Armeijat:
Chaos: 5*(Khorne)knightiä, 11*warriorii, Hero(general)warrioreis, Hero(Khorne)Charriotis(Khornen), 5*Furiesia
Helf: 2*magea, captain hepalla, (2)6*silverhelms, (1)7*silverhelms, 10*archers, RBT
Debloyment minun(Chaos) näkökulmastani.
Chaos: Hero chariotilla oikeeseen laitaan piiloon kukkulan ja raunion taa et ei archerit/RBT voi ampuu sitä ja kaikki muu toisen laidan kukkulan taa.
Helf: Captain(general) oikeeseen laitaan (edelleen minusta katsottuna) samoin RBT semmonen aidan taa. Archerit aika keskelle ja maget ja Silverhelmit vasempaan laitaan
1vuoro:
Helf: SH unitit ja captain liikku eteenpäin ja RBT sai yhden(!!!) warriorin hengiltä.
Chaos: Kaikki eteenpäin ja Furiesit SH taakse hidastamaan niit.
2vuoro:
Helf: Edelleen etenemistä ja SH valmistautuu haastamaan ja Maget teurastaa furiesit taioilla. Archerit eivät saa mitään aikaan (5hit, 0wound) ja RBT ei osu (tarvi 3+ heitti 2)
Chaos: Suunnilleen kaikki valmistautuvat ottamaan haasteet.
3vuoro:
Helf: (1)SH haastavat warriorit, (2)SH haastaa knightit ja Captain haastaa Heron charriotilla. Combat: (1)SH tappavat 3 warriorii ja hero warrioreissa tappaa 3SH. (2)SH tappavat 1 knightin ja knightit 2SH +champpionien challenge=Chaos champpa teurastaa tylysti He champan. Captain ja Hero eivät saa mitään aikaan
Chaos: Tappelut jatkuu ja Molemmat(!) SH breakkaa. (1)SH tuhoutuu ja (2)SH pääsee karkuun. Khorne Hero saa vihdoin HE Captainin hengiltä, mutta on kärsinyt yhden woundin.
4Vuoro:
Helf: SH rallyaa ja maget koittavat saada jotain aikaan(ei tulosta).
RBT ei näe ketään, mutta Archerit tappavat pari warrioria.
Chaos: Knightit haastaa elossa(vielä) olevat SH. warriorit etenevät ja charriot kiertää kukkulaa. Combat: Knightit tappavat kaikki SH ja overrunnaavat.
5Vuoro:
Helf: Maget kiertävät toinen warriorien taakse ja toinen knightien taakse. Jälleen magia turhaa ja ampuminen jättää henkiin vain 1 warriorin.(ja heron sen seuraksi). RBT missaa taas (tällä kertaa noppa osoittaa lukua 1)
Chaos: Knightit kääntyvät kohtaamaan toisen magen ja Hero jättää warriorin kohdatakseen toisen magen. Charriot lähestyy Archereita haasto etäisyydelle.
6 ja viimeinen vuoro:
Helf: Maget yrittävät karata (turhaan). ampuminen ja magia (yllätys yllätys) epäonnistuvat tekemään yhtään tuhoa.
Chaos charriot(+hero) haastavat archerit ja tappaa kaikki. Samoin knightit ja hero haastavat maget ja tappavat ne.
Yhteenveto:Minulla oli uskomaton tuuri kun kamun ammunta ja magia eivät tehonneet. Teimme myös muutaman aloittelijoiden virheen joista ehkä suurimmat olivat minulle hyödyllisiä. Onni tuntui olevan koko ajan puolellani ja lopussa kamu ei edes viitsinyt paeta joukoillaan(ihan sama saan kuitenkin niistä samat VP:t). Kokeilimme myös uusia juttuja verrattuna aiempiin pienempiin peleihin. Esim. Kamuni koitti captainiaan erillisenä (suuri virhe) ja minä käytin ensimmäistä kertaa charriottia.
VictoryPoints: Chaos: 1072vp! Helf: 154vp. Ero=918vp!
Massacre victory for chaos!
Kommentteja? Neuvoja? (Tiedän et kaikki ne veteraanit siel huomais jotain mainittavan arvosta
PS: Sori! Tiedän et tää kuuluis taistelujutut-puolelle