"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tarinakisa(modet lukekaa!)

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

No itse kannataisin että jutulla pitäisi olla merkkimäärän alaraja muttei ylärajaa ollenkaan, ettei kenenkään valloilleen riistäytynyt inspiraatio ryöstä mahdollisuuksia voittoon.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Tämähän on hyvä idea. Taidampa liittyä mukaan. Niin, kenelles sitten valmiit jorinat lähetetään? Andromedukselle?
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Cannonball kirjoitti:No itse kannataisin että jutulla pitäisi olla merkkimäärän alaraja muttei ylärajaa ollenkaan, ettei kenenkään valloilleen riistäytynyt inspiraatio ryöstä mahdollisuuksia voittoon.
Olen melko samaa mieltä, mutta ei kuitenkaan mikään romaanin pituinen saisi olla. Esim. kuvailevassa kertomuksessa se 200 sanaa tulisi aika nopeasti ja tarina olisi "lyhyt". Joten mielestäni joku mukava alaraja, muttei kuitenkaan kauheaa romaania.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Siis yläraja juuri pitäisi olla. Minusta hyvä sanamäärä on jotain 150-250, ja tuolta väliltä jos ihmiset kirjoittaa, niin ei tule ylipiktiä. Sellaisia ei kovin montaa ihmiset jaksa lukea arvostelumielessä. Ja Andromedus, sinä tottakai saat osallistua, kun olet virallisesti homman suunnittelija. Grond on vain ylläpitäjä. Nuo palkinnot ovat minusta aika hyvät, ja yleisöäänestys voisi olla vaikkapa kaksi viikkoa kestävän kilpailuajan jälkeen, vaikka viikon. Sitten sitten, mitäpä muuta... Tänne ketjuun voisi vaikka postata, jos osallistuu. Sitten niille tarinoille pitäisi olla oma ketjunsa, mielellään ilmoituksena. Ja vielä, pitäisiköhän sen aiheen olla vapaavalintainen vai määritelty? Mitäpä olette mieltä?
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Grom

Rune kirjoitti:Ja vielä, pitäisiköhän sen aiheen olla vapaavalintainen vai määritelty? Mitäpä olette mieltä?
No pientä määrittelyä tietysti. Eli koska tämä on warhammer-foorumi, niin tarinat voisivat sijoittua warhammer-maailmaan. Ai niin ja sitten täytyy miettiä, että onko 40K ja FB tarinat samassa? Mutta, kuten ohjeissakinsanotaan, niin ei kirjoiteltaisi niistä omista maailmoista.
Ippe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Hieno idea!Olisin itse heti jonon kärkipäässä osallistumisen suhteen..
"Quod scripsi, scripsi"

-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

JEE! Saan osallistuu. Joo, kaks viikkoo hyvä aika. Milloin kilpailu järjestetään? Tuomarina ovat tietenkin kansa(eli sotun tyypit). Itsekin saa äänestää mutta saako äänestää omaansa?
Ei minulla ole mitään sitä vastaan mutta itse äänestäisin jonkun muun tarinaa. Aihe voisi olla vaikka näin rajattu:
Maailma: fb
Aihe: Lizardmen/lustria
Koko: 150-200 sanaa

Tämä on vain esimerkki, joillekkin aihe voisi olla haaste, joillekkin vähän helpompaa.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Grom

No enpä tiedä tarvitseeko sitä rotua määritellä. Ja minun mielestä 300 sanaa olisi parempi, mutta kyllähän 200:llakin saa jotain aikaan.

PS: Tällä kertaa saattaisin jättää örkit sivuun ja kirjoittaa jostain muusta.
Andromedus

Miten ois 150-300 sanaa? No aihe tietenkin vähän vapaampi, esim tämmönen:

Warhammer: Norsca
Warhammer 40k: Cadia
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Count me in.

Olen sitä mieltä ettei aihetta kannata rajata mitenkään merkittävästi. Se pudottaisi paljon osallistujia jotka ei tunne aiheen ''virallista'' fluffia. Jos rajaus olisi tyyliin maailma, pituus. Pituudeksi olisi aika lailla semmonen 200-500 sanaa, ettei karsiutuis ''kuvailijat'' pois, mutta teksteistä ei tulisi niin pitkiä että niitä ei luettaisi kaikkia ennen sen ''äänestä tekstiä 2'' napin painallusta.

Pitäisi järkätä äänestys siitä onko maailma 40K vai FB...
Cleanse and purify!
Andromedus

Nii,mutta tosin se olis 40k koska sillä on enemmän harrastelijoita.
Mutta entäs jos olis tuo ylempänä ehdottamani juttu? En minäkään paljon Norscasta tiedä joten taustatietoja pitäs ehtii.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Minä taas en ole koskaan mistään Norscasta kuullutkaan. Norjan kieli? :) No ei vaie. Minusta kaikkein paras olisi rajata aihe pelkästään joko FB, taikka 40k. Ja sanarajaus, hmm... en oikein tiedä siitä. 200 voisi melkein alkaa olla se minimi, sellaisen jaksaa lukea ihan hyvinkin. Mutta 500 alkaa jo mennä liiallisuuksiin. Ja minun näkemykseni mukaan FB on vielä hiukkasen harrastetumpi kuin 40k, ei sillä ole enempää harrastajia. Harrastelijoita ehkä, mutta harrastajistahan tässä on kyse. ;) Ja ei sitä äänestystä siitä maailmasta tarvitse tai kannatakkaan pitää. Kunhan Androdemus nyt päättää nopiaan, että kumpi se on, niin sillä hyvä. Jos otat osaa niin otat osaa, ei siitä tarvitse kinastella.... Kyllä kaikki edes vähän osaa kummasta hyvänsä kirjoittaa. Ja kieli olisi varmaan suomi, ei kannata ehkä muille kielillä alkaa räpläämään, tulee helpompaa lukijoille.

