohdalla sanoin niin screenaaminen on hyvä vaihtoehto, parilla Beast herdillä pystyy screenaamaan koko armeijan.
Suosittelisin ostamaan Khornen chariotteja, koska näistä saa hyvin dispeldiceä ja kun Khornen chariotti iskee niin siinä on oksat pois. Vihollisen ampumis uhan saa pois ostamalla 6-10 furyä tai 5 marauder horsemania. Kummatkin yksiköt ovat hyvin nopeita (varsinkin furyt) ja ovat hyviä tuhoamaan crevit sotakoneista. Älä missään nimessä osta Khornen bloodlettereitä, koska toughness 3 tekee näistä erittäin haavoittuvaisia. Myöskään flesh houndit eivät ole erityisen kannattavia frenzyn takia. Korkea movementin ansiosta huomaisit näiden olevan kokoajan väärässä paikassa. Kuten aikaisemmin olen sanonut niin beast herdit ovat kannattavia ja vievät spessu paikan paremmin kuin demonit.
Charactereista sen verran, että suosittelen ottamaan Khorne exalted champalle juggernaut ratsun. Monesti olen nähnyt pikkubroidin champan juggernautilla tuhoamassa 19 örkkiä full commandilla. Hyviä magic itemejä ovat esim:
-Khorne chaoslordille mahtava on Chaos daemon sword. Bloodthirsterin statit Chaoslordilla, saa vihollisen kalpenemaan. Huono puoli on se että voi tappaa itsensä, mutta chaosarmorin ja enchanted shieldin avulla voi pelastaa monta woundia.
- Todella halvalla saa armour of damnationin, joka todellakin on todella hyvä. Onnistuneet hitit pomoosi pitää rerollata ja se on ärsyttävää varsinkin huono weaponskillisillä sotilailla kuten esim. goblineilla.
- Gaze of the Gods on riski sijoitus, mutta +4 ward puhuu puolestaan, eikä se chaos champpa sieltä mihinkään juokse.
Khornen armeija on vaikea komentaa aluksi, sillä kun oppii pelaamaan niin pääkalloja satelee Khornen valtaistuimelle. Armeija on kuitenkin yksipuolinen ja kallis pisteissä, mutta siinä on tyyliä.
Blood for the Bloodgod, skulls for the throne of Khorne!
Toivottavasti auttoi...
- Kun Knighteja sulla on niin ylennäppäs ne choseneiks. 5 chosen knight of Khornea tekee 16 strenght 5 hittiä vuorossa! Ja niitä on vain 5! Tämä kuitenkin tarkoittaa näiden olevan erittäin kalliita ja jo kaksi kuollutta Knightiä tarkoittaa 6 hyökkäystä vähemmän. Näitä täytyy suojella mahdollisimman paljon ampumiselta. Pahimpia uhkia ovat cannonit, Dwarffien thundererit ja Örkkien fanatikot. Nämä suoraan sanottuna tappavat. Hyvä tapa on screenata näitä (screenaus on sitä, että laittaa jonkun unitin näiden eteen suojelemaan tulitukselta.) chaos houndeilla tai beast herdeillä. Kummatkin ovat hyvin halpoja ja uhrauskyvyllisiä.
-Viisaat vastustajat pystyvät houkuttelemaan joukkosi pois menemällä charge rangelle ja pakenemalla. Tällä tavoin armeijasi pystytään hajoittamaan ja tuhoamaan palapalalta. Erityisen hyviä tässä ovat pienet fastcavalry joukot mitä löytyy monilta roduilta.
- Khorne on yksipuolinen lista, josta ei magiaa eikä ampumista löydy. Khornen markki antaa dispel diceä joten magiasta ei usein kannata huolehtia. Ainut asia mistä pitää nyt välittää on tuo ampuminen. Kuten Knightien kohdalla sanoin niin screenaaminen on hyvä vaihtoehto, parilla Beast herdillä pystyy screenaamaan koko armeijan.
Suosittelisin ostamaan Khornen chariotteja, koska näistä saa hyvin dispeldiceä ja kun Khornen chariotti iskee niin siinä on oksat pois. Vihollisen ampumis uhan saa pois ostamalla 6-10 furyä tai 5 marauder horsemania. Kummatkin yksiköt ovat hyvin nopeita (varsinkin furyt) ja ovat hyviä tuhoamaan crevit sotakoneista. Älä missään nimessä osta Khornen bloodlettereitä, koska toughness 3 tekee näistä erittäin haavoittuvaisia. Myöskään flesh houndit eivät ole erityisen kannattavia frenzyn takia. Korkea movementin ansiosta huomaisit näiden olevan kokoajan väärässä paikassa. Kuten aikaisemmin olen sanonut niin beast herdit ovat kannattavia ja vievät spessu paikan paremmin kuin demonit.
