"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maalipurkit homeessa

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Dae

Maalipurkit homeessa

Viesti Kirjoittaja Dae »

Niin piti vähän verrytellä maalaustaitoja ja kaivoin kesän jälkeen maalipurkit ja muut kaapin pohjalta. Eipä osunut silmään mitään erikoista. Lähinnä testasin Vallejon maaleja joita olin juuri ostanut (ja joita olin säilyttänyt muualla). Mutta koska niitä olin ostanut vain muutamaa eri väriä, piti ottaa käyttöön myös vanhoja citadelin maaleja. Oikeastaan aluksi en vieläkään kiinnittänyt mitään huomiota mihinkään. Sitten aloin ihmettelemään että miksi ihmeessä käsiin tarttui "mustaa töhnää" kun yritin avata purkkia. Nyt vilkaisin tarkemmin maalipurkkeja.

O_O

Aikamoinen shokki oli. Paria purkkia lukuun ottamatta kaikissa oli muistia läikkiä ja palleroita. Pahiten kärsineet olivat noin cm paksuisessa homekerroksessa. Aika vastenmielinen näky ja teki mieli heittää kaikki samantien roskiin. Rahaa ei kuitenkaan ole sen verran että varaa tollaiseen tuhlaukseen olisi sitä paitsi ne purkkien etiketit siinä oli homeessa eikä purkit. No siinä sitten aloitin pesu-urakan ja pesin kaikki siellä olleet purkit ja raaputin etiketit pois. "Vain" pari tuntia siihenkin hupsahti. :( Heitin roskiin pari homehtunutta sivellintä (vanha drybrush sivellin oli jäännyt sinne pohjalle..) ja muuta sekalaista pesu-urakan jälkeen. Liotkoon nyt viimeisetkin liat pois purkeista.

Onneksi nuo kaikki olivat sellaisessa kohtuu kokoisessa suljetussa muovi rasiassa joten muu kaapin sisältö säilyi. Yleensä olen yrittänyt pitää ne kuivina mutta olin kai viimeksi pessyt noita purkkeja kun maalit oli valunut tai jotain. Ei voi muistaa. Joku siellä oli kuitenkin aloittanut home-epidemian.

Ettei pelkäksi monologiksi jäisi niin kertokaahan onko teille kellekkään iskenyt home pienoismallitavaroihin.

PS. Jos ei oltaisi Sotavasarassa niin edellinen viestä sisältäisi huomattavan määrän kirosanoja. :evil: :evil:
Well, I know there is no true me. I am only inside of people who know my existence.
- Lain
Temenius

Viesti Kirjoittaja Temenius »

no hyi
Grom

Re: Maalipurkit homeessa

Viesti Kirjoittaja Grom »

Dae kirjoitti:Joku siellä oli kuitenkin aloittanut home-epidemian.
Kammottava skavenien epidemi-klaanin johtaja on iskenyt jä yrittänyt sabotoida armeijaasi voidakseen nousta maanpinnalle tuhoamaan sinut. Hänen suunnitelmansa kuitenkin epäonnistui (kuten kuten skavenien suunnitelmilla on tapana), koska käytit hänelle tuntematonta vesipesua. Takaisin suunniteluoöydän ääreen.

Home on kerran iskenyt, kun kesällä olin aikeissa ruveta rakentamaan takapihalle jääkiekkomaalia. Laudat olivat aivan homeen peitossa ja hajosivat käsiin. Harmi. (Noh, tämähän ei liittynyt yhtään warhammeriin, voi voi!)

Ja kaikissa Disneyn videoissa lukee alussa Home Video. Sen takii ostakin nykyjään kaikki Disneyn videot dvd:llä.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Fatman

Viesti Kirjoittaja Fatman »

Grom Hardhammer kirjoitti:
Dae kirjoitti:Joku siellä oli kuitenkin aloittanut home-epidemian.
Kammottava skavenien epidemi-klaanin johtaja on iskenyt jä yrittänyt sabotoida armeijaasi voidakseen nousta maanpinnalle tuhoamaan sinut. Hänen suunnitelmansa kuitenkin epäonnistui (kuten kuten skavenien suunnitelmilla on tapana), koska käytit hänelle tuntematonta vesipesua. Takaisin suunniteluoöydän ääreen.

Home on kerran iskenyt, kun kesällä olin aikeissa ruveta rakentamaan takapihalle jääkiekkomaalia. Laudat olivat aivan homeen peitossa ja hajosivat käsiin. Harmi. (Noh, tämähän ei liittynyt yhtään warhammeriin, voi voi!)

Ja kaikissa Disneyn videoissa lukee alussa Home Video. Sen takii ostakin nykyjään kaikki Disneyn videot dvd:llä.

HAHAHHAHAHAHAHHA!!!!!LOLOLOLOLLOLLOOLLOLOLOLOLOLLOLL!TOi oli hauska juttu.

[adminedit: *kirosana tähänkin*, et kirjota enää tasan tarkkaan ainuttakaan tämmöstä viestiä tänne. -Weekender]
Nippe

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Vanhoja maalei ja vielä citadelin niin luuletko että ne pysyy kunnossa kauankin? Ne purkit kannattaa sulkea kunnolla ettei maali kovetu (itsestään selvyys varmaan). Vallejon osissa maaleissa (kuulemma) on jotain häikkää joka tekee maalipinnasta rakeisen tai muuten vaan ruman.

