InstaKill mielipide
InstaKill mielipide
Mitä mieltä olette intakillistä kun ammut jollain Rail Gunilla Grotia niin joudut heittään woundin. Eikö tossa säänössä ole vähän epäkohtia kun se vaikutaa ainoastaan jos enemmän kuin 1 woundi.
Re: InstaKill mielipide
Millä tahansa aseella on heitettävä woundaus heitto (Abbaddonin miekka poikkeuksena?), ja ykkönen epäonnistuu aina. Ei siinä mitään epäkohtaa ole, instakill vain sitten vie kaikki woundit nollaan, jos onnistuu ylipäätään woundaamaan.GodLight kirjoitti:Mitä mieltä olette intakillistä kun ammut jollain Rail Gunilla Grotia niin joudut heittään woundin. Eikö tossa säänössä ole vähän epäkohtia kun se vaikutaa ainoastaan jos enemmän kuin 1 woundi.
Voisi tietenkin kysyä, miksi kukaan haluaa ampua railgunilla grottia...
Ei taida olla epäkohtia, instakilli se on silti jos onkin vain yksi woundiGodLight kirjoitti:Mitä mieltä olette intakillistä kun ammut jollain Rail Gunilla Grotia niin joudut heittään woundin. Eikö tossa säänössä ole vähän epäkohtia kun se vaikutaa ainoastaan jos enemmän kuin 1 woundi.
ja kuitenkin AINA pitää olla mahdollisuus epäonnistua. kaikessa.
Myöskään 'nidien rending claweilla ei tarte jos heittää 6 osumiseen. Lieköhän noita poikkeuksia enemmänkin?Teräratas kirjoitti:Millä tahansa aseella on heitettävä woundaus heitto (Abbaddonin miekka poikkeuksena?)
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
En tiiä oonko ainut mut toi on tehty surkeesti. Oon joutunu kavereitte kaa muuttaa noit sääntöi. Esim instakilli yks woundiseen tappaa heti. ei mahdollisuuksia failata.Koska muuten se oli iha surkeet. En tiiä palautuuko ld takas normaalii sitku yrittää regrouppaa. Ainakaa meil ei mee takas. Ja yli 50% menny eikä pystyy regrouppaa äijil joil ei oo mitää special rulei tohon liittyvää, senkin oon muuttanu jos on enää 25% nii ei pysty.(kopioin ton wh koska siihen on tehty säännöt kunnol). Jos oon nois jossai vääräs nii kertookaa.(esim. en muista enää saako invunerable saven heittää instaa vastaa (ku lainasin kaverille rulebooki).
Invun saa aina jos ei ole asetta joka poistaa invusaven. Eli esim kymppistrenan fistichaosaspan iskuun saa vaikka olis yhen woundin jannu millä on invu.XV88 kirjoitti:En tiiä oonko ainut mut toi on tehty surkeesti. Oon joutunu kavereitte kaa muuttaa noit sääntöi. Esim instakilli yks woundiseen tappaa heti. ei mahdollisuuksia failata.Koska muuten se oli iha surkeet. En tiiä palautuuko ld takas normaalii sitku yrittää regrouppaa. Ainakaa meil ei mee takas. Ja yli 50% menny eikä pystyy regrouppaa äijil joil ei oo mitää special rulei tohon liittyvää, senkin oon muuttanu jos on enää 25% nii ei pysty.(kopioin ton wh koska siihen on tehty säännöt kunnol). Jos oon nois jossai vääräs nii kertookaa.(esim. en muista enää saako invunerable saven heittää instaa vastaa (ku lainasin kaverille rulebooki).
Säännöt on näin koska ei ole tarkoituskaan olla absoluuttisen täydellistä laukausta vaikka se osuisikin. Eikä sellaista todellisuudessa voi edes olla, aina on se pieni mahollisuus että selviää. Jokaikisessä roolipelissä on otettu tämä mahdollisuus huomioon tietääkseni. Senpä takia 40 kilosessa ei olekkaan mitään nollasaveja vaikka niitä kuinka esim fabassa on.
LD ei palaudu tietääkseni? Eli se miinus on tosiaankin pysyvä jos on alle viidenkymmenen ja yms. mihin ne siitä häviäis? Kun ei se enään pääse ylikään sen prosenttimäärän
Fabasta sääntöjen kopiointi ei välttämättä ole mikään... kovin hyvä idea, koska kuitenkin näiden pelien pelimekaniikka on välistä erittäin paljon erillainen.
