GW:n superglue pois sormistani?
Olettekos ihan hulluja!? Kynsilakka nyt on ihan hullua myrkkyä, käyttäkääää ihmiset varmaa ja turvallista keinoa: Ottakaa kirves kauniiseen käteen ja tähdätkää tarkasti. 
No ei vaan, ensin paperiin kaikki mitä lähtee ja sitten jojo rapsuttamalla tai isot kasat mattoveitsellä (semmosella pienellä, sanon sitä silti mattoveitseksi). Hyvin lähtee.
No ei vaan, ensin paperiin kaikki mitä lähtee ja sitten jojo rapsuttamalla tai isot kasat mattoveitsellä (semmosella pienellä, sanon sitä silti mattoveitseksi). Hyvin lähtee.
Hmm... kyllä se nopsaan lähtee ihan itsekseenkin. Turha niitä kovettuneita ihon osia on enempää ärsyttää. Koskaan ei liima ole päivää pidempään pysynyt sormenpäissä. Ikävää myrkkyä ovat muuten sitten syanoakrylaatitkin (tuttavallisemmin pikaliimat) ... ei niitä pitäisi juuri paljaalle iholle päästää. Silloin tällöin ei tietty haittaa, mutta figuilussa tulee liimojen kanssa sorvailtua säännöllisesti.
-
sukkajumala
Lääkärikoulussa opetettiin, että syanoakrylaatti on monissa tilanteissa hyvä ja turvallinen väline ihohaavan sulkuun. Haluaisitko kertoa enemmän tästä myrkyllisyydestä - minkälaisia määriä tutkittu, minkälaisia tuloksia saatu, missä julkaistu yms?behemoth kirjoitti:Ikävää myrkkyä ovat muuten sitten syanoakrylaatitkin (tuttavallisemmin pikaliimat) ... ei niitä pitäisi juuri paljaalle iholle päästää.
Siis mitäs tää nyt sitten on? Kynsilakka on varsin huono tuohon hommaan (en ole kyllä kokeillut).War-Leader kirjoitti:eikös se kynsilakka ole myrkyllistä? ja jos hengität sitä aivot menee pihalle tai ainaski tulee päänsärkyä(siis jos koko ajan otat sil kynsilakal pois sen supergluen) ja se ei tee myöskään hyvää sormille...
mä vaan annan sen supergluen olla jos tulee sormille.....kyl se menee pois parin päivän kuluttua.....
Kynsilakanpoistoainetta sen sijaan jotkut tuossa ehdottelivat.
Ei muuten ole niin pahaa myrkkyä kuin luulis. Haihtuu ilmaan, eikä imeydy ihon läpi tai muuta. Tuntuu varsin kylmältä iholla, mutta muuten aika turvallista (mä en sitten ota mitään vastuuta..). Jos kädet on herkät voi aiheuttaa ihon kuivumista. Käytännössä nuo (kynsilakanpoistoaineet) on siis asetonia. Varsin kätevää ainetta maalin poistamiseen figuista muuten.
Itse en kyllä ole ihmeemmin joutunut liimaa poistamaan näpeistä. Kyllä se aikanaan lähtee joka tapauksessa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
-
zakug_the_insane
Jep. Mitä itse muistelen niin eikös ko. aine ole nimenomaan kehitetty haavansulkijaksi? Henk.koht. on ainakin hyviä kokemuksia kun kunnolla säheltää askarteluveitsen ja pikaliiman kanssa niin on sormet täynnä kiinni liimattuja haavojaAVVV kirjoitti:Lääkärikoulussa opetettiin, että syanoakrylaatti on monissa tilanteissa hyvä ja turvallinen väline ihohaavan sulkuun.
Mikä ei tapa, ärsyttää!