"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Irti mun WLC:stä!

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Kuten kanuunan pomppu, PAITSI että...

Eli ei mitenkään selvästi ilmaistu.

Mutta asialla ei enää ole merkitystä, koska GW on kertonut kuinka tämä tulkitaan. Ja niillä säännöillä pelataan.
Amazing Slug

Re: Irti mun WLC:stä!

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Imperial Warrior kirjoitti: Tuossa on mielestäni selvästi ilmaistu miten ne osumat tulee ja tuo pilkun jälkeinen lause viittaa siihen että osumia tulee koko matkalta elikkä alkaen heti "salaman" tullessa piipusta.
EI!
Minä olen jo useampaan kertaan todennut, että tuo pilkun jälkeinen lause ei viittaa siihen mitä tarkoitatte. CANNONIN ARVATTU MATKA EI OLE LINJA. CANNONIN BOUNCE ON (katsokaa säännöt). AINOAT ASIAT JOIHIN EI JOLLAKIN LINJALLA OSUTA, OVAT JOKA RANKIN YLIMÄÄRÄISET ÄIJÄT JOIDEN LÄPI BOUNCEN LINJA KULKEE. Mitään muuta eroa tai epäselvyyttä siis ei ole koskaan ollut, joten mitään sellaista ei ole voitu sillä pilkun jälkeisellä lauseella korjata.

Jokainen äijä linjan alla saa osuman, toisin kuin tykissä. Niin se lause menee.

Olisivat edes avoimesti myöntäneet, että "sori, warppikanuuna on liian juusto, meiän pitää heikentää sitä" . Ei mitään tuollaisia tyhmiä piiloerratoja.
Grond kirjoitti: Mutta asialla ei enää ole merkitystä, koska GW on kertonut kuinka tämä tulkitaan.
Ja sillä muuten on merkitystä. GW, kuten kaikenmaailman Chadet ja Argonathitkin, käyttäytyvät ikäänkuin tässä olisi joskus ollut jotain pahoja epäselvyyksiä tai tulkinnanvaraisuuksia. Minä olen aina turnauksissa kertonut epäileville vastustajilleni, miten WLC toimii, ja miten se eroaa cannonista. Nyt jotku entiset vastustajani saattavat pitää minua epäkelpona huijarina ja powergamerina (joka minä olenkin, mutta that's beside the point).

MINÄ olen aina tulkinnut WLC:n oikein, ja olen mielestäni sen teille jo osoittanutkin. En siedä sitä, että GW, Chade ja Argonath jne. mustamaalaavat syyttä minun mainettani!

Tällä on siis merkitystä: WLC-kysymys ei ole mikään sääntöselvitys, se on puhdas errata.

-J
Drou

Viesti Kirjoittaja Drou »

hehe, muutos tuli ja jäi :p sori ny sluggis - ens kerral et ehkä saa ammuttua yli puolta mun armeijasta ekalla vuorolla :D
eläköön gw - syrjintää tasapuolisesti kaikille
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Amazing Slug kirjoitti:Tällä on siis merkitystä: WLC-kysymys ei ole mikään sääntöselvitys, se on puhdas errata.

-J
Hmm pitäisikö minkun nyt ruveta itkemään Enhanced shieldin puolesta? Exalted sorcererini tarvitsee sen.(kyseinen errata vaan sotii suoraan chronicles 2004:ssä julkaistua Q&A:ta vastaan)
Amazing Slug

Drow^ kirjoitti:hehe, muutos tuli ja jäi :p sori ny sluggis - ens kerral et ehkä saa ammuttua yli puolta mun armeijasta ekalla vuorolla :D
eläköön gw - syrjintää tasapuolisesti kaikille
Jesh, olisi muuten vaan se toinen necro kuollut, jos oltaisiin näillä uusilla säännöillä pelattu.
Zarathustrian kirjoitti:
Amazing Slug kirjoitti:Tällä on siis merkitystä: WLC-kysymys ei ole mikään sääntöselvitys, se on puhdas errata.

-J
Hmm pitäisikö minkun nyt ruveta itkemään Enhanced shieldin puolesta? Exalted sorcererini tarvitsee sen.(kyseinen errata vaan sotii suoraan chronicles 2004:ssä julkaistua Q&A:ta vastaan)
Ei. Sinulla ei ole siihen oikeutta tai velvollisuutta. Enchanted shield sorcererille, kuten panssari-optiot yleensäkin, ovat olleet sekavia ja selvitystä vailla. Warppikanuunassa näin ei ole ollut, vaikka jotku niin ovat virheellisesti väittäneetkin. Mielestäni olen sen osoittanut jo pariinkin otteeseen.

