Mustan maalauksesta...
Mustan maalauksesta...
Empire armybookissa oli nätti regimentti maalattu punaisella ja mustalla. Musta ei ollut kuitenkaan high lightattu. Asia perusteltiin että korostus yleensä antaa vaikutelman että musta olisi harmaata. Kannaatko näin tehdä, onkos se teistä hienoa? Siis olla korostamatta mustaa?
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Kyllä mustaa kannattaa kororstaa , jotta se näyttäisi elävämmältä, mutta se pitää tehdä niin että kuitenkin näkee että asian on tarkoitus olla musta eikä esim. mustaan shadettu harmaa, sininen jne.
Jouluterveisin,
Jaska
Jouluterveisin,
Jaska
Myynnissä VC figuja ja Summer of Chaoksen Limited Edition Archaon!
Mustaa pitää sävyttää!!!! Esimerkkinä tuijota ensin vaikka jätesäkkiä pitkään, no leikitään että maalaat sen sitten, niin millä korostukset? Sininen olisi tosi kova jätesäkin suhteen. Sitten sekoitat paletilla mustaan sinistä (TOSI vähän) kun mustaa sävyttää, näyttää musta paljon, paljon mustemmalta kuin puhdas musta.
I'm back.
Kulunut musta = harmaalla highlight
Killtävä, uudennäköinen musta = sinisellä highlight
Tietysti sitä sitten voi korostaa muillakin, esim punainen on kiva, näyttää sitten punahohtoiselta mustalta jos sen tekee oikein.
_Kaikki_ pitää highlightaa, väristä riippumatta. Ilman sitä näyttää aika tylsältä ja lattealta.
Killtävä, uudennäköinen musta = sinisellä highlight
Tietysti sitä sitten voi korostaa muillakin, esim punainen on kiva, näyttää sitten punahohtoiselta mustalta jos sen tekee oikein.
_Kaikki_ pitää highlightaa, väristä riippumatta. Ilman sitä näyttää aika tylsältä ja lattealta.
Tuollaiset kommentit, että mustaa ei kannata highlightata tms. tulee yleensä huonoilta maalaajilta. Onhan se nihkeetä kun ei ehkä ekalla yrittämällä onnistu, mutta kun saa tuon homman oppii niin musta on väri siinä missä muutkin. Todellisuudessa highlightaaminen saa mustan näyttämään mustemmalta, koska kontrasti kasvaa.
Mustaa highlightatessa helpoin tapa saada musta näyttämään hyvältä on nopeat highlightit. Tällä tarkoitan sitä, että kerros kerrokselta highlightit vaalenevat aina astetta jyrkemmin. Eli esimerkiksi itse olen maalaillut ulthwe jengiä ensinsin mustalla, sitten paksuhkot highlightit mp:n tummanharmaalla, hiukan ohuemmat gw fortress greyllä ja lopuksi vallejo wolf greyllä pienet korostukset kohtiin, joita haluan erityisesti korostaa (eli vaikka panssarilevyjen yläreunat). Pelietäisyydeltä nuo näyttävät ihan blendatuilta, vaikka eivät mitään showcasea yritäkään olla.
Mustaa highlightatessa helpoin tapa saada musta näyttämään hyvältä on nopeat highlightit. Tällä tarkoitan sitä, että kerros kerrokselta highlightit vaalenevat aina astetta jyrkemmin. Eli esimerkiksi itse olen maalaillut ulthwe jengiä ensinsin mustalla, sitten paksuhkot highlightit mp:n tummanharmaalla, hiukan ohuemmat gw fortress greyllä ja lopuksi vallejo wolf greyllä pienet korostukset kohtiin, joita haluan erityisesti korostaa (eli vaikka panssarilevyjen yläreunat). Pelietäisyydeltä nuo näyttävät ihan blendatuilta, vaikka eivät mitään showcasea yritäkään olla.
And they wonder how he dealt with stress so well..