"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ongelma nimeltä Saruman VALKOINEN!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Ippe
Viesti:

ongelma nimeltä Saruman VALKOINEN!

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Eli olen maalannut kahden tornin Saruman-figuni jo pariin otteeseen,
enkä ole vielläkään selvä siitä asiasta,miten Sarumanin kaavun saisi
näyttämään sopivan valkoiselta,mutta kuitenkin varjostamaan sen onnistuneesti(olen paattunut Saruman fani).Olen kokeillut jo varjostaa sitä harmaalla ja ruskealla,mutta
tuntuu kokoajan,että"ei tuo ole oikein sopiva...".
joten joku jolla olisi jonkinlaista kokemusta vaaleasta puvustuksesta,voisi
antaa ihan vapaasti ohjeita ja vinkkejä...mitä pohjaväriä kannattaa käyttää ym.
"Quod scripsi, scripsi"

-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
c0mmy

...

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Voisit kokeilla vaikka laittaa perusväriksi graveyard earthin, jota sitten highlighttaisit kommando khakilla ja bleached bonella.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Tai jos haluat puhtaamman valkoisen, varjosta sitä kohti siniharmaata - enemmän sinistä kuin valkoista. Valkoista on muutenkin vaikeaa maalata, joten käytä todella ohutta maalia, maalaa todella paljon kerroksia (lähemmäs kymmenen) oikein hitailla värivaihdoksilla.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Puhtaan valkoiseen voisi käydä myös sellanen ratkaisu että valkean päälle vetäisee siniharmaasta, harmaasta ja blue inkistä tehdyn sekoituslitkun (eli washin) ja sitten tasoittaa sen valkealla. Litku ei saa kuitenkaan mun mielestä olla liian sinistä. Ainakin mun yksi High Elf heppa (tai kaverin figu, mun maalaama) onnistu siten ihan hyvin. Hmmm, kun muistais miten mä tarkalleen sen tein, mutta kannaa kokeilla johonkin ensin.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Gorkiporki kirjoitti:Puhtaan valkoiseen voisi käydä myös sellanen ratkaisu että valkean päälle vetäisee siniharmaasta, harmaasta ja blue inkistä tehdyn sekoituslitkun (eli washin) ja sitten tasoittaa sen valkealla. Litku ei saa kuitenkaan mun mielestä olla liian sinistä. Ainakin mun yksi High Elf heppa (tai kaverin figu, mun maalaama) onnistu siten ihan hyvin. Hmmm, kun muistais miten mä tarkalleen sen tein, mutta kannaa kokeilla johonkin ensin.
Jeps washaus toimii yllätävän huonosti tälläisessä tapauksissa. Washaus tai inkaus menee pikemminkin joillekkin ei niin tasasille pinnoille, milloin ei ole vaaditua tasainen jälki. Suositelen mielumminkin maalaamaan ne koho kohdat, aloitaien valkosesta, sen päälle vaikkapa fortress grey, ja sitten vain syvimpiin kohtiin pari kerrosta codex greytä, sen jälkeen rupeis fortressista korostamaan valkoseen, niin että suurin osa jäisi valkoiseksi, ja aivan tummimat kohdat vain harmaaks. Ylensä ihmisillä ollu ongelmana se että sen saisi näyttämään valkoselta eikä esim ruskealta, siniseltä tai harmaalta, sen mukaan tietysti mihin päin sitä varjostaa. Vastauksena on vain että on jätetävä se melkeempä kokonaan valkoiseksi :D, eli siis reuna hihglitejä ei tulisi juuri ollenkaan, vaan suuret pinnat reunoineen valkoiseksi vaan kylmästi.
Ippe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ippe »

joo,kiitoksia neuvoista.Koitetaan pitää washit.ym mielessä...
"Quod scripsi, scripsi"

-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”