Aa eli olet nyt samalla kannalla kuin minä, eli siis koettaa saa mutta todennäkösesti ei tule onnistumaan, kun sanoit että "emmehän me sitä tee". Tottakai täälä on kaikennäköisiä suomalaisia omia juttuja mitä on hyvä saada esille tuollalailla, mutta onko täälä todella niitä niin paljon, että niistä saisi jotain vakituista lehden täyttöä.Grond kirjoitti:Mutta onko se meidän ongelma? Emme me sitä lehteä tee! Oletan, että päätoimittaja on varautunut niihin tilanteisiin, että muuta materiaalia ei ole tarjolla.baretul kirjoitti:Joo ja tota, miten nyhtäät täältä tai päästäsi tarpeaksi aiheita tollaseen, kun siis kaikki mistä nyt yleisesti puhutaan tulis kyllä aika nopeasti kulutetuks.
Ja onhan meillä sotussakin kaikkea mikä olisi kiva saada painetussa muodossa. Vaikkapa Dwarf Bar Battlen -säännöt. Tai JarLozilta ja kumppaneilta tulevan snotti/squikki -tappelun säännöt. Helpompi pelata, jos materiaali on paperilla eikä netissä. Far North koottuna yhteen. AnlaShokin Frost Angelit. Kaikki löytyy täältä, mutta olisipa helppo löytää ne samoista kansista ilman nettiä. Varmaankin 4-5 numeroa täyttyisi hyvin äkkiä.
Sotavasaralaisille oma lehti?
-
baretul
Koskaan ei tekisi pahaa lukea taaksepäin. Kannattaako esittää jostakin lauseestani tulkintaa, jonka olen itse kirjoittanut kaksi sivua sitten. Tuollaista kirjoittelin joskus puoli vuorokautta sitten - sentään perustelujen kanssa.baretul kirjoitti:Aa eli olet nyt samalla kannalla kuin minä, eli siis koettaa saa mutta todennäkösesti ei tule onnistumaan, kun sanoit että "emmehän me sitä tee".
Jos lehti ilmestyy vaikka neljä kertaa vuodessa niin kyllähän siihen juttujen aiheita riittää, kunhan vain riittää jaksavia kirjoittajia. Ja kun tarkoituksena ei ole saada aikaan mitään white dwarfin paksuista. Miettikää jonkin urheiluseuran jäsenlehteä. Jos vertaan vaikka Turku Aikikain jäsenlehteä Nakaimaa, niin tuo ilmestyy tietääkseni neljästi vuodessa (välillä myöhästyen), mutta aiheista ei tunnu koskaan puutetta olevan. Ja veikkaan että tässä meidän monialaisessa harrastuksessa (tai harrastuksissa. Tähän kuitenkin liittyy parikin erillaista elementtiä (maalaus, pelaaminen, fluff)) kuitenkin tapahtuu paljon enemmän kuin turun aikidoskenessä.baretul kirjoitti:Tottakai täälä on kaikennäköisiä suomalaisia omia juttuja mitä on hyvä saada esille tuollalailla, mutta onko täälä todella niitä niin paljon, että niistä saisi jotain vakituista lehden täyttöä.
- Cacodemoni
Jos lohkaiset osan Sotun mainostuloista tännepäin tulemaan, niin saat vaikka parikin artikkelia viikossa.Weekender kirjoitti:Minä vain kysyin etteikö voisi miettiä Sotavasaraan kirjoittamista lehden sijallaVaihtoehtoja, vaihtoehtoja.
Mua vaan henk.koht. kyrsii tää että kun ihmisillä olis kirjottaa vaikka mimmosia artikkeleita vapaalle hosting paikalle mistä kaikenkarvaset figuttajat ne pääsee lukemaan, mutta ei...
Mitä mä oon tehny väärin?! Vai onko ihmiset vaan niin laiskoja?
