Realistisen hiekan salat.
-
TranssiApina
Realistisen hiekan salat.
Tässä vaan mietin että millä värillä hiekkaa kannattaisi lähteä toteuttamaan?
Ruskealla juu, mutta mikäs sävy ois hyvä?
Ennen oon tehny Dark Flesh ja Highlight Bronzed Flesh jonka jälkeen Bronzed Flesh + Skull White sekotuksella... Ei kummempaa ole tullut...
Kertokaapas vaikka omia tapojanne.
Ruskealla juu, mutta mikäs sävy ois hyvä?
Ennen oon tehny Dark Flesh ja Highlight Bronzed Flesh jonka jälkeen Bronzed Flesh + Skull White sekotuksella... Ei kummempaa ole tullut...
Kertokaapas vaikka omia tapojanne.
No omiin baseihin oon pistäny muistaakseni silleen, et aluksi modelling sandiä pohjaan maalataan vetisellä mustalla, sit kova overbrushi scorshed (tai mikä lienee) brownilla, hellä bestial brown overbrushaus, drybrushaus bestial browniin sekotetulla bleached bonella ja lopuksi herkkä drybrushaus bleached bonella.
Ite ainaki tykkäsin.
Ite ainaki tykkäsin.
Work out, in case future happens.
-
baretul
Totuus on se että hiekka ei ole saman väristä melkeempä koskaan se riippuu siis kosteudesta siitä mitä kiveä siihen on murskautunut jne. Itse suositelisin vain beastil brownista sekotelemalla bleachediin asteittain brushimista
, voi vielä washailla scorched brownilla ja beastililla vaiheitten välillä että saa väriä vielä tummemaks.
Jos haluaa tehdä oikein viimeisen päälle hienot baset, kannataa mieluiten tehdä useita washeja ja drybrushaja eri väreillä. Itse valitsisin ensin jonkin tummahkon ruskean tai harmaan, drybrushaisin jonkin verran vaaleammalla (mutta ei ihan millään luonnonvalkoisella vielä), sitten ohut washi alkuperäisellä pohjavärillä, sit pari drybrushia vaaleammilla väreillä, taas washi, static grassit kiinni ja viimeinen kevyt drybrush melkein valkoisella (vaik vallejo ivoryä tai bleached bonea). Noi washit tekee drybrushauksesta paljon tasaisemman näköistä. Tulee enemmän sellainen blendatun oloinen jälki.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Tämä ei ole totta, koska hiekka mitä olet tuonut ulkoa on kuivaa ainakin liimaamishetkellä tai jos ei silloin niin sen jälkeen. Ja harvoin esim. 40k taisteluja käydään hiekka rannalla tai aavikolla. Tiedän että taisteluja käydään aavikoilla mutta ei Saharassa vaan planeetan X Y värisessa hiekassa/kivikossa...Stormlord kirjoitti:Epäilen että realistisinta hiekkaa saat kun käyt sitä jostain hiekkalaatikosta hakemassa ja liimaat erikeepperillä baseen.
Itse maalaan tumman ruskealla ja brushaan bestial brownilla kaikki löytää oman suosikin kun vaan testaa eri ruskeita
Vastaampa minäkin tähän.
Eli siis hiekan figujeni beisseihin haen läheiseltä uimarannalta:)
Ensin maalaan hiekan Bestial brownilla, sitten brybrushaus aika ronskisti snakebite leatherilla. Siihen päälle brushaus Snakebite leather + Bleached bone ja viimeiseksi kevyt brushaus pelkällä bonella.
Ihan mukavan näköisiä on tullut, itse ainakin tykkään.
Eli siis hiekan figujeni beisseihin haen läheiseltä uimarannalta:)
Ensin maalaan hiekan Bestial brownilla, sitten brybrushaus aika ronskisti snakebite leatherilla. Siihen päälle brushaus Snakebite leather + Bleached bone ja viimeiseksi kevyt brushaus pelkällä bonella.
Ihan mukavan näköisiä on tullut, itse ainakin tykkään.
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
-Archangel Tyrael, Diablo II
Joo mäkin epäilen..Stormlord kirjoitti:Epäilen että realistisinta hiekkaa saat kun käyt sitä jostain hiekkalaatikosta hakemassa ja liimaat erikeepperillä baseen.
Se hiekka mitä ulkoa löydät on ihan väärässä mittakaavassa, eikä todellakaan näytä sellaisenaan hyvältä figussa.
Mä tykkään vetää hiekan nykyään todella tummaksi.