Enkä minä välitä siitä miten warppikanuuna toimii. Mutta siitä välitän, että jotku syyttävät minua väärin perustein powergameriksi tai (on sille oikeatkin perusteet, käyttäisivät niitä) warppikanuunan entisiä sääntöjä tulkinnanvaraisiksi.

Quotesi menee siis ohi - olisit ottanut sen jostain threadin alkupäästä. Siellä minä vielä vaikutin siltä, että olisin halunnut WLC:n säännöt entiselleen. Mutta sitten tuli kiinnostavampia asioita ilmi, nimittäin ihmisten suhtautuminen WLC:n entisiin sääntöihin (ja sitä kautta minuun).

Ongelmien yli päästään löytämällä uusia ;) .

-J
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Myönnetään olen hiukan laiska, siis wlc toimii kuin tykki nykyään? Tosin se kantaa vähemmän ja maksaa siltikin yhtä paljon. Idea?
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

attor kirjoitti:Myönnetään olen hiukan laiska, siis wlc toimii kuin tykki nykyään? Tosin se kantaa vähemmän ja maksaa siltikin yhtä paljon. Idea?
Ja tykin osumamatka on maksimissaan 10" ja WLC:n hyvällä onnella 48". Ja tykki vaatii LoSin ja Warppitykki ei.
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

The holy tome of truth and beauty kirjoitti: Determine which models are hit in the same way as you would do for the bounce of a cannon ball, except that all models (friends and foes) lying along the entire line's length are hit.

Minusta tämä on jo skaven kirjassa sanottu että osumat kuin tykillä ja se
matka minkä se ampuu on kuin tykin pommpu.
"Päätä mitkä modelit saavat osuman samaan taapaan kuin kanuunan pompusta, paitsi kaikki modelit (omat ja vihut) koko viivan pituudelta saavat osuman. Elikun kaikki modelit viivalla saavat osumat kuin samalla tavalla kuin tykäristä.

Eipä tuosta silti enempää GW korjasi asianjo helpompaan muotoon ja tuskin kenelläkään on tai voi olla jotain asiaan sanomista, koska GW kuitenkin sanelee säännöt miten näitä pelejejä pelataan ja jos ihmiset saisivat päättää mihin erratoihin ja Q&A:hin uskovat ja mikä sillä hetkellä tukee omaa power gaimingiä tarvitsevaa egoa ei tästä hommasta mitään tulisi. GW päättää säännöistä.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Onneksi tiedän, että kaikkiin Slugin viesteihin lisätään tuo vakiohymiö... Saanen silti perustella näkökantani ennen virallista lynkkaamista:
Determine which models are hit in the same way as you would do for the bounce of a cannon ball
Mielestäni tämä tarkoittaa juuri sitä miltä se kuulostaa. Sanottiinhan jo Punaisessa kirjassa tykkisääntöjen kohdalla: "Any models between the points where the ball strikes the ground and where it eventually comes to land are hit." Kuitenkin seuraavan kappaleen ensimmäinen lause ja lukuisat erratat ovat osoittaneet meille, että vain yksi ukko per rank voi ottaa osumaa. Mielestäni tuo lause WLC:n säännöissä pakottaa sen tottelemaan samoja sääntöjä. Voi osua vain yhteen ukkon per rank.
except that all models (friends and foes) lying along the entire line's length are hit.
Niin tarpeettomalta kuin se kuulostaakin minusta tuo viittaa juuri siihen alueeseen jolla kipua tulee. Tykissä se on pelkkä pomppu, WLC:ssä koko linja. Kohta "all models" hämää, mutta katsokaa ylempi perustelu. Jo tykissäkin sanottiin samaa, mutta kumottiin se myöhemmin.

