HE: Prince with Dragon
HE: Prince with Dragon
Nyt kysyisin teiltä, kokeneet HElffi pelaajat, että kannattaakos hommata Lohikäärme 2000 pisteen peliin? itselläni olisi vielä sitten 2 magea, silver helmejä, RBT 2, eagleja 2 sekä swordmastereita yms sälää.
Jos kannattaa, (ja vaikka eikin) niin mitä tavaraa sille kannattaa ottaa että pysyisi hengissä? Kun kyllä se damagea tekee, mutta minun noppamäihäni on tunnettu (aina 1 kun 2+ osuu ^^) niin haluaisin noin 2+ re-roll saven. Ajattelin Vambraces of Defenceä, ku 4+ ward save ja re-roll armour saves, mutta silti armori jää huonoksi. Ja sillä olisi vielä Great weapon. (huom, en halua tälle niin paljon ringejä yms, vaan että pysyisi hengissä + paljon vahinkoa).
Anteeksi, jos viesti oli useimpien teidän mielestä tyhmä...
Jos kannattaa, (ja vaikka eikin) niin mitä tavaraa sille kannattaa ottaa että pysyisi hengissä? Kun kyllä se damagea tekee, mutta minun noppamäihäni on tunnettu (aina 1 kun 2+ osuu ^^) niin haluaisin noin 2+ re-roll saven. Ajattelin Vambraces of Defenceä, ku 4+ ward save ja re-roll armour saves, mutta silti armori jää huonoksi. Ja sillä olisi vielä Great weapon. (huom, en halua tälle niin paljon ringejä yms, vaan että pysyisi hengissä + paljon vahinkoa).
Anteeksi, jos viesti oli useimpien teidän mielestä tyhmä...
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Jos haluut kovan lohikäärmesankarin, niin ite ottaisin varmaan sellaisen, jolla on lance, enchanted shield, dragon armour, vambraces of defence ja fusil of conflagration. Eiköhän ton save (re-rollin ja wardin kera) ole ihan tarpeeks kova (pikemminkin lohikäärme lähtee nyt alta nopeemmin). Ton lisäks toi voi hyökätä kovaa, mut ite ensisijaisesti käyttäisin terroria ja kahta breath attackia hyödyks.
kiitos, muidenkin vastauksia. Ja eikös tälle kannata laittaa Great weaponia? sillä kyllä menee hukkaan hyvä I ja ei saa bonusta AS sit lähitaistelussa (saahan sen +1 jos on HW ja shield meleessä vaikka lance olisikin?)
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Taika-asehan tuo, säännöt (viralliset) löytyy täältä.CraCkHaCk kirjoitti:fusil of conflagration, mikäs tuo on? en löytänyt army kirjasta?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
No, en itse pelaa sisiliskoa. Mutta kun Murhe ei ole muuttonsa jälkeen saanut vielä nettiä auki, täytynee toimia hänen puhemiehenään. (Olen kärsinyt hänen lohikäärmeestään kyllä tarpeeksi). Eli minä olen Murheen Suu :).
Bow of the Seafarer. Great Weapon. Hmm, mitähän muuta Murheella oli. (muistaakseni haarniskaa ja 5+ wardi). Joka tapauksessa, Murheen Jyväskylän sija 3 puhunee sen puolesta, että taitoa käyttää yhdistelmää on (ja olen sen verran tuota liskoa saanut kirota sekä kääpiöillä, rotilla ja haltioilla että tehokas se on), ja ei se huono ole.
Mielestäni tuo Murheen yhdistelmä (Bow of Seafarer ja Great Wepa) on tappava. Lisko vie lentävää BS6 Bolttista minne haluaa. Jos järjestät tilanteen, että se pakosti joutuu pulaan, se saakeli tuleekin päälle. Täysillä rankeilla ja lipulla kestät sen edestäpäin, mutta ei lisko tule edestäpäin. Se tulee kylkeen, ja kovaa. Ainoa mitä sinulle jää on outnumber ja lippu. Ja sen lisko ja S6 lordi kumoaa kyllä, flankki/rearbonus turvanaan.
Ja jos jätät sen huomiotta, se pamahtaa Silverhelmien rynnäkön yhteydessä kylkeen. Ja taas juostiin.