Rivimiehissä laitan hiekan päälle pari kerrosta mustaa inkkiä, siihen päälle overbrushi Codex Greyllä, tämän päälle drybrushi Fortressia ja sitten kevyt brushaus Bleached Bonella. Tämän jälkeen ohennettua Brown Inkkiä päälle. Ihan siedettävän näköistä.
Charruissa ja showcaseissa teen tämän usampien välivaiheiden kautta, eli inkkaan välillä ja käytän pienempiä värivaihteluja.
Rivimiehissä laitan hiekan päälle pari kerrosta mustaa inkkiä, siihen päälle overbrushi Codex Greyllä, tämän päälle drybrushi Fortressia ja sitten kevyt brushaus Bleached Bonella. Tämän jälkeen ohennettua Brown Inkkiä päälle. Ihan siedettävän näköistä.
Charruissa ja showcaseissa teen tämän usampien välivaiheiden kautta, eli inkkaan välillä ja käytän pienempiä värivaihteluja.
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Mulla tuossa on väärän mittakaavan hiekkaa ja to be honest, mun mielestä se ainakin näyttää paremmalta..VJ kirjoitti:Joo mäkin epäilen..Stormlord kirjoitti:Epäilen että realistisinta hiekkaa saat kun käyt sitä jostain hiekkalaatikosta hakemassa ja liimaat erikeepperillä baseen.
Se hiekka mitä ulkoa löydät on ihan väärässä mittakaavassa, eikä todellakaan näytä sellaisenaan hyvältä figussa.
On kuitenkin tietysti aika hienojakoista, itseasiassa lemmikkiliikkeestä ostettua linnun ruoansulatushiekkaa
Kissanhiekka näytti myöskin aika ookoolta, sekin tosin vähän isompaa kuin modelling hiekat.
Nojaa, mistä kukin tykkää.. Mulle vaan toi maalaamaton hiekka pistää aina silmään, se kun ei näytä yhtään kuuluvan figuun kun siinä ei ole samoja varjoja ja highlighteja. Jos siihen vetää kerroksen inkkiä ja drybrushin niin varmasti toimii, mutta muuten se näyttää ainakin mun silmissäni aika huonolta. Teitty voipi olla että me väitellään omenoista ja päärynöistä, itse kun mietin lähinnä yksittäisten figujen maalaamista...
-
baretul
Mjooh mäkin oon tota mieltä, että jos maalaa varjoja ja valoja hahmoon, ja sitten hiekassa ei olekkaan niitä yhtäkkiä niin se näyttää hölmölyä mun mielestä. Vaikkakin se syvyys 1 hiekan jyväsen ja sen kolon välillä on pieni, ja siihen ei vältämättä tulisi syvää varjoa, niin silti sellanen ihan vain perus hiekka ei sovi mun mielestä varsinkaan yksitäistä figua katotaessa.
Ennen minäkin laitoin vain ulkoa löydettyä hiekkaa, mutta se on usein hyvin tummaa (tai tummuu liiman kanssa) eikä näytä hyvältä. Oikein ohuen hiekan voi tietenki maalata sopivin värein.
Mutta parhaan tuloksen sain, kun maalasin ensin basen tummanruskealla ja siihen päälle liimasin tavallista sahanpurua. Mitä hienompaa, sitä parempaa. Tuli semmoinen aavikkoheikan oloinen, todella keltainen väri ja hyvältä näytti. En maalannut päälle millään.
Sopi hyvin Khemrien aavikkobaseiksi, ja oli todella helppo tehdä.
Lähempää katsoen voi kyllä näyttää siltä, niin kuin kaikki figut seisoisivat navetassa
Sama vinkki sopii myös ruohon mallintamiseen. Jätä sahanpurut pariksi päiväksi vesi+maaliseokseen lillumaan ja kuivaa. Ilmaista flokkia!
Mutta parhaan tuloksen sain, kun maalasin ensin basen tummanruskealla ja siihen päälle liimasin tavallista sahanpurua. Mitä hienompaa, sitä parempaa. Tuli semmoinen aavikkoheikan oloinen, todella keltainen väri ja hyvältä näytti. En maalannut päälle millään.
Sopi hyvin Khemrien aavikkobaseiksi, ja oli todella helppo tehdä.
Lähempää katsoen voi kyllä näyttää siltä, niin kuin kaikki figut seisoisivat navetassa
Sama vinkki sopii myös ruohon mallintamiseen. Jätä sahanpurut pariksi päiväksi vesi+maaliseokseen lillumaan ja kuivaa. Ilmaista flokkia!
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655