"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k in 40min tyranidit

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Kurimus

40k in 40min tyranidit

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Onko joku viksu keksinyt mitään keinoa saada aikaan sellaista 'nidi porukkaa jolla olisi mahdollista pärjätä 40k in 40min peleissä? Vaikuttaa aika mahdottomalta, kun woundi ja save rajoituksen takia kovimmat yksiköt joita peliin saa ovat tyranid warriorit jotka vaikkapa necron destroyerit tai immortalit ampuvat alas eka vuorolla kun save on niin onneton ja sitten gauntit tulevat hulluksi ja niin edelleen...
Mahdoton yhtälö?:|

[adminedit: EI TARTTE HUUTAA! -Weekender]
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
The Unforgiven

Viesti Kirjoittaja The Unforgiven »

Ainakin miten mä oon ymmärtäny niin 40k in 40 minssissä saa hieman soveltaa sääntöjä. Nehän on käytännössä vaan hupipelejä että kai sun kaverit voi vähän joustaa.
Mikä ihme muuten on tää hirvee 40k in 40 mins villitys?
Yleisesti nobo käyttää sanamuotoa Chaos Berzerkerssit ja hieman kokeneempi pelaaja muotoa Chaos Berzerkerit
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Malekith kirjoitti:Ainakin miten mä oon ymmärtäny niin 40k in 40 minssissä saa hieman soveltaa sääntöjä. Nehän on käytännössä vaan hupipelejä että kai sun kaverit voi vähän joustaa.
Mikä ihme muuten on tää hirvee 40k in 40 mins villitys?
Kyllä tuolla ihan turnauksen voi pelata. Suurin ilo lienee, jotta pelit on nopeita, ja eivät vaadi paljoa nappeja/pöytätilaa. Toki tasapaino ei ole ihan täydellinen, mutta hauskoja pelejä nuo ovat ainakin minusta olleet.
Kurimus

Malekith kirjoitti:Ainakin miten mä oon ymmärtäny niin 40k in 40 minssissä saa hieman soveltaa sääntöjä. Nehän on käytännössä vaan hupipelejä että kai sun kaverit voi vähän joustaa.
Niin kai mutta kyllä se tyrantti on siinä jo vähän liikaa, alkaa jo olla sen verran vaikea pudottaa, vaikka sille ottaiskin vain sen 3+ saven.
-Sörkan Sika-Harri-
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Stormlord kirjoitti:
Niin kai mutta kyllä se tyrantti on siinä jo vähän liikaa, alkaa jo olla sen verran vaikea pudottaa, vaikka sille ottaiskin vain sen 3+ saven.
Eihän Genestealerit kärsi synapse creaturen menetyksestä, vai kuinka? Jos on näin niin ryhmä niitä, yksi tai kaksi warrior ryhmää (riippuen koosta) ja sitten loppu pisteillä gauntteja. Muutenkin kun kenttä on niin pieni niin genet ehtivät ihan hyvin lähikseen kun oikein sijoittaa. Miltäs kuulostaisi?
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
EeRikki

Viesti Kirjoittaja EeRikki »

400 pojoon saa aivan hyvan listan, gauntteja saa jo sellasen maaran etta ei niita oikein ampumalla saa alas, warriorit taas voi pitaa naiden suojissa, vai koskeeko naitakin shoot-the-big-ones (ainakin itse muistelisin etta koskee vain mostrous creatureita) jolloin ne on liian helppo saada alas. Ravagerit ovat varsin etevie naissa peleissa, nopeita, osaavat lahista ja pystyvat myos ampumaan jos tarvetta. Jos en nyt vaarin muista niin nideilla taisi olla +1S , blast, Assault 1 ja ap5 joka on varsin kateva vehje 40/40 peleissa, ehka AP tiputtaa nama vehkeet pois mutta esim. IG ja eldar pelaajat eivat naista tule tykkaamaan etenkaan nain pienessa pelissa. Hyva nid lista pienessa pelissa omaa tarpeeksi rending claweja jotta tankit eivat olisi aivan mahdottomia saada palasiksi. Jos olisi codexi atm. kadessa niin laskisin listalleni pisteet mutta kun ei ole niin tallainen se on:

