"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Joet erinäisiksi vai pydtään kaiverrettuna?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
TranssiApina

Joet erinäisiksi vai pydtään kaiverrettuna?

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Eli tässä pitäs pöytä saada aikaan ja haluisin joen siihen tehtyä... Mietin vain että kummalla tavalla joki kannattaisi tehdä?

1) Tehdä joki useammasta palasta pahvia johon reunat vähän korkeammiksi ja tähän sitten maalattaisiin se joki, taikka pieni kerros erikeepperiä joka sitten kuivuisi.

2) Päällystää koko pöytä styroksilla ja kaivertaa styroksiin kentän läpi menevä joki joka sitten hiekotettaisiin ja sen pohjalle laitettaisiin kaikkea krääsää ja kasvillisuutta. Tähän sitten päälle suht tuhti kerros sitä tekovettä*. Tästä tulisi varmaan näyttävempi mutta onkos se kaiken vaivan arvoista?

Toi tekovesi, täällä joskus puhuttiin aineesta jota kuumennettaisiin ja siitä tulisi semmosta litkua joka sitten kaadettaisiin tohon jokeen ja kuivuessaan kiinnittyisi siihen ja jäisi upea vesitunnelma siihen.
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

No kyllähän siitä tulisi hienompi jos kaiverrat sen pöytään, mutta se taas vaatii aikaa, kärsivällisyyttä ja kaikkea muuta mukavaa.
wat
TonTTu

Viesti Kirjoittaja TonTTu »

Tuossa pöytään kaivertamisessa on se ongelma että joudut sitten pitämään semmoista jokea joka pelissä
Hyvä maku on vain luovuuden puutetta. Bulgarialainen Seksipeto.
Mi_Py

Viesti Kirjoittaja Mi_Py »

Itse olen kaivertamisen kannalla ja sen voi kaivertaa kuuma ilma
puhaltimella jos sellainen löytyy
mielestäni se on vaivan arvoista ja sen voi tehdä myös niin että se joki on erillinen levyn pala minkä voi sitten itse laittaa tai poistaa miten haluaa
(en kyllä tiedä tajusko tästä kukaan mitään)
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Tajusin ja ittelläni on samalla tavalla tehty paitsi joki poistetaan pelistä pistämällä sen päälle ruohomattoa eli j0ko GW:n riisto battlemat tai jotain vastaava ja hyvin on toiminut

Ja sillä kuumailmapuhaltimella tulee tosi siisti joki ja muutenkin styroksin työstäminen kuumailmapuhaltimella
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Väittäisin, että pelattavuuden kannalta liikuteltavat joenpalaset ovat parempia, niin erinäisissä maastonmuotoihin liittyvissä kiistoissa (ennen pelin alkua) jokea on helppo muuttaa. Eli suosittelisin tekemään sellaisen, jonka saa vaikka pois, jos haluaa. Tämähän onnistuu mm. sillain, että kaiverrat joen, ja siihen sellasia peitepaloja, jotka voi mätkästä joen päälle, ja näin joki häviäisi.
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Noista on kyllä vähän vaikea valita...
Se yhtenäinen joki näyttäis varmaan paremmalta, mut toisaalta jos tekis ne palasina, niin ei tulis pelit tylsiksi....
Ehkä olen tuon yhtenäisen kannalla. :)
Work out, in case future happens.
Death Army Commander

joki

Viesti Kirjoittaja Death Army Commander »

itse teen joen puoliksi kaivertamalla ja puoliksi teen reunat.

1. Teen ensiksi ylängön styrofoumista joka vastaa aika tavalla styroksia ja sitten kaiverran siihen joen
2. kun joki on kaiverrettu se laskeutuu alas ylängöltä koskena alas tavalliselle kentälle

Ajattelin että joki alkaa vesiputouksella ja loppuu lampeen.

tätä suunnitelmaa joudutaan ehkä muuttamaan, koska se on vaikea toteutta
I'm Death army Commander OK?
SupraJohde

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

Mi_Py kirjoitti:Itse olen kaivertamisen kannalla ja sen voi kaivertaa kuumailma
puhaltimella jos sellainen löytyy
mielestäni se on vaivan arvoista.
Iteeläniki on tollee vaikkakaan en vetäny sitä kuumailmapuhaltimella :D, ja jos ei jossain pelissä haluu sitä jokee kannattaa tehä joku levy tai kukkula yms. jonka sit laittaa sihen päälle.
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Itse käytin aikoinani kaivertamista. Kaiversin esim. puukolla ja muilla välineillä ja ihan hyvä siitä tuli.

Jos haluat jatkaa kaivertamisen jälkeen joen tekemistä, kerron oman versioni: Kaivertamisen jälkeen laiton paksun liimakerroksen ja heitin päälle hiekkaa ja pikku kiviä. Jos aiot tehdä näin, kokeile laitaa hiekan sun muun päälle, esim. Sinooperista saatavaa kynttilä-geeliä (läpinäkyvä), jonka alta pohja näyttää tyylikkäältä ja geeli aivan kirkkaalta vedeltä. Geelin pinnalle syntyvät pienet ilmakuplat tekevät siitä entistä paremman näköisen. Kaiken huippuna, geeli kannattelee figuja hyvin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”