"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WIP: Reaper: Tristan Loremistress (+Lähes valmis)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Matti
Valvoja

WIP: Reaper: Tristan Loremistress (+Lähes valmis)

Viesti Kirjoittaja Matti »

Työn alla oleva figu, mutta vaikuttaa vihdoin sellaiselta jonka viitsii lähettää Reaperin kuukautiseen maalauskisaan (eli parin viikon sisäl pitäs saada valmiiks), kunhan on valmis. Figu on siis Reaperin Tristan Loremistress, ei ole konvertoitu muuten kuin Reaperin alusta sahattu pois ja laitettu GWn 20mm base.

Kuvia:
Edestä ja tietysti myös takaa.

Basea rajoittaa se tosi seikka, että nappi tulee löytämään tiensä pelikentille 90% varmuudella. Joten ihan tavallinen ruoho&hiekka base tulee luultavimmin.

Kasvot ovat kutakuinkin valmiit (ja olen varsin tyytyväinen niihin), hiuksia pitää muokata ja jotenkin saada kuvissa siistimmiksi (livenä ovat ok. kaukaa), ajatus oli tehdä varsin kultaiset hiukset. Korsetti+nauha ovat pahiten kesken figussa, korsetista tulee valkoinen (armeijan teema velvoittaa, mietin hetken Dayn ehdottamaa ruskeahkoa pinkkiä, vai olikohan se pinkihkö ruskea. Yksittäiseen figuun ehkä sopisi paremmin, vaan kun tulee armeijaan...) ja nauhat tulevat olemaan hiukan NMM kultaa muistuttavia (jotain samankaltaista kuin noi hiukset).

No, mitäs tykkäätte? Kuvan pitäis olla edestä ainakin tarpeeks iso. Kritiikkiä saa antaa ehdottomasti tässäkin vaiheessa (ja siksihän tää onkin laitettu tänne) ja haukkua kaninkoloon (kunhan tekee sen rakentavasti ;)).

EDIT: Ja lähes valmiin (viimeistely viel puuttuu, mitään dramaattista ei oel odotetettavissa):
Edestä ensimmäinen, Edestä toinen ja tietysti myös takaa.

EDIT2: Kuva jossa 3 eri tasoista kuvaa, vasemmanpuoleinen oli hiukan keskeneräisempi, mutta keskimmäinen & oikealla oleva ovat sama figu ja samassa vaiheessa.
Kuva jonka pistin CMoNiin (siel on myös yks aiempi kuva tästä, en jaksanu poistaa toista, koska katson paljonko eroa tulee ja kummasta tykätään enemmän. Se toinen kuva on kai tuo, vasemmanpuoleisin kuvasta, jossa oli vierekkäin nuo.
Viimeksi muokannut Matti, Ti 02.12.2003 23:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
TeelA

Viesti Kirjoittaja TeelA »

Damn, todellaki on hianosta maalattu.
Kalpea ihoiset Naggarothin paskan toughnesin omaavat ukkelit kunniaan.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm jaahas tämä tapaus :D, pidän varsinkin juuri kasvoista ja viitasta. Viitassa kiehtoo lähinnä väritys, eli siis tuo taian oloinen korostus tuossa, mun mielestä ainakin todella hyvin onnistunut. Kasvot on onnistunut kanssa todella hyvin. Muusta paha mennä sanomaan mitään, koska se ei ole varmastikkaan vielä valmista. Dragoni ja nuo nauhat on jo nyt ihan mukavan näkösiä, mutta varmaan teet vielä jotain kommervenkkiä niihi :D. Varmastikkin siistit noita korostuksia lähinnä tuossa, ja maalaat maalaamattomat kohat. Figun pinta on jotenki rosonen sieltä täältä, joka ihmetyttää pikkasen, no ei se paljoa haittaa, mutta jos tuostakin vielä suurentaisi kuvaa, niin voisi näkyä selvästi sielä täälä jotain rosoisuuksia.

Noh ylipäätänsä todella cooli maalaus jo tässä vaiheessa. Odotan innolla valmistumista :D.
An15

Viesti Kirjoittaja An15 »

Hei aika hieno!

Nuo kasvot ovat mielestäni todella onnituneet, samoin kun viitan helmat joista tykkään kanssa. :) Joissain kohdissa maali näyttää ehkä pikkaisen paksulta...