-
Badruk ´eadsplitta
Eli hiukan alkaa arveluttamaan koko touhu, mutta ainakin yhen lehden(testi kappaleen) aion tehdä. Siispä tarvitsisin hieman apua tuon sisällön kanssa koska itse olen vielä aika n00b. Eli jos Jarloz vois pistää tuon kääppäri pelin eli Dwarf bar battlen säännöt ynnä muut jonkin laiseen kuosiin, voin ulko asua sitten itse korjailla siis jos sitä saa yleensäkään käyttää. Sitten jos saisi jonkin laista yhteen vetoa ja kuvia tuosta Far north jutusta niin olisin kiitollinen, mieluummin sellaiselta joka on kiinteästi tuossa kehitys porukassa. Sitten jos joku huippu maalari vois tehä jonkin moisen jutun maalaustekniikoista esim. highlighteistäja shadeista ja jos voisi pistää kuvia ikään kuinb step by step ohjeet (voi toki tehä muista maalaustekniikoista jos nuo eivät oikein nappaa). Sitten Bttle reportteja eri peleistä ja mieluusti kuvia sekä maalatut armeija, kuvissa ainakin, niin olisi hyvä. Ja muitakin juttuja saa pistää mitä voisi julkaista esim. tarinoita, konverttauksia, maastoja jne.
Ja sitten jos pistää postia tuleen niin pistäkää mukaan oma nimi KOKONAAN (etu- ja sukunimi). Ainiin ja lehdelle nimi tietysti eli ehdotuksia otetaan vastaan, ajattelin että voisi olla Sotavasara.net -lehti tjv. siis jos weekenderille sopii? Ja vielä jos puolenkuun peleistä joku antaisi luvan pistää mukaan jotain puolenkuun peli matskua tai jopa lähettää esim. Munter?
Ja sitten jos pistää postia tuleen niin pistäkää mukaan oma nimi KOKONAAN (etu- ja sukunimi). Ainiin ja lehdelle nimi tietysti eli ehdotuksia otetaan vastaan, ajattelin että voisi olla Sotavasara.net -lehti tjv. siis jos weekenderille sopii? Ja vielä jos puolenkuun peleistä joku antaisi luvan pistää mukaan jotain puolenkuun peli matskua tai jopa lähettää esim. Munter?
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
-
Badruk ´eadsplitta
Hmm... DBB:hän on kuosissa. Ihan luettavan PDF:n minä olen siitä koonnut. Mutta, 15 sivua sääntötekstiä voi olla aika paljon yhdestä lehdestä. Ja ilman lisäaseita ja skenaarioita Beer And Beards-lisäosasta pelistä voi tulla hyvinkin pitkäveteistä puuroa. Ja BAB ei ole lähellekkään valmis. Virallisesta pelitestaajastamme ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kun olen matskua hänelle lähettänyt (jos luet tämän Thunderhammer, niin olisi kiva saada kuulla jotain elonmerkkejä).
Aiot siis ihan oikeasti koettaa tätä? Jos nyt ei muuta, niin saattaisin onnistua saamaan kasaan jotain Blood Bowl-kentän tekemisestä polyuretaanista, tai "Miten tehdään halpoja ja hienoja kukkuloita ilman styroxin kanssa sähläämistä". Mut nyt mä meen koisimaan.
Aiot siis ihan oikeasti koettaa tätä? Jos nyt ei muuta, niin saattaisin onnistua saamaan kasaan jotain Blood Bowl-kentän tekemisestä polyuretaanista, tai "Miten tehdään halpoja ja hienoja kukkuloita ilman styroxin kanssa sähläämistä". Mut nyt mä meen koisimaan.
-
Badruk ´eadsplitta
Se auttaisi suuresti ja kaikki apu otetaan vastaan ihan kaikilta vaikka olis kuinka n00b. Ite on kuitenkin yksin vaikea räpeltää kasaa edes siedettävää sisältöa kun olen vasta n. 1 vuoden harrastanut eikä ole kokonaan maalattuja armeijoita kuin ehkä Lotrissa, 40koossa melkein maalattu ja fabassa vasta alotettu eli on aikas vaikeaa. Mutta joo kaikki apu otetaan vastaa ja jos saisi kuvia kaikista jutuista joita toivon mukaan lähetätte
Ja vielä semmonen olis ihan huippu juttu jos saisi juttuja joita ei olisi eikä julkaistais netissä vaan olisi lehden yksin oikeus
Ja vielä semmonen olis ihan huippu juttu jos saisi juttuja joita ei olisi eikä julkaistais netissä vaan olisi lehden yksin oikeus
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
- The Captain
- Valvoja
Hmm... En nyt vastustakaan. Koska kerran olen jo tuotokseni julkisuuteen päästänyt, niin loppujen lopuksi ihan sama, missä muodossa noita levittää. Toisaalta en hirveästi innostukaan.IGCaptainLegolas kirjoitti:Huomasin muuten tarinat ja novellit osiossa hyvän jatko jutun jonka kirjoittaja oli the Captain eli jos sitä saisi käyttää tai siis niitä olisin kiitollinen saisi niillä jo neljään lehteen matskua?
