Nopea ja hieno Urukki(eli apua tarvitaan)
-
Andromedus
Nopea ja hieno Urukki(eli apua tarvitaan)
Eli, päkersin noin 6 tuntia 10 uruk-hai sotilaan kanssa. Eli miten saisi nopean mutta myös hienon urukin tehtyä? Niin paljon meni aikaa noihin highlighteihin ja muihin. Ainoastaan rievusta en tarvitse mitään apua koska tein ne näin:
1. Musta pohjamaali
2. Codex gray kerros
3. Fortress gray higlight
4. Ohennettua inkkiä
Hienoja tuli mutta haluaisin tietää miten saa kaikista nopeimmin(eli mistä aloittaa, pärstästä?).
1. Musta pohjamaali
2. Codex gray kerros
3. Fortress gray higlight
4. Ohennettua inkkiä
Hienoja tuli mutta haluaisin tietää miten saa kaikista nopeimmin(eli mistä aloittaa, pärstästä?).
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Hmm itse maalasin noita pinon paikalliselle figulikkeelle. Aikaa 10 urukkiin meni n. 2 tuntia. Eli ihon maalataan dark fleshillä, metalliosat mithril silverillä. Koko komeuden päälle vedetään musta ink washi, ja metalli osien päälle vielä ruskea ink washi. Odotetaan että kuivuu. Nyt iho highlitetetään dark fleshillä ja metallit mithrilillä. Poimi hampaan skull whitellä.
-
Andromedus
Siis higlightataan samoillaväreillä? Onko kuvia olemassa?Zarathustrian kirjoitti:Hmm itse maalasin noita pinon paikalliselle figulikkeelle. Aikaa 10 urukkiin meni n. 2 tuntia. Eli ihon maalataan dark fleshillä, metalliosat mithril silverillä. Koko komeuden päälle vedetään musta ink washi, ja metalli osien päälle vielä ruskea ink washi. Odotetaan että kuivuu. Nyt iho highlitetetään dark fleshillä ja metallit mithrilillä. Poimi hampaan skull whitellä.
Itse maalasin ihon bestial brownilla, higlightasin vähän valkoista lisäten. Metallin maalasin laittamalla tin bitziä, sitten boltgun metalia, sitten black inkkiä ja lopulta mithril silveriä higlightiksi. Hanskat ja muut hihnat maalasin mustalla(ne on ärsyttäviä)mutta rievun harmaalla.
Olisiko omista napeistasi kuvia? Olisi kiva nähdä, jotta voisi kommentoida peremmin.Andromedus kirjoitti: Siis higlightataan samoillaväreillä? Onko kuvia olemassa?
Kuitenkin. Inkkauksen jälkeen voi ihan huoletta korostaa samalla värillä koska inkki tummentaa pohjalla olevaa väriä melkoisesti. Nopeaa jälkeä saakin juuri inkkaamalla, mutta suosittelisin maalaamaan ohennetulla inkillä kuin maalilla - parilla kerroksella saa tosi hyvät varjot pelifiguun ja aikaakaan ei kulu juuri lainkaan verrattuna normaaliin layerointiin.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
-
Andromedus
Figuista ei oo kuvia, inkin aina ohennan vedellä koska muuten tulee liian tummaa. Maalasin tänään viis heppaa ja sain Minas Tirithin ratsastajia.Day kirjoitti: Kuitenkin. Inkkauksen jälkeen voi ihan huoletta korostaa samalla värillä koska inkki tummentaa pohjalla olevaa väriä melkoisesti. Nopeaa jälkeä saakin juuri inkkaamalla, mutta suosittelisin maalaamaan ohennetulla inkillä kuin maalilla - parilla kerroksella saa tosi hyvät varjot pelifiguun ja aikaakaan ei kulu juuri lainkaan verrattuna normaaliin layerointiin.
yks mun mielestä hyvä artikkeli noiden two towers urukkien maalaamiseen, ilmeisesti kuitenkin tarvitsit apua mordor urkkeihin, vai?
juu ja linkki täsä näe ->http://www.thelastalliance.com/index.ph ... tilceid=12
juu ja linkki täsä näe ->http://www.thelastalliance.com/index.ph ... tilceid=12
-
Andromedus
En, vaan noihin isengardin tyyppeihin. On jääny vähän maalaamatta niin intouduin taas. Mut kiitos linkistä.
Maalaakohan gw:ee niin että se vaan highlightaa mustan mithril silverillä/boltgun metalilla? Ne näyttää niin mustilta(siis haarniskat).
