Sisters of Sigmar Warbandi, Heelp!
-
TranssiApina
Sisters of Sigmar Warbandi, Heelp!
d,lfjgldfjhsldfgs
Viimeksi muokannut TranssiApina, Ma 23.04.2007 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
TranssiApina
Joo, hero slotit AINA täyteen, ei kannata odottaa kovin innolla yhtään useampaa lad's got talentia kuin on pakko. Ja sitten, kun nuo sentään saavat ne +1 daggerit joka niainen alkuun, niin jätä ihan suosiolla Superioreilta toiset vasarat pois. Vievät liikaa ehkä rahaa, ja sillä hinnalla saisi sitten sen Augurin. Sillekkin kai vasara olisi hyvä vaihtoehto. Tehokkaita olivat muistini mukaan. Muuten näyttää alkuun ihan hyvältä, vähän samaa ongelmaa potee kuin minun uudeuutukainen undead bandini, elikkä ampuminen kuultaa poissaoloaan, mutta asialle ei pahemmin pysty mitään tekemään. Snif... Mutta siitä sitten vaan pelaamaan, olisi kiva jos saisitte kuvallisia ja tarinallisia Battle reporteaj peleistänne, minua ainakin kiinnostaisi seurata miten pelit menevät.
-
TranssiApina
Jeps, Otin nyt tokat Hammerit veke... Piti vaan laittaa ku figuissakin oli =) Noh, ei nyt niin WysiWygiä tämä ole...
Ja peleistä tulee kyllä kuvia, varmaan saadaan kampanja lähtee kunnolla käyntiin viimeistään tammikuun lopulla. Mutta omista ukoistani tulee kuvaa varmaan tässä lähiaikoina...
Ja Warbandini fluffikin tulloo varmaan myös.
Ja peleistä tulee kyllä kuvia, varmaan saadaan kampanja lähtee kunnolla käyntiin viimeistään tammikuun lopulla. Mutta omista ukoistani tulee kuvaa varmaan tässä lähiaikoina...
Ja Warbandini fluffikin tulloo varmaan myös.
Eikös niitä Augureita saanut kaksi? Muistaakseni jokaisen warbandin aloituksessa on maksimina palkata 5 heroa, joten toinenkin Augur kehiin nyt. Mitä vähemmän ekspaa alussa, sitä parempia niistä tulee kampanjan lopussa, usko pois. Ihan kokemuksesta voin sanoa. Mistäköhän siihenkin sitten repisit pisteet... hmm... Mieti itse, kun minulla ei aivot toimi. Sori...
Ei saa kuin yhden Augurin.Rune kirjoitti:Eikös niitä Augureita saanut kaksi? Muistaakseni jokaisen warbandin aloituksessa on maksimina palkata 5 heroa, joten toinenkin Augur kehiin nyt. Mitä vähemmän ekspaa alussa, sitä parempia niistä tulee kampanjan lopussa, usko pois. Ihan kokemuksesta voin sanoa. Mistäköhän siihenkin sitten repisit pisteet... hmm... Mieti itse, kun minulla ei aivot toimi. Sori...
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
-
TranssiApina
- Druzhina Captain
- Valvoja
Mordheimessa tärkeintä on rahaa. Sitä tuovat vain taistelusta selvinneet sankarit. Toinen asia joka vaikuttaa siihen on pelin voittaminen eli rout testistä selviäminen. Silloin kun luodaan jengi ensimmäisenä on yritettävä saada maksimi määrä heroja, seuraavaksi täytyy panostaa jengin kokoon vasta sen jälkeen varustuksiin. Jengikoosta taytyy muistaa ne rajatapaukset, jotka ovat 5, 9, 13, 17, 21. Eli jos sait jengiin helposti 9 ukkoa/ämmää, routaat vain kun menetät 3 niistä. Silloin ei tarvitse tuhlata rahaa vielä 1-2 ukon/akan ostamiseen, vaan voi rauhassa alkaa miettiä jengin varustamista. Jos taas sait jengiin 8 ukkoa/akkaa, silloin kannattaisi miettiä varustuksista säästämistä, jotta saisi vielä yhden ukon/akan jengiin.
Nää olivat yleiset höpinät, nyt muutama asia siskoista. Siskojen heikkous tehokkaiden kantama-aseiden puute, mutta niillä on pari hyvä korviketta. Ensimmäinen on sling, sillä on surkeahko kantama, mutta sillä voi ampua kahdesti puoleen matkaan ja tärkeintä on, että se on miltei ilmainen (vain 2 gc). Toinen vaihtoehto on steel whip, eräänlainen miekan korvike, lähitaistelun ja ampuma-aseen sekoitus. Se ei ole mikään halpa ase, mutta sillä on hyviä ominaisuuksia. Tästä sanoisin, että olen Jypermään! kanssa eri mieltä ja ehdottaisin 10 hahmon tilalle jonkin paremman varustuksen ottamista, sillä rout testin kannalta 25% 9:stä ja 10:stä on sama 3. Itse ajattelisin slingien hankkimista kaikille. Toisaalta whip on myös melko houkutteleva vaihtoehto.