Ammattitaitoinen kielentarkistaja muuten on ihan YV:n päässä, jos lehdestä jotain jossakin vaiheessa tulee. Olkoon se minun kontribuutioni tälle hankkeelle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ehkä lehti ei kovin kauaa ilmestyisi, mutta mitä väliä sillä on?
Legolas olisi saanut toteuttaa unelmansa. Minä ainakin ostaisin lehteä vaikka se olisikin vähän "vaatimaton". En kyllä uskaltaisi lähettää rahaa mihinkään ja toivoa että lehti tulee. Niitä pitäisi myydä jossain niin saa sen lehden samalla, kun maksaa.
Legolas olisi saanut toteuttaa unelmansa. Minä ainakin ostaisin lehteä vaikka se olisikin vähän "vaatimaton". En kyllä uskaltaisi lähettää rahaa mihinkään ja toivoa että lehti tulee. Niitä pitäisi myydä jossain niin saa sen lehden samalla, kun maksaa.
-
Badruk ´eadsplitta
No kyllä minäkin ostaisin lehden.. (mutta en tilaisi...)
Onhan Tiltistäkin tehty lehti vaikka samat asiat käydään siinä ohjelmassa..
(ja muutenkin niitä on miljoona samanlaista lehtee..)
Voisin kyllä melkein sanoa että porukka voiskin ruveta ostaan sitä, kuitenkin se luultavasti painetaan suomeksi.. ja silleen...
Onhan Tiltistäkin tehty lehti vaikka samat asiat käydään siinä ohjelmassa..
(ja muutenkin niitä on miljoona samanlaista lehtee..)
Voisin kyllä melkein sanoa että porukka voiskin ruveta ostaan sitä, kuitenkin se luultavasti painetaan suomeksi.. ja silleen...
- makkarafolio
Tämähän on räjähtänyt tämä keskustelu viimenäkemästä. Visio muuttuu todeksi.
Kuulostaa todella hyvältä ja alun parjaamiset on jäänyt pois. Miten, onko tuossa myös lotria? Minä voisin katsoa tuleeko Helf spearmen/banner konverttausartikkelistani mitään. Jos skenaarioita aikoisi, niin ne pitää itse testata, kun ei sotavasaraankaan voi postata "mitä mieltä" -mielessä.
Mutta jos hätä on, voin siis tuottaa jonkinnäköistä lotr-konverttauskamaa. Mielestäni mahdollisten artikkelien kirjoittajat voisi ilmoittautua tässä. rohkeutta.
ps. pitäisikö siis tehdä jokin poll kuten joku aiemmin sanoi?
-Ei kiinnosta yhtään
-voisin ostaa
-Voisin kirjoittaa.
[EDIT: niin ja ehdottomasti niin, että sen saa, kun antaa rahan. Postimyynti varmaankin liian vaikeaa. Jostain rovaniemeltä ostava voisi kylläkin saada näin, jos on kova into tai jotain.]
Kuulostaa todella hyvältä ja alun parjaamiset on jäänyt pois. Miten, onko tuossa myös lotria? Minä voisin katsoa tuleeko Helf spearmen/banner konverttausartikkelistani mitään. Jos skenaarioita aikoisi, niin ne pitää itse testata, kun ei sotavasaraankaan voi postata "mitä mieltä" -mielessä.
Mutta jos hätä on, voin siis tuottaa jonkinnäköistä lotr-konverttauskamaa. Mielestäni mahdollisten artikkelien kirjoittajat voisi ilmoittautua tässä. rohkeutta.
ps. pitäisikö siis tehdä jokin poll kuten joku aiemmin sanoi?
-Ei kiinnosta yhtään
-voisin ostaa
-Voisin kirjoittaa.
[EDIT: niin ja ehdottomasti niin, että sen saa, kun antaa rahan. Postimyynti varmaankin liian vaikeaa. Jostain rovaniemeltä ostava voisi kylläkin saada näin, jos on kova into tai jotain.]
Nyt kyllä alkaa kuullostamaan mielenkiintoiselta, itse olisin valmis kirjoittamaan jonkin näköisen step-by-step ohjeen high elf maagin maalaamiseen, jota tässä alan pian maalailemaan. Siihen sisältyisi siis oikeastaan kaikki, figun maalaus kuntoon laitosta, aina viimeistelyyn asti.