Mutta noh hieno figu, pistä lisää kuvia kun valmistuu!
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
Matti
Valvoja

baretul kirjoitti:figun pinta on jotenki rosonen sieltä täältä, joka ihmetyttää pikkasen, no ei se paljoa haittaa, mutta jos tuostakin vielä suurentaisi kuvaa, niin voisi näkyä selvästi sielä täälä jotain rosoisuuksia.
.
Kuva

Rosoisuutta? Missä? ;) Jopa kasvot ovat varsin rosoiset kun katsoo lähempää (puhumattakaan mekosta tai noista hihoista...) ja mä kun oon koittanu maalata muka ohuilla maaleilla... liekö sitten korkkeihin tms. kuivunut maalia, joka on karissut sittemmin itse maaliin -> maalissa mukana kuivuneen maalin nokareita -> rosonen tms. tai sitten en vain osaa laimentaa. :( Tossa lähi ukuvassa näkyy myös, kuinka huulet ovat hiukan ehkä menneet yli, vasen silmä katsoo ehkä enemmänkin alas kun oikea taas ylös ja sikmien rajaukset eivät ole täsmällisiä jne.

Se, mitä nuo valkeat pisteet siellä täällä on on mulle mysteeri, mistä lie tulleet.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Livenä ehkä sata kertaa parempi nappi kuin kuvassa.

Tuo näytille niin kommentoin enemmän. Kuitenkin, kaipaisin tytölle jotain muutakin väriä kuin pelkkää sinistä. Etenkin vaaleansiniset jäävät aika elottomiksi (ja mitättömiksi) kun ne vaalenevat valkoiseen saakka. Esim. tumma sininen saisi tummeta jopa ihan mustaan, niin saisit aikaan enemmän kontrastia. Tosin paha sanoa, kuinka valmiita nuo siniset osat tässä vaiheessa ovat.

Toisaalta taas, kuvasi ovat järjettömän isoja (tässä tapauksessa tietysti hyvä juttu). Jos lähetät tuon Reaperin kisaan, kutista kuvaa ainakin puoleen nykyisestä: figu näyttää paremmalta ja kaiken olennaisen näkee silti oikein hyvin.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Matti
Valvoja

Day kirjoitti: Tuo näytille niin kommentoin enemmän.
Juu, koitan saada myös sen valmiiksi siihen mennessä, tai korkeintaan viimeistelyä vaille olevaksi.
Kuitenkin, kaipaisin tytölle jotain muutakin väriä kuin pelkkää sinistä. Etenkin vaaleansiniset jäävät aika elottomiksi (ja mitättömiksi) kun ne vaalenevat valkoiseen saakka.
Vaaleansininen ilmentää enemmän valkoista kuin sinistä (sitä sen on alunperin pitänyt olla). Väriteema armeijassa tulee olemaan kutakuinkin sininen&valkoinen, höystettynä kullalla ja hopealla&teräksellä, sekä tietysti nahalla + kenties yksittäisillä mustilla & punaisilla yksityiskohdilla.

Mitä nyt olen vähän väripsykologiaa kuullut, niin eikös sininen mielletä usein turvalliseksi ja vakaaksi, valkoinen taas edustaa jonkinasteen puhtautta ja viattomuutta? Eli juuri sitä, mitä korkeatontuilta voikin olettaa. Punainen lohikäärme taas tuonee jotain pientä kipinää tuohon, noiden liinojen/liekkien/mitä lie kanssa.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Joo ei tuo rosoisuus periaateesas häiritte, livenä sitä ei huomannut ollenkaan. Mullekki käy niin välillä, että maalissa on kokkareita, joko paletilla sekotelen mukaan jo kuivunutta maalia mikä irtoilee kokkareiks, tai sitte paperista lähtee, tai ihan maalipurkista, vaikea sanoa :D. Noh niin joo maanantaina sitet jos tuut maalauskerhoon niin voi katella totaki livenä lisää :D.
Matti
Valvoja

Kyllä se rosoisuus häiritsee, ehkei vielä niin pahasti kun kerta tekniikka on itsessään jo niin rosoista vielä, mutta kun mennään sinne CMoNin 8:in paremmalle puolelle tekniikallisesti niin johan tuollaisetkin merkitsevät. Toi edestä oleva kuva taitaa olla n. 4 kertainen suurennos alkuperäiseen nähden (monitorin eläessä 1024 x 768 resoluutiossa), tuo pelkkä kasvo taitaa olla n. 10 kertanen.

Sinäänsähän digikamerat saattavat pakata värit ja täten luoda rakeisuutta? Se voi olla yks ongelma nois kuvis, eli ovat rosoisempia kuin todellisuus, mutta ihmiset tuomitsevat (kuten kuuluukin) kuvan perusteella, eikä sen mitä maalaaja väittää niiden olevan livenä. :) Veikkaanpa, että tässäkin työssä olen pian täysin sokea virheilleni, joten ne tulee osoittaa muiden toimesta.

