Hirst Artsin muotit
Hirst Artsin muotit
Kuinkas moni omistaa tällaisen? Onko toiminut hyvin? Mitä olette käyttäneet valamiseen (kipsiä tms.?)
MINÄ! 5 muottia tuli hankittua samantien... kts. minun aiempi threadini "keskiaikatönö". Seinät ovat "fieldstone" -muotista.
Kipsillä valan... milläs muulla? Resiini tuhoaa muotin liian nopeasti (en minä nyt *NIIN* rikas ole
).
Muotit toimivat oikein hyvin ... tosin minulla itselläni on kipsin kanssa valamisesta ja vahamuoteista jo vuosien kokemus, joten valaminen sujuu "rutiinilla". Yhteen valuun menee 5-8 minuuttia aikaa + viimeistely.
Hirts Artstilta tilaaminen: tilasin torstaina Hirts Artsin online-kaupasta. Tilausvahvistuksen sain samantien. Perjantaina mulla oli jo postia odottamassa, että "items shipped" ... ja seuraavana tiistaina kello 11:40 posti kiikutti muotit kotio!! Oli kyllä supernopeaa ja hyvää palvelua ... suosittelen.
Kipsillä valan... milläs muulla? Resiini tuhoaa muotin liian nopeasti (en minä nyt *NIIN* rikas ole
Muotit toimivat oikein hyvin ... tosin minulla itselläni on kipsin kanssa valamisesta ja vahamuoteista jo vuosien kokemus, joten valaminen sujuu "rutiinilla". Yhteen valuun menee 5-8 minuuttia aikaa + viimeistely.
Hirts Artstilta tilaaminen: tilasin torstaina Hirts Artsin online-kaupasta. Tilausvahvistuksen sain samantien. Perjantaina mulla oli jo postia odottamassa, että "items shipped" ... ja seuraavana tiistaina kello 11:40 posti kiikutti muotit kotio!! Oli kyllä supernopeaa ja hyvää palvelua ... suosittelen.
Ostin seuraavat:
Basic Block (mold 40), Wiz Tower (mold 50), Prison Tower (mold 60), Octagon Tower (mold 63) ja Fieldstone Wall Mold (mold 70).
Näille kaikille on hyviä ohjeita ja näistä saa jo aika kivasti variaatioita.
En aio resiiniä näihin valaa, koska kipsin kanssa nämä ovat paljon pidempi-ikäisiä kuin resiinillä. Valaminen on helppoa ja fieldstone moldilla on jo about 40 valua takanapäin - mitään kulumista ei ole havaittavissa. Muotin voi pestä saippuavedellä ja tiskiharjalla. Saippuaa kannattaa jättää muottiin myös hieman, sillä se vähentää veden pintajännitystä ja kaadettu kipsi liukuu helpommin koloihin eikä jää ilmakuplia valmiisiin valuihin.
Basic Block (mold 40), Wiz Tower (mold 50), Prison Tower (mold 60), Octagon Tower (mold 63) ja Fieldstone Wall Mold (mold 70).
Näille kaikille on hyviä ohjeita ja näistä saa jo aika kivasti variaatioita.
En aio resiiniä näihin valaa, koska kipsin kanssa nämä ovat paljon pidempi-ikäisiä kuin resiinillä. Valaminen on helppoa ja fieldstone moldilla on jo about 40 valua takanapäin - mitään kulumista ei ole havaittavissa. Muotin voi pestä saippuavedellä ja tiskiharjalla. Saippuaa kannattaa jättää muottiin myös hieman, sillä se vähentää veden pintajännitystä ja kaadettu kipsi liukuu helpommin koloihin eikä jää ilmakuplia valmiisiin valuihin.