Jotta nyt en ylimainosta, niin huomaa - yksin ei sisilisko pärjää. Se vaatii sopivaa tukea muulta armeijalta. Mutta sopivasti varustettuna se aiheuttaa niin paljon sekaannusta vastustajassa, että ei mitään rajaa.
Sanotaan, että käärme ammutaan/loitsitaan alas helposti. En ole kertaakaan saanut sitä alas, ja olen yrittänyt yli toistakymmentä peliä kääpiöillä, rotilla, suurhaltioilla. Lordi selästä tippuu helposti, mutta lisko senkuin porskuttaa. (korjataan - kerran 4000 pisteen pelissä, jossa oli minun 2000 kääpiöitä ja 2000 empireä liitossa 2000+2000 suurhaltiaa vastaan, saatiin toinen käärme ammuttua alas).
Bow of the Seafarer. Great Weapon. Hmm, mitähän muuta Murheella oli. (muistaakseni haarniskaa ja 5+ wardi). Joka tapauksessa, Murheen Jyväskylän sija 3 puhunee sen puolesta, että taitoa käyttää yhdistelmää on (ja olen sen verran tuota liskoa saanut kirota sekä kääpiöillä, rotilla ja haltioilla että tehokas se on), ja ei se huono ole.
Mielestäni tuo Murheen yhdistelmä (Bow of Seafarer ja Great Wepa) on tappava. Lisko vie lentävää BS6 Bolttista minne haluaa. Jos järjestät tilanteen, että se pakosti joutuu pulaan, se saakeli tuleekin päälle. Täysillä rankeilla ja lipulla kestät sen edestäpäin, mutta ei lisko tule edestäpäin. Se tulee kylkeen, ja kovaa. Ainoa mitä sinulle jää on outnumber ja lippu. Ja sen lisko ja S6 lordi kumoaa kyllä, flankki/rearbonus turvanaan.
Ja jos jätät sen huomiotta, se pamahtaa Silverhelmien rynnäkön yhteydessä kylkeen. Ja taas juostiin.
Jotta nyt en ylimainosta, niin huomaa - yksin ei sisilisko pärjää. Se vaatii sopivaa tukea muulta armeijalta. Mutta sopivasti varustettuna se aiheuttaa niin paljon sekaannusta vastustajassa, että ei mitään rajaa.
Sanotaan, että käärme ammutaan/loitsitaan alas helposti. En ole kertaakaan saanut sitä alas, ja olen yrittänyt yli toistakymmentä peliä kääpiöillä, rotilla, suurhaltioilla. Lordi selästä tippuu helposti, mutta lisko senkuin porskuttaa. (korjataan - kerran 4000 pisteen pelissä, jossa oli minun 2000 kääpiöitä ja 2000 empireä liitossa 2000+2000 suurhaltiaa vastaan, saatiin toinen käärme ammuttua alas).
Jep, Murheen inha mato on kyllä ollut melkoinen riesa. Kimpuun ei pääse mitenkään järkevästi, tuo BS6 boltteri tappaa ritareita ihan järkyttävän hyvin. (Lentää sivustaan, ja vetäisee no-save boltin koko yksikön läpi...)Grond kirjoitti:No, en itse pelaa sisiliskoa. Mutta kun Murhe ei ole muuttonsa jälkeen saanut vielä nettiä auki, täytynee toimia hänen puhemiehenään...
Eli hyvä se kyllä on, ja todella komea centerpiece armeijassa vielä päälle.
Mutta todellakin, eihän se yksinään taisteluja voita. Pelitaito, ja sopivasti tukeva armeija ympärillä sitten alkaa voittaa.
Ja ei ole ainakaan minulle mikään muu aiheuttanut yhtä paljon päänvaivaa pelissä, kuin tuo käärme. Toki se voi olla helpostikin kuollutta lihaa jotain great cannon batteryä vastaan, mutta oikein pelattuna niitäkin varmaan voi vältellä ihan hyvin. (Mutta mitäpä kaaospelaaja tuosta tietäisi
Olis ihan kiva, mut ei oikeen mun prinssin kyytiin mahdu (pisteet mielummin muuhun). Sitä paitsi, enemmän oon kyl huolissani tykeistä ku handguneista (bolttikset on kyl pahoi).Mondolf kirjoitti:Kannattaisiko Princelle ottaa sacred inesence?Jos Kääpiöitä kiinnostaisi bolttiksella ampua partasodan peleissä, lieventäisihän se tuota largetarget plussaa (kallishan se on kyllä).
