Galadriel
-
Kellokoneisto
Galadriel
No, tässä olis tämmönen Galadriel, tekasin tämän eilen illalla... Aikaa meni joku pari tuntia... Tänään tein beissin, joka onkin aikas erikoinen...Se koittaa esittää hiukan koristeltua kivilattiaa jossain Lothlorienissa...
Edestä
Sivusta
Ylhäältä edestä
Ylhäältä sivusta
Oikeasta etusivusta...
Edestä (kai)
Takaa
Tuli aikas monta kuvaa otettua, mutta kritiikkiä tällä kertaa...
Ja, jotta ei tarvis kysellä, niin kerron listan, mitä kaikkea käytin tuon tekemiseen:
Skull White
Bleached Bone
Codex Grey
Chaos Black
Bad Moon Yellow
Beastial Brown
Vermin Brown
Blood Red
Ja, beissiin:
Chaos Black
Codex Grey
Skull White
Bleached Bone
Static Grass
Pahvia
Liimaa
Pikaliimaa
Edestä
Sivusta
Ylhäältä edestä
Ylhäältä sivusta
Oikeasta etusivusta...
Edestä (kai)
Takaa
Tuli aikas monta kuvaa otettua, mutta kritiikkiä tällä kertaa...
Ja, jotta ei tarvis kysellä, niin kerron listan, mitä kaikkea käytin tuon tekemiseen:
Skull White
Bleached Bone
Codex Grey
Chaos Black
Bad Moon Yellow
Beastial Brown
Vermin Brown
Blood Red
Ja, beissiin:
Chaos Black
Codex Grey
Skull White
Bleached Bone
Static Grass
Pahvia
Liimaa
Pikaliimaa
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
- makkarafolio
Silmistä en pitänyt, mutta se jouhtuu siitä että en pidä tuosta viirutaktiikasta vaan tykkää tuikata silmät valkuaiseen. Kaikki minit näyttää luonnossa paremmilta ja tiedän että valkoiseen on aika vaikea saada korostuksia ja syvennyksiä niin että ne olisi hienosti, mutta komia on, jos peittää silmät 
[EDIT: Se muuten todella näyttää hyvältä jos peittää silmät..]
[EDIT: Se muuten todella näyttää hyvältä jos peittää silmät..]
Kyllä! Tyylikäs figu.
Yleisilme on hieno. Joissakin kohtaa maali näyttää vähän paksulta. (voi olla vaan että kuva tekee tepposet) Hiukset ovat maalattu hienosti! Kasvot ovat onnistuneet hienosti, paitsi noissa silmissä joku mättää. Siitähän jo mainittiinkin. Valkoisen varjostaminen ON vaikeaa, sen olen omia suurhaltioita maalatessani joutunut toteamaan
Olet kuitenkin onnistunut ihan mukavasti. Beissi on jännä, mutta onnistunut! En nyt tähän hätään muuta sanottavaa keksi!
Hyvää työtä!
Yleisilme on hieno. Joissakin kohtaa maali näyttää vähän paksulta. (voi olla vaan että kuva tekee tepposet) Hiukset ovat maalattu hienosti! Kasvot ovat onnistuneet hienosti, paitsi noissa silmissä joku mättää. Siitähän jo mainittiinkin. Valkoisen varjostaminen ON vaikeaa, sen olen omia suurhaltioita maalatessani joutunut toteamaan
Hyvää työtä!
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
-Archangel Tyrael, Diablo II
toi beissi ois kannattanu ihan modelata eikä vaan maalata. nyt noi mustat raot näyttää kilometrin syviltä. älä laita ihan mustalla vaan ehkä tummemmalla harmaalla jossa on vähän ruskeaa. Ja blendaa ihan kaikki jo vaan jaksat. Hiuksissakin on nyt vaan ruskeeta ja keltasta päällekkäin, blendaa. kaikki. 
silmät, beissi ja hiukset uusiks? sit ei varmaan monikaan keksi mitään moitittavaa, en mie ainakaa.
näitä lotreja muuten pukkaa tänne galleriaan..
silmät, beissi ja hiukset uusiks? sit ei varmaan monikaan keksi mitään moitittavaa, en mie ainakaa.
näitä lotreja muuten pukkaa tänne galleriaan..
-
baretul
Jep hieno tapaus, ainoa mikä mättää atm, mun mielestä on paksut maalit, härski linetys ja raidallisuus.
Glazeeminen ja ohuilla väreillä blendaaminen olis paljon kätevämpi tapa tehdä tuon tyypistä hahmoa mun mielestä, ihmishahoon mun mielestä natsaa aika hyvin pehmeys, sen takia toi ei justiinsa ollut mun makuuni, kun blendit olivat vain "raita tietyssä kohdassa" tai vastaavaa. Tosin makuasia sinänsä, että omalla tyylillä kannattaa aina tehdä
, jos se tuntuu parhaimmalta. Niin eli jos haluat tuota pehmeämmäksi yksinkertasesti lisää hieman layereiten määrää, siinä mielessä että layerit näkyis läpi, eli siis ottaa ohutta maalia penseliin, ja pyyhkii sitä veke, sitten maalaa sellasia aika nopeasti kuivuvia, läpikuultavia ja ohuita kerroksia. Tällä tyylillä on just helppo maalata isoja pintoja kuten tuo viitta, josta nyt paistaa ikävästi vain 2-3 värin layerit.