Näin vain imho and my two little cents.
Eiköhän se "1 epäonnistuu" tarkoita, että ammus vain hipaisee tyyppiä, eikä siis oikeasti tee yhtään mitään. "Just a flesh wound."XV88 kirjoitti:Joo mäki oon sitä mieltä, et jos mua ammutaan tykillä saan kattoo kestänkö. Miten kukaan voi luulla ees tos pelis et vaikka joku pikku goblin telviäis vaikka ion cannonin laukauksest. Voihan sitä 1failaa leikkii kokeilla.(Itte haluaisin siitä aidon)
Eli eipä tuo mitenkään epärealistista minusta ole, mutta voihan siitä olla erimieltä, ja kavereiden kannsahan voi vaikka jättää koko woundiheitot pois, jos siltä tuntuu... Samalla voi vaikka sopia että "tää nyt niiku ampuu sun ukkoo, ja se sitten kuolis." "Eikä kuolis, kun tällä on megasuper turbopuku, niin se sun ammus kimpoo takasin ja sä kuolet!"
Ei tästä pelistä voi saada mitenkään aitoa. Aina on mahdollisuus, että gobbo ei kuolisikaan tuohan ion cannoniin. Mieti miten tuo toimisi vehicleihin esim. rhinoa ammutaan taakse meltagunilla millaista olisi jos suoraan oletettaisiin, että rhinon panssari ei kestä tuota ja koko roska räjähtää heti, ilman heittoa damage tablelta.Joo mäki oon sitä mieltä, et jos mua ammutaan tykillä saan kattoo kestänkö . Miten kukaan voi luulla ees tos pelis et vaikka joku pikku goblin telviäis vaikka ion cannonin laukauksest. Voihan sitä 1failaa leikkii kokeilla.(Itte haluaisin siitä aidon)
WH40K
Imperial guard +5500pts
Space wolves +3000pts
Necrons 2000pts
Imperial guard +5500pts
Space wolves +3000pts
Necrons 2000pts
-
Musta Setä
Lähitaistelussa woundauksen epäonnistuminen esim. thunder hammerilla tarkoittaa viime hetken torjuntaa tai väistöä, tämä ihan lukee säännöissäkin...ampumista vastaan sitten tosiaan että osuma ei ole mikään suora, vaan äijä kerkiää juuri kierähtää edestä ja vain reppu palaa poroksi tai tällaista.
Ykkönen -on- aina epäonnistunut -kummassakin- warhammerissa, mikään ei ikinä onnistu 1+ jos siinä pitää noppaa heittää.
Ykkönen -on- aina epäonnistunut -kummassakin- warhammerissa, mikään ei ikinä onnistu 1+ jos siinä pitää noppaa heittää.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Kuuromykkä sekä sokea
En tarkotakkaa et haluisin täst just semmosen ku oikees maailmas.(pelistä loppuis ´pelattavuus) Yritin vaa monimutkasesti sanoa et en tykkää niin hirveesti tosta invun systeemist. Mut seuraavas matsis(jos pääsis eroon flunssast ja sairrraan kovasta kurkkukivusta) kokeilen tota +1 failaust.
kavereiden kannsahan voi vaikka jättää koko woundiheitot pois, jos siltä tuntuu... Samalla voi vaikka sopia että "tää nyt niiku ampuu sun ukkoo, ja se sitten kuolis." "Eikä kuolis, kun tällä on megasuper turbopuku, niin se sun ammus kimpoo takasin ja sä kuolet!"
[/quote]
Ihan tota en tee kavere "kannsahan"(varmaa karjalan murretta
) Oon aika tyhmä mut en viel noin tyhmä 
korjataan toi yks sana ettet vastaa takas "kavereitte" Muuten kertoisko joku miten saan tos lainauksest valkosen.(Mina ei osaa)
[MODEDIT] Ajatteleppas asiat loppuun ennen kun postaat, niin ei tarvitse postata 4 viestiä peräkkäin samaan threadiin. Kannttaa myös kokeilla, että mitä tuosta "muokkaa" -napista tapahtuu. -VC
kavereiden kannsahan voi vaikka jättää koko woundiheitot pois, jos siltä tuntuu... Samalla voi vaikka sopia että "tää nyt niiku ampuu sun ukkoo, ja se sitten kuolis." "Eikä kuolis, kun tällä on megasuper turbopuku, niin se sun ammus kimpoo takasin ja sä kuolet!"
