"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Base jossa ukko kiinni =D

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Esgalsir

Base jossa ukko kiinni =D

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

Elikkäs tuli semmonen probleema vastaan kun olen täältä ukkoja ostellut, niin useimmat ovat liimanneet figunsa kiinni baseihin ennen pohjamaalaamista (ilman mitään) ja sitten pohjamaalanneet nämä..
Elikkä tässä se varsinainen kysymys:
Miten voin pohjamaalata hiekan/flokin/TaiMitäIkinäPistätte kun figuuri on jo pohjamaalattu? Aika tyhmä kysymys mutta ei se minun aivoillani selviä :D
P.S. Deceaced =D
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Miksei hiekan pohjamaalaus onnistu maalilla ? Tai esimerkiksi mustalla inkillä ?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Esgalsir

Kyllä se onnistuu...
...jotenkuten
Itse onnistun aina raaputtamaan hiekan irti kun yritän pensselillä pohjamaalata.. Pitäisiköhän yrittää tuota black inkkiä..
No jooh, saa poistaa jos haluaa =)
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

ChuKoNu kirjoitti:Kyllä se onnistuu...
...jotenkuten
Itse onnistun aina raaputtamaan hiekan irti kun yritän pensselillä pohjamaalata.. Pitäisiköhän yrittää tuota black inkkiä..
No jooh, saa poistaa jos haluaa =)
Kannattee liimata se hiekka siihen baseen kiinni, niin saattaa onnistua helpommin. ;) Mullaki oli joskus tämä ongelma, mut kun annat liiman vaan rauhassa kuivua, niin eiköhän se siitä.
Hiekan pohjamaalaamiseen sopii parhaiten varmaan laimennettu maali tai sitten inkit.
Work out, in case future happens.
Esgalsir

Ok, ja eikun menoks sano Annie Lenoks! :D
*juoksee maalaus huoneeseen huutaen "Halleluja ja Heureka"*
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Liimaa ensin hiekka kiinni ja anna kuivua, sitten laita uusi kerros vetistä liimaa niin, että se tavallaan sulkee hiekan sisäänsä. Sitten maalia päälle. Pitäisi hiekan pysyä ainakin kohtuullisesti kiinni.
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Kannattaa tosiaan ihan kärsivällisesti odotella sitä hiekan kuivumista. Seuraavana päivänä liimaamisesta hiekka on jo hyvin kiinni. Itse maalaan aika vetisellä maalilla hiekan, jotta hiekanjyvien omat sävyt paistavat hieman läpi maalin alta. Tulee kivasti elävyyttä väriin. Kostea maali tosin saattaa liuottaa Erikeeperiä hieman, joten tämänkin jälkeen kannattaa odottaa kärsivällisesti seuraavaa maalausvaihetta ja maalin kuivumista, jotta hiekka ei tässäkään vaiheessa pääse irtoamaan. Kuivumisen jälkeen voikin drybrushata melko huoletta.

Jos laitat vielä static grassia, niin kannattaa odottaa senkin liimautumista kunnolla yön yli, jos aiot drybrushata ruohoa.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Myös toimii näin että kasaat figun -> hiekat baseen kiinni -> spraytölkki kouraan ja koko nappi pohjamaaliin.
Spray kiinnittää hiekan mukavasti siihen kiinni :) Pelkällä liimalla ei meinaan välttämättä pysy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”