"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kysymys ja 9 tappiota

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Pönö

Kysymys ja 9 tappiota

Viesti Kirjoittaja Pönö »

Joo olen pelannut warhammeria Empirellä High elvessejä vastaan 9 peliä olen hävinnyt ei yhtään voittoa.Kannattaako mun jatkaa Empirellä vai vaihtaa kansaa?Vai luopua Warhammerista?
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

HÖH!! Tyhmä kysymys, sinun tarvii vaihtaa listaa!
Empirellä voittaa sukkahousut 100-0, itse olen Empirelläni kai pari kertaa hävinnyt kaverini sukkahousuille ja voittanut ainakin 8-10peliä.
Älä ainakaan vaihda tiimiä, menee vaan turhaan rahaa, kyllä se siitä kun vähän harjoittelet!
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

9 tappiota peräjälkeen? Näyttää aika pahalta. Mun mielestä jos peliä ei heti hallitse, niin ei sitä hallitse myöhemminkään. Kehotan että lopetat pelaamisen, ja lähetät kaikki sun Empire-figut mulle. :)
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

Cacodemoni kirjoitti:9 tappiota peräjälkeen? Näyttää aika pahalta. Mun mielestä jos peliä ei heti hallitse, niin ei sitä hallitse myöhemminkään. Kehotan että lopetat pelaamisen, ja lähetät kaikki sun Empire-figut mulle. :)
Kyllä sitä aina Caco kehittää strategistana ja muutenkin, mutta jos silti haluat lopettaa niin lähetä ukkos mieluummin mulle kun Cacolle :D
Ja ei se 9 tappiota ole vielä mihinkään.. Pelaa välillä muitakin kun sukkahousuja vastaan...
karhu

Viesti Kirjoittaja karhu »

Ei kannata lannistu vaikka ekaksi tulee huolella nekkuun. Pistäppä listas tonne FB armeijalistat puolelle ja tänne linkkiä niin kyllä täällä joku yrittää auttaa sua sen listan kanssa. Pelityylistä se on kanssa kiinni ja yksikköjen oikeaoppisesta käytöstä, kokeilemalla se selviää.
Mölli

Viesti Kirjoittaja Mölli »

Oletkos koskaan pelaillut shakkia?
Tässä on kyse samasta; ajattele aina jokaista "siirtoasi" etukäteen ja pohdi mitä mahdollisesti tapahtuu tai mitä vastapelaajan mielessä pyörii jos liikutat tietynlailla.
Minä en ainakaan ole alkuaikoinani ajatellut omia liikuttamisiani tarpeeksi,
ja tulos oli suunnilleen sama kuin sinulla. Kummasti parani kun aloin ajattelemaan.

Ja kysäise tosiaan joltakulta kokeneemmalta, he osaavat luultavasti neuvoa taktiikoita.

Ja jos teillä ei ole minkäänlaista maastoa, niin tehkää sellaista.
Meillä ei ollut minkäänlaista maastoa aluksi, ja tietäähän sen kuinka käy kun yrittää liskomiehillä äpöstää empireä vastaan kun itsellä on pelkkiä sauruksia ja toisella massor av tussarimiehiä ;) .
Jos teillä ei ole maastoa niin helffit saavat edun; käsittääkseni niillä on paljon hyviä ampujia.
Jaqo

Viesti Kirjoittaja Jaqo »

lähetä armeijalistas armeijalista Foorumiin niin autan sua. Ite oon pelannu empirellä myös HighElvesejä vastaan ja ittelläni on enemmän voittoja. Älä vaiha jengii koska Empire on mahtava
tneva82

Re: Kysymys ja 9 tappiota

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

HO HO HO! 9 tappiota putkeen ja alat huolestua :D Itse pelasin puoli VUOTTA(ja peli tahti oli kiitettävää) ennenkuin tuli edes draw. OKEI vastapuoli(jotka siis opetti meille säännöt) omasivat "mielenkiintoiset" sääntönäkemykset(lähitappelut ratkotaan erikseen, eli jos spearmen edessä, reaver kyljessä vs chaos warrior niin reaver vs chaos erikseen, spearien rankkeja, lippuja ja tappoja ei lasketa, sitten spearmen vs chaos erikseen jolloin kaaoksella oli rankit...Lisäksi hydra blade(5th laitos) jakoi osumiansa perusjoukoissa yms) mikä auttoi heitä mutta silti...

Meni siinä varmaan ~20 peliä ja turpiin tuli jatkuvasti. Sitten tuli kyseenalainen draw(he väittivät voittoa, meistä se oli tasuri).

Ei pienestä lannistuta :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

tneva82 kirjoitti:HO HO HO! 9 tappiota putkeen ja alat huolestua :D Itse pelasin puoli VUOTTA(ja peli tahti oli kiitettävää) ennenkuin tuli edes draw. OKEI vastapuoli(jotka siis opetti meille säännöt) omasivat "mielenkiintoiset" sääntönäkemykset(lähitappelut ratkotaan erikseen, eli jos spearmen edessä, reaver kyljessä vs chaos warrior niin reaver vs chaos erikseen, spearien rankkeja, lippuja ja tappoja ei lasketa, sitten spearmen vs chaos erikseen jolloin kaaoksella oli rankit...Lisäksi hydra blade(5th laitos) jakoi osumiansa perusjoukoissa yms) mikä auttoi heitä mutta silti...

