Mahd. Space Orkit?
Mahd. Space Orkit?
Jaahas, elikkä ajatuksena olisi aloittaa lähitulevaisuudessa 40k:n peluu. Rotuja tässä on selailtu kaikessa rauhassa, ja Space Orkeihin on päädytty.
Ensimmäiset ostokset olisivat todennäköisesti Codex ja paketillinen Boyzeja. Tuttavan sääntökirjaa saan varmaan lueskeltua silloin tällöin. Kun perussäännöt sitten ovat hallussa, niin hankittavaksi ajattelin ainakin paketin lisää Boyzeja ja Warbossin. Mitä vielä lisäksi? Yleispäteviä neuvoja Orkeista otetaan vastaan (esim. mitä yksikköjä ottaa armeijaan).
Ensimmäiset ostokset olisivat todennäköisesti Codex ja paketillinen Boyzeja. Tuttavan sääntökirjaa saan varmaan lueskeltua silloin tällöin. Kun perussäännöt sitten ovat hallussa, niin hankittavaksi ajattelin ainakin paketin lisää Boyzeja ja Warbossin. Mitä vielä lisäksi? Yleispäteviä neuvoja Orkeista otetaan vastaan (esim. mitä yksikköjä ottaa armeijaan).
Ensimmäiseksi... Hyvä valinta.
Toiseksi... Tämähän on täysin kiinni siitä millaisen armeijan haluat.
Itse pelaan KoS:silla(kult of speed) joten oma armeijani perustuupi nopeuteen. Mutta itse yksiköihin!
Boyz
Slugga boyz: Nämä ovat perusörkkejä. Jos haluat massa-armeijan niin näitä kehiin..ja paljon. Monet käyttävät näiden sijaan shoota boyzzeja. Itse en ymmärrä miksi sillä örkithän ovat lähitaistelioita. Ja onhan se A3 parempi kuin A2
Burna Boyz: Ah..The smell of fried guardsman. Nämä tyypit saavat ryhmäänsä 4 liekinheitintä joita voidaan myös lisänä käyttää lähitaistelussa power aseina(en tiedä kuinka paljon tiedät 40k:sta mutta sanotaampa nyt että power aseet eivät anna viholliselle armorsave heittoa)
TankBustas: Oikein mukavia veijareita. Ryhmän minimi koko on 5 ja siihen saa kolme raketinheitintä. Päälle viellä että nämä pojat hyötyvät eniten tankkeja vastaan pelatessa( tank hunters)
Noita kolmea suosittelen...Ehkä vähiten kuitenkin Tankbustia
Eliiteistä en oikein menisi takuuseen. 'ard boyzzit ovat ovat perusörkkien ainoita joiden panssari kestää bolterin laukauksen. Toisaalta Kommandot olisivat massa-armeijassa yhtä vuoroa ennen lähitaistelussa kuin muut ryhmät( infiltrators).Jos ampujia halajaa niin Flash Gitzit olisivat kenties sopivin vaihtoehto(taas kerran...Örkit eivät ole ampujia). Nämä pojat saavat neljä raskasta asetta.
Fast attack:
Minun..krhm...lempi osuuteni!
Perjaatteessa..Kaikki örkkien fast attack yksiköt toimivat. Truck boyzzit ovat lähitaistelussa vuorona numero kaksi. Käytännössä he ovat shoota tai slugga boyzzeja tungettuna trukkiin,muutamia pikku miinuksia ja plussia unohtamatta.
Personal Favorite: Örkkien pyörät
Nämä ovat uskomattomia... uskokaa minua.