EDIT: Täsmennys rout testiasiaan: sääntökirjan mukaan (s.38) rout testiin joutuu, jos pelaajan vuoron alussa 25% ukoista tai enemmän on OOA. Eli jos jengissä on 9 ukkoa, 2 ukkoa on 22.2% eli sen on alle 25% eikä rout testiä tarvita vielä, kun taas 3 ukkoa 9:stä on 33.3% ja se on yli 25%, se on sitten rout testin paikka.
Nää olivat yleiset höpinät, nyt muutama asia siskoista. Siskojen heikkous tehokkaiden kantama-aseiden puute, mutta niillä on pari hyvä korviketta. Ensimmäinen on sling, sillä on surkeahko kantama, mutta sillä voi ampua kahdesti puoleen matkaan ja tärkeintä on, että se on miltei ilmainen (vain 2 gc). Toinen vaihtoehto on steel whip, eräänlainen miekan korvike, lähitaistelun ja ampuma-aseen sekoitus. Se ei ole mikään halpa ase, mutta sillä on hyviä ominaisuuksia. Tästä sanoisin, että olen Jypermään! kanssa eri mieltä ja ehdottaisin 10 hahmon tilalle jonkin paremman varustuksen ottamista, sillä rout testin kannalta 25% 9:stä ja 10:stä on sama 3. Itse ajattelisin slingien hankkimista kaikille. Toisaalta whip on myös melko houkutteleva vaihtoehto.
EDIT: Täsmennys rout testiasiaan: sääntökirjan mukaan (s.38) rout testiin joutuu, jos pelaajan vuoron alussa 25% ukoista tai enemmän on OOA. Eli jos jengissä on 9 ukkoa, 2 ukkoa on 22.2% eli sen on alle 25% eikä rout testiä tarvita vielä, kun taas 3 ukkoa 9:stä on 33.3% ja se on yli 25%, se on sitten rout testin paikka.
-
TranssiApina
Novicet veke, Slingit kaikille ja 1 Sister Superior lisää. Nyt on Herot täynnä.
Onkos listassa vielä jotain muutettavaa vai onko tolla hyvä lähteä liikkeelle?
Ja se vielä että mistä saisin kolmannen Sister Superiorin? 1 sain sen paketin mukana, toista esittää Berthan figu mutta saiskos jostain vielä jonkun? Jostain Fantasty Battlen armeijasta esimerkiksi?
Kiitos.
Onkos listassa vielä jotain muutettavaa vai onko tolla hyvä lähteä liikkeelle?
Ja se vielä että mistä saisin kolmannen Sister Superiorin? 1 sain sen paketin mukana, toista esittää Berthan figu mutta saiskos jostain vielä jonkun? Jostain Fantasty Battlen armeijasta esimerkiksi?
Kiitos.
Samaa mieltä - linko on kultapala/laatu -suhteeltaan törkeän hyvä. Etenkin skaveneilla, mutta sama pätee kyllä muihinkin jengeihin. Muilla vain niitä ei saa tuollaista 12-16 kappaletta aloittavaan jengiin, rotilla onnistuu ;).Druzhina Captain kirjoitti:Itse ajattelisin slingien hankkimista kaikille.
ja High elfien kuningatar ja sen maiden guard. Wood elfeilläkin on se naisvelho jalan. Samoin DE:llä on panssari päällä olevia naisia ainakin muovisissa warrioreissa ja sen RBT:n toinen ampuja on nainen.Zherec kirjoitti:Faban aionita jalan olevia naisfiguja taitavat olla:
-Delf sorcci
-Bitch elffit
-bretonnian maagit
-(deamonetet)
-Bloodthirster
Let the Hammer Fall
Steel whippi on siitä hyvä kun saat taistella yhden kierroksen ilman että vastustaja lyö takaisin. Toimii hyvin keihäitä ja lightning reflexit omaavia vihollisia vastaan. Niillä saa myös hyvin stunnissa olevia vihollisia hengiltä taistelun ulkopuolelta. Kannattaa antaa ainakin parille siskolle whipit aluksi.Joppu kirjoitti:Onko muuten Steel Whip hyvä ase kun sillä voi löydä 4 tuuman päästä? Entä onko Bertha hyvä valinta SoS:lle näiden ainoana spesuna?
Bertha voi ilmestyä siskojen avuksi vain silloin kun näillä on pienempi rating kuin vastustajalla, mutta nostaa omaa ratingia aivan liikaa. Ennemmin ottaisin underdog-expot omalle jengille kuin Berthan mukaan taisteluun.
