"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kummat parempia Helffit vai dwarffit

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Níght

Kummat parempia Helffit vai dwarffit

Viesti Kirjoittaja Níght »

haluaisin vain tietää että kumpaa kannattais alkaa kerätä

haltiat vai kääpiöt en tiedä kumpi olis parempi joten kertokaa se minulle

kiitos jo etukäteen
"Victory needs no excuse, defeat allows none."
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Haluat siis kerätä sitä parempaa ? Miksi ?
(ja totuushan on kuitenkin että kumpikaan armeija ei semmoisenaan ole toista parempi)

Itselläni ei ole kokemusta kummastakaan, mutta he joilla on kokemusta voinevat kertoa miksi ovat valinneet juuri kääpiöt tai haltiat (btw, mitkä haltiat?).
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Jos haluat armeijan johon voit luottaa, armeijan joka ampuu vastustajan päreiksi, ja pilkkoo vielä päreetkin kappaleiksi, niin ota kääpiöt.

Jos haluat mekkoja, kestämätöntä jalkaväkeä ja magiaa, niin ota Helffit.

Jaa että minun mielipiteeni? Ota kääpiöt. Never trust an elf. (Kääpiöpelaajan kommentti)
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Suurhaltiat ja kääpiöt ovat varsin persoonallisia armeijoita molemmat. Niiden pelaaminen eroaa kuin yö ja päivä. Haltiat ovat hyvin dynaamisia, luottavat paljon liikkumiseensa, magiaan ja ensi-iskuun. Kääpiöt puolestaan ovat paljon passiivisempia ja luottavat kykyynsä ottaa vastaan kaiken mitä vastustajalla on tarjota.

Suurhaltiat ovat kovasti puhuttu taitoarmeija, sillä kaikki on helposti rikkoutuvaa. Näillä pelaaminen ei ole sen vaikeampaa kuin muillakaan, kun tietää mitä tekee. Valitettavasti päälle rynniminen ei tule toimimaan haltioilla - sitä voi yrittää örkeillä ja kaaoksella.

Haltioilla joutuu opettelemaan miten vihollinen saadaan ansaan liikevaiheen aikana ja sitten laukaistaan usea yhtäaikainen rynnäkkö. Lisäksi on magia ja luotettavat sotakoneet.

Kääpiöiden kynnys alussa matalampi, koska keskiverto kääpiöarmeija pakottaa sotakoneilla vihollisen hyökkäämää ja sen jälkeen käydään puolustustaisteluun laadukkaalla jalkaväellä.

En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta voisi kuvitella kääpiöiden käyvän tylsiksi pitkän päälle pelata. Tosin Grond on noilla pelaillut kai kymmenisen vuotta. Haltiat ovat vain paljon "joustavampia" pelityyliltänsä.

Itse kadehdin kääpiöiden jalkaväkeä, joka on paitsi edullista, myös hyvin hyvin laadukasta. On vain ajan kysymys millioin näitä tulee minun kokoelmiini. Kääpiöillä on sitä tiettyä asennetta.
Neimor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neimor »

Itse olen Helffi pelaaja ja olen varsin tyytyväinen armeijaan. Paljon valinnan vapautta, armeija jolla hakkaan vihulaisen magialla sinne mistä on tullutkin tai sitten paljon ratsuväkeä ja ehkä yksi iso lisko ja sitten sellaiset kikkailut niin siinä on muilla sormi suussa :roll:

Itse voisin yhtyä murheen mielipiteeseen että kääpiöt voivat käydä kylläkin tylsäksi äkimpää kuin helffit. Yksi kaveri pelaa näillä ja olenko peräti kerran nähnyt hänen lähtevän marssimaan kohti vihollista? On sekin tylsää sitten vain paukuttaa ensimmäiset kaksi vuoroa sotakoneilla ja sitten kolmannella ottaa lähiksessä mittaa niin kurjassa kunnossa olevasta vihollisesta etteivät edes pystyssä pysy. Kääpiöt on armeija millä voittaa, mutta itse en saisi mitenkään erityistä nautintoa näillä voittaessani :?

