Warhammeria telkkarissa ti 2.12
-
The Scientist
Juuri olen sen nähnyt, ja täytyy sanoa että mikäs siinä, ihan kelpo 'raportti'. Vaikka aikaa oli sellaset 8-9 min. niin perusasiat saatiin käytyä läpi. Haastattelija oli jossain vaiheessa IMHO hieman negatiivinen, mutta ei se ainakaan paistanut läpi.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Janne Lönnqvisthän siellä oli puhumassa. Ei sinäänsä ihme jo tuon vuoksi, että maalauksesta puhuttiin enemmän kuin pelaamisesta (ja toisaalta, mitä pelaamisesta ois voinu kertoa).
Aktiivipelaajien ikä arvio ei ollut edes kovin huono, sillä kun katsoin tuonne sotun ikägalluppia, niin 14-17 vuotiailla tämä taitaa olla yleisimmillään. Luultavasti etenkin itse Warhammer-pelit osuvat selvästi suosituimmiksi tuolle ryhmälle ja he varmaan pelaavatkin eniten.
Ihan OK. juttu minusta, vaikkakin ärsytti, että piti puhua "Warhammereista", eikä figuista yleisesti. Etenkin termi "warhammeri" kauhistuttaa minua...
Aktiivipelaajien ikä arvio ei ollut edes kovin huono, sillä kun katsoin tuonne sotun ikägalluppia, niin 14-17 vuotiailla tämä taitaa olla yleisimmillään. Luultavasti etenkin itse Warhammer-pelit osuvat selvästi suosituimmiksi tuolle ryhmälle ja he varmaan pelaavatkin eniten.
Ihan OK. juttu minusta, vaikkakin ärsytti, että piti puhua "Warhammereista", eikä figuista yleisesti. Etenkin termi "warhammeri" kauhistuttaa minua...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
-
gotrek_gurnisson
-
laarikka
Yksi pohjamaalin tarkoitus on saada maalit tarttumaan paremmin. Jotkut käyttävät harmaata pohjamaalia, koska se ei ole liian tumma tai vaalea, ja se erottuu paremmin televisiossa...laarikka kirjoitti:Hmm, en oo tietenkään mikään ammattilainen, mutta eikö muovin (sillä saman harmaalla)värillä alusmaalaaminen vähän outoo
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
Lord of Darkness
Warhammerista muihin harrastuksiin verrattuna kalliin tekee se, että äippä tahi isi vaikeammin raottaa/raotti (ainakin minun kohdallani) kukkaronnyörejä. Armeijan saa samalla hinnalla kuin lätkän vuosimaksun, varusteiden hinnalla sitten useita. Kaikki harrastaminen maksaa.
-Touko "Squirrel" Kästämä
-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
Hmm... kummallista, että tulin sen missanneeksi. Nimittäin laitoin kyllä töllön auki reippahasti ennen kahdeksaa ja sulki se meni vasta lähtiessäni roudaamaan mukuloita hoitoon. Ja kolmosta tuijotin: uutiset nyt erityisesti tuli katsottua.
Taisi sitten loppua parahultaisesti niillä sekunneilla, kun töllön avasin.
Taisi sitten loppua parahultaisesti niillä sekunneilla, kun töllön avasin.
- The Captain
- Valvoja
Vaikutti se muutenkin tehneen läksynsä aiheesta. Ei se ainakaan suoraan näyttänyt olevan asenteella "en-tiedä-aiheesta-mitään-eikä-suoraan-sanottuna-kiinnostaakaan". Osasi tehdä sen veran johdattelevia kysymyksiä, että olivat joko sopineet etukäteen vuorosanansa, tai sitten juontaja oli oikeasti ottanut asioista selvää etukäteen.Lord of Darkness kirjoitti: Ijmetyttää vain miten se juontajatäti osasi lausua Land Raioderin, niin ettei korviin ottanut.
Olisihan tuo voinut olla paljon pahempikin, varsinkin tuolla otsikolla...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Minusta juttu oli tosi asiallinen. Haastattelija oli erittäin positiivinen - ihmetteli vain juttua kun oli sen suhteen kovin ulkopuolinen luonnollisesti. Tämä on ihan tyypillinen asenne naisilla, jotka ovat iloisia sukulaispojan harrastuksesta, josta toinen on kovasti innostunut ja itse yrittää pysyä kärryillä pojan "hömpötyksistä". Nimenomaan sanoisin harvoin toimittajan olevan noin positiivinen ja avarakatseinen.
Lönkka taas on loistavan verbaliikkansa johdosta paras mies moiseen esittelyyn. Tiesin heti jutusta tulevan varsin asiallinen kun näin Lönkan olevan haastateltavana.
Minä kopioin tuon katsoessani tv-kortin kautta tietokoneen kovalevylle. Uskon kuitenkin jutun tulevan ihan MTV3:n omille sivuille katsottavaksi. Arvaisin, että kohtaan: Ihana Aamu/Lapsen kanssa.
Lönkka taas on loistavan verbaliikkansa johdosta paras mies moiseen esittelyyn. Tiesin heti jutusta tulevan varsin asiallinen kun näin Lönkan olevan haastateltavana.
Minä kopioin tuon katsoessani tv-kortin kautta tietokoneen kovalevylle. Uskon kuitenkin jutun tulevan ihan MTV3:n omille sivuille katsottavaksi. Arvaisin, että kohtaan: Ihana Aamu/Lapsen kanssa.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali
Liikkeet Lahdessa, Kouvolassa ja Tampereella
Paras mies ehkä, vaan olisiko paras henkilö?Munter kirjoitti: Lönkka taas on loistavan verbaliikkansa johdosta paras mies moiseen esittelyyn.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Toimittaja on silti varmaan halunnut jutun Warhammereista katsoen juttua lasten uutena populaarikulttuurina. Lönkka tarkensi asiaa mukavasti kertomalla ettei kyse ole uudesta tuotteesta tai pelkästä lasten jutusta, mutta Reaperit, Rackhamit & kumpanit mukaan vetäminen olisi ollut jo eri aihe. Nuorten paljon levinnyt harrastus -aihe olisi muuttunut vanhempien pelaajien populaarikulttuurin alakulttuurin esittelyyn. Monet muut figufirmat tekevät toki hyvää jälkeä, mutta jos niiden figuja käytetään Warhammerissa, on pelin nimi edelleen Warhammer ja jos Warhammerfiguja lainataan vaikka Voidiin, niin sitten puhun silti mieluummin Voidista.M. Salava kirjoitti:Toisaalta taas puhutiin todella warhammerista, mikä tarkoittaa enemmän harrastusta joka rakentuu pelaamisen ympärille, kuin harrastusta joka rakentuu figujen ympärille. Tää ilmiö sinäänsä on hiukan mietityttävä, eli mediassa on tuntunut tulevan leima miniatyyripelit = GWn pelit ja täten Reaperit, Rackhamit & kumpanit jäävät varjoon. Ymmärtäähän tuon, että GWllä on ainoa kunnolla brändätty peli ja tuote, muiden vasta kehitellessä omiaa, mutta silti en pidä asioiden suunnasta.
http://www.puolenkuunpelit.com - verkkokauppa ja peliportaali