Charactereista sen verran, että suosittelen ottamaan Khorne exalted champalle juggernaut ratsun. Monesti olen nähnyt pikkubroidin champan juggernautilla tuhoamassa 19 örkkiä full commandilla. Hyviä magic itemejä ovat esim:
-Khorne chaoslordille mahtava on Chaos daemon sword. Bloodthirsterin statit Chaoslordilla, saa vihollisen kalpenemaan. Huono puoli on se että voi tappaa itsensä, mutta chaosarmorin ja enchanted shieldin avulla voi pelastaa monta woundia.
- Todella halvalla saa armour of damnationin, joka todellakin on todella hyvä. Onnistuneet hitit pomoosi pitää rerollata ja se on ärsyttävää varsinkin huono weaponskillisillä sotilailla kuten esim. goblineilla.
- Gaze of the Gods on riski sijoitus, mutta +4 ward puhuu puolestaan, eikä se chaos champpa sieltä mihinkään juokse.
Khornen armeija on vaikea komentaa aluksi, sillä kun oppii pelaamaan niin pääkalloja satelee Khornen valtaistuimelle. Armeija on kuitenkin yksipuolinen ja kallis pisteissä, mutta siinä on tyyliä.
Blood for the Bloodgod, skulls for the throne of Khorne!
Toivottavasti auttoi...
Jesh vastasikin jo aika tyhjentävästi mutta pieniä lisäyksiä:
Khornen armeijaan saa magiaa lähes yhtä paljon kuin muihinkin kaaosarmeijoihin.
Mielestäni juggernautti tekee hahmoista liian helposti ammuttavia, eli loordille
en menisi laittamaan, mutta champpionin yhdenmiehen iskujoukkona toimii
Todellakin, nihdit jyrää. Itse pidän kuuden nihdin ryhmää valittuina,
täydellä commandilla ja banner of ragella. Usein pidän vielä loordiani
mukana. Menee läpi mistä hyvänsä ja kestää rynnäköitäkin.
Ampuminen onkin sitten kinkkinen juttu. Pukkimuuri suojaa nuolilta ja
luodeilta, mutta ei tykeiltä eikä katapulteilta. Näitä hoitelemaan kannattaa
hankkia furyjä ja maroja. Kalliit yksiköt kannattaa pitää suojassa kunnes
tykit ovat poissa pelistä, sillä ne sattuvat.
Kärryt toimivat paperilla, mutta ovat minulla usein olleet liian hitaita
pääsemään taiteluun (kun eivät voi marssia), mutta kun pääsevät,
niin sattuu. Itse olen pitänyt kärryjen kyydissä championia tai lordia
nostamassa unit strenghtin viiten jolloin pystyy murtamaan ränkkejä.
Kornen heikkous on paha tapa säntäillä sinne tänne vihollistensa perässä.
tähänkin löytyy vastaus; screenaaminen. Samalla kun lihamuuri suojaa
yksiköitäsi vihollisen nuolilta, se suojaa niitä myös itseltään.
Khornen armeijaan saa magiaa lähes yhtä paljon kuin muihinkin kaaosarmeijoihin.
Mielestäni juggernautti tekee hahmoista liian helposti ammuttavia, eli loordille
en menisi laittamaan, mutta champpionin yhdenmiehen iskujoukkona toimii
Todellakin, nihdit jyrää. Itse pidän kuuden nihdin ryhmää valittuina,
täydellä commandilla ja banner of ragella. Usein pidän vielä loordiani
mukana. Menee läpi mistä hyvänsä ja kestää rynnäköitäkin.
Ampuminen onkin sitten kinkkinen juttu. Pukkimuuri suojaa nuolilta ja
luodeilta, mutta ei tykeiltä eikä katapulteilta. Näitä hoitelemaan kannattaa
hankkia furyjä ja maroja. Kalliit yksiköt kannattaa pitää suojassa kunnes
tykit ovat poissa pelistä, sillä ne sattuvat.
Kärryt toimivat paperilla, mutta ovat minulla usein olleet liian hitaita
pääsemään taiteluun (kun eivät voi marssia), mutta kun pääsevät,
niin sattuu. Itse olen pitänyt kärryjen kyydissä championia tai lordia
nostamassa unit strenghtin viiten jolloin pystyy murtamaan ränkkejä.