Sit lohikäärmeen alasampumisest, niin eihän se niin suuri probleema ole jos armeija on oikeanlainen. Itse olen joutunut lohikäärmettä vastaan kahdesti haltialistallani. Ensimmäisellä kerralla ammuin 4 boltterillani prinssin alas (tais mennä vaan kaks single shottia), minkä jälkeen lohikäärme ei lähtenytkään lentoon vaan murskasi loppuarmeijani. Toisella kerralla oli vastassa kaaoslordi lohikäärmeen selässä. Ammuin bolttereilla 4 haavaa lohikäärmeeseen, minkä jälkeen "syöttinä" ollut prinssini hoiti tämän rumiluksen pois päiviltä S7 iskuineen (sen jälkeen seurasi pitkä parin vuoron mättö hurjistuneen kaaoslordin kanssa, jonka seurauksena tapoin lordin ja yhden woundin turvin prinssi jatkoi tuohoamaan mukavat 3 kärryä S7 iskuillaan).
Se oli kieltämättä sangen kauhea kokemus. Kummallisen sitkeässä oli T3-prinssin henki.Humie kirjoitti:Ammuin bolttereilla 4 haavaa lohikäärmeeseen, minkä jälkeen "syöttinä" ollut prinssini hoiti tämän rumiluksen pois päiviltä S7 iskuineen (sen jälkeen seurasi pitkä parin vuoron mättö hurjistuneen kaaoslordin kanssa, jonka seurauksena tapoin lordin ja yhden woundin turvin prinssi jatkoi tuohoamaan mukavat 3 kärryä S7 iskuillaan).
-J
en oikein ymmärrä tätä, minulla ei ole koskaan muistaakseni vihun käärme/manticora/griffoni jäänyt henkiin. Ei ole koskaan ollut suurempia ongelmia ampua sitä kyykillä tai empirellä alas.Sanotaan, että käärme ammutaan/loitsitaan alas helposti. En ole kertaakaan saanut sitä alas, ja olen yrittänyt yli toistakymmentä peliä kääpiöillä, rotilla, suurhaltioilla.
Itse siis väittäisin, että se ammutaan helposti alas OIKEILLA ASEILLA. Kaikki ei näitä omaa, ja silloin voi kärmes olla todellinen turma. Huonoa liippaa vastaan (tai no, myös hyvää vastaan) käärme voi voittaa pelejä jo terrorillaan... pari mokattua testiä oikeissä (tai siis väärissä) paikoissa niin peli on siinä.
Lohis on siis aika kova, mutta on sillä pistehintaakin. Harvoin helffi voittaa jos se kellistetään... siksi en sellaista suostu itse käyttämäänkään. Se voi nimittäin vahingossa vaikka livistää.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Mielestäni tosiaan tuo taikajousi korvaa tehossa paremman saven tai panssarin. Kyllä se lordi alas tippuu, jos ammuntaa tulee vastaan riittävästi. Lähitaistelussa on parasta luottaa läpimenoon, hyytyminen on kohtalokasta teit mitä tahansa. Great Weapon on lähes pakollinen, jos haluat hakata sen verran kestävää vihollista, joka pysäyttää chargen. Täytyy sanoa, että iskuja ei yleensä takaisin tule ensimmäisellä kierroksella ja jotain on pahasti vinossa, jos toista kierrosta vaaditaan (tulee mieleeni harvinaisen sitkeä DE kärry).
Lohikäärmeen käytössä on tärkeää oikea asemointi, oikea liikuttelu ja ylipäätänsä aseman kanssa on oltava tarkka. Liika nysvääminen kostautuu kalliin lohikäärmeen vajaakäyttönä ja liian ylpeä marssiminen kostautuu päin näköä tulevana tykistökeskityksenä. Omana virheenä on liika liitely ja kaartelu, kun voisin rynniä vihollisen lävitse kierroksessa. Johtuu varmaan Grondin kääpiöistä, joilla ajoittain ollut tiettyä jääräpäisyyttä.
