"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Enkeli ja FB:örkki

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Day
Valvoja
Viesti:

Enkeli ja FB:örkki

Viesti Kirjoittaja Day »

Heippa. Alussa tilitystä. Skipatkaa, jos ei kiinnosta. Linkit figuihin viestin alalaidassa.

[tilitys]

Viime aikoina mulla on ollut ihan järjettömästi ongelmia nappien kanssa - viime aikoina tarkoittaa tässä noin puolta vuotta. Teknisesti olen oikein mainio maalaaja, mutta tyyliä, visiota tai imagea ei ole vielä löytynyt. Viime aikoina figujen maalaus onkin ollut totaalista pakkopullaa. Siispä päätin tehdä jotain erilaista. Jos maalaus ei onnistu, pitää sitä koettaa jollain toisella tapaa, eikös?

Päätin siis, etten edes yritä tehdä teknisesti hyvää jälkeä ja maalata sen sijaan vapaammin, nopeasti ja aika huolettomasti, kokeillen erilaisia uusia juttuja. Nämäkin napit ovat todellisia pikamaalauksia, Enkelin maalasin illassa (plus vähän päälle, eli noin kuusi tuntia) ja örkin maalausopetuksen sivussa (pari tuntia). Nyt figuihin tuli jo edes vähän eloa.

Eli: joudutte varmaan lähiaikoina kärsimään Day-figutulvasta, kun testailen juttuja sutaten. Kärsikää...

[/tilitys]

Enkeli löytyypi täältä: http://www.coolminiornot.com/?id=41934. Kyseessä on Reaperin Angel of Peace, sculptaajana Sandra Garrity. Upea sculpti, mulla Garrityn kaksi muutakin enkeliä odottamassa maalausta. Käärö on tehty GS:ta, base samaten. Käärössä lukee "l'amor che move il sole e l'attre stelle", Danten Jumalaisen Näytelmän loppulause. Hyvä kirja.

Örkki on täällä: http://www.hut.fi/~ejpartan/galleriat/orkki.jpg. Hain maanläheisiä värejä. Kaikki on varjostettu ruskealla inkillä maalaten. Todellinen speedpaintpelifiguviritys. Harjoittelua armeijamaalausta varten.

Kommentoikaatten. :)
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Níght

Viesti Kirjoittaja Níght »

Hienoja on ei voi muuta sanoa
minä ainakin pidin tuosta Enkelistä
"Victory needs no excuse, defeat allows none."
An15

Viesti Kirjoittaja An15 »

Kiva taas nähdä Dayn figuja!
Tuo enkeli oli hieno, erityisesti siivet ovat todella kehujen arvoiset. Basekin on tosiaan aika "cool"! Örkkimörkki oli mukava, hieno pelifigu. Jännät keltaiset silmät... *hrr Base onkin täysin tekemättä vielä.
Kyllä minä ainakin jaksan varmasti tämän "Day-figutulvan" läpi kahlata, on meinaan sen verran hyvän näköisiä nappeja...
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
Níght

Viesti Kirjoittaja Níght »

kyllä näitä on erittäin kiva kattoa mut kun oon kattonut näitä Day:n figuja niin en halua edes kattoa omia maalaamiani figuja koska ne on todella huonosti maalattuja jos verrataan näihin figuihin joita täällä galleriassa näkee(varsinkin näihin Day:n figuihin verrattuna)
"Victory needs no excuse, defeat allows none."
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Tosi nätti toi enkeli! Mut miksi maalasit kaikki muut suurella kontrastilla, paitsi kasvot ja muun ihon? Iho on ollut sun figuissa mun mielestä aina heikoimpia osa alueita, olisko ehkä aika kokeilla sielläkin uusia värejä ja tyylejä?
Sitten tuo base on myös maalattu jokseenkin laiskan oloisesti, mutta sen kai ymmärtää jos yhdessä illassa olet sutinut :)

Innolla odotan uusia aaltoja *kaivaa kaapista märkäpuvun ja surffilaudan*.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Samaa mieltä muiden kanssa enkelistä, hieno on... Örkkikin on onnistunut, mutta väri teema ei oikein sovi sille, liian puhtoinen ja kirkas...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
archon

Re: Enkeli ja FB:örkki

Viesti Kirjoittaja archon »

Day kirjoitti:Heippa. Alussa tilitystä. Skipatkaa, jos ei kiinnosta. Linkit figuihin viestin alalaidassa.

