"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Chimeran edessä oleva ase

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Teräratas kirjoitti:Sääntökirjasta en kyllä löydä mitään lupaa pyöriä tankilla enää shooting phasella. Siinä kyllä sanotaan, että vechicle tekee kaiken liikkeensä movement phasella, jotkut poikkeukset (walkerit) voivat liikkua lisäksi assault phasella. movementissä paikoillan pyörinyttä vechicleä ei lasketa liikkuneeksi. (Kai "Turning to Face" kohdan voisi tulkita ampumisvuorolla tapahtuvaksi, mutta koska niin ei sanota, ja movement säännöt sanovat muuta, niin minusta on parasta tulkita niin, että ampumisvuorolla ei härvätä.)
Rulebook sivu 43:lla kerrotaan modeleiden suuntaamisesta. Quote sivun tekstiksi edellisellä sivulla tässä threadissä.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Iceman kirjoitti:Rulebook sivu 43:lla kerrotaan modeleiden suuntaamisesta. Quote sivun tekstiksi edellisellä sivulla tässä threadissä.
Tuo ei tosin ole ajoneuvosääntöjen alla, joten olettaisin ajoneuvosääntöjen ohittavan tuon. Mielestäni tuo koskee vain jalkaväen modeleita, toisaalta, koska niitä ei tuossa eritellä, niin mahdollisesti olen väärässä. Pitää tarkistaa tuon lauseen asiayhteydet kunhan on taas rulebook käsillä (Ei pitäisi koskaan poistua kotoa ilman sitä :) ). Mutta toisaalta, jos koko maailma pelaa niin, että tankkeja saa pyöritellä shootingissa miten huvittaa, niin mikäpäs minä siihen sitten olen vastaan väittämään. Onneksi TVR pistää lopun tuollekin.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Hoh. Mitähän minä taas ajattelin? Eiköhän sen tankin voi kääntää kuitenkin, tapahtui mitä tapahtui, (immoa lukuunottamatta) jo movement phasella kohti haluamaansa vihollista, oli tiputtanut ryhmän ulos tai ei. Ei kai sillä mitään väliä ole, käännetäänkö se varsinainen figu vasta movementin lopuksi vai ampumisen aluksi.

-J
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Amazing Slug kirjoitti:Hoh. Mitähän minä taas ajattelin? Eiköhän sen tankin voi kääntää kuitenkin, tapahtui mitä tapahtui, (immoa lukuunottamatta) jo movement phasella kohti haluamaansa vihollista, oli tiputtanut ryhmän ulos tai ei. Ei kai sillä mitään väliä ole, käännetäänkö se varsinainen figu vasta movementin lopuksi vai ampumisen aluksi.

-J
Paitsi että tämä sitten taidettiin kieltää kirjassa sillä, että tankkia ei saa liikuttaa, jos se on liikkunut, ja sitten on ulostettu porukkaa. Tosin sanamuotoa en muista, ja koska pivottaamista ei liikkeeksi lasketa, niin lakimies voisi ehkä tuostakin sääntöreijän kaivaa... Sehän käytännössä riippuu siitä, onko kaikenlainen heiluttelu tuon jälkeen kielletty, vai sanotaanko vain, että se ei saa liikkua.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Ilmeisesti kuitenkin niin, ettei pivottia lasketa liikkeeksi ampumista ajatellen. Eihän sentään esim. immobilised tankki voi pivottaa, koska se ei voi liikkuakaan.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”