"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sotavasaralaisille oma lehti?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

Joo...

Onnea yritykselle, samanlaisesta meiningistä varmaan se maguskin on lähteny. Ja minä en mielestäni ees tätä hanketta heti tyrmännyt, jos mr. legolas semmosen käsityksen sai. Sotavasaran tulevaisuus mielessä kehotan myös ihmisiä kirjoittelemaan juttuja digitaaliseen muotoon.

Over and out.

-Johannes
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Itseänikin on jotenkin "pelottanut" artikkeleiden kirjoittelu, kun siellä on niin vähän artikkeleita. Kynnys on suurempi kuin esim. thelastallianceen kirjoittaminen, koska siellä on niin monta artikkelia. Täällä tuo on vähän ns. "tabumpi" Eikä siitä maineesta päästä eroon, kuin kirjoittamalla artikkeleita. äh.

Ehkä niitä artikkeleiden teko-ohjeita pitäisi tuoda lähemmäs ihmistä. Nyt siellä on lähinnä uutisia, yksikköarvosteluja ja tarinoita. Minä voisin tehdä muutaman lotr-konvaus artikkelin, mutta, jos lehdestä kysytään, teen sen sinne. Ties mitä tästä tulee.

Ja sitten ulkoasusta. Minkälainen paperi ja kuinka suuret on sivut? Onko värejä? Maalausartikkeleiden pitäisi kylläkin olla mielestäni värillisiä. Jos alkaisi teettämään superhalpislehteä noin aluksi ihan vaan testausta varten [ei tulisi niin isoa riskiä], niin senhän voisi tehdä ihan kotikonstein, mutta ostaisiko sitä sitten kukaan...

Mutta kyllä tässä artikkelien kirjoittajia näyttää edes vähän olevan. Se poll olisi TODELLA PAIKALLAAN.

makrfloedit: Ja ei sen olisi tarkoitus olla välttämättä juuri sotavasaralaisten lehti, vaan se voisi ehkä houkuttaa käyttäjiä sotavasaraan. Tämä ei kuitenkaan ole kovin näkyvä?
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

makkarafolio kirjoitti:Se poll olisi TODELLA PAIKALLAAN.
Minusta sellaisen voisi tehdä. Se vain kuuluu "Kyselyt"-osioon, ja sinne ei edes moderaattori-oikeuksilla mennä nyt koskemaan :). Ilmeisesti kyseessä on vain oikeuksien jakoon liittyvä virhe (ainakin Weekender itsekin ihmetteli tuolla tuota). Mutta kannattaa lähestyä Weekkistä Pollin suhteen (JA HEI: Jos vain yksi ihminen kysäisee Weekkikseltä - 20 privaa samasta aiheesta ja tulos voi olla hieman kielteinen ;)).
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Ei ole kenelläkkään mieleen tullut että taitaisi olla hiukkasen laiton tällainen GWn tuotteita ja asioita käsittelevä lehti, joka vieläpä olisi tehty heidän oman lehtensä tyyliin, ja mikä tärkeintä, ilman heidän suostumustaan asiaan? Kyllä nyt olettaisin että Maguskin on joutunut jonkinnäköiset luvat kysymään, mutta jos lehti on melkein kokonaan suunnattu johonkin asiaan (tässä tapauksessa GW)...ja GW on kyllä aika tarkka IPnsä kanssa. En minäkään suvaitsisi jos joku älypää perustaisi minusta kertovan lehden ilman lupaani, vaikka egoisti olenkin. Ja sama hyvin varmasti GWn kanssa. Eikä nyt vedota siihen että eihän ne ymmärtäisi meitä, kyllä täälläkin GWn liike on ja GWn henkilökuntaakin foorumeilla...

Lehdessähän ei saisi olla mitään sääntöasioita, ei mitään ''arvosteluja'' yksiköistä joissa mainittaisiin näiden kyvyistä, ei mitään tällaista...GW sallii nämä nettisivustot, mutta lehti alkaisi jo hyvin varmasti olla liian paksua pullaa.

Ja ehdotan kyllä herra Kapteenin kielentarkistusta, ei millään pahalla herra IGcaptainLegolakselle, mutta ei taida olla kieli ihan hallussa. Jos nyt vielä GWstä huolimatta haluat jatkaa.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Grond

Musta Setä kirjoitti:Ei ole kenelläkkään mieleen tullut että taitaisi olla hiukkasen laiton tällainen GWn tuotteita ja asioita käsittelevä lehti, joka vieläpä olisi tehty heidän oman lehtensä tyyliin, ja mikä tärkeintä, ilman heidän suostumustaan asiaan?
No, ei nyt mitenkään pahalla, mutta ROTFLMAO.