Toinen ehkä vähän makuasia myöskin on tuo linetys, mun mielestä lotr hahmoihin ei yksinkertasesti sovi kovin härskit linet, eli siis karsis mustaa linetystä, ja sen sijasta käyttäis reilusti perusväriä tummempaa, esim tuossa kaavun ja ihon välissä ois voinut olla vaikkapa reilusti tummennettu codex grey viitan puoleisissa osissa, ja niissä kohdissa missä ihon puolelta tarvitsi linetä niin reilusti tummempi perus väri taaskin (vaikkapa beastil brown mihin miksattu vähän mustaa).
Base on idealtaan tosi kiva, mutta nuo static tupot häirittee ainakin mua, koska ne ei ole luonnollisen näköisiä vaan ehkäpä liian harvoja, kannatais tosiaan laitta 50/50 mixi vettä ja pva liimaa sekasin, sen jälkeen joko tiputella tai painaa siihen tota ruohoa (painamalla tulee ylensä epätasempi, ja tiputelemalla tulee aika tasanen, jos vielä puhaltelee ne pystyyn). Muuten base oli aika kiva.
Figu ja maalaus oli hyvin hoidettu, tosin joissakin kohdissa takkuili penselin jälki, kun hihglitien paikat meni vähän mönkään sielä täälä, mutta silti erittäin hyvän olosta jälkeä. Oikeastaan wow, tosi kivan olonen figu, hyvä kun ihmiset jaksaa panostaa figuihinsa
.
Glazeeminen ja ohuilla väreillä blendaaminen olis paljon kätevämpi tapa tehdä tuon tyypistä hahmoa mun mielestä, ihmishahoon mun mielestä natsaa aika hyvin pehmeys, sen takia toi ei justiinsa ollut mun makuuni, kun blendit olivat vain "raita tietyssä kohdassa" tai vastaavaa. Tosin makuasia sinänsä, että omalla tyylillä kannattaa aina tehdä
Toinen ehkä vähän makuasia myöskin on tuo linetys, mun mielestä lotr hahmoihin ei yksinkertasesti sovi kovin härskit linet, eli siis karsis mustaa linetystä, ja sen sijasta käyttäis reilusti perusväriä tummempaa, esim tuossa kaavun ja ihon välissä ois voinut olla vaikkapa reilusti tummennettu codex grey viitan puoleisissa osissa, ja niissä kohdissa missä ihon puolelta tarvitsi linetä niin reilusti tummempi perus väri taaskin (vaikkapa beastil brown mihin miksattu vähän mustaa).
Base on idealtaan tosi kiva, mutta nuo static tupot häirittee ainakin mua, koska ne ei ole luonnollisen näköisiä vaan ehkäpä liian harvoja, kannatais tosiaan laitta 50/50 mixi vettä ja pva liimaa sekasin, sen jälkeen joko tiputella tai painaa siihen tota ruohoa (painamalla tulee ylensä epätasempi, ja tiputelemalla tulee aika tasanen, jos vielä puhaltelee ne pystyyn). Muuten base oli aika kiva.
Figu ja maalaus oli hyvin hoidettu, tosin joissakin kohdissa takkuili penselin jälki, kun hihglitien paikat meni vähän mönkään sielä täälä, mutta silti erittäin hyvän olosta jälkeä. Oikeastaan wow, tosi kivan olonen figu, hyvä kun ihmiset jaksaa panostaa figuihinsa
-
Kellokoneisto
Panostaa ja panostaa...Käytin aikaa tohon figuun alta kolme tuntia yhteensä, et silleen...Ja, tosieks toi ei edes ole mun mini...
Tein sen kaverille, tai siis pyysin, että saisin värittää sen hänen puolesta... Ja, mitä ihmeen modellaamista tohon beissiin? Häh? Kyllä mä noi laatat erikseen tein ja liimasin ton beissin päälle... Siis silmät, hiukset ja beissi uusiks? Ihan kokonaanko, vaiko parantelua?
Hmmmh, ehkä tuosta figusta on sanottu jo kaikki oleellinen teknisesti, joten se siitä... varsin mallikas tapaus kun huomio valkoisen kaavun (vaikeita mokomat)... figun ilme on vähän hassu, mutta mitä pienistä... 
Sitten se itse asia... eli siis itse en henkilökohtaisesti olisi IKINÄ yrittänyt tehdä Galadrielin kaavusta realistisen näköistä varjostamalla sitä tummempaan päin... saatan ehkä puhua yhtä utopistisesta asiasta kuin veljeys ihmisten välillä, mutta mielestäni leffoissa esiintynyt "varjoton kirkkaus" efekti kaavussa olisi ollut ehdottomasti tavoittelun arvoinen... äläkä kysy miten moinen pitäisi tehdä...*heh*...ehkä lievemmät varjot tai jotain, mutta nyt tuo hahmo näyttää omaan silmääni aivan liian maalliselta...