Hieman hintavia ovat rahassa mutta jo muutama kolmikko näitä saa vihollisen sekaisin. Lisäksi näitä on normaalia vaikeampi ampua(kiitos T5)
Aseinaan twin-linked big shootas(kelpo vehkeita..Antavat re-rollata kerran, ei osuneet kutit)
H. supportista kirjotan vain vähän...
Killer kanit ovat pienia tappo koneita. Tästä saa lähitaistelukoneen tai sitten voit antaa näillä tulitukea muille joukoille. Suht halpoja...mutta ei rahassa
Looted vehicle: Basilisk(tiedän tiedän...Klisee) tai Leman Russ
Eli saat tavallaan ryöstetyn imperiumin aluksen jota voit käyttää. Suosittelen Basiliskia tai Leman Russia. Basilisk voi tykittää sokkona vaikka kentän toisesta päästä mutta Leman Russ:iin saa enemmän tuli voimaa( ja tietenkin maksaa enemmän)
Näitä kaikkia suosittelen... varsinkin niitä mopoja[/b]
Toiseksi... Tämähän on täysin kiinni siitä millaisen armeijan haluat.
Itse pelaan KoS:silla(kult of speed) joten oma armeijani perustuupi nopeuteen. Mutta itse yksiköihin!
Boyz
Slugga boyz: Nämä ovat perusörkkejä. Jos haluat massa-armeijan niin näitä kehiin..ja paljon. Monet käyttävät näiden sijaan shoota boyzzeja. Itse en ymmärrä miksi sillä örkithän ovat lähitaistelioita. Ja onhan se A3 parempi kuin A2
Burna Boyz: Ah..The smell of fried guardsman. Nämä tyypit saavat ryhmäänsä 4 liekinheitintä joita voidaan myös lisänä käyttää lähitaistelussa power aseina(en tiedä kuinka paljon tiedät 40k:sta mutta sanotaampa nyt että power aseet eivät anna viholliselle armorsave heittoa)
TankBustas: Oikein mukavia veijareita. Ryhmän minimi koko on 5 ja siihen saa kolme raketinheitintä. Päälle viellä että nämä pojat hyötyvät eniten tankkeja vastaan pelatessa( tank hunters)
Noita kolmea suosittelen...Ehkä vähiten kuitenkin Tankbustia
Eliiteistä en oikein menisi takuuseen. 'ard boyzzit ovat ovat perusörkkien ainoita joiden panssari kestää bolterin laukauksen. Toisaalta Kommandot olisivat massa-armeijassa yhtä vuoroa ennen lähitaistelussa kuin muut ryhmät( infiltrators).Jos ampujia halajaa niin Flash Gitzit olisivat kenties sopivin vaihtoehto(taas kerran...Örkit eivät ole ampujia). Nämä pojat saavat neljä raskasta asetta.
Fast attack:
Minun..krhm...lempi osuuteni!
Perjaatteessa..Kaikki örkkien fast attack yksiköt toimivat. Truck boyzzit ovat lähitaistelussa vuorona numero kaksi. Käytännössä he ovat shoota tai slugga boyzzeja tungettuna trukkiin,muutamia pikku miinuksia ja plussia unohtamatta.
Personal Favorite: Örkkien pyörät
Nämä ovat uskomattomia... uskokaa minua.
Hieman hintavia ovat rahassa mutta jo muutama kolmikko näitä saa vihollisen sekaisin. Lisäksi näitä on normaalia vaikeampi ampua(kiitos T5)
Aseinaan twin-linked big shootas(kelpo vehkeita..Antavat re-rollata kerran, ei osuneet kutit)
H. supportista kirjotan vain vähän...
Killer kanit ovat pienia tappo koneita. Tästä saa lähitaistelukoneen tai sitten voit antaa näillä tulitukea muille joukoille. Suht halpoja...mutta ei rahassa
Looted vehicle: Basilisk(tiedän tiedän...Klisee) tai Leman Russ
Eli saat tavallaan ryöstetyn imperiumin aluksen jota voit käyttää. Suosittelen Basiliskia tai Leman Russia. Basilisk voi tykittää sokkona vaikka kentän toisesta päästä mutta Leman Russ:iin saa enemmän tuli voimaa( ja tietenkin maksaa enemmän)
Näitä kaikkia suosittelen... varsinkin niitä mopoja[/b]
Noudatan tätä legendaarista: If its not worth writing for..Dont write it!
