Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Nyt olen aloittamassa ikuisuus projektia nimeltään high elves.
Pelaamaan ei välttämättä ole niin kiire enkä vielä omista armybookkia, mutta se olisi kuitenkin ihan nyt lähiaikoina tarkoitus ostaa.
Ja nyt kysymykseen, minkä tyylistä armeijaa haltioista saisi aikaan? Välttämättä yksiköiden hyvyydellä ei ole niin väliä kunhan sillä olisi vain hauska pelata.
Omia mielipiteitä perään ja vähän vaikka yleistä keskustelua haltioista
Minulla on melko infantry heavy jossa on vähän cavalryä, melko hyvä määrä maageja(1 lvl. 4 Archmage ja 2 lvl. 2 Mage), muutama sotakone ja jonkun verran ampujia.
Ota ainakin mukaan feenix vartijat, ovat mielestäni todella tyylikkäitä (harmi vain että vievät kiusallisen rare - paikan. Nyt kun sillä armeijan "hyvyydellä" ei nyt niin paljoa kerta väliä ole. Voithan tietysti tehdä myös "all cavarlyn" missä on paljon kärryjä ja ratsuväkeä.
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
Figujen perusteella ajattelin harkita armeijaa jossa olisi silver helmejä, repeater crossboweja ja ehkä chariotteja. Kun katselin muiden tekemiä armeija listoja niin suurimmassa osassa oli maageja vähintään kaksi, pärjäisikö tällaisilla, napeilla?
Riio-Kola kirjoitti:Figujen perusteella ajattelin harkita armeijaa jossa olisi silver helmejä, repeater crossboweja ja ehkä chariotteja. Kun katselin muiden tekemiä armeija listoja niin suurimmassa osassa oli maageja vähintään kaksi, pärjäisikö tällaisilla, napeilla?
Tarkoitat varmaan Repeater Bolt Throwereita, crossboweja ei ole kuin Dark Elffeillä. Kyllä kahdella maagilla voi varsinkin High Elffeillä pärjätä, niille saa monipuolisuutta kaikenmaailman Honoureilla ja taikaesineillä.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Riio-Kola kirjoitti:Figujen perusteella ajattelin harkita armeijaa jossa olisi silver helmejä, repeater crossboweja ja ehkä chariotteja. Kun katselin muiden tekemiä armeija listoja niin suurimmassa osassa oli maageja vähintään kaksi, pärjäisikö tällaisilla, napeilla?
Noista maageista sen verran, että minä ainakin olen pienemmissä peleissä ihan yhdelläkin maagilla pärjännyt. Ainoa onglema mikä tulee on sitten magic-heavy armeijoita vastaan, kun dispel noppia on senverran vähän.
[Edit : Wou, sadas viesti ]
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
Elanthor kirjoitti:Tarkoitat varmaan Repeater Bolt Throwereita, crossboweja ei ole kuin Dark Elffeillä. Kyllä kahdella maagilla voi varsinkin High Elffeillä pärjätä, niille saa monipuolisuutta kaikenmaailman Honoureilla ja taikaesineillä.
Näitähän juuri tarkoitin.
Vielä voisitte kertoa eri yksiköistä, mitkä ovat hyödyllisiä ja mikä eivät, jos viitsitte.
Elanthor kirjoitti:Tarkoitat varmaan Repeater Bolt Throwereita, crossboweja ei ole kuin Dark Elffeillä. Kyllä kahdella maagilla voi varsinkin High Elffeillä pärjätä, niille saa monipuolisuutta kaikenmaailman Honoureilla ja taikaesineillä.
Näitähän juuri tarkoitin.
Vielä voisitte kertoa eri yksiköistä, mitkä ovat hyödyllisiä ja mikä eivät, jos viitsitte.
jotkut ovat sanoneet että noi Phoenix Guardit eivät ole kovin toimivia
mutta en tiedä koska en ole itse koskaan käyttänyt
niin noi phoenix guardit on ehkä siksi "huonoja" koska ne vievät rare paikan
Joppu kirjoitti:Jokaisessa HE armeijassa pitää olla ainakin vähintään 15 Swordmasteriä spesuna ja vähintään 2 RBT:tä perusyksiköiden lisäksi.
Mutta entä jos joku haluaa nopean ja liikkuvan armeijan? Pitäisikö silloin ottaa miekkamestareita armeijaa hidastamaan, tai pulttereita jäämään jonnekin deployment zonen takareunaan?
Eli toisin sanoen, kannattaa ottaa niitä joukkoja, joista itse pitää, eikä niitä, joista joku toinen sanoo, että"Osta näitä! Nää on niin hyviä!" Vaikka vampyyrien summonhorde tai Helffien seercouncil onkin tehokas ja hyvä armeija, en esimerkiksi minä kestäisi pelata sellaisella päivääkään.