Edit- Ja totta kai kuvat sisältyisi mukaan
(jos tätä nyt kukaan alkaa tekemään)
Edit- Ja totta kai kuvat sisältyisi mukaan
Hmm.. Jos nyt on ihan pakko, ja saan lainaan MagnuM:in kameran, niin voisin kirjoitella jotain kääpästanun konvaamisesta. Joka ei sitten kiinnosta kuitenkaan ketään.
Blood Bowl kentän tekemisestä Polyuretaanista/Finfoamista voisi jotain turista. Step-by-step kuvia on paha laittaa, kun kenttä on jo melkein valmis. Enkä tiedä onko tekijänoikeudellisesti terveellistä paljastaa kentän mitat. Tosin, arvioimalla saa kuitenkin selville kuinka suuri yksi ruutu on, joten mitä väliä?
Blood Bowl kentän tekemisestä Polyuretaanista/Finfoamista voisi jotain turista. Step-by-step kuvia on paha laittaa, kun kenttä on jo melkein valmis. Enkä tiedä onko tekijänoikeudellisesti terveellistä paljastaa kentän mitat. Tosin, arvioimalla saa kuitenkin selville kuinka suuri yksi ruutu on, joten mitä väliä?
- I.C. Wiener
- Viesti:
Oikeesti! Miksi Sotavasaraan löydy artikkelin kirjoittajia, mutta yht äkkiä johonkin lehteen ollaan kirjoittelemassa?
V*tuttaa Weekenderikin puolesta.
Niin ite kirjottelisin ihan onnesta soikeena ellei olisi tätä lukihäriötä ja S:ää(suoritettu) äidinkielen arvosanan
V*tuttaa Weekenderikin puolesta.
Niin ite kirjottelisin ihan onnesta soikeena ellei olisi tätä lukihäriötä ja S:ää(suoritettu) äidinkielen arvosanan
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Pitää varmaan sanoa muutama sana..
Itse olen viimeisen vuoden aikana ollut mukana oman ainejärjestömme lehden tekemisessä. En missään kovin vastuullisessa tehtävässä, mutta pari artikkelia olen kirjoittanut. Ja täytynee sanoa, kuten jo Grond aiemmin mainitsi, että ei yhden artikkelin kirjoittaminen paljoakaan aikaa/työtä vaadi. Itse teksti syntyy hyvinkin nopeasti, jos on hyvä/mielenkiintoinen aihe mielessä. Tietysti taitto ja kuvien asettelu pitää hoitaa ennen lehteen laittamista.
IgCaptainille onnea ja kärsivällisyyttä yritykseen. Lehden päätoimittajalla on usein iso vastuu(myös "orjapiiskurina" jos juttuja ei ala kuulua
). Ja vinkkinä: pienistä painotaloista saa suht edullisesti kelpo vihkosen painatetuksi, varsinkin jos itse osaa tehdä taiton(tähän löytyy jo varsin helppokäyttöisiä ohjelmia) ja jättää kirjapainolle vain painatuksen. Kannattaa kysellä!
Sotuun artikkelien kirjoittamisesta sen verran että itse ainakin säikähdin tuota etusivun sisällöntuottajien "värväys" tekstiä. Ei nyt kuitenkaan äikästä tullut kuin vahva M kirjoitettua, niin viittaus "lähes täydelliseen äidinkieleen", pelotti ainakin minut pois artikkeleja kirjoittamasta.
Itse olen viimeisen vuoden aikana ollut mukana oman ainejärjestömme lehden tekemisessä. En missään kovin vastuullisessa tehtävässä, mutta pari artikkelia olen kirjoittanut. Ja täytynee sanoa, kuten jo Grond aiemmin mainitsi, että ei yhden artikkelin kirjoittaminen paljoakaan aikaa/työtä vaadi. Itse teksti syntyy hyvinkin nopeasti, jos on hyvä/mielenkiintoinen aihe mielessä. Tietysti taitto ja kuvien asettelu pitää hoitaa ennen lehteen laittamista.
IgCaptainille onnea ja kärsivällisyyttä yritykseen. Lehden päätoimittajalla on usein iso vastuu(myös "orjapiiskurina" jos juttuja ei ala kuulua
Sotuun artikkelien kirjoittamisesta sen verran että itse ainakin säikähdin tuota etusivun sisällöntuottajien "värväys" tekstiä. Ei nyt kuitenkaan äikästä tullut kuin vahva M kirjoitettua, niin viittaus "lähes täydelliseen äidinkieleen", pelotti ainakin minut pois artikkeleja kirjoittamasta.
"The board is set. The pieces are moving"