HQ: Warriors X3
- 2x Devouver
- rending claws
Fast:Raveners X3
- 2x devouvers
- Scythin talons
Troops: Gauntteja X25

ja gauntteja lisaa jos pisteita riittaa, en muista tarkalleen pisteita mutta tuossa pitaisi olla aabout 400 pojon edesta.
I am, I am
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Siinä sulle pieni lista... En itse pelaa 'nideillä, mutta tolta pohjalta voipi lähteä...

Unnamed400 Pts - Tyranids Army

3 Warrior Brood (HQ) @ 114 Pts
Scything Talons (x3); Deathspitter (x1); Devourer (x1); Barbed Strangler
(x1); Extended Carapace; Headquarters
#Synapse Creature [0]

11 Genestealers (Troops) @ 176 Pts
Rending Claws

11 Hormagaunt Brood (Troops) @ 110 Pts
Scything Talons

Models in Army: 25

Total Army Cost: 400
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Pealsin örkkejä vastaan yhden kerran 25:llä genestealerilla. Muuten meni hyvin, mutta routtasin hieman ennen örkkejä. (Ei tee näköjään tiukkaakaan kämmiä kriittisiä Ld 10 heittoja heti ensi yrityksellä...)
Kurimus

EeRikki kirjoitti:400 pojoon saa aivan hyvan listan, gauntteja saa jo sellasen maaran etta ei niita oikein ampumalla saa alas, warriorit taas voi pitaa naiden suojissa, vai koskeeko naitakin shoot-the-big-ones (ainakin itse muistelisin etta koskee vain mostrous creatureita) jolloin ne on liian helppo saada alas.
Shoot the big ones pätee kaikkiin nidi yksiköihin, ts. mitkään yksiköt ei blokkaa LOSia toisiin yksiköihin.
-Sörkan Sika-Harri-
Itiöpesäke

Viesti Kirjoittaja Itiöpesäke »

Koska woundeja saa olla vain 2 ja 2+ seivejä ei suvaita, on tyranideille aika vaikea tehdä kunnolla toimivaa 40min armeijaa. Tässä on tällainen viritys: (pisteitä en laskenut koska kodeksi on visusti paikassa X)

3 tyranid warrior.
2x rendin claws - talons
1x venom cannon - talons
4+ save

3 biovore
3x bioacid

1 ravener
rending claws - devourer
1 ravener
rending claws - devourer

4 ripper
+2 bs
2x weaponbeast - venom cannon

lopuilla pisteillä gargoileja

En oo varma pisteistä, arvioisin tossa olevan ~400, mutta saattaa olla enemmänkin.

Ja voihan sääntöjä juuri soveltaa. Esim lictor sopii niin buenosti patrolliin fluffillisesti, että joka sen kieltää katukoon ja tuskin ketään häiritsee ne ripperit palloilemassa... Katos vaa mullaki o tuol rippereit... mitenköhäne sinne o piiloutunu... Joo mut lictori ja ripperit pitäs sallii. ja lictoriin sit 0-1 koska kolme sellast o jo aika tappava.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

ihanaa,muutkin kuin minä keksivät rippereiden venom cannonin.Reding claw ripperit ovat myöskin aika käytännöllisiä,Annetaan vain leaping ja +1 s.Patrollissa vähäisen lajien määrän takia ripperien asepedot ovat mainiota.Sitten vielä rending claw gauntteja.
Itse laittaisin lähinnä Rippereitä,gauntteja ja warrioreja.kolmella lajilla saa jo aika paljon weapon beastejä.

Edit:muistin juuri että rippereillä on 3 woundia...
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”