Ja tulossa ollaan maanantaina jälleen kerran, ensinnäkin näyttämään tuota nappia & kuulemaan palaute, live-palaute on kuitenkin ehkä tärkein mulle toistaiseksi. Pitänee nyt myös muistaa ottaa muistiinpanovälineet mukaan, kun on usein vuotanu pää kuin seula ja unohtanu kaiken hyvän palautteen mitä sai... hyvällä siis tarkoitan tässä kritiikkiä ja parannusehdotuksia, en selkään taputuksia. Lisäksi toki tulen kuuntelemaan mitä viisasta Dayllä on sanottavana ja toisaalta katsomaan miten tämä uusi tyyli toimii (ja kenties itsekin osallistumaan opetukseen, tekniikka harjoitus kun ei mulle tekis ollenkaan pahaa).
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Hyvä juttu ton figun maalauksessa on aika hyvä vaikutelma valosta. figu on jotenkin tosi elävän oloinen.

Toi valkoinen/vaaleansininen ei oikein toimi. Itse tykkään maalata valkoisen vähän desaturoidummasta sinisestä, siis siniharmaasta. GW:n ghostly grey tai sw grey ja niitten vallejo vastineet toimivat mulla yleensä basecoattina. Oikeastaan sitä tuommempaa kontrastia valkoinen ei edes tarvitse, mutta jos haluaa kunnolla varjostella tuohon sopii shadow grey. Tai no toi nyt vaan on tietysti yksi tapa. Tuon kirkkaan sinisen kautta valkoiseen kulkeminen on paljon vaikeampi tapa, ja jotenkin vähemmän realistinen, mutta kyllä sekin sopii tiettyihin juttuihin.

Toi rosoisuus saattaa muuten johtua pohjamaalista. Ehkä sulla sattuu olemaan huono spray yksilö.

Nyt tän syvällisempää juttua ei nyt näin krapulaisena pysty heittään. On se kyl ihan jees figu.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Tooosi hieno! Ite en tosin pitäny ton loharin masun väristä. Jonkinlainen kelta-ruskea highlaitattuna bleached bonella ehkä toimis paremmin. Vai oonko mä taas tullu likinäköiseksi? Se vaan näyttää kultasella maalatulta. :)
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Hieno!

Sanon sen saman mitä kaikki muutkin, tuosta rosoisuudesta sun on pakko päästä eroon.
zqmfgb
Kaleth

Viesti Kirjoittaja Kaleth »

voisit ohentaa maaleja...(ihon väri)
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

On hieno on. Tosin rakeisuus (sanottu jo monta kertaa) näkyy aika ikävästi. Onko maalit puhtaita, vai ookko maalannut jotain "väärää" (esim. uretaania, hiekkaa) niillä ja niissä ois jotain tyhmiä figunpilaajarakeita? Muuten kyllä hyvin onnistunut.
Matti
Valvoja

Gorbag kirjoitti:Tooosi hieno! Ite en tosin pitäny ton loharin masun väristä. Jonkinlainen kelta-ruskea highlaitattuna bleached bonella ehkä toimis paremmin. Vai oonko mä taas tullu likinäköiseksi? Se vaan näyttää kultasella maalatulta. :)
Se on kultanen. :) Oon aika usein ajatellut nuo Lohikäärmeen keskellä menevät... suomut (?) metallisiksi. Ehkä ajatus on osittain siinä, että koskevat eniten alla olevaan kultakasaan ja kulta ikäänkyin painautuisi ajankuluessa lohikäärmeen masuun kiinni, toisaalta oihan on pentu ja just taiottu otus... Jotain metalliahan tähän figun oli myös ängettävä, tuon hiussoljen lisäksi. :)

Ja tuo rosoisuus on mulle tosiaan pienoinen mysteeri. En nimittäin mielestäni maalaa ollenkaan liian paksuilla maaleilla (tai noh, joskus tulee tehtyä kämmi, mut harvemmin näin laajassa skaalassa), pohjamaali voi olla hyvinkin mahdollinen (taisi muuten se spray vedellä viimeisiään tuota pohjamaalatessa). Voi toki olla, että ohennan vain hetkellisesti maaleja tarpeeksi ja sitten maalatessa lisää, haihtuu paletilla olevasta maalista enemmän vettä kuin lisään -> maali paksuuntuu. Tai sitten jotain kuivuneita maalikokkareita tms. on pitkin ja poikin maalauspöytää & maaleissa ja homma menee pieleen. En tiedä, jos jatkuu toistuvasti tämä ongelma, niin pitää tutkia paremmin (ja toisaalta tutkia figua suurennuslasilla livenä, jos vaikka todellinen ongelma ois kuvauksessa).

