Challenge ja Champion
Challenge ja Champion
Tuolla Kysymyspalsatalla tulikin vastaan jotakin, jota ei muistaakseni ole käsitelty.
Jos eturivissä on vain Champion, eikä muita jotka voivat ottaa haasteen vastaan. Ja pelaaja kieltäytyy haasteesta (joka ei ole missään kielletty optio jos siihen on mahdollisuus).
Mitä Championille nyt tapahtuu?
1) Vastapelaaja siirtää sen Boo-Hissin mukaan takariviin (mikä rikkoo sääntöjä, koska Champion ei voi siirtyä eturivistä minnekään (vrt. Gavin läppäys -artikkeli WD:ssä)?
2) Championilla ei ole mahdollisuutta siirtyä minnekään - sen on pakko ottaa haaste vastaan?
3) Champion kieltäytyy haasteesta, mutta osallistuu taisteluun ja sitä saa lyödä?
4) Jotain täysin muuta?
Jos eturivissä on vain Champion, eikä muita jotka voivat ottaa haasteen vastaan. Ja pelaaja kieltäytyy haasteesta (joka ei ole missään kielletty optio jos siihen on mahdollisuus).
Mitä Championille nyt tapahtuu?
1) Vastapelaaja siirtää sen Boo-Hissin mukaan takariviin (mikä rikkoo sääntöjä, koska Champion ei voi siirtyä eturivistä minnekään (vrt. Gavin läppäys -artikkeli WD:ssä)?
2) Championilla ei ole mahdollisuutta siirtyä minnekään - sen on pakko ottaa haaste vastaan?
3) Champion kieltäytyy haasteesta, mutta osallistuu taisteluun ja sitä saa lyödä?
4) Jotain täysin muuta?
Tämäkin vaihtelee tilanteen mukaan, koska challengesta kieltäytyjän ei välttämättä tarvitse mennä takariviin, jos eturivissäkin on paikka mistä et pääse lyömään (eli käytännössä nurkka, jos base contacteja ei ole maksimoitu).
Me olemme pelanneet niin että vihollinen voi valita championinkin perääntymään siinä missä normaalit characterit, oli se sitten pilkulleen säännön mukaista tai ei.
Me olemme pelanneet niin että vihollinen voi valita championinkin perääntymään siinä missä normaalit characterit, oli se sitten pilkulleen säännön mukaista tai ei.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Noh, leeeeeeeeeeeeet's get ready to rumbleeee!!!
Minä sanon että herkkusieni saa mennä takariviin. Miksi? Koska:
Ja aina kannattaa käyttää järkeäänkin, joskus se jopa pätee.
Minä sanon että herkkusieni saa mennä takariviin. Miksi? Koska:
Jah, tuolla challenges kohdassahan sanotaan, että challengesta kieltäytyvä heppu asetetaan yksikön taakse. Eli asia on noted elsewhere.The Kirja, s.109, otsikko Champions, kappale4 kirjoitti: Exept where noted elsewhere, the Champion is always placed in the front rank along with the unit's Standard Bearer and Musician
Ja aina kannattaa käyttää järkeäänkin, joskus se jopa pätee.
Lihavointi minun. Artikkelin kirjoittanut Mr. Thorpe. Ja ei-niin-paljon-englantia lukeneille, "have to" = "must".White Dwarf 283, s. 75 kirjoitti:Remember though, that your command models (Champion, Musician and Standard Bearer) have to remain in the front rank, so this isn't a sneaky way of getting your Champion into combat with a unit in the flank or rear
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Hmm.. no Gavin jutut ovat muutenkin niin sekavia..
Hmm.. Kiintoisa pattitilanne. Mutta, tuola Gavin lausahduksellahan tarkoitetaan sitä, että Champpaa ei saa minnekkään muualle tappelemaan kuin eturiviin. Jos challengesta kieltäydytään, niin champpahan ei osallistu mitenkään tappelemiseen, vaikka takana olisin vihollisia.
Minä sanon niin, että champpa toimii ihan normaalisti challengeissa. Tuo Gavin juttu on vain lipsahdus. Olen sataprosenttisen varma siitä, että jos joku kehtaa pistää kysymyksen GW:n studiolle, niin vastaus on että herkkusieni voi kieltäytyä haasteesta normaalisti.
