IG millä olis hyvä aloittaa
IG millä olis hyvä aloittaa
Päätin etten rupeakkaan keräämään tauta vaan kallistun IGn puolelle ja haluaisin tietää millä aloittas
olisko tää hyvä aloitus kun mun budjetti on tollaset 80€
eli
Cadian shock troops/ 25€
Cadian kasrkin boxed set/30€
Imperial Guard storm troopers(3kpl)/10€
codex/ei tietoa
kommentoikaa tota ja kertokaa mitä ottaisin pois ja lisäisin
ja kertokaa mitä te ottaisitte uuden armeijan aloittamiseen
samalla tavalla kuin minä
esim
tyyppiX/X€
noin
olisko tää hyvä aloitus kun mun budjetti on tollaset 80€
eli
Cadian shock troops/ 25€
Cadian kasrkin boxed set/30€
Imperial Guard storm troopers(3kpl)/10€
codex/ei tietoa
kommentoikaa tota ja kertokaa mitä ottaisin pois ja lisäisin
ja kertokaa mitä te ottaisitte uuden armeijan aloittamiseen
samalla tavalla kuin minä
esim
tyyppiX/X€
noin
"Victory needs no excuse, defeat allows none."
-
Oberon
Älä turhaan osta sitä command-hq-boxia. Se ei ole kovin hyödyllinen. Pärjäät paremmin ostamalla blisterin cadian officereja (10e 2kpl) jossa saa kaksi upseerismiestä ja sitten kylmästi noita boxeja. Et välttämättä tarvitse command hqn standard beareria, casualty modelia tai medicciä, ja oikeastaan alussa ne specialweaponitkin ovat vähän niin ja näin. Tärkeämpää olisi saada pakollinen jalkaväki täyteen.
2x Cadian Boxed Set 25e? = 50e
1x Cadian Heavy Weapons Boxed Set = 30e?
1x Cadian Officers Blister 10e
1x Chimera
1x Leman Russ
1x Cadian Heavy Weapons Boxed Set
Mielestäni sinun ei kannata ostaa stormtroopereita lainkaan. Ne eivät ole mielestäni aloittavan valinta. Hintaa miehillä on paljon ja vain grenadiers-doctriinin kanssa niitä saa troopeiksi. Koska en ole kokeillut grenadiers-armeijaa, vaan stormtrooperini ovat vielä maalausvaiheessa, en haluaisi suositella sitä. Voi olla että grenadierit osoittautuvat hukkaostokseksi. Mieluummin perusjalkaväkeä, sen kanssa ei voi mennä ohisektorille ;)
Myöskin, alussa heavyaseet ovat tärkeämpiä. Niitä tarvitsee varmasti, special-aseita ehkä. Ne muutamat terminaattorit siitä vierestä voi hakea niillä lascannoneilla ja lasguneilla sekä cadia-boxin grenadeilla (joita ei kannata paljoa käyttää) ja flamereilla (joita kyllä tuetaan). Sen sijaan specialweaponit eivät paljoa pure siihen 40" päässä kököttävään tankkiin...
Chimera on hyvä. Sen hankkiminen on kyllä kannattavaa. Sen avulla saa myöskin halvahkon hyvän troopin (Armoured Fist)
-Touko "Squirrel" Kästämä
2x Cadian Boxed Set 25e? = 50e
1x Cadian Heavy Weapons Boxed Set = 30e?
1x Cadian Officers Blister 10e
1x Chimera
1x Leman Russ
1x Cadian Heavy Weapons Boxed Set
Mielestäni sinun ei kannata ostaa stormtroopereita lainkaan. Ne eivät ole mielestäni aloittavan valinta. Hintaa miehillä on paljon ja vain grenadiers-doctriinin kanssa niitä saa troopeiksi. Koska en ole kokeillut grenadiers-armeijaa, vaan stormtrooperini ovat vielä maalausvaiheessa, en haluaisi suositella sitä. Voi olla että grenadierit osoittautuvat hukkaostokseksi. Mieluummin perusjalkaväkeä, sen kanssa ei voi mennä ohisektorille ;)
Myöskin, alussa heavyaseet ovat tärkeämpiä. Niitä tarvitsee varmasti, special-aseita ehkä. Ne muutamat terminaattorit siitä vierestä voi hakea niillä lascannoneilla ja lasguneilla sekä cadia-boxin grenadeilla (joita ei kannata paljoa käyttää) ja flamereilla (joita kyllä tuetaan). Sen sijaan specialweaponit eivät paljoa pure siihen 40" päässä kököttävään tankkiin...
