blurred kirjoitti:
Yksi käärö on 25 pistettä. Kuusi kääröä on näinollen 150 pistettä. Tuolla määrällä pointseja ostaa jo sen verran lisää sakkia, että kestää ottaa muutaman magic missilen vastaan. Henkilökohtaisesti ottaisin tuon määrän kääröjä vain todella isoihin peleihin (4000+).
Itse käytän delffeilläni turnauksissa 4-5 dispel noppaa ja 4 kääröä. Määrä on osoittautunut vähälukuisilla ja heikoilla haltioilla hyväksi. Örkki ja gobbo armeijalla on varmasti varaa ottaa vastaan aika montakin magic missileä - varsinkin, jos kohteena ovat gobbot. Tosin 6 kääröä 2000 pisteen pelissä on kyllä jo liiallista suojautumista myös omasta mielestäni - ellei sitten tiedä vastustajien armeijalistojen magiatasoja etukäteen.
Jos minulla on vähemmän kuin tuo yllä mainitsemani magiapuolustus, niin silloin otan käyttöön maagin metsästäjiä delffeillä harpyijoiden, pegasus-heron tai dark ridereiden muodossa.
Itse en ole turnauksissa edes delffeillä pelatessani erityisen huolissani noista mainitsemistasi magic missileistä - niillä harvemmin pelejä voitetaan. Sen sijaan kaikki liikutteluloitsut (Shadow, beast, slaanesh, necromancy) ja epäkuolleiden nostatusloitsut ovat niitä varsinaisia pelin voiton tai tapion joskus aiheuttavia loitsuja. Niitä varten on oltava kriittisellä hetkellä kääröjä, ettei mene peli sen vuoksi penkin alle. Näitä loitsuja vastaan onkin vaikeampi kompensoida armeijan koolla tai miesluvulla.
Olen tosin huomannut omassa pelityylissäni magian suhteen suurempaa huolimattomuutta, kun käytössäni on runsaasti kääröjä, esim tuo 4 kääröä. Tällöin tuntuu siltä, että sitä tuhlaa pelin alussa helpommin käärön mitättömään magic missileen, kuin jos olisi alun alkaen esim. vain 2 kääröä käytössä. Esim. ekalla vuorolla on vain henkisesti kovin vaikeaa ottaa vastaan magiaiskuja, kun istuu 4 käärön päällä.
- Dru Perim