taas pari Tau juttua
taas pari Tau juttua
eli muutama ihan toivoton kysymys:
(aloittelen taulla piakkoin)
1. onko pathfindereiden PAKKO kulkea devilfishin mukana? no koti säännöillä ei
2. wargearis niillä on se MARKER LIGHT eli se antaa vain 30" ampuma pituudeksi ja strenghti ja AP tulee aseen säännöistä? onko näin
3. mikä on pinning test (oon pelannu vuoden marineilla ja toi on uus juttu!)
(aloittelen taulla piakkoin)
1. onko pathfindereiden PAKKO kulkea devilfishin mukana? no koti säännöillä ei
2. wargearis niillä on se MARKER LIGHT eli se antaa vain 30" ampuma pituudeksi ja strenghti ja AP tulee aseen säännöistä? onko näin
3. mikä on pinning test (oon pelannu vuoden marineilla ja toi on uus juttu!)
päivä kerrallaan...
2. Markerlightillähän vain valaistaan kohde missileä tai toista asetta varten (jotta tällä olisi helpompi osua), joten tuon aseen jolla ammutaan valaistua kohdetta tiedot katsotaan normaalisti ammuttaessa. Joten siis markerlightiin ei tarvita strenghtiä tai AP:tä.
3. Pinning testi lukee sääntökirjassa (ainakin sivulla 58)
Ja virheethän saa sitten oikaista
2. Markerlightillähän vain valaistaan kohde missileä tai toista asetta varten (jotta tällä olisi helpompi osua), joten tuon aseen jolla ammutaan valaistua kohdetta tiedot katsotaan normaalisti ammuttaessa. Joten siis markerlightiin ei tarvita strenghtiä tai AP:tä.
3. Pinning testi lukee sääntökirjassa (ainakin sivulla 58)
Ja virheethän saa sitten oikaista
Markerlightin kantama on 36" eli sen voi ampua 36 tuuman säteelle. Jos se osui ja kohde on valaistu, niin tätä kohdetta voi ampua tavallisesti aseella katsoen aseen kantamasta. Näin olen itse ymmärtänyt. Että siis tuo ei tuo lisää kantamaa aseelle, vain paremman osumismahdollisuuden.
Edit: kuten alempana mainittiin, kantama olikin 36" eikä 30"
Edit: kuten alempana mainittiin, kantama olikin 36" eikä 30"
Viimeksi muokannut Plaque, Ti 23.12.2003 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pathfinderien on otettava Devilfish, mutta niiden ei ole pakko aloittaa sen sisältä. Ne voidaan asettaa erilleen deploymentissä. Vaihtoehtoisesti Pathfinderit voi (kuulemma jonkin CAn mukaan) Infiltroida jos scenun säännöt sen sallii, jos ne ei aloita transportin sisältä.
Markerlightilla on muuten 36" kantama...
Markerlightilla on muuten 36" kantama...
Hope is the first step on the road to disappointment.
Ghosty kirjoitti:Nyt joku vahvistaa ton äskösen Markerlight jutun, koska porukkamme Tau pelaaja ampuu merkattua kohdetta kaikilla sitä ampuvilla 2+
Aika selviö.Codex:Tau kirjoitti:If marking a target then one other vehicle or model in the Tau force which has yet to fire can change its to hit roll against the same target to +2 with a single weapon during the same Shooting phase.