Maalaakohan gw:ee niin että se vaan highlightaa mustan mithril silverillä/boltgun metalilla? Ne näyttää niin mustilta(siis haarniskat).
- makkarafolio
En ole mikään proomaalaaja, mutta luulen että kaikki sanoisivat saman: highlightaa! Kuivaharjauksella tulee helposti rosoinen vaikutelma, joka vieläpä näyttää hyvin todennäköisesti likaiselta (siis ei sellaisella tyylikkäällä tavalla, vaan ihan likaiselta).makkarafolio kirjoitti:pitääkö korostaa normaalisti vai drybrushata. Miten te prööt teette?
Korostamisessa kannattaisi vielä lisätä maaliin vettä erillisellä paletilla, jotta maalipinnasta tulisi tasaisempi. Pari korostusta yleensä riittä pelifiguihin, mutta hahmoihin kannattaa pistää enemmän korostuksia pienillä kirkkaamman värin lisäämisillä alkuperäiseen maalimixiin (tai näin minä teen).
Jos haluaa oikein tasaisen ja sulavan väriliu'un, niin kannattaa korostusväriin sekoittaa runsaasti vettä, tämä on paras (ja hitain) keino saada oikein tehtynä erittäin upea pinta. Tällöin maali on vähintään kevytmaidon paksuista, mieluusti ohuempaakin. Jos sekaan laittaa vielä hieman saippuaa, niin maalista poistuu pintajännite, jolloin se leviää paremmin. Tekniikan nimi on blendaus.
Väriliukua (eli blendiä) voi vielä tasoitella hyvin, hyvin paljon ohennetuilla inkeillä (=glaze). Tämä kannattaa maalata parina ohuena kerroksena, ettei tule epämukavaa kiiltoa ja jotta glaze kuivuisi nopeammin. Liian useat kerokset voivat kuitenkin tuhota kontrastin, joten pari-kolme kerrosta yleensä riittää.
Tulipa paasattua. Joku parempi maalaaja voi varmaan oikaista, jos meni jotain vikaan.
ur ballz r p3ndul0us & w34k
- makkarafolio
huh!
Mutta jos se on kevytmaidon paksuista, niin sehän toimii kuten inkit vai pitääkö sitä maalia olla niin vähän?
Blendataanko siis niin että korkeimmalle kohdalle [esim sininen viitta] laitetaan vaaleansinista ja siitä aina tummempaan. Itse highlightaan vaan vetämällä viirun viitan korkeimpiin kohtiin.
Äh. tulipa epäsesesseeselvävä posti.
Mutta jos se on kevytmaidon paksuista, niin sehän toimii kuten inkit vai pitääkö sitä maalia olla niin vähän?
Blendataanko siis niin että korkeimmalle kohdalle [esim sininen viitta] laitetaan vaaleansinista ja siitä aina tummempaan. Itse highlightaan vaan vetämällä viirun viitan korkeimpiin kohtiin.
Inkit ovat vielä huomattavasti maitoa ohuempia (ja näitä kannattaa ohentaa vielä lisää), mutta niitähän levitetään yleensä koko pinnalle, jota blendauksessa ei tehdä. Hyvä keino blendaamisessa estämään maalin kaikkialle valuminen on imeyttää siveltimestä liika maali pois kosteaan paperiin.makkarafolio kirjoitti:huh!
Blendata voi joko korostamalla tai shadettamalla.
Korostus
Korostamisessa vedellään aina hieman vaaleampaa maalia koholla oleviin kohtiin, joihin valo oikeastikin osuisi. Kun katsellaan valon tulosuuntaa, niin suoraan ylhäältä on varmaan se yleisin. Pelifiguissa tosin ainakin mun mielestä voi korostukset vedellä kaikiin koholla oleviin kohtiin, näitä kun katsellaan matkan päästä suurina massoina.
Shadetus
Tuossa viestissäsi puhuit shadettamisesta, joka on päinvastaista kuin korostus, eli aina tummempaa maalia laitetaan yhä pienenevälle alueelle figun syvänteisiin. Inkit tekevät tämän huomattavasti nopeammin, joten itse maalaillessani laitan yleensä perusvärin, ehkä pari shadea, pari ohutta tummaa glazea ja siitä sitten blendailen korostukset.
Sotavasaran maalausartikkeli kannattaa lukaista, sieltä löytyy tekniikkaa ja linkkejä.
ur ballz r p3ndul0us & w34k