Hmm.. Minäkin olen tässä siirtymässä Tyranideista (kuinka ällistyttävän tylsä rotu!) Örkkeihin.
Warbossi ja retinue? Noh, sanonpa tähän jotain. Jos sakkia ei laiteta kaaraan, niin Mega-armorit eivät välttämättä ole voittajan valinta. Kun köpöttelee koko ajan difficult terrainissa, niin ei hyvin mee. Jos haluaa kunnon Hc-mättösakin, niin kaikille vain kylmästi Power Klawit, sekä kenties Chopat. Jos haluaa ampua, niin sitten vain aseita mukaan. Paljon aseita. Whit loadza dakka.
Mutta kyllä örkeistäkin pitäisi saada ampuva. Kun olen tuota örkkikodeksia katsellut, ja tätä foorumia selaillut, niin olen tullut tähän tulokseen: Örkeistä saa niin paljon dakkaa sisältävän setin, että se ei ole enää kivaa. Shootaboyzzeja vain ihan jumalattomasti, kyllä Ork Shootalla tappaa mitä vain. Jos haluaa, voi ruveta sekoilemaan Rokkittien ja Big Shootien kanssa. Bassy on tietenkin klassikko.. "Don't press dat- Waaagh!!
Ja sitten on tietysti KoS... Armeija on iholla vuorolla kaksi. Trukki ei kestä mitään, mutta örkit kestävät.
Warbossi ja retinue? Noh, sanonpa tähän jotain. Jos sakkia ei laiteta kaaraan, niin Mega-armorit eivät välttämättä ole voittajan valinta. Kun köpöttelee koko ajan difficult terrainissa, niin ei hyvin mee. Jos haluaa kunnon Hc-mättösakin, niin kaikille vain kylmästi Power Klawit, sekä kenties Chopat. Jos haluaa ampua, niin sitten vain aseita mukaan. Paljon aseita. Whit loadza dakka.
Mutta kyllä örkeistäkin pitäisi saada ampuva. Kun olen tuota örkkikodeksia katsellut, ja tätä foorumia selaillut, niin olen tullut tähän tulokseen: Örkeistä saa niin paljon dakkaa sisältävän setin, että se ei ole enää kivaa. Shootaboyzzeja vain ihan jumalattomasti, kyllä Ork Shootalla tappaa mitä vain. Jos haluaa, voi ruveta sekoilemaan Rokkittien ja Big Shootien kanssa. Bassy on tietenkin klassikko.. "Don't press dat- Waaagh!!
Ja sitten on tietysti KoS... Armeija on iholla vuorolla kaksi. Trukki ei kestä mitään, mutta örkit kestävät.
Tuo retinue on yleensä aika riskisijoitus korkean hintansa takia - se ei kuitenkaan kestä paljoa (isompiin peleihin 2k< se onkin sitten jo ihan kelpo). Mikäli retinuen bossille ottaa olisi ideaali varastus minimi nobit(5) joista ehkä kahdelle klawit ja kolmelle ihan choppa & slugga. Vihu lyö kuitenkin ennen klawi miehiä eli pitää ottaa halpoja miehiä, joita voi uhrata (halpa ja halpa 23pts). Näiden lisäksi voi myös harkita mekin ja läälärin lisäämistä porukkaan. Mekille KFF ja lääkärille Doks tools ja ehkäpä 1 grot orderly niin porukka alkaa nousemaan kuolleistaJarLoz kirjoitti: Warbossi ja retinue? Noh, sanonpa tähän jotain. Jos sakkia ei laiteta kaaraan, niin Mega-armorit eivät välttämättä ole voittajan valinta. Kun köpöttelee koko ajan difficult terrainissa, niin ei hyvin mee. Jos haluaa kunnon Hc-mättösakin, niin kaikille vain kylmästi Power Klawit, sekä kenties Chopat. Jos haluaa ampua, niin sitten vain aseita mukaan. Paljon aseita. Whit loadza dakka.![]()
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
Ajattelin itsekin siirtyä Todella Tylsistä (TM) Necroneista (valitan, eivät vain sovi minulle!) johonkin toiseen rotuun ja Guardien kodexi on tullut hankittua mutta en ole ikinä kerännyt mitään kunnon pahista (noh, necrot) tai humoristista kuten örkit, joten tästä topikista oli paljon apua kun päätän mitä kerään seuraavaksi
Voisi jopa myydä Necrot pois että voisi aloittaa örkit, ovat sen verran hauska ja varmaankin/toivottavasti tehokas armeija!