-
baretul
Noh... kipsiä olen ostanut Turusta Askartelukeskuksesta. Hintaa tuli 2x3 kilon kassille tuollaiset 8 euroa. Tuohon "keskiaikatönöön" on mennyt reilusti vajaa kilo kipsiä eli käytännössähän kipsillä valaminen in melkein ilmaista. Vielä halvemmaksi se tulee ostamalla VIELÄ suuremman erä (20kg säkki!!) jostakin, sillä kyllähän noissa askartelukaupoissa on makea kate mukana. Mustaksi värjätty kipsi maksaa ihan saman verran, mutta pakattuna kilon pusseihin - ainakaan itse en ole nähnyt suurempia säkkejä missään.
Omatoimisuutta hieman: http://www.hirstarts.comnostradamus kirjoitti:Paljonkos tuollaiset valumuotit sitten maksaa? (tuliko vielä esille?)
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Ei. Olen kaivellut vuoden verran... ulkomailta joudut ostamaan.
Hirst Artsin muotteja on jälleenmyyjillä kyllä Euroopassakin, mutta niissä on järkyttävästi kovemmat hinnat kuin suoraan sudenpesästä hankittuina.
Ongelmanahan tällaisten myynnissä on juuri volyymi: Suomen kokoisessa maassa potentiaalisia ostajia ei voi laskea olevan montaakaan sataa --> maahantuonti ei ole kannattavaa ja tuottaminen/tekeminen ei myöskään.
EDIT: jos muuten joku haluaa, niin voisin edukkaaseen hintaan tehdä valmiita valuja. siis jos joku ei itse halua tai pysty ostamaan muotteja tai haluaa vain esmes 20 senttiä tuuman korkuista aitaa eikä viiti sen takia ostaa kallista muottia. voi laittaa PM mulle, jos tykkää.
Hirst Artsin muotteja on jälleenmyyjillä kyllä Euroopassakin, mutta niissä on järkyttävästi kovemmat hinnat kuin suoraan sudenpesästä hankittuina.
Ongelmanahan tällaisten myynnissä on juuri volyymi: Suomen kokoisessa maassa potentiaalisia ostajia ei voi laskea olevan montaakaan sataa --> maahantuonti ei ole kannattavaa ja tuottaminen/tekeminen ei myöskään.
EDIT: jos muuten joku haluaa, niin voisin edukkaaseen hintaan tehdä valmiita valuja. siis jos joku ei itse halua tai pysty ostamaan muotteja tai haluaa vain esmes 20 senttiä tuuman korkuista aitaa eikä viiti sen takia ostaa kallista muottia. voi laittaa PM mulle, jos tykkää.
FMK valoi viime kesänä aika suuretkin määrät kerhohuoneella. Niitä kertyi sinne kiitettävä pino ja hyvältä näyttivät. Muistaakseni Musta Susi osti ison osan varastosta Conissa. Jos on parempaa tietoa aiheesta, saa kertoa.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Eikös tuollaisia muotteja voi tehdä itsekin? siis kaivertaa yhen sellasen 10x10cm palan ja siitä sitten kikkailee muotin. Pitäis onnistua, ja sitten kun valelee sellasia elementtejä, niin eipä niitä paljoa tarvi sääliä, voi leikellä miten vaan ja sillain, kipsi kun ei kauheita maksa ja työkin on ilmaista. Ainahan muotteja on asiallista ostaa niitä tekeviltä firmoilta, ihan periaatteellisen kannatuksen vuoksi. Ja ainahan ne ostetut on hienompia. Ilman muuta.
-
hypsilurus
Sen verran työlästä tuo kaivertaminen on, että ainakin minulta jäisi tekemättä! Hirst Artsin spesialiteetteihin kuuluu myös se, että paloissa on standardikoot. Jos yhdenkin palan pituus / korkeus heittäisi millin muista ja pitäisi tehdä 16-palaa korkea rakennus, niin voin kuvitella, miltä se näyttäisi ... (Pisan tornihan on vain lievästi kallellaan). Ja 16-palaa korkea rakennus on vain 3-4 kerrosta.