Hmm.. Kiintoisa pattitilanne. Mutta, tuola Gavin lausahduksellahan tarkoitetaan sitä, että Champpaa ei saa minnekkään muualle tappelemaan kuin eturiviin. Jos challengesta kieltäydytään, niin champpahan ei osallistu mitenkään tappelemiseen, vaikka takana olisin vihollisia.
Minä sanon niin, että champpa toimii ihan normaalisti challengeissa. Tuo Gavin juttu on vain lipsahdus. Olen sataprosenttisen varma siitä, että jos joku kehtaa pistää kysymyksen GW:n studiolle, niin vastaus on että herkkusieni voi kieltäytyä haasteesta normaalisti.
Hmm, jälleen väärä vastaus. Tottakai, tiedetään että näin asia menee. Mutta kun kohta joku väkisin vääntää selätysvoittoa tästä topickista, niin missä se on se kaikenkumoava vasta-argumentti? Mutu- ja "Gav tarkoittanee tätä" ei auta mitään.
Edelleenkin odotan innolla mitä 7th edition korjaa. Ja mitä jättää hämäräksi.
Edelleenkin odotan innolla mitä 7th edition korjaa. Ja mitä jättää hämäräksi.
Hmm.. ihan miten vain. Melläpäin sittan aletaankin varmaan käyttämään house ruleja tästä asiasta.
Huomatkaa jälleen miten yksi Gav Trophen kirjoittama lause, joka on ristiriidassa pelin sääntöjen kanssa, aiheuttaa hirveän kasan sekaannusta.
Edit: Jos tästä tulee enemmän kuin viisi sivua keskustelua, niin lupaan kirjoittavani kysymyksen GW:n foorumille. Keep battlin' men!
Huomatkaa jälleen miten yksi Gav Trophen kirjoittama lause, joka on ristiriidassa pelin sääntöjen kanssa, aiheuttaa hirveän kasan sekaannusta.
Edit: Jos tästä tulee enemmän kuin viisi sivua keskustelua, niin lupaan kirjoittavani kysymyksen GW:n foorumille. Keep battlin' men!
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Vastaus on jälleen yksinkertainen, sääntökirjassa selitetty ja helppo tulkita. Ensinnäkin toisin kuin usein ajatellaan vaikka paremmin tiedetään challengeilla ei ole kohteita ellei ole jotain kivoja erikoissääntöjä (esim. slaanesh), joten champpion ei kieltäydy haasteesta vaan haastettu pel(k)uri sanoo ettei kukaan ota sitä vastaan, sitten ks. sääntö 'refusing a challenge' ensimmäinen lause: "If a challenge is refused then the declining player must retire one character nominated vy his opponent." Boldaukset omia. Ja herkkusieni ei tunnetusti ole characteri.
Isoja kaasupilviä
- The Captain
- Valvoja
Äläpäs sekoile. Challengessahan champion tunnetusti käyttäytyy characterin tavoin, vaikka sillä ei muulloin kyseistä statusta olekaan (paitsi Look out, sir!). Eihän se muuten voisi ottaa haasteita vastaankaan.paavo3 kirjoitti:Vastaus on jälleen yksinkertainen, sääntökirjassa selitetty ja helppo tulkita. Ensinnäkin toisin kuin usein ajatellaan vaikka paremmin tiedetään challengeilla ei ole kohteita ellei ole jotain kivoja erikoissääntöjä (esim. slaanesh), joten champpion ei kieltäydy haasteesta vaan haastettu pel(k)uri sanoo ettei kukaan ota sitä vastaan, sitten ks. sääntö 'refusing a challenge' ensimmäinen lause: "If a challenge is refused then the declining player must retire one character nominated vy his opponent." Boldaukset omia. Ja herkkusieni ei tunnetusti ole characteri.
Kyllä minäkin näkisin sen niin, että champion kieltäytyessään haasteesta "siirtyy takariviin", ts. ei osallistu taisteluun. Pointtihan ei ole siinä, missä paikassa omaa yksikköä se sijaitsee (koska se ei voi mennä viholisen kimppuun) vaan siinä, että se ei osallistu taisteluun, ei voi käyttää taikaesineitään (HE) eikä anna omaa Ld:tään yksikölle (tuleepas mieleen ainakin kaksi yksikköä, jossa championilla on parempi Ld kuin perusjannuilla). Tosin tämäkin on vain mutua (jota vastaan tosin ei näytä virallista sääntöä olevan).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
"Evem though they are not characters, Champions are subject to the following rules which govern characters: they can accept and issue challenges and benefit from 'Look out, Sir!' rule."