[tilitys]

Viime aikoina mulla on ollut ihan järjettömästi ongelmia nappien kanssa - viime aikoina tarkoittaa tässä noin puolta vuotta. Teknisesti olen oikein mainio maalaaja, mutta tyyliä, visiota tai imagea ei ole vielä löytynyt. Viime aikoina figujen maalaus onkin ollut totaalista pakkopullaa. Siispä päätin tehdä jotain erilaista. Jos maalaus ei onnistu, pitää sitä koettaa jollain toisella tapaa, eikös?
[/tilitys]
Itse olen viimeaikoina kokenut samaa. Liekö nyt sitten syys ja talviajan pimeys mutta vaihtelu kyllä virkistää. Laiton nappulat laatikkoon ja ostin kaupasta muutaman LOTR- miniatyyrin. Taas maistuu puuhaaminen!

ps. ihan hienoo tavaraa nuo tekemäsi ovat.
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Voi itku... taas näitä tavallisia figuja...plääh... No ei nyt sentään !!!
Perhanan "PIKAMAALAAJA" !!! Nuohan on upeita !! Enkeli oli ihan siisti ku sika pienenä. Örkistä en pahemmin perustanu, muuten kuin maalauksen perusteella. Ei ollu hirveen "örkkimäinen". :)
Work out, in case future happens.
Anki

Viesti Kirjoittaja Anki »

Erittäin hienoja nopeasti maalatuiksi. Figut ovat livenä jotenkin mukavamman näköisiä.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

En haluaisi nipottaa mutta Angel of peace soittelee harppua, tuo on Angel of Mercy (ihan kuin jotain väliä).

Itse olen laittanut jo joulukuun loppupuolella figumaalit & tarvikkeet kaappiin piiloon, koska alko maalaus junnaamaan paikoillaan kehityksen kannalta aika hyvin... tai siltä se ainakin tuntui. Ehkä tos helmikuus taas nappasee maalit & siveltimet esiin, ellei nyt sitten jatka jotain keskeneräistä nappia täs tammikuun aikana... Eli minäkin olen tekemässä jotain maalaukseni suhteen. ;)

Mut jooh... örkin kommentoimisen jätän nyt pois mutta tuosta enkelistä.

Kiva maalaus minusta ja tekniikallisesti myös oikein hyvä. Yksittäisistä seikoista minulle ponnahtaa nuo siivet ensimmäisenä mieleen, koska periaatteessa ne ovat kivan väriset, mutta ainakin etukuvassa näyttävät puisilta. :( Oikein hyvä jos olisi joku puu ikoni tms. mutta kun taitaa olla ihan höyhen peite. Takaata niissä onkin jo kultamaista hohtoa, mikä sopii fguun varsin nätisti.

Basesta taas tuli minulle mieleen jostain kumman syystä joku vaahto tai pehmis-jäätelö. :) Esittääkös tuo nyt pilviä vai... ? Pumpulilla itse olisin koittanut kikkailla, vaikkakin se ei ole ollenkaan niin kestävä ratkaisu.

Kokonaisuuden kannalta häiritsevimmäksi tekijäksi minulle nousee tytön pää. En oikein tiedä mikä siinä mättää vai onko se virhe jossain muualla. Olisikohan se, että hiukset näyttävät nyt highlightatun beigeen tms, kun taas muut figun osat ovat valkoiseen, kuin enkelin vaatteet heijastaisivat taivaallista valoa. Hiukset, jotka taas yleensä ovat juuri heijastava, heijastaa nyt toista väriä ja se tekee ristiriidan... tai sitten ei, en tosiaan osaa varmuudella sanoa mikä minua tuossa tarkalleen hämää saati miten parantaisin.