Ainakin Archerit, Seaguardit, Phoenixguardit ja White Lionit ovat suhteellisen turhia ja heikompia kuin muut yksiköt. Noista olen kentällä nähnyt kerran White Lionit ja Phoenixguardit ja muutaman kerran Archerit ja nekin vain corea täyttämässä. Kyllä nuo Phoenixit ja lionit toimivat, mutta vain tietyissä tilanteissa. phoenixguard Arcane Bannerilla on Helffien paras Anti-Undead yksikkö ja White lionit loistavat Welffejä ja kääpiä vastaan. Näissä kahdessa yksikössä on lähinnä se ongelma, että vievät sen rare-paikan, jonne mahtuisi kotkaa ja pultteria.
Kovat pojat valitsee jonkun maakunnan (tai onhan niitä muitakin hyviä teemoja armeijalle), ja rakentaa armeijan sen ympärille. Esim. Tiranocin armeija voisi olla aika hauska, ja Nagaroth (vai mikä onkaan Shadow Warrior paikka) teemanen armeija vois olla ihan siistejä. Tiedä nyt toimivuudesta... Yleisimmin käytetty teema taitaa olla joko Caledor (lohhareita + ratsuväkee) taikka Hoeth (Swordmasters + taikurit).
Maakuntateema on varsin hauska, itsekkin rakentelen armeijaani Lothernin ympärille, ja olen sisällyttänyt siihen Sea Guardia ja Phoenix Guardia huomattavat määrät (ja swordmastereita ei ole yhtään)...ei pakosta fiksuin veto pelillisesti mutta onkos sen pakko ollakaan? Tykkään figuista ja tyylistä. Ja onhan minulla tiestysti parikymmentä archeriakin...kuitenkin yritän saada tätä tasapinoisemmaksi pistämällä 4 bolt throweria. Eli lopputulos on ampuva lista, mutta ei perinteinen maagiampuja...ja luultavasti imee suurinta osaa ''pahat mielessä'' tehtyjä listoja vastaan, mutta minulle se ei ole niin justiinsa.
Sitten vain 5 dragon princea komentajan kanssa, prinssille bow of the seafarer käteen ja vähän persoonallisuutttakin saatiin (ja monipuolisuutta maalaukseen dragon princejen muodossa).
Eli kannattaa miettiä teemaa ja taustaa jos haluaa armeijan josta itse pitää. Kuitenkin itse en vain jaksaisi maalata ja pelata armeijalla joka voittaisi kaikki mutta olisi teemaltaan ja taustaltaan ''repäisempä vähän seer counsilia''-luokkaa.
Tuosta saisi heavy-magiaa ja urakalla vielä. Closista halutessasi tuo on aika nätti:
Lord on Dragon
Mage
Mage
6*Silver Helm
6*Silver Helm
6*Silver Helm
5*Ellyrian Reaver
Chariot
Chariot
Chariot
Bolt Thrower
Bolt Thrower
Great Eagle
Great Eagle
Siinä olisi kaksi perusrunkoista HE listaa. Taikaesineitä en laittanut, mutta tuo onkin vain hyvä perusta. Jos et Infairyä tee, on tuo varsin vahva runko, vaikka ottaisit lohikäärmeenkin pois. Sikäli saattavat powerplayksi kutsua, kun tuossa ei varsinaisia turhia yksiköitä ole. Tai no, eihän sinänsä missään, mutta noissa kahdessa on teho maksimoitu. Hmm... Peruutan. Vain ylemmässä on teho maksimoitu. Alempaan voisin kehittää itselleni jotakin... mukavaa.
Viimeksi muokannut bluebluesky, To 15.01.2004 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suuret kiitokset kaikille vastanneille tuo blueblueskyn laittama toinen lista näytti houkuttavimmalta ihan vain figuiltaan, katson sitten kun armeija kirjan saan.
Maakunta teema on todellakin hyvä vaihtoehto HE armeijaa suunniteltaessa. Itse en ole vielä päässyt siihen vaikka taitaa olla jo viisi vuotta kerätty HE:jä.
Voit suunnitella koko armeijan perusajatuksen esim. maakunta teeman pohjalta, mutta vaiheistaa sitten sen pienempiin blokkeihin jotka tukevat tätä teemaa.
Ensimmäinen blokki on 500 pistettä (Border Patrol säännöt), jolla pääsee jo vähän pelailemaankin. Silloin HE:jä voi ottaa yhden tai kaksi corea ja yhden special/rare valinnan. Ja sitten charruksi Mage (jos teemana on saphery) tai Commander (jos teema on jokin muu kuin saphery). Sitten 1000 pistettä joka on jo ensimmäinen jonkin moiseen kunnolliseen taisteluun kykenevä joukko (erityisesti jos painotat sankareiden sijasta yksiköitä) - ja 1500 - ja sitten turnauskelpoinen 2000 (jossa alunperin suunniteltu lord tason sankari on jo mukana - siis jos olet suunnitellut ottavasi lordin).
- opax
EDIT - Jos saat jostain käsiisi edellisen edition armeijakirjan, niin fluffillisesti se on hyvää luettavaa ja auttaa teeman valinnassa.