Kuten hammerissa yleensä maasto on tärkeää ja lohikäärmepelaajana sitä toivon riittävästi kentälle, että voin lohikäärmeen piilottaa maaston taa piiloon tykeiltä ja muilta inhoilta koneilta. Painajainen on tasainen kenttä, jossa tykistö vaanii joka suunnalta viatonta käärmesparkaani. Tarvittaessa lohikäärmeellä voi mennä yli jostain sotakoneesta tai parista, jotta saa loppupelin rauhassa lennellä. Tästä syystä oma lohikäärme ruhtinaani ottaa aina pari sotakotkaa mukaansa, eikä neljä olisi huono valinta. Näin nopea ja iskukykyinen armeija ei bolttereita vaadi toimiakseen.
Loppujen lopuksi käärmeeseen kyllästyy. Se on melkein suhteettoman vahva tavallista armeijaa vastaan, joka ei siihen ole varautunut erikseen. Toisaalta sen käyttöön on aivan suunnaton kiusaus. Täytyy sanoa, että sen käytöstä luopumisen jälkeen peli tuntui huomattavasti haastavammalta kääpiöitä vastaan. Tosiaan ajattelin laittaa käärmeen hetkeksi lomalle.
Lohikäärmeen käytössä on tärkeää oikea asemointi, oikea liikuttelu ja ylipäätänsä aseman kanssa on oltava tarkka. Liika nysvääminen kostautuu kalliin lohikäärmeen vajaakäyttönä ja liian ylpeä marssiminen kostautuu päin näköä tulevana tykistökeskityksenä. Omana virheenä on liika liitely ja kaartelu, kun voisin rynniä vihollisen lävitse kierroksessa. Johtuu varmaan Grondin kääpiöistä, joilla ajoittain ollut tiettyä jääräpäisyyttä.
Kuten hammerissa yleensä maasto on tärkeää ja lohikäärmepelaajana sitä toivon riittävästi kentälle, että voin lohikäärmeen piilottaa maaston taa piiloon tykeiltä ja muilta inhoilta koneilta. Painajainen on tasainen kenttä, jossa tykistö vaanii joka suunnalta viatonta käärmesparkaani. Tarvittaessa lohikäärmeellä voi mennä yli jostain sotakoneesta tai parista, jotta saa loppupelin rauhassa lennellä. Tästä syystä oma lohikäärme ruhtinaani ottaa aina pari sotakotkaa mukaansa, eikä neljä olisi huono valinta. Näin nopea ja iskukykyinen armeija ei bolttereita vaadi toimiakseen.
Loppujen lopuksi käärmeeseen kyllästyy. Se on melkein suhteettoman vahva tavallista armeijaa vastaan, joka ei siihen ole varautunut erikseen. Toisaalta sen käyttöön on aivan suunnaton kiusaus. Täytyy sanoa, että sen käytöstä luopumisen jälkeen peli tuntui huomattavasti haastavammalta kääpiöitä vastaan. Tosiaan ajattelin laittaa käärmeen hetkeksi lomalle.
Ilmeisesti minunkin täytyy kommentoida... Lohikäärme on hyvä, uskokaa pois. Se ei todellakaan kuole helposti (viime turnauksessa menetin sen vain kerran ja silloinkin lähitaistelussa Countteja vastaan kun Spirit Hostit, mitä en voinut haavoittaa tanssivat kimppuun) vaikka pelasin niin kääpiöitä, Empireä kuin DE:kin vastaan. Maasto, kuten Murhe sanoi, on erittäin tärkeä hyödynnettävä. Kokeilemisen arvoista on myös pyrähtää vastustajan ritarien viereen niin, että tykinkuula menisi molemmista osumalla läpi. Vähän tuuria tietysti vaaditaan, mutta suuret riskit, suuret voitot, neh?
Varustuksesta hyväksi havaittiin ainakin Bow of the Seafearer + Great Weapon + Armour of Protection (+Shield). 4+ Wardi on enemmän kuin painonsa arvosta kultaa ja kun ei tätä kuitenkaan räimitä millään lelupyssyillä, niin ei tavallista haarniskaa niin paljon tarvitakaan. Lähitaistelussa on paras päteä jo ensimmäisellä kierroksella, tosin yllättävän hyvin tämä on jämähtäneitäkin taisteluja hoitanut. Katso vain, ettei mikään iso ruma kenraaliotus pääse pilkkomaan tai sattuu leukaan Prinssiäsi.