Näin minä tulkitsen tuon kohdan. Ja GW:n setien mukaan minun tulkintani on noista kahdesta se oikea. Slug taistelkoon tuulimyllyjä vastaan. I rest my case.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Amazing Slug

Chade kirjoitti:Onneksi tiedän, että kaikkiin Slugin viesteihin lisätään tuo vakiohymiö... Saanen silti perustella näkökantani ennen virallista lynkkaamista:
No hyvä että käsitit. Enhän minä oikeastikaan välittäisi miksi minua kutsutaan. Syyttäkää vaan sääntöjen tulkitsemisesta omaa etua tavoitellen, niinhän minä teenkin ;) . Pääasia että joku muu on väärässä. Täällä joku on, siksi täällä keskustellaan.
Chade kirjoitti:
except that all models (friends and foes) lying along the entire line's length are hit.
Tykissä se on pelkkä pomppu, WLC:ssä koko linja.
Väärin. Tykin koko linja ON se pelkkä pomppu. En voi muuta kuin jankuttaa tätä samaa asiaa uudestaan ja uudestaan, kunnes joku ymmärtää miksi se romuttaa teidän argumenttinne. Perusteluni nojaavat täysin sääntökirjaan. En voi quotea pistää nyt kun olen sukulaisilla, mutta katsokaa itse sieltä sääntökirjasta tykin säännöistä, jossa sanotaan jotain tyyliin "..the ball draws a line from where it bounces..." . Matka jonka arvaat ei ole missään vaiheessa ollut 'line'.

-J
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Väärin. Tykin koko linja ON se pelkkä pomppu. En voi muuta kuin jankuttaa tätä samaa asiaa uudestaan ja uudestaan, kunnes joku ymmärtää miksi se romuttaa teidän argumenttinne. Perusteluni nojaavat täysin sääntökirjaan. En voi quotea pistää nyt kun olen sukulaisilla, mutta katsokaa itse sieltä sääntökirjasta tykin säännöistä, jossa sanotaan jotain tyyliin "..the ball draws a line from where it bounces..." . Matka jonka arvaat ei ole missään vaiheessa ollut 'line'.
Aivan. Koko salama on salamatykin line. Tavallisella tykillä se on pelkkä pomppu, eikö? Miten tämä vaikuttaa siihen montako tyyppiä jää alle? Eivätkö samat säännöt päde lineen kuin lineen?
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Amazing Slug

Chade kirjoitti: Tykissä se on pelkkä pomppu, WLC:ssä koko linja.
Se ei ole tykissä "pelkkä pomppu", vaan myös koko linja (joka siis on pelkkä pomppu). Ihan niinkuin WLC:ssäkin.

Except lause ei siis tee korjausta/muutosta/selvennystä alueelle, jolla osumia tulee, sillä se on molemmissa sama. Jäljelle jää se all models are hit kohta. Elikkä kaikkiin linjalla olijoihin osutaan, toisin kuin tykissä. Minä en ymmärrä sinun argumenttejasi.

-J
greewer

Viesti Kirjoittaja greewer »

Chade on tässä asiassa ihan oikeassa. Älkää ihmiset (slug :)) tehkö helposta liian vaikeaa ymmärtämällä väärin. Tuo sääntöjen tulkinta on useasti vain pelkkää englannin kielen luetunymmärtämistä.
Ei saa tehdä "lineistä" ja muista pelkistä sanoista special ruleja. Ei "line" ole mikään tietty asia tai sääntö. Se on sana, jota käytetään useammasakin kohdassa kuin ainoastaan "cannonin ja wlc:n ampumalinjojen erojen ja yhtäläisyyksien tarkastelussa"

"Warpkanuunan hitit lasketaan ja määritellään kuin kanuunan hitit, paitsi että wlc:n osalta koko matka siitä #*"%tin piipusta aina salaman kärkeen asti otetaan huomioon, toisin kuin kanuunassa, jossa vain 1. ja 2. maakosketuksen välinen alue otetaan huomioon"
Minun vapaa käännökseni SUOMEN kielelle.
Oh no... Earth are doomded...
It are suckiest.
http://www.salsa.net/peace/conv/8weekconv7-4.html
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Tottakai kaikki viivalle sattuvat modelit ottavat osuman, aivan kuin tykissä ja tämän selkeyttämiseksi tykin säännöt tehtiin osittain uusiksi että olisi helpompaa päättää mihin se kuula osuu kun vain 1 model per ränkki ottaa osuman. Sinun olisi ehkä helpompi älytä tämä jos ajattelisit sen model sanan sanana unit koska silloin ei mitään epäselvää ainakaan pitäisi olla. Ja GW sanoo että olet vääräässä kuten itse sen tänne pastetit. Slug joten olet kurja huijari jos käyttelet omakeksimiä sääntöjä. :b <---(hymiö pätee viimeiseen lauseeseen.)
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Moukku

Viesti Kirjoittaja Moukku »

Yhdyn sanoilla argonathiin, luin koko keskustelun ja tuntuu nyt siltä, että slugilta on kivarit leuassa. Älä nyt ******** vääristele sääntöjä!!! GW on selittänyt tuon aivan päivänselvästi.