kiitos teille!
kiitos teille!
niih.
Tuossa on varmaankin lukemisen arvoinen posti:
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... 948#108948
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... 948#108948
Re: Mahd. Space Orkit?
LISÄÄ boyzzejapamp-pu kirjoitti: Mitä vielä lisäksi? Yleispäteviä neuvoja Orkeista otetaan vastaan (esim. mitä yksikköjä ottaa armeijaan).
Toisekseen grotteja kannattaa hankkia, ja paljon. Viime laitoksen muovigrottien hankinta kannattaa, ei ole hienoja mutta halpoja ja kun niille kevyesti löytyy käyttöä suurissa määrin(30+) ei niiden hankinta metallisena käy halvaksi.
Sitten vain nobeja ja mekboyta(olettan että käytät burna boyz mobeja mitä suosittelen) hankkimaan.
Nämä siis jos teet perusörkkejä etkä jompaa kumpaa variantti listaa.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
En suosittele bodyguardia 1500 peleihin, liian hintavaa ja rajoittaa hänen liikkumavapauttaan. Nobiyksikkö on hiukka liian overkill makuuni. Plus turhan haavottuvainen jos joutuu ammunnan kohteeksi.pamp-pu kirjoitti:Ach, kiitos J-Link. Viestisi auttoi paljon. Ainakin mielessä rupesi pyörimään tuo 'looted vehicle' (or whatever).
Warbossille ajattelin antaa Bodyguardin, ehdotuksia kokoonpanoon, anyone?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Mitä mieltä tämmöisestä aloituksesta, ostan paketin kunhan ensin olen saanut FB:n puolella Dwarf-armeijaani pelikuntoon:
Ork battleforce 80 €
Codex 15 €?
Space Ork Boyz 25 €
Ork Warboss 13 €
yht. 133 €
PKP:stä ajattelin tilata, sieltä saa sitten vielä 17.5 €:n tilaajalahjankin
, mutta minkä ottaisi?
Niin, mitä mieltä tuosta kokoonpanosta?
Ork battleforce 80 €
Codex 15 €?
Space Ork Boyz 25 €
Ork Warboss 13 €
yht. 133 €
PKP:stä ajattelin tilata, sieltä saa sitten vielä 17.5 €:n tilaajalahjankin
Kyllähän tuo ihan hyvä startti on. Seuraavaksi vain lisää boyseja (niistä saa tehtyä melkinpä mitän vaan: burnat, ardit, tank bustat jne.). `Eavy weaponsejakaan ei tarvitse ostaa, sillä ne saa tehtyä ihan boys boxin kamoista (big shootat, rokkit launchat ja burnat [käyttää apuna vehiclejen mukana tulevia kanistereita]).pamp-pu kirjoitti:Mitä mieltä tämmöisestä aloituksesta, ostan paketin kunhan ensin olen saanut FB:n puolella Dwarf-armeijaani pelikuntoon:
Ork battleforce 80 €
Codex 15 €?
Space Ork Boyz 25 €
Ork Warboss 13 €
yht. 133 €
PKP:stä ajattelin tilata, sieltä saa sitten vielä 17.5 €:n tilaajalahjankin, mutta minkä ottaisi?
17,5€ saa juuri sopivasti toisen trukin...