Mutta juu, valinta on sinun, kääpiöillä helpompi kynnys aloittaa voittojen tiellä kun taas helffeistä ehkä kunnon taktikko saa paljon iloa irti...
Kuuluisia viimeisiä sanoja:
- "Ei ne noin kaukaa osu!"
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Niin, mutta joillakin on käsitys kunniasta ja suuri viha kaikkea kohtaan, mikä tappaa yli metrin päästä...*mutinaa, murinaa ja parran sutimista* Ei sitä ole mihinkään kirjaan kirjoitettu, etteivätkö kääpiöt voisi voittaa marssimalla! Eli "hah!" sanon minä tuollaisille kommenteille, että kääpiöt vain istuvat paikoillaan... :roll: Ja kyllä se latistaa kovimmankin mieltä, kun marssimaan lähdetään ja sitten vastustaja vain pyörii ympärillä ja kutsuu sitä vielä taistelemiseksi...*pyh* Jos haltioilla olisi edes parran haivenia, niin he tajuaisivat mokoman pyörimisen sopivan vain niille ketkä tietävät häviävänsä miestä miestä vastaan.... :wink:
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
gotrek_gurnisson

Viesti Kirjoittaja gotrek_gurnisson »

kääpiöt on kuin kivenjärkäleitä: ne liikkuu hitaasti, mutta niitä ei saa hengiltä. Haltiat ovat kuin muurahaisia, nopeita mutta ne liiskaa pikkurillillä.
Neimor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neimor »

Deceased kirjoitti:Niin, mutta joillakin on käsitys kunniasta ja suuri viha kaikkea kohtaan, mikä tappaa yli metrin päästä...*mutinaa, murinaa ja parran sutimista* Ei sitä ole mihinkään kirjaan kirjoitettu, etteivätkö kääpiöt voisi voittaa marssimalla! Eli "hah!" sanon minä tuollaisille kommenteille, että kääpiöt vain istuvat paikoillaan... :roll: Ja kyllä se latistaa kovimmankin mieltä, kun marssimaan lähdetään ja sitten vastustaja vain pyörii ympärillä ja kutsuu sitä vielä taistelemiseksi...*pyh* Jos haltioilla olisi edes parran haivenia, niin he tajuaisivat mokoman pyörimisen sopivan vain niille ketkä tietävät häviävänsä miestä miestä vastaan.... :wink:
Mutta puhuinkin omien kokemusteni perusteella, en ole usein nähnyt näillä marssittavan enkä ole nähnyt näille mitään sen kiinnostavampaa kuin haltioilla olisi... Että minun kokemukseni ovat mitä ovat ja mielipiteeni on se mikä on, toivottavasti :D
Kuuluisia viimeisiä sanoja:
- "Ei ne noin kaukaa osu!"
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Ja mielipiteesi on kunnioitettu, en minä sitä yrittänyt morkata... ihan vain tuollaisen pienen heiton pätkän lisäsin tuohon vain... :) Ja noh, yritin vakuuttaa ihmisiä siitä, että kyllä kääpiöllä saa tehdä muutakin kuin istua paikoillaan ja haistella ruudin tuoksua... :wink: *jää kirjoitteleen jotain Neimorista jonkinnäköiseen kirjaan, jonka nimessä esiintyy sana 'Grudge' :wink: *
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Helffien Teclis on aikas jyrä. Sitten kokonaan mountattu armeija sen rinnalle, niin hyvä tulee.

Dwarffeille vaan hitosti ampujia ja jotain peltipurkkeja puolustaan chargeja ja sellasta vastaan.

Tosin, enpä tiedä, toimiiko kumpikaan, mutta ainakin tuo Teclis on ollut aika hauskaa katseltavaa, kun kaverit on pelannut.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

7 vuotta helffeillä ja voin sanoa että kääpiöt ovat kovempaa sakkia. En kertaakaan ole voittanut. Ne vaan dispellaa kaiken ja ampuu kaiken hajalle kahdessa vuorossa.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Kääpiöillä olen monta peliä pelannut ja luotettavia ovat olleet.. Helffeistä, en 2 pelatun pelin jälkeen mene sanomaan mitään (voitto ja tasapeli).
Helffeillä on halvemmat Magic itemit, kuin muilla roduilla mutta väittäisin kääpiöiden runeja joustavimmiksi. Käävistä saa myös halutessaan oikein kunnon anti-magic listan, mutta onhan helffeillä toisaalta +1 dispel heittoihin.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Oikolukuhirvi
Viesti:

