"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Linna

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
SupraJohde

Linna

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

Sain Citadelin linnnan ja nyt kun aloin sitä kokoamaan mietin että olisiko hyvää jättää sen ovet auki vai liimatakko kiinni? Ja ajattelin laittaa sen jonkun kukkulan päälle ja laittaa pikkusen silotetta muuriin, maalata mustaks, sitten godex graylla ja sen jäkeen hailaitata fortress graylla. Ja sitten mietin että vosiko ostaa yhen muurin, "hajottaa" se ja sitä vois sitte käyttää rikkinäisenä muurina? Ja jos on jotain ehdotuksia niin sanokaa vaan, kiitos.
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

totta kai jätät ovet auki! voisthan conffata sen ympärille vallihaudan tai jotain.siis gw:n muovilinnan? se on aika tylsän näköinen joten ehdotan että laitat standardeja ja muuta "väriä" muurien päälle ja linnan sisäpuolelle.

Täällä oli muuten yhteen väliin legolinna galleriassa! tais olla "laamaeläimen"!!! =)
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
SupraJohde

Muuten kun siinä mukana tulee jotain 4 ovea niin minne ne pitää laittaa?
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

SupraJohde kirjoitti:Muuten kun siinä mukana tulee jotain 4 ovea niin minne ne pitää laittaa?
Kaipa siinä tulee ohjeet mukana. Jos ei, niin improvisoi. :)
Work out, in case future happens.
SupraJohde

Ghen'tos kirjoitti:
SupraJohde kirjoitti:Muuten kun siinä mukana tulee jotain 4 ovea niin minne ne pitää laittaa?
No kyllähän siinä kannessa oli jonku näköset ohjeet mutta ne oli kyllä vähän puutteelliset. Siinä näytti olevan kuva josssa se ovi olisis pitänyt kiinnittää tai irrottaa tornin seinästä, ja kun katsoi niitä valokuvia linnasta niin niissä ei ollut ovia, vaikkakin kun siinä oli se linna koottuna niin tornissa valmiiksi olevat ovet olivat ulospäin eikä sisälle!
Hamara

Viesti Kirjoittaja Hamara »

SupraJohde kirjoitti:
Ghen'tos kirjoitti:
No kyllähän siinä kannessa oli jonku näköset ohjeet mutta ne oli kyllä vähän puutteelliset. Siinä näytti olevan kuva josssa se ovi olisis pitänyt kiinnittää tai irrottaa tornin seinästä, ja kun katsoi niitä valokuvia linnasta niin niissä ei ollut ovia, vaikkakin kun siinä oli se linna koottuna niin tornissa valmiiksi olevat ovet olivat ulospäin eikä sisälle!
Eikö ole aika loogista että linnan ovet aukeavat ulos eivätkä sisään? Siis jos joku tulee hakkaamaan ovia jotka aukeavat sisään muurinmurtajalla, niin ovet antavat helpommin periksi kuin jos ne aukeaisivat ulospäin. Eli ulospäin aukeavat ovet on vaikeampi murtaa. Voi olla että olen TAAS käsittänyt väärin tsjp.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Tottakai se vähän hullua on että joka tornissa olisi avoin ovi vihollisille (ulkoapäin) ja omille ei mitään (=ovi ulkopuolella.) tarkoitan tässä että ne ovat kannattaa torneissa pistää sisäpuolelle, milläs helvakolla aiot ukkosi torniin 'saada'. Kiipeävätkö Moria Gobbojen tavalla seinää pitkin, vai :)
niih.
SupraJohde

Niin eli laitan sinne alas ne ovet? okei hyvä, mutta sitten mietin miten maalaan sen, oon nyt pohjamaalannu sen mustalla ja jos laittias jollain tummemalla harmaalla ja sitten kuivaharjais vaalemmalla harmaalla? käykö muuten siihen muuten alkydimaali, kun on talon maalamisesta jäänyt yli. Että voiko niillä kuivaharjata tai muutenkaan maalata samanlailla kun noilla akryylimaaleilla?
SupraJohde

Käykö tuon linnan maalaamiseen mikä tahansa vaalea ja tummepi harmaa sävy? Tai millä saa parhaan loputuloksen? Jos tiedätte jotain värikoodeja niin kiitos.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Itse käytän mustaa pohjamaalia (Pulloväri) ja siihen päälle valkoinen drybrush. Kuiva musta ja valkoinen sekoittuvat, ja tuloksena on käypä linnan muuri/väri. Jos katsoo oikeita linnoja, ( http://www.castlewales.com/home.html ), niin voinee ehkä huomata hyvinkin vaaleanharmaan sävyn, ja osissa linnoja jopa ruskeaa kiveä, tai ainakin harmaanruskeaa.

Tässä vielä pari linkkiä maalaamiseen :
http://www.terragenesis.co.uk/buildings/castleFP.html
http://us.games-workshop.com/games/warh ... _paint.htm
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Ei sitä linna kannata mihinkään kukkulalle liimata, tee erikseen se kukkula. Mä oon ajatellu siitä linnasta ihan samaa... Ei kuitenkaan kannata laittaa portteja liimalla kiinni koska ne voi avata jos niitä ei ole liimattu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”