[JarLoz Pätee]
Mich on akkusatiivi, eli "minua". Jos kyseessä olisi "Nicht Mir!", niin kyseessä olisi taas datiivi, eli "Ei minulle!", jos nyt en ihan metsään mene. Jos menen, niin kyllä saksanopettajani minut hirttää.
[/JarLozPätee]
Jeps, nyt tarvitaan joku luotettava, jolla uskaltaisi tunkea rahaa. Voin ilmoittaa heti, että minä olen luotettavasta kaukana.
Jaqo kirjoitti:olis kiva jos tohon tulis koira tai porovaljakko koirat vois olla jotain goblinien wolffeja? (((((:))))))
Reki?
Tuosta tilihommasta, että en ainakaan minä olisi siihen ryhtymässä. Saattaisin nimittäin "vahingossa" ottaa sieltä hieman omaan taskuuni. Eli ei minulle. Kuka jää jäljelle? pamp-pu? Nightwish?
Runefang kirjoitti:Tuosta tilihommasta, että en ainakaan minä olisi siihen ryhtymässä. Saattaisin nimittäin "vahingossa" ottaa sieltä hieman omaan taskuuni. Eli ei minulle. Kuka jää jäljelle? pamp-pu? Nightwish?
Yritetäänkö minulle aina kaikki vastuuhommat tunkea? Ei sillä että minulla olisi jotain sitä vastaan, ihan mukava duuni tämä fluffivastaava .
No tuota ... mä voisin harkita tuota raha hommelia ....
omasta mielestäni olen melkoisen luotettava hemmo
ainakaan en kavereideni privaattiasioita mene kertomaan koko Suomelle
Todentotta ... voisin harkita ...
jos teille (tietysti) sopii??
Olisin melko valmistautunut tehtävään
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Kun Weekender pohti aikaa sitten tällaista tempausta Sotun rahoittamiseksi, tuli esteeksi lakipykälät (ja siirryttiin noihin T-paitoihin). Moinen rahan lahjoittelu ei ole Suomen lain mukaan sallitua ykstyisille henkilöille. Pitäisi olla olemassa RY, jotta lähjoituksen voisi antaa. Joku lakikoukeroihin tarkemmin perehtynyt voi varmaan selittää asiaa tarkemmin.
Eh. Far North rahasto on mielenkiintoinen ajatus mutta: Lahjoituksista pitää maksaa lahjavero (en tosin muista mistä summasta alkaen jne.), tosin en tiedä miten yksityishenkilöiden tilisiirtoja on säädelty.
Toinen ajatusta vastustava seikka on rahojen käyttö. Mikäli tilille tulee rahaa, kuka niiden käytöstä päättää. Perustettaisiko komitea pohtimaan eriasteisia lahjoituksia FN-figujen väsääjille anomusten mukaan? Enpä usko että, valitettavasti, ajatuksesta tulee mitään. Perustelkaa muita näkökantoja.
Huomattavasti helpompi idea olisi ainakin kimppatilaus esim. Black Treeltä. Yksi tilaisi ostolistaan sitoutuneiden tavarat, ja sitten toimittelisi halutut tavarat (lopullisen ostajan kustannuksella tietysti) oikeille omistajilleen. Enpä tosin tiedä hyötyisikö tässä postikuluista tarpeeksi. Ja näin ei "julkista rahaa" saataisi mukaan.
Skarsnak the Mass kirjoitti:Eh. Far North rahasto on mielenkiintoinen ajatus mutta: Lahjoituksista pitää maksaa lahjavero (en tosin muista mistä summasta alkaen jne.), tosin en tiedä miten yksityishenkilöiden tilisiirtoja on säädelty.
Toinen ajatusta vastustava seikka on rahojen käyttö. Mikäli tilille tulee rahaa, kuka niiden käytöstä päättää. Perustettaisiko komitea pohtimaan eriasteisia lahjoituksia FN-figujen väsääjille anomusten mukaan? Enpä usko että, valitettavasti, ajatuksesta tulee mitään. Perustelkaa muita näkökantoja.
Huomattavasti helpompi idea olisi ainakin kimppatilaus esim. Black Treeltä. Yksi tilaisi ostolistaan sitoutuneiden tavarat, ja sitten toimittelisi halutut tavarat (lopullisen ostajan kustannuksella tietysti) oikeille omistajilleen. Enpä tosin tiedä hyötyisikö tässä postikuluista tarpeeksi. Ja näin ei "julkista rahaa" saataisi mukaan.