Niin, ja Andromeduksen tuntien siitä tulee 40k. :)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

No, no, no. Ei chättäillä turhia aiheesta.

Minä ehdottaisin suurinpiirtein seuraavaa:

- Katsotaan sopiva aika (esimerkiksi tammikuun loppuun?).
- Sovitaan suurinpiirtein kirjoitusten koko - tuollainen hieman yli/alle ei haittaisi, mutta ei sentään alle 10 sanaa tai yli 10 sivua.
- Jaettaisiin alustavasti kahteen osioon, Fantasy ja Sci-Fi.
- Kaikki kirjoitukset tulisivat olla tietenkin ennen julkaisemattomia.
- Tekstit minulle sähköpostilla puhtaana tekstinä (eli .txt -muodossa). Laitan jokaiselle osallistujalle kilpailunumeron (sitä mukaa kuin tekstejä tulee), ja tekstin kotisivuilleni luettavaksi puhtaassa .txt-formaatissa.
- Äänestyksestä voitaisiin tehdä kaksivaiheinen - ensimmäinen jossa vain osallistujat äänestävät omaa suosikkiaan, tavallaan "kirjoittajien mielipide" -äänestys. Tämän jälkeen voitaisiin koota Sotu-äänestys, jossa kaikki halukkaat Vasaralaiset voisivat tietyn ajan äänestää.

Mutta ennenkuin innolla aletaan toteuttaa mitään, kannattaa huomata että minä olen vain moderaattori, en ylläpitäjä. Eli Weekender ei ole vielä kertonut riittääkö minun pärstäkerroin (ikää on tarpeeksi) hoitamaan tämän puolen - valitettavasti Jyväskylässä sekä tapasin että pelasin matsin Weekkiksen kanssa, eli rumannäköistä pärstäkerrointani en voi valehdella paremmaksi ;).

No, ylläoleva kappale oli siis vitsi, eli laitetaan tähän perään ideoita ja kommenttia asian suhteen - kunhan saamme säännöt sovittua, laitan ne tiedotteeksi tähän osioon ja halukkaat voivat alkaa rääkätä näppäimistöä. Itse asiassa - hyvä tilaisuus saada itsekin kirjoitettua jotakin ;).
Viiksu

Viesti Kirjoittaja Viiksu »

Mihin ne "kisa stoorit" oikein sitten lempataan????
bluebluesky

Viesti Kirjoittaja bluebluesky »

Grond kirjoitti:No, no, no. Ei chättäillä turhia aiheesta.
- Tekstit minulle sähköpostilla puhtaana tekstinä (eli .txt -muodossa). .
Selvää?

Mielestäni tuo kirjoituskilpailun jakaminen kahtee eri sarjaan on ehdottoman tärkeää, koska scifin ja fantasian välinen vertailu on omasta mielestäni varsin hankalaa... Itse en mikään kynäniekka ole, mutta saattaisin jopa osallistua.
Andromedus

Rune kirjoitti: Niin, ja Andromeduksen tuntien siitä tulee 40k. :)
Arrr...mulle on ihan sama, eiköhän jotain löydy. Grondin ehdotus ihan hyvä, millon aloitetaan tää "tekeminen"? Nimittäin täähän vasta suunnittelua.
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Mukaan tullaan...
I'm back.
Grond

Andromedus kirjoitti:millon aloitetaan tää "tekeminen"? Nimittäin täähän vasta suunnittelua.
Itse tarinoitahan voi kirjoittaa kyllä jo. Odotellaan tässä päivä, pari vielä tuleeko lisäideoita, Sotun päivittäisten viestien määrästä päätellen osa porukasta on vielä joululomalla ;).

Mutta minä voisin kirjoitella alustavat säännöt, ja jos tässä ei hirvittävästi tule uutta ideaa niin laittaa ne lähipäivinä tiedotteeksi.
Betrayer-Of-Light

Viesti Kirjoittaja Betrayer-Of-Light »

Jos oikein ymmärsin, niin ikää kilpailuun osallistuakseen pitää olla 15v?
Ehkä, Ehkä ei...
Go Down With The King!
Grond

Betrayer-Of-Light kirjoitti:Jos oikein ymmärsin, niin ikää kilpailuun osallistuakseen pitää olla 15v?
Ei tarvitse. Se 15v oli ikä jota nuoremmalle ei Weekender olisi antanut oikeuksia järjestää tällaista Sotavasarassa. Eräs nimeltämainitsematon kiltti moderaattorisetä päätti kuitenkin tulla avuksi, joten sillä ei kannata enää vaivata päätään.

Eli vaikka viisivuotias saa osallistua (jos on oppinut jo kirjoittamaan) :).
Lukittu

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”