Meni siinä varmaan ~20 peliä ja turpiin tuli jatkuvasti. Sitten tuli kyseenalainen draw(he väittivät voittoa, meistä se oli tasuri).

Ei pienestä lannistuta :D
Jotenkin kuulostaa tutulta. Kun minä aloitin pelaamisen, meidän peliporukassamme oli eräät veljekset, joilla oli ainut sääntökirja. Nämä sitten eivät antaneet kenenkään katsoa omia kirjojaan ja näillä oli hieman erikoisia sääntötulkintoja. Esim. Ei break testejä, armeijan takana pitää olla 10" tyhjää tilaa (skinkkejä varten), Scaly skin ei modifoidu (pelaavat lissuilla) yms. yms.
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

noh, tappioista oppii enemmän kuin voitoista. Itse pelaan juuri kyseessäolevilla sukkahousuelffeillä, ja vasta lähiaikoina on alkanut voittoja tulla. Saattaa olla että olen ruvennut ajattelemaan siirtoja (yeah, right) tai sitten jokainen peli on aina hiukan erilainen.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Empirellä on riittävästi häijyjä temppuja suurhaltioiden varalle. Tosin suurhaltioillakin varmasti empireä varten. Harvoin olen päässyt pelaamaan, mutta aina on saanut tosissaan yrittää.
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

Runefang kirjoitti:Jotenkin kuulostaa tutulta. Kun minä aloitin pelaamisen, meidän peliporukassamme oli eräät veljekset, joilla oli ainut sääntökirja. Nämä sitten eivät antaneet kenenkään katsoa omia kirjojaan ja näillä oli hieman erikoisia sääntötulkintoja. Esim. Ei break testejä, armeijan takana pitää olla 10" tyhjää tilaa (skinkkejä varten), Scaly skin ei modifoidu (pelaavat lissuilla) yms. yms.
Samoja kokemuksia minullakin. Että ihmiset sitten voivat olla röyhkeitä. Kannattaa tutustua sääntöihin oikein kunnolla, ja tutkia myös sen vastustajan armeija-kirjaa, jottet tule kusetetuksi.
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Itse pelailen HElffeillä ja pääasiassa vastassa on Empire (sekä kaamos, mutta se siitä). Monta peliä olen jo pelannut, mutta harvemman voittanut, saattaa tosin johtu omasta kokemuksen puutteesta tai kaverin pelikokemuksesta (tai tuurista kuten väitän ;)).

Noh, neuvoja voisin antaa vaikkapa Empiren joukoista. Haltiota vastaan kannattaa ottaa aina great cannon ja mortar, ainakin yksi molempia. Kanuunalla on hyvä tykittää raskaasti varusteltua joukkoa kuten silverhelmejä sun muita. Mortar taas on tehnyt monasti tepposet kevyesti panssaroituun eliittiin, kuten yksi mortarin kuti on monesti tappanut yli puolet 20 swordmasterin unitista.
Spearman rykmentitkin ovat erittäin käyttökelpoisia detachmentteineen (miten se nyt kirjoitetaankaan), nimittäin pistooliheput tekevät pahaa jälkeä heikosti panssaroituun jalkaväkeen.
Taikapuollustustakaan ei sovi unohtaa, pari kakkoslevelin Heavens maagia scrolleilla ja comet of casandoralla tekevät mukavaa jälkeä paikoillaan oleviin Repeater Bolttiksiin.
Flagellantteja on myös hyvä olla mukana, niillä kun saa jumitettua Elffien parhaan unitin käyttökelvottomaksi sopiviin paikkoihin.
Battle Standard Beareriakaan ei sovi unohtaa sen suomien hyötyjen takia. Ynnä raskaasti panssaroitu ratsuväki (ainakin ne jotka huitoo sillä nuijalla) on ominaista olla mukana, corea kun ovat.

Pääasiassa paljon tykkejä, taikapuollustus kuntoon ja paljon jalkaväkeä, sillä sen pitäisi hoitua. Toivottavasti näistä vinkeistä on jotain apua :).

