Tein joku 5 yritystä, joilla koittaa hahmottaa miten Monivärinen toimisi, miten sen saisi näyttää hyvältä - tuloksetta. Jälkikäteen on mietityytänyt, onko tämä edes teoriassa loppuenlopuksi mahdollista? Idea minulla oli, vaan ei visiota, mikä lieneekin ollut suuri ongelma minulle.
Sateenkaaren väreihin maalattu viitta niin, että vaihtaisi väriä sivu suunnassa ei toimi, kokeilin (tää lienee tosi suuri yllätys, mutta pakkohan sitä oli koittaa). Kokeilin myös koittaa saada selkään sellaista pyörrettä, jonne värit ikäänkuin imeytyisivät ja vaihtelisivat muuten rajusti... ei tämäkään tuottanut tyydytystä. Varjotusten tekeminen haaleilla väreillä, jotka olisivat eronneet toisistaan (Day muistaakseni ehdotti näin), olisi ehkä ollut se paras idea, vaan en olisi siitäkään varmaa nopean testin jälkeen...
Eli voiko Saruman Moniväristä saada toimimaan mitenkään käytännössä? Kirjahan kuvasi, että aluksi kun katsoi näytti se valkealta, mutta katsoessaan tarkemmin oli kaavun jokainen lanka erivärinen ja värit vaihtuivat Sarumanin liikkuessa (muistaakseni), tuo nyt on tietysti sula mahdottomuus. Koin kuitenkin Monivärisen ideana haasteellisena ja osoittautui liian suureksi palaksi minun suuhuni.