Ihan tota en tee kavere "kannsahan"(varmaa karjalan murretta
korjataan toi yks sana ettet vastaa takas "kavereitte" Muuten kertoisko joku miten saan tos lainauksest valkosen.(Mina ei osaa)
[MODEDIT] Ajatteleppas asiat loppuun ennen kun postaat, niin ei tarvitse postata 4 viestiä peräkkäin samaan threadiin. Kannttaa myös kokeilla, että mitä tuosta "muokkaa" -napista tapahtuu. -VC
Toihan tarkoitaa sitä että on ihan sama että onko siellä vastassa Tactical mariini vai groti silti ne kuolee kummatkin yhtä varmasti Rail gunilla. Että mun mielestä ne ovat hiukka eri tasoo ja jos sä ammut jollain ordnanse aseellakin keskelle groteja niin ainakin kaksi failaa ja sitten joudut vielä tuhlaan kuteja sinne.
Kannatta muistaa, että taistelussa harvemmin seistää asennossa ja odotetaan vuorollaan, että vihollinen saa ampua rauhassa. Osumaheitto kuvaa, että osuuko edes inne päin ja haavoittamisheiton voi mieltää, ehtiiikö kohde liikkua alta pois. Harva jää katselemaan kun tankin tykkitorni kääntyy osoittomaan kohti.
Mikäli haavoittamisheiton jättää pois, niin ordnanceaseet nousevat liian suureen rooliin. Iso lätty keskelle marine-ryhmää ja kaikki lätyn alla saa woundin. AP riittävä, niin kaikki kuolee automaattisesti. Kyllä on kivaa.
Jos muutetaan pelin sääntöjä, niin jooku armeija hyötyy siitä, koska figujen pistekustannusta ei kuitenkaan muuteta. IG armeija, missä 3 basiliskia tulee erittäin kovaksi, jos kaikki instakillaantuvat kuolevat automaattisesti.
Mikäli haavoittamisheiton jättää pois, niin ordnanceaseet nousevat liian suureen rooliin. Iso lätty keskelle marine-ryhmää ja kaikki lätyn alla saa woundin. AP riittävä, niin kaikki kuolee automaattisesti. Kyllä on kivaa.
Jos muutetaan pelin sääntöjä, niin jooku armeija hyötyy siitä, koska figujen pistekustannusta ei kuitenkaan muuteta. IG armeija, missä 3 basiliskia tulee erittäin kovaksi, jos kaikki instakillaantuvat kuolevat automaattisesti.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
-
Musta Setä
Ja näin ei ole tarkoitettu, tosiaan, ihan suosiolla pojat vain 1 epäonnistuneeksi...
Iceman aivan oikeassa.
*ot*
Ja ''kannsahan'' ei ole karjalan murretta, en/emme noin puhu täällä. Enemmänkin se on ihan ''kanssa'' tai välillä ''kaenssa'', ja jos vanhoista ihmisistä puhutaan niin ''kanssah'' tai ''kaenssah'' on suunnilleen oikein...
Iceman aivan oikeassa.
*ot*
Ja ''kannsahan'' ei ole karjalan murretta, en/emme noin puhu täällä. Enemmänkin se on ihan ''kanssa'' tai välillä ''kaenssa'', ja jos vanhoista ihmisistä puhutaan niin ''kanssah'' tai ''kaenssah'' on suunnilleen oikein...
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Kuuromykkä sekä sokea
Eikös se sääntö mennytkään että jos aseen strena on tuplasti toughnessiin verraten, niin vihollinen kuolee automaattisesti jos epäonnistuu armoursavessa. Mutta jos aseen AP on sama tai pienempi niin armouria ei saa (ja tämä nyt on basic tietoa), vai onko sääntö jotenkin muuttunut jossain välissä? Kun minulle sääntö on aina ollut noin. Hassua, sillä eihän sillä instakillillä sitten tee mitään muihin kuin yli 1 woundisiin...