Warband
Matriarch:
Light Armor
Sheild
Sigmarite Warhammer
Sister Superior:
Light Armor
Flail
2x Sigmarite Sisters
Light Armor
Buckler
Sigmarite Warhammer
Sigmarite Sister
Light Armor
Sigmarite Warhammer
2x Novices
Light Armor
Sigmarite Warhammer
Vaihtoéhtona olisi korvata tuo yksi Sigmaritev Sister jolla on vain Light Armor ja Sigmarite Warhammer toisella Sister Superiorilla jola on Light Armor ja 2 Sigmarite Warhammeria. Tämä jättäisi minulle vain 5 kultaa arkkuun mutta nostaisi WB ratingin 71:n.
Matriarch:
Light Armor
Sheild
Sigmarite Warhammer
Sister Superior:
Light Armor
Flail
2x Sigmarite Sisters
Light Armor
Buckler
Sigmarite Warhammer
Sigmarite Sister
Light Armor
Sigmarite Warhammer
2x Novices
Light Armor
Sigmarite Warhammer
Vaihtoéhtona olisi korvata tuo yksi Sigmaritev Sister jolla on vain Light Armor ja Sigmarite Warhammer toisella Sister Superiorilla jola on Light Armor ja 2 Sigmarite Warhammeria. Tämä jättäisi minulle vain 5 kultaa arkkuun mutta nostaisi WB ratingin 71:n.
Light armourit voit heittää kaivoon, niillä ei tee sellaisenaan mitään. Jos teet Warbändiäsi kampanjaan, ota ihmeessä maksimiherot. Auguri ei ehkä tapa mitään, mutta muistaakseni auttoi exploraatiossa mikäli jäi henkiin. Niin, ja jos Sigmarite warhammer ei vie kahta kättä (en muista viekö), niin ota ihmeessä toiset käsiaseet warhammerin kantajille. Esimerkiksi halvat ja hyvät nuijat. Porukkaa kannattaa olla aluksi vähintään 9 ettei tarvi ihan heti routtia.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Kun jätät light armourit ja ehkäpä Matriarkan kilven suosiolla kotio niin saat ihan kivasti 185 kultarahaa käytettäväksi, esim. linkoihin (Ilmaisia käytännössä), herot täysiin ja yhden henchmanin vielä. Light armoureilla ei tee edes loppupeleissä mitään. Saati sitten alussa. Gromril armour + shield on ainut yhdistelmä jota kannattaisi edes harkita. Toisaalta, Middenheimilla käytän heikoimmilla äijilläni heavyarmour+wolf cloac (miten se viitta kirjoitetaan, petskules!?) yhdistelmää, saavat kuitenkin sen 4+ saven normijousia vastaan. Ovatkin sitten taas kerran pulassa pistooleja ja crossboveja vastaan...
Tässä on uusi versio:
Matriarch
Sigmarite Warhammer
Holy Tome
Sister Superior:
2x Sigmarite Warhammer
2x Sigmarite Sisters(Retributors)
Sigmarite Warhammer
Buckler
Sigmarite Sister:
Flail
Sigmarite Sister:
Sigmarite Warhammer
2x Novices(Students)
Sigmarite Warhammer
Minulla on nyt 0 kultaa ja 28 WB rating. Minun oli pakko saada Holy Tome Matriarkalle kun se näytti niin hyödylliseltä vaikka onhan se kallis(120gc.). Mitä mieltä olette tästä listasta ja onko mitään ehdotuksia tästä eteenpäin? Joudun toimimaan laatikon figujen varassa kun sain vasta muutama päivä sitten sääntökirjan(ostin sen käytettynä Luolamestarista 30 eurolla) ja uusia figuja ei enää meinaa saada mistään.
Matriarch
Sigmarite Warhammer
Holy Tome
Sister Superior:
2x Sigmarite Warhammer
2x Sigmarite Sisters(Retributors)
Sigmarite Warhammer
Buckler
Sigmarite Sister:
Flail
Sigmarite Sister:
Sigmarite Warhammer
2x Novices(Students)
Sigmarite Warhammer
Minulla on nyt 0 kultaa ja 28 WB rating. Minun oli pakko saada Holy Tome Matriarkalle kun se näytti niin hyödylliseltä vaikka onhan se kallis(120gc.). Mitä mieltä olette tästä listasta ja onko mitään ehdotuksia tästä eteenpäin? Joudun toimimaan laatikon figujen varassa kun sain vasta muutama päivä sitten sääntökirjan(ostin sen käytettynä Luolamestarista 30 eurolla) ja uusia figuja ei enää meinaa saada mistään.
Holy Tome ei ole hintansa väärti, ja et saa sitä aloituswarbändiin mikäli Sistereillä ei ole sitä equipment listissä (jos on, saat sen kyllä). Tässä vaiheessa toimivin ratkaisu olisi vain metsästää lisää sistereitä, noin pieni warband ei oikein voi toimia. 28 rating lienee typo, 68 oikea ?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."