No eipä ole juuri hometta maalipurkeis näkyny (vaikka on ollu Citadelin vanhoi nostokorkkei). Eli vain etiketti oli homehtunut? Aika hauskaa.
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Dae kirjoitti:Niin piti vähän verrytellä maalaustaitoja ja kaivoin kesän jälkeen maalipurkit ja muut kaapin pohjalta. Eipä osunut silmään mitään erikoista. Lähinnä testasin Vallejon maaleja joita olin juuri ostanut (ja joita olin säilyttänyt muualla). Mutta koska niitä olin ostanut vain muutamaa eri väriä, piti ottaa käyttöön myös vanhoja citadelin maaleja. Oikeastaan aluksi en vieläkään kiinnittänyt mitään huomiota mihinkään. Sitten aloin ihmettelemään että miksi ihmeessä käsiin tarttui "mustaa töhnää" kun yritin avata purkkia. Nyt vilkaisin tarkemmin maalipurkkeja.

O_O

Aikamoinen shokki oli. Paria purkkia lukuun ottamatta kaikissa oli muistia läikkiä ja palleroita. Pahiten kärsineet olivat noin cm paksuisessa homekerroksessa. Aika vastenmielinen näky ja teki mieli heittää kaikki samantien roskiin. Rahaa ei kuitenkaan ole sen verran että varaa tollaiseen tuhlaukseen olisi sitä paitsi ne purkkien etiketit siinä oli homeessa eikä purkit. No siinä sitten aloitin pesu-urakan ja pesin kaikki siellä olleet purkit ja raaputin etiketit pois. "Vain" pari tuntia siihenkin hupsahti. :( Heitin roskiin pari homehtunutta sivellintä (vanha drybrush sivellin oli jäännyt sinne pohjalle..) ja muuta sekalaista pesu-urakan jälkeen. Liotkoon nyt viimeisetkin liat pois purkeista.

Onneksi nuo kaikki olivat sellaisessa kohtuu kokoisessa suljetussa muovi rasiassa joten muu kaapin sisältö säilyi. Yleensä olen yrittänyt pitää ne kuivina mutta olin kai viimeksi pessyt noita purkkeja kun maalit oli valunut tai jotain. Ei voi muistaa. Joku siellä oli kuitenkin aloittanut home-epidemian.

Ettei pelkäksi monologiksi jäisi niin kertokaahan onko teille kellekkään iskenyt home pienoismallitavaroihin.

PS. Jos ei oltaisi Sotavasarassa niin edellinen viestä sisältäisi huomattavan määrän kirosanoja. :evil: :evil:
Näin Isä Nurgle siis palkitsee lapsensa, kannattaa tästä lähtien pysyä jakamattomana. :)
Kannattaa katsoa millaisissa olosuhteissa maalejaan säilyttää, ei mielellään liian lämpimässä. Toinen asia mikä voisi aiheuttaa homeen voisilla veden epäpuhtaus jolla laimennat maalisi.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Missä oikein säilytit maaleja? Jossain kosteassa kenties? Ei mulla vaan tollasta ole käynyt vaikka vanhimmat maalit on jotain 10 vuotta vanhoja.
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

*kylmiä väreitä*

Tiedän miltä homehtunut maali näyttää. Olen kerran koulun puutyöluokassa siihen törmännyt. Hyi!

No jokatapauksessa, jos ei halua homehduttaa maalejaan tai yhtikäs mitään, niitä EI kannata säilyttää umpinaisessa, kosteassa ja lämpimässä tilassa.
Dae

Viesti Kirjoittaja Dae »

No joo siis ne paperiset etiketit niissä lähinnä oli homeessa (en ole tosin kaikkien purkkien sisään uskaltanut katsoa vielä). Olin säilyttänyt niitä maaleja sellaisessa umpinaisessa muovirasiassa. Yleensä olen kattonut että olisivat kuivia kun lopettelen maalauksen mutta kai olin viime kerralla jättänyt sinne jotain märkää. Olin muistaakseni pessyt niitä korkkien kierteitä puhtaakseni ja samalla jättänyt purkit ulkopuolelta märiksi. :(

Samaa virhettä en kyllä toiste tee. -__-'

Btw, Nurgle tulee kyllä kärsimään... >_<
Well, I know there is no true me. I am only inside of people who know my existence.
- Lain
Decrepify
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Decrepify »

Kannattaa heittää heti roskiin. Sillä homehtunut maali on myrkkyä koska se ei ole tavallista hometta. Kaikki tietää mistä ja miten maalit tehdään ja mitä aineita niissä käytetään ja voi vain ajatella minkälaista se home on joka siihen on syntynyt.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Minä olisin ongelmajätteen kannalla
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Dae kirjoitti:No joo siis ne paperiset etiketit niissä lähinnä oli homeessa (en ole tosin kaikkien purkkien sisään uskaltanut katsoa vielä).

Olisi nyt kannattanut pikkaisen selventään heti alussa että maali ei ole homeessa vaan paperilappuset, eikä se mikään ihme ole että paperi homehtuu umpinaisessa, luultavasti lämpimässä ja kosteassa suljetussa ympäristössä. Maali luultavasti etikettien poiston jälkeen ihan hyvässä kunnossa joten kurkistappa korkin alle.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”