Get a life!
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
Creenan

wlc-härdelli

Viesti Kirjoittaja Creenan »

itse tulkitsisin asian samalla tavalla kuin suurin osa (kaikki miinus AS) ;)
se on aika selvästi kirjoitettu siellä. Tosin mielestäni se ei ole reilua heikentää warppikanuunaa noin ikävästi. se tekee itsestään aika turhan kun vertaa esim empiren kanuunaan. warppitykki tosin vie rare-slotin..
ei, en pelaa skaveneilla.
Amazing Slug

Re: wlc-härdelli

Argonath kirjoitti: Sinun olisi ehkä helpompi älytä tämä jos ajattelisit sen model sanan sanana unit koska silloin ei mitään epäselvää ainakaan pitäisi olla.
No hei, jos siellä tosiaan olisi lukenut unit eikä model, niin olisin kanssanne samaa mieltä. Tosin silloin se except-lause ei kertoisi mitään poikkeamaa tavallisen tykin sääntöihin, ja olisi täten turha tai toistoa. Ei siinä tietysti mitään sitten...

MUTTA:

MODEL EI OLE UNIT.

Argonath kirjoitti: Ja GW sanoo että olet vääräässä kuten itse sen tänne pastetit. Slug joten olet kurja huijari jos käyttelet omakeksimiä sääntöjä. :b <---(hymiö pätee viimeiseen lauseeseen.)
GW sanoo että olen väärässä? Häh? Eihän se ole edes ehtinyt vielä kommentoida tätä keskustelua.

Lapset hei, minähän en ole viime viesteissäni enää viitsinyt keskustella siitä, miten WLC nykyään toimii, vaan siitä, miten se ennen errataa toimi. Älkääs sekoittuko. Argonathilta ja Kraftikselta ainakin meni vähän ohi.
Creenan kirjoitti:itse tulkitsisin asian samalla tavalla kuin suurin osa (kaikki miinus AS) ;)
se on aika selvästi kirjoitettu siellä. Tosin mielestäni se ei ole reilua heikentää warppikanuunaa noin ikävästi.
No tässä on jo kova argumentti. Sanot olevasi eri mieltä kuin minä, mutta sitten toteat olevasi sitä mieltä, että WLC:tä heikennettiin. Minähän tässä yritän takoa ihmisten päihin, että WLC:tä juuri heikennettiin, kun ihmiset väittävät vastaan että eipäs heikennetty, noin se on aina toiminut. Sinä, Creenan, olet yhtä aikaa sekä samaa että eri mieltä kanssani, samasta asiasta :D .

Huomatkaa myös, että ainutkaan vastustajani ei ole koskaan edes yrittänyt väittää, että WLC osuisi uniitteihin modelien sijasta.

-J
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Huomatkaa myös, että ainutkaan vastustajani ei ole koskaan edes yrittänyt väittää, että WLC osuisi uniitteihin modelien sijasta.
Huomatkaa myös, että kaikki(suurin osa) ihmiset eivät tiedä w-tykin sanamuotoa, joten olettava oikeutetusti rottapelaajan tietävän ja käyttävän sitä oikein ilman heidän väittämisiään.

MArko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Hei, eipäs nyt väitetä että Slug on ollut yksin mielipiteineen! Olin ennen GW:n sekoilua samaa mieltä (eli WLC:n kuvauksen except-sanan jälkeinen osa erottaa sen tykin säännöistä, koska muuten lauseen lopulla ei olisi IMO mitään tarkoitusta). Asiasta tapeltiin mm. "Tykki Revisited" -topikissani aikoinaan.

Osoittaa vain sen, että yksi väärään paikkaan kirjoitettu sana pystyy sotkemaan täysin koko asian, kun aletaan pohtia mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan :).
Amazing Slug

Niin, eipäs unoheta Grondia.

Anyways, keskustelun aihe alkaa tylsistyttämään, varsinkaan kun tästä ei ole suurempaa hyötyä muille kuin minulle. Jossei kukaan välttämättä halua riidellä lisää, niin jätetään se tähän, jooko?

-J
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”