"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sotu II YLEISÖÄÄNESTYS - Päättyy tänään!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.

Sinun valintasi

4
42
21%
17
33
17%
8
18
9%
16
33
17%
10
31
16%
5
41
21%

Ääniä yhteensä: 198

hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Pitkän miettimisen jälkeen valintani oli nro 17!!

Ja miksi, kuuluu kysymys. Mielestäni värien runsaus ja kirkkaus saivat figun erottumaan joukosta ja ihonväri oli hyvä valinta muita värejä katsoen. Myöskin figu oli maalattu siististi ja teknisesti hyvin.

Jos en olisi äänestänyt 17 niin olisin melko varmasti äänestänyt tzeentchan liskoa. Konversio oli erittäin hieno ja maalausjälki ihan kiva.

Itse en pitänyt yhtään nro 4:stä. Vaikkakin maalaus on teknisesti mahtavaa niin tämä ei riitä. Värit ovat hiukan tylsiä ja figun skulpti on karmea! Ihan kuin tikku-ukon päälle olisi pitetty titaani takki ja annettu jonkun jättiläisen tikari käteen ja pistooli/minigun/laserpyssykkä toiseen.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Mun mielestä 4 oli paras jos senkin takia että näin figusta hyvin kaiken, en äänestänyt sitä realistisuuden takia, enkä tule tulevaisuudessakaan varmaan mitään äänestämään sen takia. Se figu oli maalattu siis tarkasti sen takia se ansaisti 1 sijan, pidin muutenkin itse figusta, koska se oli dynaminen ja maalaukseltaan pehmeähkö. Itse en tajua sitä kun ihmiset tuijjottaa koko ikänsä jotain gw:een codexeja ja wd:eitä, sitten tulee tuomitsemaan kaikki muiten valmistajien figut heti ensi näkemältä, kyllä mullakin kesti että tajusin noi rackhamit, ne vaan yksinkertasesti eivät ainakaan mulle avautuneet heti. Samoin maalaustyylin, kun wd:eissä nykypäivänä ei näytetä ollenkaan mitään muuta kun sitä 2 layerin blendausta :). Mun kohdalla sijotusta laski todella paljon, jos figun kuva oli huono, ja en nähnyt kunnolla sitä, tosin vaikkakin laitoin 8 ykköseks tuota ennen.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Hei, hei, hei. Makuasioista voi kiistellä mutta asioita ei voi muiden puolesta päättää. 16 olisi varmati pärjännyt paremmin jos kuva olisi ollut parempi edes sen verran että figusta olisi näkynyt yksityiskohdat kunnolla. Kyllä noistakin kuvista jonkun idean saa, ainakin itse _ennenkun_ tiesin kenen figu on kyseessä osasin sanoa että ei ihan maukka perusjätkän drybrushausta ollut kyseessä.

Huonot kuvat ovat hallaksi itse figulle, ne pudottavat loistavankin figun keskiverroksi. Tällaisissa äänestyksissähän kuvien on tarkoitus vakkuuttaa katselijat figun laadusta. Huonoilla kuvilla tämä ei onnistu niin hyvin kuin hyvillä. Ainakin minulla maalauskisan tuomarina, ja tällöin myös sotun kisassa kun ännestän, on asenne että istun alas, nojaan taakse ja totean kilpailijoiden figuille "vakuuttakaa minut". Ja se on ihana tunne kun joku tekee sen. :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

baretul kirjoitti:Mun mielestä 4 oli paras jos senkin takia että näin figusta hyvin kaiken
Mulle ei tällä oikeastaan ollut merkitystä nettiskabassa. Kuva vääristää kuitenkin niin paljon esim. hileitä ja muutenkin, että jos kuvassa figu näyttää hyvältä, vaikka olisikin epäselvä, niin se näyttää hyvältä. :) Nr.16 näytti hyvältä, kuvan pienoinen tummuus jopa korosti tunnelmaa siinä minusta. Lisäksi monitorin asetukset, laatu tms. voi myös muokata kuvan ulkonäköä ruudulla.