Kornen heikkous on paha tapa säntäillä sinne tänne vihollistensa perässä.
tähänkin löytyy vastaus; screenaaminen. Samalla kun lihamuuri suojaa
yksiköitäsi vihollisen nuolilta, se suojaa niitä myös itseltään.
It comes from the Gigashadow...
-
gotrek_gurnisson
Khornen armeijat voivat käyttää chaos sorcereita ja näillä on kyseiset loret, mutta velho Khornen armeijassa? Täysin fluffin vastaista. Ainoastaan hirveät powerplay pelaajat tälläisiä käyttävät Khorne armeijassa.gotrek_gurnisson kirjoitti:Voiko khorne seuraajat käyttää fire, shadow tai death loreja, vai onko tyydyttävä vaan dispellaamaan muiden taikoja?
Kiitti aikasemmista neuvoista
- Amazing Slug
-
Blood_Letter
hyvä,kiitos
satuinpa tässä ohimennen lukemaan tämän osion minun onnkeseni nimittäin ensi kesän kampanjassa varmaan eniten pelaan dwarffeja vastaan niiden varalle olinkin jo ostanut furiesseja mutta enpä tullut ajatelleeksi screenata kallista 10 Knightin rykmenttiäni enkä myöskään Chaos warrioreita ja ehkäpä sittenkin otan mukaan sen chariotin se on kauan jo pölyyntynyt hyllyssä koska kun sain kuulla ettei se voi marrssia en sillä ole tehnyt mitään ei se pääse minnekkään, mutta ehkä nyt voisi kokeilla lordin päätin heittää heppa rykmenttiin ja ehkä ensi keäsksi ostan archaonin. 
Ja OT jatkuu:SoC on ensi kesän kamppanja jossa Kaamos yrittää jonkin sorttista invaasiota(potkaiskaa jos olen väärässä).Eli ensi kesänä saavat armeijat uusia joukkoja ja paljon muuta kivaa...tuolla on caco saanut hamuiltua materiaalia käsiinsä(taitaa olla yleisissä keskusteluissa).
Älä syö porkkanaa.
-
The Scientist
Summer/Storm of Chaos. Enski kesän kampanja, jossa Archaon tekee uuden Chaoksen maailmanvaltausyrityksen.EqualizeR kirjoitti:Sori taas tälläisesta OT kysymyksestä , mutta kun en vain pysy ajan tasalla näitten FB juttujen myötä vaikka kuinka yritän.. Eli siis mikä tämä "ensi kesän kamppanja" on kun sitä näkyy taas muutamassa topicissa.. ?
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Re: khorne
Todellakin OT, en vain malttanut taas:gotrek_gurnisson kirjoitti:oon päättäny alkaa seuraan khornea. Onko siinä mitään järkeä
Järkeä? Alat hillumaan ympäriinsä kirveen kanssa huutaen jotain "Blood for the Blood God, Skulls for a Skull Throne"? Jos poliisi ei vie sinua, niin valkotakkiset sedät ainakin
Jep, anteeksi. Tuo sanamuoto oli vain sellainen että oli pakko kommentoida. Sori, sori, jatkakaa.
Ja Valten porukkoineen pistää sille yritykselle stopin.Elanthor kirjoitti:Summer/Storm of Chaos. Enski kesän kampanja, jossa Archaon tekee uuden Chaoksen maailmanvaltausyrityksen.EqualizeR kirjoitti:Sori taas tälläisesta OT kysymyksestä , mutta kun en vain pysy ajan tasalla näitten FB juttujen myötä vaikka kuinka yritän.. Eli siis mikä tämä "ensi kesän kamppanja" on kun sitä näkyy taas muutamassa topicissa.. ?
Taitaa se mennä noin, ikävä kyllä.Sandman kirjoitti:Ja Valten porukkoineen pistää sille yritykselle stopin.Elanthor kirjoitti:Summer/Storm of Chaos. Enski kesän kampanja, jossa Archaon tekee uuden Chaoksen maailmanvaltausyrityksen.EqualizeR kirjoitti:Sori taas tälläisesta OT kysymyksestä , mutta kun en vain pysy ajan tasalla näitten FB juttujen myötä vaikka kuinka yritän.. Eli siis mikä tämä "ensi kesän kamppanja" on kun sitä näkyy taas muutamassa topicissa.. ?
Ensin archaon käy tappamassa muutaman kovan speciaalihahmon,
ja sitte Valten listii sen (tai sitte se tappaa ittensä
(no ku sillä Valtenin äpärällä on gw:n sedät puolellaan)
It comes from the Gigashadow...
- Amazing Slug