Tota mun pointit on lähinnä siinä, että jos haluaa ostaa tolla hinnalla tavaraa, voi samantien jo melkeempä uhrata enemmänkin, että saa keskipako voima casterin, koska tiettyyn pisteeseen pelkällä valutamalla tota tavaraa muottiin ei tee enää mitn, koska yksityiskohat jää aika räkäsiks. Tosin se toimii rakennuksissa sun muissa.
Se että täälä ei saa puhua valamisesta, johtuu just ja tasan siitä, että on vaikea vetää viiva siihen, että missä menee omien hahmojen ja kopioinnin raja. On todella vaikea sanoa, että missä valu topicissa haetaan ohjeita hahmojen kopiointiin, ja missä omien hahmojensa valamiseen

. Uskon että tälläisisse basic keskustelussa ei ole mitn pahaa sinänsä, mutta jos suoranaisia ohjeita rupeaa antamaan tulee varmaa noottia modelta tai adminilta

.
Teekkari kirjoitti:
Ja nuo kustannukset. Valumetalliksi kelpaa hyvin näissä vähän yksinkertaisemmissa kappaleissa (niitä aseita ja muita juttuja myöten) tinatangot ja uudenvuodentinat. Valkometallia on hyvä olla olemassa, mutta sitä ei välttämättä tarvitse paljoakaan. En siis tiedä, mistä saat tuon 600 euroa, itselläni ei ole vielä mennyt sataakaan ja RTV-silikoniakin on käytetty oikein hyvin tuloksin.
Siis lähinnä siitä että spin casteri on 500 ekkeä

, puhuin lähinnä keskipakovoima tavaroitten hinnasta. Siihen päälle perus tavaraa mold realsea jne ja sitten itse muotin ja metallin kustannukset. Tosin jos haluaa itse rakentaa spin casterin, mutta siitä en sitte tiedä millanen siitä tulee, netissä oli ohjeet tuola 1listsculptingissa.
Teekkari kirjoitti:
Sitten sanon tämän jottei kukaan turhaan ostaisi silikoonia siinä toivossa, että teenpäs armeijan halvalla. Osien ja vastaavien tekeminen onnistuu kyllä, mutta kotikonstein ei pääse säännöllisesti GW:n nykytasolle. Jos se on päämotiivina, niin voin sanoa että ei kannata, silikonin hinnalla saa useammankin pikku-ukon. Mutta osavalmistuksessa kannattaa kokeilla, kipsimuotteja tai dasmassamuotteja, ja sulattaa vaikka vanhoja figuja.
Noh kaikile ei haittaa edes se että hahmot eivät ole maalattu, tai se että kaikki valu virheet ovat paikallaan, niin uskon että huonompi valukaan ei haittaa. Kipsimuotit jne kyllä on hyviä varmasti, samoinku noi das massasta tehyt.
No loppujelopuks kai noi kipsi sun muut muotit on varmaa paras vaihtoehto jos ei jaksa stampeillä tehä, mutta itse tekisin noita stampeilla varmaanki

, tai koittaisin tilata jostain, aika paljolti jo sen takia että ei ole pahemmi mitään paikkaa missä valaa.