"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Craftworld Alaitocin sniper distruption...

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Ferro Vindex

Craftworld Alaitocin sniper distruption...

Viesti Kirjoittaja Ferro Vindex »

Miten tuo Alaitocin sniper distruption tehoaa? Eli voiko esim. transportteja pinnata tai lähettää reserviin, vai tehoaako pelkkään jalkaväkeen (looginen vaihtoehto)? Ongelmaksi voi tulla se että jos vihollisella on kaikki joukot tankkien sisällä ja distruption ei tehoa niin Alaitoc menettää etuaan aika kivasti.

*odottelee huonoja uutisia*
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

"Units which are vehicles (ie, have an Armour value) or are inside a vehicle can't be affected by Ranger Disruption"

Näin kertoo Codex: Craftworld Eldar.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ja siitä huolimatta en ole kertaakaan voittanut Alaitocia vehicle-armeijalla (kokeiltu eldareita ja deldareita), niin että itku pois.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

The Captain kirjoitti:Ja siitä huolimatta en ole kertaakaan voittanut Alaitocia vehicle-armeijalla (kokeiltu eldareita ja deldareita), niin että itku pois.
Mutta sehän johtui ainakin dark eldar tapauksessa vastustajan ylivoimaisista pelitaidoista ;)

Jatkokysymys:
Jos vastustajalla on tankkeja ja jalkaväkeä ja taulukosta tulee tulos 2 tai 4, jolloin vaikutettava yksikkö valitaan satunnaisesti voiko tällöin satunnaisgeneraattori osua ájoneuvon kohdalle jolloin heitto menee hukkaan. Olen nähnyt ja pelannut itse tätä molemmilla tavoilla, mutta oikea on edelleen hakusessa.
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

jamopower kirjoitti:Jos vastustajalla on tankkeja ja jalkaväkeä ja taulukosta tulee tulos 2 tai 4, jolloin vaikutettava yksikkö valitaan satunnaisesti voiko tällöin satunnaisgeneraattori osua ájoneuvon kohdalle jolloin heitto menee hukkaan. Olen nähnyt ja pelannut itse tätä molemmilla tavoilla, mutta oikea on edelleen hakusessa.
Itse olen laskenut tankit aina mukaan randomisoidessani tuloksia. Tankkiin osuessaan disruption menee siis hukkaan.
Vastustajat eivät ole ainakaan tästä valittaneet. ;)

Toivottavasti GW kirjoittaa tulevaan codexiin tämänkin säännön hieman selkeämmin.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Distruptionin sääntöepäselvyydet onkin yksi syy jonka takia en ole thd:n jälkeen Alaitocilla pelaillut.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”