Eli teknisesti championit eivät käyttäydy characterien tavoin vaan noudattavat sääntöjä tiettyjä charactereihin liitettyjä sääntöjä.
Jos tuon haluaa oikein ahtaasti ajatella niin haastetta ei ole PAKKO ottaa vastaan (championit vain saavat ottaa sellaisen vastaan) ja jos ei ole yhtään characteria taakse viedä niin ketä se kiinnostaa?
Itse minä olettaisin studion tässä mokanneen sillä he eivät ole kirjoittaneet tätä sääntöä aivan aukottomaksi tulkinnaltaan. Uskoisin, että heidän tarkoituksensa on ollut saada champion käyttäytymään haaste tilanteessa characterin tavoin. Itse tulkitsisin tähän tapaan ja pelaan tähän tapaan. Ja loppujen lopuksi minun mielipiteilläni ei ole pätkänkään väliä sääntöväittelyssä.
Eli teknisesti championit eivät käyttäydy characterien tavoin vaan noudattavat sääntöjä tiettyjä charactereihin liitettyjä sääntöjä.
Jos tuon haluaa oikein ahtaasti ajatella niin haastetta ei ole PAKKO ottaa vastaan (championit vain saavat ottaa sellaisen vastaan) ja jos ei ole yhtään characteria taakse viedä niin ketä se kiinnostaa?
Itse minä olettaisin studion tässä mokanneen sillä he eivät ole kirjoittaneet tätä sääntöä aivan aukottomaksi tulkinnaltaan. Uskoisin, että heidän tarkoituksensa on ollut saada champion käyttäytymään haaste tilanteessa characterin tavoin. Itse tulkitsisin tähän tapaan ja pelaan tähän tapaan. Ja loppujen lopuksi minun mielipiteilläni ei ole pätkänkään väliä sääntöväittelyssä.
Miten niin ristiriidassa? Kyseinen lause ei koske challengea eikä vastaavaa tilannetta joten ei mitään ristiriitaista.JarLoz kirjoitti:Huomatkaa jälleen miten yksi Gav Trophen kirjoittama lause, joka on ristiriidassa pelin sääntöjen kanssa, aiheuttaa hirveän kasan sekaannusta.
Turha häntä kaikesta on syyttää.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Kaikesta häntä on turha syyttää mutta aika paljon hän siitä ansaitsee.tneva82 kirjoitti:Miten niin ristiriidassa? Kyseinen lause ei koske challengea eikä vastaavaa tilannetta joten ei mitään ristiriitaista.JarLoz kirjoitti:Huomatkaa jälleen miten yksi Gav Trophen kirjoittama lause, joka on ristiriidassa pelin sääntöjen kanssa, aiheuttaa hirveän kasan sekaannusta.
Marko
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
btw, aiheeseen hiukan liittyen, haluan varmistaa tämän:
Jos unitissa on vain yksi rankki, ja champpa siitä challengetaan, onkos sen pakko hyväksyä kun ei voikkaan juosta takariviin?
Jos unitissa on vain yksi rankki, ja champpa siitä challengetaan, onkos sen pakko hyväksyä kun ei voikkaan juosta takariviin?
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Hmm.. Olisi varmaan minunkin kannattanut tarkistaa tuo homma WD:stä ennen kuin auon päätäni... Muttamutta, kukapas tämän keskustelun aloitti, tuo nimenomainen lausahdus tukenaan? *vilkuilee ympärilleen etsien erästä tiettyä mode-setää*tneva82 kirjoitti:Miten niin ristiriidassa? Kyseinen lause ei koske challengea eikä vastaavaa tilannetta joten ei mitään ristiriitaista.JarLoz kirjoitti:Huomatkaa jälleen miten yksi Gav Trophen kirjoittama lause, joka on ristiriidassa pelin sääntöjen kanssa, aiheuttaa hirveän kasan sekaannusta.
Noh noh. Tuolla todetaan selvästi, ettei komentoryhmä voi jättää eturankkia, eikä mikään totea että jokin muu phase antaisi siihen mahdollisuuden. Timo voi kirjoitella (tännekin) omia näkemyksiään, ei sitä mikään kiellä. Ja jokainen voi suhtautua Timon kirjoituksiin miten haluaa, sitäkään ei mikään kiellä.