Tuon käärön pidike muuten varmaan voisi olla kultaa ja kiiltääkin? Näyttää nyt aika yksiväriseltä, enkä oikein tiedä miksi materiaaliksi tuo pitäisi ajatella...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm noh M salava ehtikin sanoa suuriman osan, ja yhdyn häneen noiten kuvien perusteelta. Livenä tosin tuo näytti erilaiselta, ja toi pilvi/vesi systemi toimi tosi kivasti :D. Sinänsä en löydä tosta mitään pahempaa virhettä, ainoastaan vaan taas toi että toi on maalattu panostamalla siihen imageen eikä niinkään täysin siihe maalaustyyliin, niin että tuola on sielä täälä tollasia vihreitä. Viitassa varsinki mun mielestä ois ollu kiva, sellanen vielä enemmän valoonpäin menevä, tai oikeastaan toi menee valonlähteesee päin aika paljo, mutta sitte että ihan ku joistakin kohdin se puutuisi :(, kuten takana viitasta, samoin ku naamasta jne. Ehkä liian suuri raidallisuuski häiritti :D, tosin tän kaltaset jutut menee sen piikkii että toi oli todella aika paljolti panostusta siihen imageen.

Ylipäätänsä pidän tuosta enkelistä hyvinkin paljon, jo sen perusteella, että toi on onnistunut ideana tosi hyvin, eli siis ihan ku toi enkeli tulis just pilven sisästä tai leijjuis sen päällä, tai veden D. Tosi kivan olonen, ja hyvin maalatukki kyl.

Örkistä paha mennä dumaamaan mitään :d, se näyttäis olevan peli kentälle tehty viritelmä, aika hieno jo sinänsäkki. Miinusta vois antaa ehkä liiasta inkeillä leikkimisestä ;).

No ylipäätänsä todella hienoja tapauksia eipä voi muuta todeta, taatua laatua ;).
Late M

Enkeli&Örkki

Viesti Kirjoittaja Late M »

No hienojahan noi on! En ala niitä nyt enempää kehua, tiedät itekkin mikä niissä on nättiä. Ainoa mistä jaksan valittaa on omaperäisyys. Ei tullu sellasta uskomatonta fiilistä ku katoin noita..

Muuten lesosit aika paljon ennen sitä GW:n maalauskisaa.. Ei tainnu mennä niin kivasti.. Mä osallistuin siihen sillä Helms deep Legolaksella. Olihan se Arwen ihan OK..
Ninnu
Viesti:

Re: Enkeli&Örkki

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Lateksimajava kirjoitti:Muuten lesosit aika paljon ennen sitä GW:n maalauskisaa..
Meidän Eino? Lesos? Oot ehkä erehtynyt henkilöstä. :D

Ei kato nää Hesalaiset maalarit voi lesoo kun sitä tulee Ninnu ja livena bashaa niitten napit maanrakoon. :) *Odottaa kauhulla wolffiensa valmistumista ja kuulee ympäriltään äänijänteiden availua ja rystysten naksauttelua kun maalarit valmistautuu kostamaan*
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
hypsilurus

Viesti Kirjoittaja hypsilurus »

Eipä tainnut olla Eino.......
Eino lesoomassa? Gimme a break!!!!:-O

M
"Kaulaparta huohottaja"
Day
Valvoja
Viesti:

Re: Enkeli&Örkki

Viesti Kirjoittaja Day »

Lateksimajava kirjoitti:No hienojahan noi on! En ala niitä nyt enempää kehua, tiedät itekkin mikä niissä on nättiä. Ainoa mistä jaksan valittaa on omaperäisyys. Ei tullu sellasta uskomatonta fiilistä ku katoin noita..
Joo, toi on mulla ongelmana. Mä olen nyt koettanut maalata vähän nopeammin ja keksiä, mistä se uskomaton fiilis voisi syntyä - jos vaikka sitten oppisin maalaamaan ihan sellaisia wow-efektin omaavia nappeja. Esim. Matt Verzani saa sen efektin aikaiseksi aika simppeleilläkin napeilla, samaten kuin GW:n lotr-kisan kakkonen sai todella yksinkertaisella työllä napit näteiksi. Chrono myös.

