"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tekemiäni Necromunda-figuja

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
krang

Tekemiäni Necromunda-figuja

Viesti Kirjoittaja krang »

Terve!

Viime syksynä tuli palava tarve sculptata itse figuja. Harjoittelin ensin vähän juustovahalla -joka ei muuten ole kovin hyvää matksua- ja sen jälkeen tein ihan oikeita figuja milliputista ja green stuffista.

Kyseessä on pari jengiläistä Necromundaan ja yksi Spyrer, joita olisi tarkoitus tehdä vielä viisi lisää. Eka figu on maalattu, muut vaiheessa. Jengiläisten kanssa kävi niin, että eka on vähän liian suuri ja toka vähän pieni, ja Spyrerilläkin on apinan kädet. Tyytyväinen olen joka tapauksessa.

Siis:
http://tyko.greywolves.org/gallery/album07

Kommentteja arvostetaan.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Skulpti on oikein hyvää, näin pikaisesti vilkaisemalla en löytänyt mitään vikaa, hienoa! Maalaus on vähän kuivan näköistä ja maalit näyttävät hieman paksuilta, ainakin herran housuissa, muuten oikein hyvää jälkeä!
Hammer

Viesti Kirjoittaja Hammer »

Ei muuten ollenkaan huonoa jälkeä omaksi skulptiksi!

Haulikkomies on aivan mainio. Raajojen/pään mittasuhteet voi hiukan heittää, mutta kyllä nekin saat kohdalleen, kun enemmän skulptailet (eikä nämä mittasuhteet niin häiritsevän väärin olleet tässäkään)

Pikkumies on mielestäni kolmikon heikoin figu. Pistooli on oudon näköinen, mutta jos se kerran on muoviosa, niin ei se ole sinun vikasi (muutoin, kuin että valitsit sen...)
Mutta jälleen kerran, tokaksi skulptiksi ihan toimiva. Taitosi tästä kyllä paranee, kun jatkat skulptailua.

Spyrer on kyllä paras näistä. Varsinkin naamio/silmät näyttää erittäin onnistuneelta.

Ehkä voisit kiinnittää huomiota enemmän asentoihin seuraavissa skulpteissasi. Nää kaikki asennot oli semmosia turhan seisovia. Enemmän liikettä ja toimintaa niin figuistasi tulee vielä parempia!

Voisitko laittaa seuraaviin kuviisi jonkun GWn figun siihen omiesi vierelle, jotta näkisimme ne mittasuhteet paremmin. (Eli onko figu liian iso, liian pieni vai ihan sopiva... jne)
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Mittasuhteista nyt vielä sen verran, että GW:n figuilla ei todella ole mitkään realistiset mittasuhteet, joten jos niiden mukana käyttää, niin eipä varmaan näytä edes hyvältä, jos seassa olisi anatomisesti oikeaoppisia figuja?

Mutta tosiaan, nättejä figuja kyllä ovat, eikä pienet kokoerotkaan varmaan paljoa haittaa, ihmisiä kun on huomattavankin erikokoisia ihan oikeassakin elämässä... (Itseäni harmittaa, kun kaikki imperial guardini ovat saman kokoiksia. Noh ehkä vielä joskus tulee opeteltua sculptausta itsekin.)
Jänkäkoira

Viesti Kirjoittaja Jänkäkoira »

Joo ihan hienoja figuja. :) Tykkäsin siitä spyeristä ja sen ekan ukon henkseleistä. Ne oli hauskat.
Maalaus oli vähän kuivahkon paikoitellen,mutta ei se paljon haitannut.
Sitte vielä tietämättömänä kysyn mitä eroa tolla milliputilla ja green stuffilla on?
No joka tapauksessa hienoja figuja.Noita lisää. :)
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep todella hienoja :D. Näitä tulikin kateltua sillo joskus maalausmiitissä kuukausia sitte.

En sanoisi että näissä ainakaan skulptauksen perusidealtaan ole mitään vikana. Tai sanoisinko ei skulptauksessa vaan muodoissa on ehkä vähän häikkää, siinä mielessä, että lihaksia ja ryppyjä pitäis tuoda enemmän esille (siis vain mun mielipide), mutta kun katselee ammatti skulptaajien jälkeä, niin heidän figuillensa on tehty sarjakuvamisemmat muodot, siis lihasten muodot näkyy selvemmin, vaateet menee rypylle helposti jne. Varsinki just sellasissa kohdissa missä on ohuet vaateet, hanskat jne.

Sielä täälä tulee hassun olosia ylilyöntejä kuten kenkä on liian iso tai sormet näyttää makkaralta jne. Tän kaiken voi kyllä ymmärtää siinä mielessä että noi on ekoja skulpteja. En ainakaa itekkää saa ton kummosempaa jälkeä aikaan ja oon skulptinu about yhtä paljo kuin sä.

Maalit ei ole paksuhkoja niinku joku sano, tai ainakaa mun mielestä, vaan alla oleva skulpti kerros on vaan epätasasen rosonen. Maalaukselta vois kyllä toivoa ehkä vähän siistitympää jälkeä sielä täälä :D. Mutta suht ok noi on silti. Kumman pölysiä vaan jotkut
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

baretul kirjoitti:Maalit ei ole paksuhkoja niinku joku sano, tai ainakaa mun mielestä, vaan alla oleva skulpti kerros on vaan epätasasen rosonen.
Se on sitten niin ;) , tuo vaan tekee sellaisen illuusion.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Kumma kyllä, linkki ei toimi... EDIT: Toimii, hienoja ovat... Varsin taidokasta GS:n käyttöä todellakin.. Itsekin olen rakentanut jengini konverttaamalla. En kuitenkaan noin paljon GS:a käyttänyt. Hienoja ovat ;):
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Riio-Kola kirjoitti:
baretul kirjoitti:Maalit ei ole paksuhkoja niinku joku sano, tai ainakaa mun mielestä, vaan alla oleva skulpti kerros on vaan epätasasen rosonen.
Se on sitten niin ;) , tuo vaan tekee sellaisen illuusion.
Niin no sitä vois luulla että toi tulee paksuista maaleista, koska se näyttää ihan samanlaiselta, mutta ylensä toi johtuu varsinki ku käyttää vähän vanhentunutta milliputtia tai gs:ää niin vaan siitä että se kerros sielä alla on vähän epätasanen. Tää munki väite oli vain oletamus siis :d, että ei tässä tiedä kumpi on oikeassa sinänsä ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”