Toinen hyvin toiminut kombo oli Heavy Armour + Lance + Enchanted Shield + Helm of Fortune + Guardian Phoenix + Reaver Bow (tai Fusil). 2+ uudelleenheitettävä on sinun tiesi kulkea jos panssaria haluat. 5+ Wardi sopii pullamiehille. Lähikseen ei vain kannata jumiutua. Hammastikku nyt vain ei ole kunnollinen ase.
Kuten sanottu, oikein käytettynä Lohikäärme on tuhoisa ja ainoa todella voimakas haltialähistäjä. Se on samalla kallis, imee varmaan kaiken tulituksen puoleensa, eikä kuitenkaan pärjää yksin. Tasapainoilua vaatii...
Varustuksesta hyväksi havaittiin ainakin Bow of the Seafearer + Great Weapon + Armour of Protection (+Shield). 4+ Wardi on enemmän kuin painonsa arvosta kultaa ja kun ei tätä kuitenkaan räimitä millään lelupyssyillä, niin ei tavallista haarniskaa niin paljon tarvitakaan. Lähitaistelussa on paras päteä jo ensimmäisellä kierroksella, tosin yllättävän hyvin tämä on jämähtäneitäkin taisteluja hoitanut. Katso vain, ettei mikään iso ruma kenraaliotus pääse pilkkomaan tai sattuu leukaan Prinssiäsi.
Toinen hyvin toiminut kombo oli Heavy Armour + Lance + Enchanted Shield + Helm of Fortune + Guardian Phoenix + Reaver Bow (tai Fusil). 2+ uudelleenheitettävä on sinun tiesi kulkea jos panssaria haluat. 5+ Wardi sopii pullamiehille. Lähikseen ei vain kannata jumiutua. Hammastikku nyt vain ei ole kunnollinen ase.
Kuten sanottu, oikein käytettynä Lohikäärme on tuhoisa ja ainoa todella voimakas haltialähistäjä. Se on samalla kallis, imee varmaan kaiken tulituksen puoleensa, eikä kuitenkaan pärjää yksin. Tasapainoilua vaatii...
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
-
ChildGamez
Vai että meinaa Chaokseni ylivoiman ainoa uhka hankkia suuren, suomuisen ja pahalle haisevan vahvistuksen....
Pakko kait sit hankkia lisää kärryjä ja/tai pitää se poissa pelistä joillaki ilkeilla pikku uhraus piruilla (hmmm....paljonkohan nurglingsit maksaa?). Tai noh tuleehan se hellcanonkin kesällä >D
EDIT: noh....miksi avatar ei toimi.....Mistä sai sen pirun näköisen hymyn hyymiölle? >)
Pakko kait sit hankkia lisää kärryjä ja/tai pitää se poissa pelistä joillaki ilkeilla pikku uhraus piruilla (hmmm....paljonkohan nurglingsit maksaa?). Tai noh tuleehan se hellcanonkin kesällä >D
EDIT: noh....miksi avatar ei toimi.....Mistä sai sen pirun näköisen hymyn hyymiölle? >)
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Itse olen huomannut, että käärmeksen ja muiden lentävien örvelöiden pitäisi tippua aika helposti hieman ampumalla, mutta ei se näin ole. Jos pelaat lohikäärmettä vastaan varaudu siihen, että se ei meinaa tippua alas ei sitten millään. Aina on ollut surkea pulla kun olen käärmettä vastaan pelannut ja tulee varmaan aina olemaan. Lohhareilla on joku epämääräinen suojeleva aura. Ihan oikeasti.
Kuninkaalla on keppihevonen.
-
ChildGamez
Onkos nuo ihan turnajais kelpoista kamaa vai niinkuin chaoksen mutaatiot. Eli vain kamun suostumuksesta, eikä turneeseen?jullevi kirjoitti:Taika-asehan tuo, säännöt (viralliset) löytyy täältä.CraCkHaCk kirjoitti:fusil of conflagration, mikäs tuo on? en löytänyt army kirjasta?
A person can't defeat loneliness.
Treasures of the Old Ones on täysin virallista materiaalia, eli niitä voi käyttää turnauksissa.ChildGamez kirjoitti:Onkos nuo ihan turnajais kelpoista kamaa vai niinkuin chaoksen mutaatiot. Eli vain kamun suostumuksesta, eikä turneeseen?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."