Toiset osaa ja lahjattomat harjoittelee, niinhän se on - mutta ehkä harjoittelukin palkitaan aikanaan. Mulla on nyt pari visiota, jotka pitäisi toteuttaa piakkoin. Katotaan, jos ne olisivat parempia.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
puce

Viesti Kirjoittaja puce »

Mä ainaski tykkään tosta örkistä. Ei ainakaan liian räikeillä väreillä pilattu.
Tommosii ku maalaat viel joku 300 niin kyllä kelpaa pelailla. :]
They don't call me stupid for nothing!
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mä taidan olla itse kans vähän samassa tilanteessa.
Toi nopeasti maalaaminen on mun mielestä loppujen lopuksi se paras tapa saada hienoja figuja. Mulla ainakin liika nysväys tapaa innostuksen ja tekee figusta tylsän persoonattoman. Ja jos maalaa kymmenenkin tuntia jotain highlightejä on hankala pitää kiinni mistään valon tulosuunnista. Ja se lopputulos on kiinni enemmänkin taidosta (joka harjoittuu nopeammin kun maalaa paljon figuja) ja yhdestä toisesta jutusta jota voisi kutsua ehkä.. näkemykseksi, eli jos tietää mitä haluaa tehdä, on helpompi maalata sellainen figu millaisen haluaa....

Enkeli tuo jotenkin mieleen aiheensa puolesta ikonit ja alttarikaapit.. Mietin tässä että voisikohan tuon tapaiseen figuun soveltaa ikonimaalareiden kikkoja. Maalata niin että figu pyrkii katsekontaktiin. Ja oliskohan toisaalta figuilla potentiaalia samaan vuorovaikutussuhteeseen mitä ikonit tavoittelee. Kommunikaatiota sakraalin ja profaanin välillä...

Teknisesti toi on aika hyvä.. Itse en olisi highlightannut noin kirkkaaksi, tai oikeastaan olisin ottanut pohjaväriksi vähän pastellimman sävyn. Yksi juttu mitä tuossa olisi voinut kokeilla olisi se että highlightaat selkeästi (mut niin että sitä ei silmin näe) kaikkia sävyjä keltaisella (vaikka vallejon pale sand tjsp.) ja varjostat kaikkia värejä purple inkillä.. Sais mukavasti korostettua tuota lämmintä tunnelmaa mikä sulla on jo siivissä ja käärössä. Toi käärö on muuten hyvin maalattu. Kerrassaan hieno highlightausta. Siivet on hyvän sävyisiä, olisit vaan sävyttänyt muutkin värit samalla tavalla.

Örkki on väreiltään enemmän mun maakuuni. Metallit näyttää kuvassa ihan hyvältä, ja muutenkin yleisilme on ihan jees. Silmät tosin näyttävät olevan kesken.

Mut yleisesti ottaen hyvää työtä! Jatka kokeilujasi ja kuuntele muiden mielipiteitä, mutta älä liikaa.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Kiitoksia kommenteista. Pitää koettaa maalata kaksi muutakin enkeliä jossain vaiheessa, josko niihin vaikka saisi vähän erilaista tunnelmaa. Tuo lämpimän efektin hakeminen on hyvä idea, pastellimaisempaa tyyliä ajattelin muutenkin kokeilla.

Ninnu ja Mikko antoivat eilen kanssa pari hyvää visiota juttujen suhteen, pitää vähän testailla asioita.

OT: Hanna julistautui muuten jossain määrin VJ-faniksi. :)
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

No harvat ukot saa sellasiks... ajattelin itekkin laittaa pari modelii tänne, käy kattomassa, sitte ku tulee (jos tulee) ei mitenkään että ne on kovin hienoja, mutta oon vasta 3,5 vuotta maalannu.

Ku sä muuten Fantasiapeleissä kommentoit mun empire elector count on griffonii, niin kiitos ohjeista, voitin sillä yhen pienimuotoisen maalauskilpailun.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Joo. Se griffoni olikin aika symppis figu, maalauksessa oli kovasti potentiaalia. Nakkaa figuja galleriaan vaan, katsellaan sitten enemmän.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”