hyvät vai pahat
-
Puolijohdediodi
Eihän liskot oo tehnyt aikoihin mitään kehittävää. Slannithan sitäpaitsi härväsivät sen Polar Warp gaten hajalle ja kaaos tuli kehiin. No mutta reilun puolen vuoden päästä liskotkin rupee oikeesti taisteleen kaaosta vastaan kun armibuukki ilmestyy...
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Wanhassa Liskomiesten Armybookissa on tarinaa tästä. Oletettavasti myös Kaaos armybookissa (uudesssa/vanhassa?)teurastaja kirjoitti:näin rustasi jullevi:
Slannithan sitäpaitsi härväsivät sen Polar Warp gaten hajalle ja kaaos tuli kehiin.
Mikä tää juttu on? Ois kiva tietää. Sen kun saisi mun warhammer projektin historia-osioon, niin hyvä ois.
-
Warped Creme
Jos suojelee itseään niin on hyvis?MakeH kirjoitti:
No eikös hyviksiä ole ne jotka taistelevat yhdessä pahiksia vastaan, ja pahiksissahan ei ole ainakaan minulla paljoa epäselvyyttä.(Hän joka saa keksittyä perustelut joilla tekee D-elfeista tai örkeistä hyviksiä ryhtyköön asianajajaksi).... Ja kaikki mainitsemasi rodut ovat fluffin (siis army bookkien tarinoiden) mukaan olleet liitossa teh greater pahaa vastaan suuremmassa tai pienemmässä mittakaavassa. Tietenkin WHFB kaikki myös lyövät toisiaan mutta se on asia erikseen.
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Mulla ei oo enää mitään hajua mitä yrität sanoa. Miten liittyy kommenttisi asiaan. Siis juttuhan oli että ainakin sinun mainitsemat rodut ovat taistelleet liitossa ns pahiksia vastaan. Esim. empire ja liskot vs. Undead ja empire ja knääpiöt vs. örkit ja satunnainen chaos ja undead. Itsensä puolustamisen ja ton kysymyksesi jätän omaan arvoonsa. Asia on sellainen josta ei voi kuin väitellä, jokainen muodostaa oman mielipiteensä... minä tarjoan vain omaani.Jos suojelee itseään niin on hyvis?
Minun kieroutunut mielipide on että jos et mene liian filosofiseksi pohdinnassasi niin on aivan selvää ja helppoa muodostaa mielipide hyvistä ja pahoista.
Eikös se menny itekseen muusiks(siis että ne Old Onessit ei enää huoltanu sitä ja se warppas Kaaokseen ??) ??LordMacragge kirjoitti:Wanhassa Liskomiesten Armybookissa on tarinaa tästä. Oletettavasti myös Kaaos armybookissa (uudesssa/vanhassa?)teurastaja kirjoitti:näin rustasi jullevi:
Slannithan sitäpaitsi härväsivät sen Polar Warp gaten hajalle ja kaaos tuli kehiin.
Mikä tää juttu on? Ois kiva tietää. Sen kun saisi mun warhammer projektin historia-osioon, niin hyvä ois.
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
- Cacodemoni
Re: hyvät vai pahat
DWARFFIT JYRÄÄ!Corian kirjoitti:niin että olen tekemässä pientä tutkimusta siitä että pelaako ihmiset hyvillä vai pahoilla :?:
-hyvikset: empire, bretonnians, dwarfs, high elves, wood elves, lizardmen
-pahikset: beastmen, chaos, dark elves, orcs and goblins, skaven, khemri, vampire counts
-
Leonardo de Miragliano
Empirellä on hallinto elimiä (kuten kuningas) -> hallinta alistaa ihmisiä -> alistaminen pahasti -> Empire paha... *vetäisi yksinkertaisin kaavion, tietää asian olevan tuon suhteen vähän monimutkaisempi*
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
-
Black scars
WHFB:ssa on varsin selkeä hyvä/paha jakauma, sen elokuvista jms. tutun geneerisen länsimaisen oikeuskäsityksen mukaan. Sitä voi väännellä ja käännellä vaikka kuinka ja paljon, mutta hyvikset ja pahikset on ihan selkeesti tehty täyttämään rooliaan.
WHFB:n maailma on kokonaisuutena palaamassa vanhempaan tyyliinsä, synkempään suuntaan mennään. 5th ed. oli huumorifluffilla ja lapioaseilla varustettu (aseet ei olleet skaalassa koska GW:n mielestä figuissa selkeä wysiwyg oli silloin tärkeämpää
). Kirjojen kuvitus yksistään kertoo suunnanmuutoksesta takaisin vanhaan, mikä onkin hyvä. WFRP on koko ajan elänyt tuota synkkää versiota ja sen pelaaminen on ollut todella hauskaa sellaiselle pelaajalle joka on aloittanut vasta 5th ed. aikaan pelaamaan. Synkkä maailma on tyylikkäämpi kuin 5th edin muovimaailma, verratkaa pelkästään figuissakin tapahtunutta muutosta. Kokonaisuuden synkentyminen ei silti tee hyvän ja pahan erottamista vaikeaksi, tosin hyvilläkin voi olla ikäviä taipumuksia (HE armeijan johtajanvalinta) ja pahiksilla hyviä (VC blood dragonien ritarillisuus).
WHFB:n maailma on kokonaisuutena palaamassa vanhempaan tyyliinsä, synkempään suuntaan mennään. 5th ed. oli huumorifluffilla ja lapioaseilla varustettu (aseet ei olleet skaalassa koska GW:n mielestä figuissa selkeä wysiwyg oli silloin tärkeämpää
*Hu*