EDIT: Eli siis en rokota siitä, että jokin osa ei näy kuvassa tms. toisaalta ymmärrän näkökannan, jonka mukaan hämäryys on aina huono juttu ja kaikki kuvat pitäisi olla selkeitä & valoisia.
Se figu oli maalattu siis tarkasti sen takia se ansaisti 1 sijan,
Teknisesti se näytti olevan 1:en, mutta muuten ei minusta. Tekniikka on vain tie lopputulokseen, jos lopputulos ei toimi (minusta tuo ei siis toiminut kokonaisuutena, hyviä osa-aluetia on tosin useita, mutta kun ne ei toimineet yhdessä :().
Itse en tajua sitä kun ihmiset tuijjottaa koko ikänsä jotain gw:een codexeja ja wd:eitä, sitten tulee tuomitsemaan kaikki muiten valmistajien figut heti ensi näkemältä,
Mä en vielä muista kohdanneeni tätä ilmiötä. Ainakin omiin ei-GW figuihin on useimmiten suhtauduttu enemmänkin kiinnostuneesti kuin torjuvasti. Toisaalta esim. Rackhamin figuja minun on vaikea ymmärtää paikoitellen (tätä ette olleet kuulleet varmaan ennen ;)), niissä on hyvää, mutta myös jotain mistä en tykkää.
Viimeksi muokannut Matti, Pe 09.01.2004 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

baretul kirjoitti:Itse en tajua sitä kun ihmiset tuijjottaa koko ikänsä jotain gw:een codexeja ja wd:eitä, sitten tulee tuomitsemaan kaikki muiten valmistajien figut heti ensi näkemältä, kyllä mullakin kesti että tajusin noi rackhamit, ne vaan yksinkertasesti eivät ainakaan mulle avautuneet heti.
HEI! Älähän nyt aivan yleistä. Täällä toiset ovat aloittaneet 80-luvulla Ral Parthan parissa, ja ehtineet nähdä kourallisen valmistajia ennenkuin on Citadeleihin koskettukaan, joten eivät kaikki ole "tuijottaneet koko ikäänsä" GW:n materiaalia :). Silti minusta tuo numero 4 on (figuna, ei maalauksena) huono, toi jotenkin mieleen Arcanum-tietokoneroolipelin maailman (joka, vaikka pelinä olikin mainio, oli graafisesti todella surkea).

BTW, itse, pitkään zoomailtuani noita, päädyin numeroon 10. Kaikki olivat maalaukseltaan hyviä, tuo vain miellytti silmää eniten kokonaisuutena. Ja kun etsitään yleisön suosikkia, tärkein lienee ennenkaikkea yleisilme eikä seitsentoistakertaiset blendaukset ;).
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep sen verran yleistän että ainakin ircissä se tulee heti silmille, että rackhamit on sen jonkun hetken harrastaneen porukan mielestä ylensä rumia. Uskallan olla tätä mieltä, koska muutkin saavat olla nähtävästi sitä mieltä mitä haluavat olla.
Pikku-Oskari

Viesti Kirjoittaja Pikku-Oskari »

nummero 4, vaikka sillä onkin ruma pää. Kympin pilaa miekka ja seihtemäntoista pilaa ihonväri.
Mi_Py

Viesti Kirjoittaja Mi_Py »

Itse pidin figusta numero 16
toinen ehdokas oli numero 10
ja kolmas numero 4
ja pidän rackhamin figuista tosin en kaikista
mutta eivät nuo gw:n napitkaan rumia ole

että tätä mieltä olen ja en muuta mielipidettäni
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

4.

-Tekniikka paras
-Tunnelma paras
-Värivalinnat ylivoimaisesti parhaat

16 Putosi kärkisijoilta (surkean kuvan ansiosta?). Kuva oli onneton jo itse varsinaisissä äänestyskuvissa ennen kuin pienennnystä oli suoritettu. Ei liene mahdollista äänestää figua kuvan perusteella josta ei saa mitään selvää vaikka kuinka säätöjä käyttäisi.

Muista löytyikin sitten alkuperäisissä (isommissa) kuvissa joko rakeisuutta (17 & 18), tökeröitä tyylittömiä värivalintoja (8 & 15), tai tylsiä isoja tasaisia alueita ja lähinnä huvittavan näköinen miekka. (10)

IMHO... ;)
PiPoDissCo

Viesti Kirjoittaja PiPoDissCo »

no mä tykkäsin tosta n# 10stä jotenkin niin cool :P
John-Gary

Viesti Kirjoittaja John-Gary »

10 oli mun valinta, tykkäsin tuosta designista ja maalausjäljestä.. miekka oli kyllä figusta helposti huonoin osa..
Lukittu

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”