Niinpä. Ja sanomalehdet eivät saa kertoa mitä eduskunta on puhunut. Kukaan ei saa esittää omaa näkemystään mistään. Rikon nyt tekijänoikeuslakia, ja kirjoitan foorumille: "snotling".

Mutta tosiaan, eihän tuo ollut vakavasti kirjoitettu? Eihän?
makkarafolio

Siis suvaitsisit itsestäsi kertovan nettisivut, joita voi lukea kuka vaan ilmaiseksi, kuin lehden, josta vielä pitäisi maksaa [menee harvemmalle]
?

Ja mielestäni foorumin kautta ei paljoa kannata toisen kielentutkimusta arvostella. Täällä puhutaan kuitenkin aika vapaata kieltä ja pääasia on että viesti menee perille.

Laitoin kyselyt-osastolle jo pyynnön pollista
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Ainiin, ohan siellä kyselymestalla modeilla oikat, mut kukaan mode ei oo siellä viel mode :D Noh, pitää tuokin korjata.

Joku pistää mulle privalla:
Mikä on pollin kysymys?
- vaihtoehto 1
- vaihtoehto 2
- vaihtoehto 3
...

Ja siis semmonen joka tässä hommassa on mukana ja osaa kirjottaa ilman vihreitä ettei mun tarvi AINA korjata toisten vihreitä...
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

makkarafolio kirjoitti:Ja mielestäni foorumin kautta ei paljoa kannata toisen kielentutkimusta arvostella. Täällä puhutaan kuitenkin aika vapaata kieltä ja pääasia on että viesti menee perille.
Jos tällä viitataan kehoitukseen käyttää The Captainin kielentarkistusta, niin käsittääkseni kyseisellä herralla on esittää CV:ssään hieman jotain muutakin aiheeseen liittyvää kuin foorumille postittelu...
makkarafolio

Tiedän hyvin, että The Captain on varmasti ammattitaitoinen ja pätevä. Mutta Kommentoin Mustan Sedän kommenttia "Ei taida olla kieli hallussa" Sitä ei välttämättä voi arvioida foorumien perusteella.. turhaa lätinää..

Mutta voihan se kielen tarkastuttaa, miten vain. lähetän privaa iso W:lle.

edit: hetkinen. Eihän minun kylläkään pitänyt tähän paljon sekaantua, muutama artikkeli ehkä mahdollisesti vain kirjoitella. no..
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

makkarafolio kirjoitti:Mutta Kommentoin Mustan Sedän kommenttia "Ei taida olla kieli hallussa" Sitä ei välttämättä voi arvioida foorumien perusteella.. turhaa lätinää...
Ah, minun erheeni luin huolimattomasti.
Enpä huomannut Mustan Sedän kommentoineen noinkin tylysti tuota kielitaitoa, jotenkin luin sen yleisluontoisemmaksi ehdotukseksi. Itsekin oletin, että jos lehteä ruvetaan tekemään, niin pakkohan se on oikoluetuttaa jollakin, joka kielestä jotain tietää.

Totta on myös sekin, etteivät kaikki välttämättä kirjoita foorumille kykyjensä mukaista kieltä, mikä on varsin valitettavaa.
Musta Setä

Sarkasmin kukkanen on huipussaan. Köö-höm *virnistävä hymiö*

Ja tiedäthän, juutalaiset hallitsevat mediaa, eli eduskunta on niiden vallassa.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Grond

Musta Setä kirjoitti:Poistettu - ne huomaa heti
Älä nyt sitä ääneen kerro! Kai tiedät että nniden salaliitto hallitsee koko maailmaa?
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

[quote="Musta Setä"lJa ehdotan kyllä herra Kapteenin kielentarkistusta, ei millään pahalla herra IGcaptainLegolakselle, mutta ei taida olla kieli ihan hallussa. Jos nyt vielä GWstä huolimatta haluat jatkaa.[/quote]

Ja missähän on tullut mokattua ja kuinka pahasti?
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Musta Setä

Herra Legolakselle, ei muuten, mutta yhdyssanojen kanssa näyttää olevan ongelmia. Muttei mitään henkilökohtaista, niin on 90% sotun muistakin käyttäjistä ;) ja aiempaan, en minä mitenkään ''tyly'' ole, otan vain tosiasiat. Mutta eipä siitä, toimittajatkaan nykyään lehdissä osaa niin ei sitä kaikilta voi vaatia. Ja en nyt hirveästi arvostele, jokainen kirjoittaa kuin kirjoittaa, mutta itse peilaan taitonne kirjoitetussa kielessä siitä miten kirjoitatte tänne. Koska oletan automaattisesti että kaikki kirjoittavat niin hyvin kuin osaavat. Ja minähän olen aina oikeassa.

