Space Hulkista...
Space Hulkista...
Mitäpä mieltä olette, onko vanhojen kunnon Space Hulk lautapelin figujen maalaaminen pyhänhäväistys vaiko peräti koko peliparan raiskaava toimenpide? Olen kyllä nähnyt kus. figuja maalattuina, joten olettaisin, että ne voi maalata ilman suuria omantunnon tuskia...kertokaapa mielipiteitänne moisen kulttipelin kohtelusta.
"No shit, Sir"
- The Captain
- Valvoja
Siirretty.
Miksei noita saisi maalata? Kaikkihan figut näyttävät paremmilta maalattuina. Itse jopa käytän vanhoja terminatoreita Blood angel -armeijassani 40K:ssa (tosin kaikki nauravat sille, mutta siinähän nauravat. Harva edes erottaa scratch-built assault cannoniani GW:n aidosta).
Miksei noita saisi maalata? Kaikkihan figut näyttävät paremmilta maalattuina. Itse jopa käytän vanhoja terminatoreita Blood angel -armeijassani 40K:ssa (tosin kaikki nauravat sille, mutta siinähän nauravat. Harva edes erottaa scratch-built assault cannoniani GW:n aidosta).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
niin munkin mielestä olis kivempi pelaa maalatuilla napeilla maalaamattomien sijaan, ne mallit ku on muutenkin niin hianoja, vanhoja kun ovat...mutta ajattelin noin niinkun kysästä ihan yleisesti...onkos muuten tuo Space hulk vaikia peli? En itse ole sitä vielä pelannut, mutta halu olis kova 
"No shit, Sir"
-
Beastroars
Ei se vaikea ole, ainakin verrattuna GW-peleihin ihan yleisesti. Loppujen lopuksi melko yksinkertaiset säännöt, mutta ne tekevät pelin haastavammaksi...aurellian kirjoitti:onkos muuten tuo Space hulk vaikia peli? En itse ole sitä vielä pelannut, mutta halu olis kova
"I shall wolfe your flesh snap your bones, skrind your folkland burn their homes"
-Tomas Wanderer
-Tomas Wanderer
Hehe... riippuu vähän sattuuko olemaan kiinnostunut marineiden vai tyraneiden pelaamisesta... isohko osa peleistä kuitenkin kallistuu tyranidien voittoisaan marssiin. Kuten meidän edellinen pelimme: loppusavujen hälvettyä laudalla seisoskeli parisenkymmentä genestealeria viimeisenkin terminaattorin lähdettyä manan majoille. 
On se aika hauska peli. Mariineilla vaikea, stealereilla helpompi, mutta ainakin tuossa vanhassa laitoksessa kehotetaan pelaamaan aina 2 peliä puolia vaihtaen...Säännöt ovat kyllä yksinkertaiset.
Ainoa lautapeli, jota pelatessa olen oikeasti jännittänyt, kun siirtoaika on ollut loppumassa kesken...
Ainoa lautapeli, jota pelatessa olen oikeasti jännittänyt, kun siirtoaika on ollut loppumassa kesken...
-Janne Korhonen
ODERINT DUM METUANT
ODERINT DUM METUANT
öööh... voin tietenkin olla väärässä, mutta mielestäni Space Hulkista ei ole kuin yksi (1) virallinen editio. Deathwing ja Genestealer ovat kyseisen peruspelin lisäosia. Jossain vanhassa White Dwarfissa on ollut lisäksi muunnetut statit perus marineille Space Hulkiin.aurellian kirjoitti:okei...mitä versioita teillä on sitten kys. lautapelistä, siitähän on vaikka minkälaisia erikosversioita tietääkseni ollut, Deathwing jne...
ja mitä editiota teidän pelit on, itse olen hankkimassa ilmeisesti kolmatta editiota edustavaa boksia.
Fear is just an illusion of weak mind.
kyllä mä sen tiesin, ne muut setit on lisäosia...ja MUN käsittääkseni siitä on tullut useampikin editio...kaverilla esim. on niitä sen ajan uusimpia kun niitä oli vielä saatavilla ja oon nähny ekan edition Space hulkin ja niiden välillä oli kyllä paljonkin eroa...joten who knows who´s right or wrong?
"No shit, Sir"
Öh... et suinkaan vain tarkoita uusintapainoksia?
EDIT: Kts. seuraava postini
EDIT: Kts. seuraava postini
Viimeksi muokannut behemoth, Ti 02.12.2003 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olet oikeassa... hulkista on 2 edikkaa kyllä. Lyhyt googlaus vahvistaa asian.
Kaiketi säännöissäkin on sitten eroja hieman. Itselläni on vain 1st ed. versiot olemassa.
Kun ottaa huomioon, että 1st edikan laatikot ovat jo aika vanhoja, niin veikkaan, ettet niitä mistään huutokauppojen/kirppareitten tms ulkopuolelta edes löydä.
Näköjään WD196 on artikkeli 2nd ed. hulkista. Lieköhän artikkelissa jonkunnäköistä vertailua? Itse en lehteä omaa, joten joku voinee lukaista.
EDIT: tämmöistä löytyi:
http://webperso.easynet.fr/~gnok/enter2 ... mparat.htm
Kaiketi säännöissäkin on sitten eroja hieman. Itselläni on vain 1st ed. versiot olemassa.
Kun ottaa huomioon, että 1st edikan laatikot ovat jo aika vanhoja, niin veikkaan, ettet niitä mistään huutokauppojen/kirppareitten tms ulkopuolelta edes löydä.
Näköjään WD196 on artikkeli 2nd ed. hulkista. Lieköhän artikkelissa jonkunnäköistä vertailua? Itse en lehteä omaa, joten joku voinee lukaista.
EDIT: tämmöistä löytyi:
http://webperso.easynet.fr/~gnok/enter2 ... mparat.htm
Viimeksi muokannut behemoth, Ti 02.12.2003 16:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jos vain jostain saat käsiisi ykkösedikan säännöt, kehotan käyttämään niitä. Ovat paremmat. Muistelen, että joskus niitä on netissäkin ollut liikkeellä, ainakin parin harvinaisemman lisäosan säännöt on tulosteltu.
Taitaa kakkoslaitoskin olla sen verran vanhaa ja harvinaista kamaa, ettei sitä ainakaan kaupoista löydy.
Taitaa kakkoslaitoskin olla sen verran vanhaa ja harvinaista kamaa, ettei sitä ainakaan kaupoista löydy.
-Janne Korhonen
ODERINT DUM METUANT
ODERINT DUM METUANT
Joo...
http://spacehulk.barsoom.cc
Sieltähän nuo 1st ed. opukset löytyvät ... ja kaikki muu asiaan kuuluva tilpehööri.
http://spacehulk.barsoom.cc
Sieltähän nuo 1st ed. opukset löytyvät ... ja kaikki muu asiaan kuuluva tilpehööri.