Tässä oli vain mielipiteeni, eli ei hernettä nenään, kun figu on noinkin hieno... jeps, pidä ylhäällä hyvää työtä...
Sitten se itse asia... eli siis itse en henkilökohtaisesti olisi IKINÄ yrittänyt tehdä Galadrielin kaavusta realistisen näköistä varjostamalla sitä tummempaan päin... saatan ehkä puhua yhtä utopistisesta asiasta kuin veljeys ihmisten välillä, mutta mielestäni leffoissa esiintynyt "varjoton kirkkaus" efekti kaavussa olisi ollut ehdottomasti tavoittelun arvoinen... äläkä kysy miten moinen pitäisi tehdä...*heh*...ehkä lievemmät varjot tai jotain, mutta nyt tuo hahmo näyttää omaan silmääni aivan liian maalliselta...
Tässä oli vain mielipiteeni, eli ei hernettä nenään, kun figu on noinkin hieno... jeps, pidä ylhäällä hyvää työtä...
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
- makkarafolio
Siis ei noita hiuksia mielestäni kannata muuttaa, mutta silmät vois uusia. Itse pidän enempi yksinkertaisista vaikka pelkästään flokitetuista baseista, mutta se on vain oma näkemys. Se olis hieno jos tohon saisi sellaisen kiiltävän kivilattian sellaista kiveä kuten orthancissa on tai sitten vaan sellaisen "metsäruohikkobasen"
Kuinka kauan olet muuten maalaillut ja montako miniä on suunnilleen takana?
Kuinka kauan olet muuten maalaillut ja montako miniä on suunnilleen takana?
silmäni valehtelevat sitten, näyttää ku ne ois vaan maalattu.Kellokoneisto kirjoitti:Ja, mitä ihmeen modellaamista tohon beissiin? Häh? Kyllä mä noi laatat erikseen tein ja liimasin ton beissin päälle
Ihan parantelua, hiuksistakin on tuo oikeen puolimmaine letti (no ei letti mut tollane kummiskiiKellokoneisto kirjoitti:Siis silmät, hiukset ja beissi uusiks? Ihan kokonaanko, vaiko parantelua?
Toi on kyl ton kokoseks figuks tosi hyvä jo, varsinki kasvot. Mite kaua oot maalaillu?
-
Kellokoneisto
Elikkä tuolla Gorbagissa sen taisin jo sanoa, että alle vuoden olen tätä peliä harrastanut... Ensi helmikuussa tuleepi vuosi täyteen... Ja, figuja on takana aikas paljon... Elikkä, jos ihan tarkoiksi mennään, niin:
Last Alliance laatikko (24)
Gobbo loota (48)
Dwarf Kingit (50)
Urukit (91)
Gorbag ja Shagrat (93)
Sauron boxed set (96)
Örkki loota kesken (n. 115)
Sitten kaverin nappuloita:
Fellowship, pippin taitaa olla kesken (n. 123)
Elendil, Isildur, Galadriel ja yhden MTn malliksi (n. 127)
Ja omiin vielä, Uruk Hai Shamaani unohtui...n.128
Yhteensä alle 130 ukkoa, mutta useita olen maalannut uusiksi
Last Alliance laatikko (24)
Gobbo loota (48)
Dwarf Kingit (50)
Urukit (91)
Gorbag ja Shagrat (93)
Sauron boxed set (96)
Örkki loota kesken (n. 115)
Sitten kaverin nappuloita:
Fellowship, pippin taitaa olla kesken (n. 123)
Elendil, Isildur, Galadriel ja yhden MTn malliksi (n. 127)
Ja omiin vielä, Uruk Hai Shamaani unohtui...n.128
Yhteensä alle 130 ukkoa, mutta useita olen maalannut uusiksi
-
baretul
Pääasia et ees sen verraKellokoneisto kirjoitti:Panostaa ja panostaa...Käytin aikaa tohon figuun alta kolme tuntia yhteensä, et silleen..
Siis meinasin että, olisit tehnyt laatat erikseen selvästi vaikkapa plastic cardista, ja sitten maalannut korostaen laatojen reunoja ja tummentaen väliköjä. Se pääasia mikä meni basen modellauksessa vikaan oli mun mielestä noi liian harvat static tupotKellokoneisto kirjoitti:.Ja, tosieks toi ei edes ole mun mini...Tein sen kaverille, tai siis pyysin, että saisin värittää sen hänen puolesta... Ja, mitä ihmeen modellaamista tohon beissiin? Häh? Kyllä mä noi laatat erikseen tein ja liimasin ton beissin päälle... Siis silmät, hiukset ja beissi uusiks? Ihan kokonaanko, vaiko parantelua?
Empä nyt sanois että mitään uusiks, sen verran hieno toi on jo nyt, mutta seuraavaan figuun vois kokeilla ehkä erilaista tyyliä
(en saanu muuten enää noita kuvia toimimaan)