Kyllä se kääpiöiden 10+1 dispel noppaa ja jotain 8 kääröä voittaa :roll:
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Oikolukuninja kirjoitti:Kyllä se kääpiöiden 10+1 dispel noppaa ja jotain 8 kääröä voittaa :roll:
Ja monenkohan pisteen peli on kyseessä? 2000 pistessä kun ei yleensä 6+1 noppaa ja 3 kääröä enempää näy.
Ja se täytyy kyllä myöntää että pelkkä paikallaan kykkiminen ja ampuminen voi käydä tylsäksi, mutta silloin täytyy kokeilla uusia taktiikoita/yksiköitä. Itse valitsin noista kahdesta kääpiöt, ihan asenteen ja figujen takia. Joten lue vaikka kaupassa armeija kirjoja ja katsele figuja.
Nippe

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Kääpiöt on asenne armeeja niinku Haltait myös.
Et voi saada kumpaakin koska ne vihaavat toisiaan. Jos sillä ei ole sulle merkitystä niin otat Haltiat koska kääpiöille tämä ei ole pieni asia.

Kaikki mitä armeijoihin tulee on jo sanottu: Kääpiöt luottavat kestävyyteen toisin kuin T3 haltiat jotka pyrkivät jonkin näköseen one-hit-comboon jolla voitetaan peli.

Yhdyn JarLoziin: Älä ikinä luota Haltiaan.
AssMuster

Viesti Kirjoittaja AssMuster »

Riippuu mitä haluat armeijalta. Jos ihan vaan kavereiden kanssa hupipelejä niin valitse se kummasta itse tykkäät. Jos taas halajat turnauksien kärkisijoja ovat haltiat haluamasi lista. Seer council, neljä pultteria tuettuna kärryillä ja ratsuväellä. Pärjää varmasti ja on persoonallinen lista :roll:
Kuninkaalla on keppihevonen.
Geraston

Viesti Kirjoittaja Geraston »

Ota Helffit. Niillä on ehkä välillä vähän vaikeempaa voittaa, mutta se on paljon palkitsevampaa.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Zarathustrian kirjoitti:
Oikolukuninja kirjoitti:Kyllä se kääpiöiden 10+1 dispel noppaa ja jotain 8 kääröä voittaa :roll:
Ja monenkohan pisteen peli on kyseessä? 2000 pistessä kun ei yleensä 6+1 noppaa ja 3 kääröä enempää näy
Kaverilla on 6 kääröä ja 7+1 dispel noppaa 2K -armeijassa.
Sitten onkin kolme katapulttia ja 2 boltteria, gyro ja flamo sekä lopuilla pinnoilla crossbow -kääpiä ja thunderereita. On siellä vähän warrioreitakin. Hakkaavat swordmasterit nuo normaalit kääpiötkin, siksen käytä niitä kääpiä vastaan. Edes all-cav ei pääse lähikseen, ne vaan ammutaan tomuiksi kun ei niitä howler windejä saa läpi tai mitään muutakaan taikaa.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Oikolukuninja kirjoitti: Kaverilla on 6 kääröä ja 7+1 dispel noppaa 2K -armeijassa.
Sitten onkin kolme katapulttia ja 2 boltteria, gyro ja flamo sekä lopuilla pinnoilla crossbow -kääpiä ja thunderereita. On siellä vähän warrioreitakin. Hakkaavat swordmasterit nuo normaalit kääpiötkin, siksen käytä niitä kääpiä vastaan. Edes all-cav ei pääse lähikseen, ne vaan ammutaan tomuiksi kun ei niitä howler windejä saa läpi tai mitään muutakaan taikaa.
Eli ei kymmäntä noppaa ja 8 kääröä niinkuin aiemmin väitit?? ;) Jos kaverisi panostaa noin paljon antimagiaan jättäisin itse suosilloa maagit kotiin ja antaisin kaverin ihmetellä hukkaan heitettyjä pisteitä.
Bérníto

Viesti Kirjoittaja Bérníto »

Hellfeissä on tyyliä ja ne käy halvemmaksi euroissa ku penoilla on niin jumalattomasti blistereitä eihän niil o ku anvil ja warrut boxeina... Helffit on kovia! keräsin ite niitä 2k ja nyt kerään blood dragonssia
´´jos bérníto sanoa étta múchos cárlíco níín siná laittaa´´
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”