Chimera on hyvä. Sen hankkiminen on kyllä kannattavaa. Sen avulla saa myöskin halvahkon hyvän troopin (Armoured Fist)
-Touko "Squirrel" Kästämä
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
- Amazing Slug
Älä osta command HQ boksia, se on täysin turha. Squirrelin suositukset ovat hyvät. Huomaa, että IG:llä on todella vaikeata saada kasaan edes laillista saati toimivaa PATROL armeijaa 80 eurolla. Yksi ehdotus:
IG Codex = 17,5 e
2 Cadian schock troops boksia = 50 euroa
cadian special weapons blisteri (meltagun ja plasma gun) = 10 euroa
Yhteensä: 77,5 euroa.
Lopuilla 2,5 eurolla voit ostaa karkkia. Huomaa, että tässä versiossa joudut convaamaan officerisi jostain tavallisesta cadian äijästä. Tästä eteenpäin hyviä ostoksia ovat esim. :
Cadian officers blisteri = 10 euroa
Chimeira = 30 euroa
Cadian battle force = 80 euroa
Eritoten battle force on kannattava hankinta, sillä sen avulla saat toisen troop choicen täyteen, ja voit pelata tavallisiakin pelejä (siis ilman patrol sääntöjä). Lisäksi kaikki battle forcen figut (heavy weapon teamit, shock troopit ja leman russ) ovat hyödyllisiä, toisin kuin monien muiden battle forcejen. Muista myös, että luova henkilö rakentaa heavy weapon team laatikosta enemmänkin kuin vain 3 raskasta asetta (itse tein 9).
-J
IG Codex = 17,5 e
2 Cadian schock troops boksia = 50 euroa
cadian special weapons blisteri (meltagun ja plasma gun) = 10 euroa
Yhteensä: 77,5 euroa.
Lopuilla 2,5 eurolla voit ostaa karkkia. Huomaa, että tässä versiossa joudut convaamaan officerisi jostain tavallisesta cadian äijästä. Tästä eteenpäin hyviä ostoksia ovat esim. :
Cadian officers blisteri = 10 euroa
Chimeira = 30 euroa
Cadian battle force = 80 euroa
Eritoten battle force on kannattava hankinta, sillä sen avulla saat toisen troop choicen täyteen, ja voit pelata tavallisiakin pelejä (siis ilman patrol sääntöjä). Lisäksi kaikki battle forcen figut (heavy weapon teamit, shock troopit ja leman russ) ovat hyödyllisiä, toisin kuin monien muiden battle forcejen. Muista myös, että luova henkilö rakentaa heavy weapon team laatikosta enemmänkin kuin vain 3 raskasta asetta (itse tein 9).
-J
olisko järkevää jos ostaisin nyt ton battleforcen ja sit joskus tammikuun puolella kun saan 40€ warhammereihin niin ostaisin
codexin 17,5€
officerin 10€
sit jotain (mitä? kertokaa te se mulle)
ja sit siitä eteenpäin tulee jotain 20-40€ näihin hammereihin käytettäväks
eli mitä pitäis hankkia sit "tulevaisuudessa"
codexin 17,5€
officerin 10€
sit jotain (mitä? kertokaa te se mulle)
ja sit siitä eteenpäin tulee jotain 20-40€ näihin hammereihin käytettäväks
eli mitä pitäis hankkia sit "tulevaisuudessa"
entä tämä sitten?
Cadian shock troops=25€
codex=17,5€
Cadian heavy weapons teams=30€
oofficers=10€
siinä menee 2,5€ yli mut kyl mä nyt jostain sen verran helposti saan
vai pitäiskö tätä vielä muuttaa?
mulla on vielä muutama päivä/viikko aikaa ennen kuin menen sinne seuraavan kerran
Cadian shock troops=25€
codex=17,5€
Cadian heavy weapons teams=30€
oofficers=10€
siinä menee 2,5€ yli mut kyl mä nyt jostain sen verran helposti saan
vai pitäiskö tätä vielä muuttaa?
mulla on vielä muutama päivä/viikko aikaa ennen kuin menen sinne seuraavan kerran
Kyllä toi aika hyvälle vaikuttaisi. Sen vielä tarkistaisin, jotta tuleeko tuossa heavy weapon teams boxissa kolme ase spruea vai vain yksi. Jos tulee vain yksi, niin siinä tapauksessa ostaisin ennemmin 2-3 kappaletta 11e:n heavy weapon teameja (yksittäis kappaleina siis.)