Menin näköjään taas unohtamaan nuo lakisäädöt. Kimppatilaus taitaa kuitenkin olla sitten se vähemmän monimutkainen tapa ja periaatteessa samalla tavallahan se toimii.
Ainoa miinus on, että esimerkiksi minun rahojani ei nyt projektiin päädy, sillä en luota taitooni väsätä niitä figuja...
Niin, vielä hiukan kysyttävää...
a) minkälaista väriteemaa on armeijalle ajateltu? sinistä, ruskeaa, beigeä jne?
b) Olen nyt päättänyt tehdä crofter lordin ja -leaderin, mitenkäs varustettuna? Onko joku ajatellut kummemmin, vai improvisoinko vapaasti?
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost.
Bigfinga kirjoitti:
Ainoa miinus on, että esimerkiksi minun rahojani ei nyt projektiin päädy, sillä en luota taitooni väsätä niitä figuja...
Totta.
Templar: Sovella, ota mallia jo valmiista figuista, Suomen historian kirjoista... Nightwish varmaan voi kertoa toiveitaan, tosin ainakin tähän asti on ollut tyyli vapaa.
Skarsnak the Mass kirjoitti:Templar: Sovella, ota mallia jo valmiista figuista, Suomen historian kirjoista... Nightwish varmaan voi kertoa toiveitaan, tosin ainakin tähän asti on ollut tyyli vapaa.
Nojoo .... tyyli on ihan vapaa, mutta mun mielestä EI mitään sini-valkoista teemaa .... vaan joku vähän luonnollisempi, kuten joku ruskea ... en sitten tiedä ...
But anyway tyyli on vapaa.
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Kävisikö teemaksi sellainen ruskea+harmaa+valkoinen ja sitten sillä sinisellä jotain yksityiskohtia. Ja tietystihän eri ryhmissä voi olla vähän värivaihtelua (Ei tämä nyt mikään empire tai HE armeija ole.)
Selvä eiköhän minulta jonkinlainen improvisaatio suju. Sovitaan nyt, että yritetään saada niihin figuihin ruskeaa, valkoista, beessiä, sinistä jne. Kaikkea tuommoista, kunhan olisivat porukat suht. koht. yhtenäisen näköisiä. Ja uusi paketti vihreää kamaa ostettuna, ei malta odottaa, että pääsee hommiin.
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost.
templar kirjoitti:Selvä eiköhän minulta jonkinlainen improvisaatio suju. Sovitaan nyt, että yritetään saada niihin figuihin ruskeaa, valkoista, beessiä, sinistä jne. Kaikkea tuommoista, kunhan olisivat porukat suht. koht. yhtenäisen näköisiä. Ja uusi paketti vihreää kamaa ostettuna, ei malta odottaa, että pääsee hommiin.
Juuh ... no siitä sitten hommiin vaan
Juuri skulptasin omalle projektimiekkoselle paidan (panssarin tilalle) ja uuden karvamyssyn
Pian se on maalaustavaille valmis
HEI MUUTEN!!!
Sain tässä 2 sekuntia sitten kuningas ajatuksen!
Kun tekee poroa ja miettii miten vois saada karvaa ... noh miten olis et pistää Static Grassia karvaks ja leikkaa vaikka kynsisaksilla (tai jollain muilla) sitä lyhyemmäksi ...
Tää on sit nopeesti ajateltu ajatus
Nightwish kirjoitti:HEI MUUTEN!!!
Kun tekee poroa ja miettii miten vois saada karvaa ... noh miten olis et pistää Static Grassia karvaks ja leikkaa vaikka kynsisaksilla (tai jollain muilla) sitä lyhyemmäksi ...
Ongelmaa tulee sitten kun aletaan maalaamaan sitä ruohoa. Liimaukset ei välttämättä pidä.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Nightwish kirjoitti:HEI MUUTEN!!!
Ongelmaa tulee sitten kun aletaan maalaamaan sitä ruohoa. Liimaukset ei välttämättä pidä.
Mutta tuo idea tulikin nopeasti mun pääkoppaani ...
Kyl mulla on aina pitäny liimaus, jos oon maalannu static grassia ...
Enpä tiedä tuosta static grassista karvana, joissain figuissa olen nähnyt sellaista, eikä jälki ollut kovinkaan hienoa mun mielestä. Porohan on todella lyhytkarvainen, joten ehkä sen karvan voi ihan maalausvaiheessa toteuttaa.