Eli rosoisuus huomiotu palautteesta. Kiitokset tähän astisesta paalutteesta, lisää saa antaa. :)

EDIT: Katselin kuvia muista figuistani ja eiköhän se rosoisuus ole hyvin pitkälti pohjamaalista tms. johtuvaa, koska kun katsoo esim. Little Deathia, Beastmenia ja toista WIP figua Dwarf priestiä, niin ei taida rosoisuus olla noilla riesana? Tän figun rosoisuus lienee juuri pohjamaalista tai todella yksittäis tapaus... toivottavasti (mutta rosoisuuskaan ei poista tyytyväisyyttäni kasvoista, näyttävät kuitenkin sen verta eläväisiltä :)).

EDIT2: Voiko muuten rosoisuus johtua siitä, että maali olisi ollut tarpeeksi ohutta mutta sitä olisi ollut liikaa -> jäänyt lainehtimaan pinnalle ja kuivunut sitten epätasaisesti (en käytä mitään Flow improveria, saippuaa tms. yleensä) ja kun maalaa useita kerroksia, tuo rosoisuus olisi ikäänkuin korostunut? Eli syynä olisi ollut liiallinen maalinmäärä siveltimessä?
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Mulla rosoista pintaa tulee välillä juuri siksi että vaikka maalia on ohennettu niin se rupeaa kuivumaan kuitenkin suhteellisen nopeasti ja sitten se paksuuntuu, kannattaa varmaan ohentaa sitä aina lisää. Kannattaa myös antaa maalien kuivua kunnolla ennen kuin maalaa uudestaan päälle. Kokkareita myös ilmestyy ukkoon välillä vaikka luulee olleensa todella huolellinen ja se ärsyttää.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Itse olen tuota kokkereisuutta tulevan erityisesti GW:n valkoisesta maalista jota on ohennettu kunnolla. Uskoisin että nyt ei ole kysymys väärästä tekniikasta vaan pelkästään tuosta maalista.
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

Tosi kivat blendit, siitä pisteet kotiin!
Myydäänkö näitä Reaperin nappeja fantasia peleissä ja onko niille oma pelikin?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

M. Salava kirjoitti: EDIT2: Voiko muuten rosoisuus johtua siitä, että maali olisi ollut tarpeeksi ohutta mutta sitä olisi ollut liikaa -> jäänyt lainehtimaan pinnalle ja kuivunut sitten epätasaisesti (en käytä mitään Flow improveria, saippuaa tms. yleensä) ja kun maalaa useita kerroksia, tuo rosoisuus olisi ikäänkuin korostunut? Eli syynä olisi ollut liiallinen maalinmäärä siveltimessä?
Voi olla. Yleensä tuo kuitenkin ilmenee rinkuloina figun blendeissä (eli maaliläikkä on alkanut kuivua reunoilta kun pensseli pyyhkäisee edellisen vedon keskustan mukaansa). Mä uskoisin että syynä on joko itse figun huonolaatuisuus (joka ei ole todennäköistä kun puhutaan reaperista) tai sitten se spray primeri.
Matti
Valvoja

ChaosBonzai kirjoitti: Myydäänkö näitä Reaperin nappeja fantasia peleissä ja onko niille oma pelikin?
Reaperia ei suoranaisesti myydä fantsussa, mutta fantsun kautta voi näitä tilata.

Reaper ei ole toistaiseksi julkaisut omasta fantasia-figupelistään (Warlord) kuin beta-säännöt (julkisessa levityksessä, http://www.warlordhq.com tuolla on linkki Reaperin foorumille viestiin, josta ne säännöt voi imaista), tuohon peliin tehdään tuota "Warlord"-sarjaa.

Dark Heaven sarja (mihin tämä Tristan kuuluu) on suuniteltu kaiketi Roolipelaajille & figumaalaajille, Dark Heavenista on olemassa tietääkseni D&D:hen skenaariopaketti/paketteja. Lisäksi Reaperilla on tulevaisuuteen perustuva robottien taistelupeli CAV, joka on julkaistu aikaa sitten (en ole peliin tutustunut, mechien tappelu kun ei pahemmin kiinnosta).

Warlordin piti tulla viime kesänä, vaan on myöhstynyt, mikä on jopa ilahduttanut minua: Tarkoittanee sitä, että he tosian viilaavat peliä toimivammaksi, eivätkä sylkäise ulos tiukoissa aikatauluissa keskeneräisenä ja bugisena.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”