Joku boxin ostanut voisi ehkä valaista asiaa?
Joku boxin ostanut voisi ehkä valaista asiaa?
Itse aloitin seuraavasti:
Cadian Battle Force: 80e
Seuraava hankinta onkin sitten basiliski ja lisää perusmokuja. Hell, miksei vaikka toinen battle force. Metallifiguja en ajatellut hommata yhtään, IG metallifiguista ainoat joista pidän ovat Komissaarit ja Kasrkinit, ja ainakaan jälkimmäisiä en taida käyttää.
Cadian Battle Force: 80e
Seuraava hankinta onkin sitten basiliski ja lisää perusmokuja. Hell, miksei vaikka toinen battle force. Metallifiguja en ajatellut hommata yhtään, IG metallifiguista ainoat joista pidän ovat Komissaarit ja Kasrkinit, ja ainakaan jälkimmäisiä en taida käyttää.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
-
Badruk ´eadsplitta
Eli käytännössä voi tehdä tuosta vaikkapa 3x lascannon team, ja yli jää kaikki muut aseet? Eli jos uhraa pari lasgun miestä (shock troop boxista), niin saa tehtyä vaikka 3x lascannon sekä 3x missile launcher yhdestä HW teams boxista?IGCaptainLegolas kirjoitti:Siinä boxissa tulee sillai että voit tehä joko 3*missilelauncheria tai 3*hevybolter tai 3*lascannon tai 3*mortar tai 3*autocannon
Juurikin näin. Ja jos teet missilelauncherit ilman bipodia, niin voit samasta paketista tehdä myös kolme mortaria.Teräratas kirjoitti:Eli käytännössä voi tehdä tuosta vaikkapa 3x lascannon team, ja yli jää kaikki muut aseet? Eli jos uhraa pari lasgun miestä (shock troop boxista), niin saa tehtyä vaikka 3x lascannon sekä 3x missile launcher yhdestä HW teams boxista?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Amazing Slug
kuinka mä sit teen noit noin paljonAmazing Slug kirjoitti:Ja ainahan ronski guardsman parit heavy boltterit kantelee... ja mikei autocannonitkin.... Siispä 3 lascannonia, 3 mortaria, 3 rokkit launchaa, 3 heavy boltteria, 3 autocannonia...
-J
voitko selittää
Niitä siis saa noin paljon, kunhan konvertoi tavallisista lasgun tyypeistä. (Liimaamalla käteen autocannonin kiinni, noin esimerkiksi.)
Menetät yhden rivisoltun, ja saat raskasase tyypin tilalle. Codexixsta on sitten tuntuvasti hyötyä, kun miettii, montako kannattaa konvertoida, ja montako jättää ihan normaalilla lasgunilla varustetuksi. (Kaikille ei saa antaa raskasta asetta.)
Periaatteessa saisit hyödynnettyä:
kolme raskasase tiimiä, ja yhden raskaan aseen per kymmenen miehen squadi. (Ainakin vanhan codexin oppien mukaan.) Eli joka kymmenes lasgun solttu kannattanee päivittää vaikka sinkomieheksi.
Menetät yhden rivisoltun, ja saat raskasase tyypin tilalle. Codexixsta on sitten tuntuvasti hyötyä, kun miettii, montako kannattaa konvertoida, ja montako jättää ihan normaalilla lasgunilla varustetuksi. (Kaikille ei saa antaa raskasta asetta.)
Periaatteessa saisit hyödynnettyä:
kolme raskasase tiimiä, ja yhden raskaan aseen per kymmenen miehen squadi. (Ainakin vanhan codexin oppien mukaan.) Eli joka kymmenes lasgun solttu kannattanee päivittää vaikka sinkomieheksi.
-
Ursarkar E. Creed
Joka jalkaväkiryhmään olisi syytä laittaa yksi special weapon ja joku heavy weapon jolloin saadaan tuhovoimaisempi ryhmästä. tukena olisi syytä olla tankkeja ja/tai heavyweapon-squad ettei armeijasta tule liian miespainotteinen ja kevyesti aseistettu(kärsin itse ongelmasta joskus)
Blessed by the Emperor:
Ursarkar E. Creed
Ursarkar E. Creed