Lopuksi vielä kauhukertomus: Viimepelissä chargetin 20 Swormasterssin unitilla 18 Empiren Spearman rykmenttiin joka nuokkui kukkulalla, ja vieläpä ilman detachmenttejä. Swordmasterit eivät woundanneet ketään, Spearmanit tappoivat eturivistä muutaman ja Swormasterssit päättivät luikkia livohkaan, eivätkä edes onnistuneet siinä missä Elffit ovat yleensä guruja, nimittäin juosta karkuun, vaan kuolivat yliajettuina.
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Yhdyn edellisiin. Oman pelinautinnon takaamiseksi kannattaa tutustua sääntöihin, muiden armeijoiden kirjoihin, sääntökorjauksiin. Kusetetuksi tulemisen riskiä vähentää myös se, että jos jokin kummastuttaa, ei ole ollenkaan väärin vaatia esiin sitä sääntökirjan sivua, jossa kyseinen sääntö on ja tarkastaa sitä. Kaverin muistiin ei ole mikään pakko uskoa - tietysti tämä koskee myös toisinpäin. Tietämätön saa olla, mutta tyhmäksi ei tarvitse ruveta.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Ja sen lisäksi kannattaa myös oppia omista virheistään, eli samaa toimimatonta taktiikkaa ei kannata toistaa. Jos huomaat, että ritarisi kuolevat aina vuorolla 2 neljän bolt throwerin yhteistulitukseen, kannattaa harkita toisenlaista lähestymistapaa. Lähitaistelussa Empirellä on haltioihin nähden yliote detachmentiensä takia (counter-charge tuo sinulle yhden plussan CR:ään, ehkä toisenkin, jos outnumber kääntyy sinun eduksesi, sekä vie vastustajalta rankit). Empiren ritarit ovat vahvempia ja paremmin panssaroituja kuin haltioiden - inner circlen White wolfit kestävät jopa dragon princejen rynnäkön ja lyövät samalla voimalla takaisin! Tykillä on melko hyvä mahdollisuus tuhota bolt thrower laakista (jos osuu boltteriin itseensä eikä toiseen crewmaniin). Steam tankkia vastaan high elfeillä ei ole juuri minkäänlaisia keinoja.

Empire on haltioille pelottava vastus. Minun neuvoni on yksinkertaisesti: opettele pelaamaan armeijallasi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Kyllä haltiat (kaikki kolme) voivat olla Empirelle tiukkoja. Itse sain aluksi kärsiä haltioista seuraavien takia: haltioiden nopea liike liikuttelussa oli liian tehokasta refused flank taktiikalla, ihmisten M4 on vain aika hidas vastaamaan tähän taktiikkaan. Haltioiden lukuisat tarkat S3 nuolet ja S4 boltit tekevät pahaa jälkeä jalkaväessä ja boltterit tuhoavat ritarit helposti. Magia on vahva haltioilla, empirellä vahva magia(puolustus) vaatii suuria uhrauksia Ld:n ja taistelun aloilla.

Keinot joilla aloin voittamaan haltioita oli tiukka itsekuri eli luo suunnitelma etukäteen ja noudata sitä. Haltioiden nopea liike voi vaihtaa suunnitelmiaan ja saada omat linjasi epäjärjestykseen ja sitä kautta tuhota yksiköt yksi kerrallaan. Tee tavoitteet jokaiselle yksiköllesi ja noudata niitä, esim tykin tehtävä on tuhota boltterit ja sitten isot hirviöt (tai toisinpäin) ja 10 handgunnerin tehtävä on suojella tykkiä nopeilta ratsujoukoilta ja pienen ritariyksikön tehtävä on suojella niitä handgunnereita haltioiden jousiammunnalta ja suojella ison keihäsyksikön sivustaa jonka tehtävänä on sitoa haltioiden jalkaväkiyksikkä taisteluun kunnes ritarit tai pistoleerot voivat hoitaa homman kotiin sivustarynnäköllä. Ajattelet siis jokaisen yksikkösi roolia ja paikkaa armeijassa, niiden suhtautumista toisiinsa ja vuoroja eteenpäin.

Kaksi Helblasteria auttaa myös paljon :)
Galleriaan pääsee tästä.
Pönö

Viesti Kirjoittaja Pönö »

Kaverilla on erittäin ärsyttävä(anteeksi nyt jos luet tämän) tyyli vaatia pientä kenttää jossa sen ratsut pääsee heti tykkien kimppuun eikä koskaan suostu pitempään kenttään.Mikä olis hyvä kentän pituus joka sopis hyvin molemmille?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Broken Mind kirjoitti:Kaverilla on erittäin ärsyttävä(anteeksi nyt jos luet tämän) tyyli vaatia pientä kenttää jossa sen ratsut pääsee heti tykkien kimppuun eikä koskaan suostu pitempään kenttään.Mikä olis hyvä kentän pituus joka sopis hyvin molemmille?
Pistäkää esimerkiksi Sääntöjen mukainen 24" väli armeijoiden välille.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Broken Mind kirjoitti:Kaverilla on erittäin ärsyttävä(anteeksi nyt jos luet tämän) tyyli vaatia pientä kenttää jossa sen ratsut pääsee heti tykkien kimppuun eikä koskaan suostu pitempään kenttään.Mikä olis hyvä kentän pituus joka sopis hyvin molemmille?
48'' on sopiva kentän pituus jolloin kummallekki jää 12'' tilaa deploymenttiin ja se 24'' väliä.
The small boys have come to see me hang
Jaqo

Viesti Kirjoittaja Jaqo »

Pistätkös sen ArmeijaListas näkyviin niin voin auttaa sua?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”