Ja Mordorin Mustalle Vasaralle, vihdoinkin joku muukin näkee -sen- *ne tietävät*!

Mutta tuosta GW hommasta, nyt jos ihan tosissaan siitä välillä sanookin, eli sääntöjä ja GWn taidetta ei saa julkaista noissa. GWn taide on copyrightia, taitaapi Black Librarylle olla, jos ei GWlle itselleen. Ja säännöt tiedättekin.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Grond

Musta Setä kirjoitti:Mutta tuosta GW hommasta, nyt jos ihan tosissaan siitä välillä sanookin, eli sääntöjä ja GWn taidetta ei saa julkaista noissa. GWn taide on copyrightia, taitaapi Black Librarylle olla, jos ei GWlle itselleen. Ja säännöt tiedättekin.
Jep, tässä suhteessa olet aivan oikeassa. Mutta jos esimerkiksi minä kirjoitan vaikkapa Tactica Khazukanin (kääpiöt, tiedoksi niille joiden Khazalidintaito on ruosteessa), Intellectual Property on minun, ei GWn vaikka GW:n pelistä ja materiaalista puhunkin.

Mutta esimerkiksi Warhammer-logoja ei tuonne parane mennä laittamaan ilman GW:n suostumusta. Tosin logojen käyttö taisi olla luvallista, kunhan muistaa laittaa sen julmetun lakitekstin ja hirvittävän listan tavaramerkeistä ja vastaavista. Ainakin kotisivujen suhteen näin oli. Ja GW:n lakiosastolta saa kysymyksiinsä "mielenkiintoisia" vastauksia :).
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

GW tosiaan antaa erittäin mielenkiintoisia vastauksia... Kysäisin tuossa muinoin heiltä joltakin ihmeTrollilta muutamasta kääpiösäännöstä joihin en saanut Loistavan(TM) GWeen foorumin kautta vastausta. Vastaus tuli, parin viikon päästä ja sen sain tolkkua siitä sönkötyksestä että "meillä ei valitettavasti ole cataloogissamme haluamaanne tavaraa". Tämän jälkeen en ole GWetä paljoakaan noteerannut, vaikka tämäkin saattoi olla vain pelkkä viaton väärinkäsitys.

kääpiönsukua kun olen, kaunakirjaani sen laitoin.
niih.
Grond

kääpiökuningas kirjoitti:Vastaus tuli, parin viikon päästä ja sen sain tolkkua siitä sönkötyksestä että "meillä ei valitettavasti ole cataloogissamme haluamaanne tavaraa".
Heh, kun aloin suunnitella kotisivujani (joita suurinpiirtein suunnittelen vieläkin) kyselin lakiosastolta hieman muutamaa asiaa. (Esimerkiksi täytyykö omista maalatuista figuureista laittaa näkyviin sculptauksen copyrightit - kukaanhan ei niin tee, mutta ajattelin hoitaa kaiken oikein sääntöjen mukaan).

Vastaus käsitteli sitä, miten eBayllä ja muissakin julkisilla nettihuutokaupoissa saa käyttää GW:n tavaramerkkejä myynti-ilmoitusten yhteydessä :).

Laitoin hieman huvittuneena postin takaisin, alkuperäisen kysymyksen kanssa, ja tiedustelin miten tämä liittyi asiaan. Sain sitten jopa vastauksen, joka ilmeisestikin käsitteli alkuperäisiä kysymyksiäni, mutta josta ei selvää ottanut. Ja minä, vaikken Kapteenin tasoa olekaan, olen sentään yli 20 vuotta käyttänyt englantia.
Musta Setä

Olen aina epäillytkin etät ne Peikot polttelevat jotain siellä luppoaikanaan, sen verran paksua puuroa sieltä aina sataa kun lähettelee viestiä ;) itsekkin n. 15 vuotta olen englannin kanssa ollut tekemisissä, ja ihmetyttää aina välillä kun näyttää olevan herroilla heikommin kieli hallussa kuin pahimmalla yläasteelaisella ;)

Ja tietenkin saat tehdä oman Taktiikan, eihän se GW niistä ole riehunut, mutta et saa heidän sääntöjään niissä julkaista liiemmin (no jotain ''tmä kun tarvitsi 2+ heiton'' on varmaankin hyväksyttävää jopa niiden kettujen mielestä), eli kaikki pitää toteuttaa mystisten voimien kautta ;) (mystiset voimat ohjasivat noppia ja kuusi soturia kaatui *krhm*)

mitä minä olen mennyt tekemään, noin monta hymiötä postissa...
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”