Miksi väri ei tartu miniatyyreihin?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Elfling

Miksi väri ei tartu miniatyyreihin?

Viesti Kirjoittaja Elfling »

Elikkä ostin D.Elf Wariior regimentin ja siihen citadelin värejä...
värit ei oikein tahdo tarttua figuihin :( miksi?
Ghen'tos

Viesti Kirjoittaja Ghen'tos »

Jaa-a. Kannattee pohjamaalta figut, ennenkuin alat kunnolla maalaan.
muuta selitystä en keksi. Mulla oli aluksi tämä onglema myös, mutta se katosi ajan myötä kun opin maalaamaan (ja käyttäään pohjamaaleja...)
Work out, in case future happens.
Elfling

Jaa a kyl mä pohjamaalasin ne mut mä käytin siinä Chaos Blackii!!!!
Houndi

Viesti Kirjoittaja Houndi »

Figut kannattaisi ensin uittaa vedessä koska niissä saattaa olla valun jälkeinen rasvapeite... kai?
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Joo figut kannattaa pestä ennen maalausta. Eikä muuten ole tarkoituskaan peittää pintaa yhdellä kerroksella, vaan monella laimennetulla, tosi ohuella.
Viimeksi muokannut Frenzy, Pe 09.04.2004 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Niin, ja normaalit akryylivärit eivät vain ole pohjamaaleja, niitä on jokaisella valmistajalla erikseen, ja spraypohjamaaleja on hyviä GW:llä ainakin. Metallifigujen pohjamaalaaminen on äärimmäisen tärkeää, muuten niistä lähtee maalit lakkauksenkin jälkeen todella helposti pikku kolhuista ja kädessä kulymalla. Figun peseminen on hyvä idea myös.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Elfling

Jaa ok...
Muuten mites ton pohjamaalin kaa että voiko kaupasta mennä vaa ostaa tavallista matta sprayta??? elikkä sopiiko se pohjaväriksi??
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Elfling kirjoitti:Muuten mites ton pohjamaalin kaa että voiko kaupasta mennä vaa ostaa tavallista matta sprayta??? elikkä sopiiko se pohjaväriksi??
Tavallista matta spraytä...hmm. Merkeissä on eroja, Haku-toiminnolla pitäisi löytyä useampi ketju aiheeseen liittyen. Citadelin spray on varsin laadukasta (ja kallista), mutta suosituin taitaa kuitenkin olla Mastonin mattamusta spray, joka on liikkeestä riippuen noin puolet halvempaa kuin GW:n (citadelin) spray.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Elfling

Saako sitä iha mistä vaa??
Muuten mites saan mun figujen kuvat jotenki tänne???
Haluisin näyttää niitä että saisitte arvioiida vähä niit :D ja sillee
jullevi
Valvoja

Elfling kirjoitti:Saako sitä iha mistä vaa??
Ei spraytä nyt aivan joka Ärkiskalta ja Ö-Marketista saa, mutta tavarataloista ja rautakaupoista pitäisi löytyä.
Elfling kirjoitti:Muuten mites saan mun figujen kuvat jotenki tänne???
Haluisin näyttää niitä että saisitte arvioiida vähä niit :D ja sillee
Otat kuvan digitaalikameralla (tai skannerilla), ja uppaat ne kotisivuillesi tai johonkin nettigalleriaan, esim Pbaseen
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Elfling

Kattokaas tätä ja sanokaa mitä ootte mieltä pahottelen kuvan laadusta mut kait siit jotai näkee :D

http://www.pbase.com/valibad/alottelija
Elfling

Nii muute viellä mites kannattaa maalata kannattaako ekaksi liimata osat yhteen vai kannattaako maalata erikseen??
jullevi
Valvoja

Elfling kirjoitti:Nii muute viellä mites kannattaa maalata kannattaako ekaksi liimata osat yhteen vai kannattaako maalata erikseen??
Miten itse tykkäät.

http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... 35&start=0
Nosferatu

Viesti Kirjoittaja Nosferatu »

Noista spraymaaleista en olisi niin varma, itse onnistuin sulattamaan örkki warlordin kilven kun pohjamaalasin sitä jollain huoltsikalta ostetulla sprayllä. Ja purkissa luki vielä että soveltuu muovin maalaamiseen. Varmuuden vuoksi kannattaa ostaa Citadelin spraytä, vaikka se onkin niin kallista sillä se on tarkoitettu pohjamaalaamiseen.
In the name of God, impure souls of living dead shall be banished into eternal damnation. Amen. - Hellsing

"et semmosta tällä kertaa"
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Nosferatu kirjoitti:Noista spraymaaleista en olisi niin varma, itse onnistuin sulattamaan örkki warlordin kilven kun pohjamaalasin sitä jollain huoltsikalta ostetulla sprayllä. Ja purkissa luki vielä että soveltuu muovin maalaamiseen. Varmuuden vuoksi kannattaa ostaa Citadelin spraytä, vaikka se onkin niin kallista sillä se on tarkoitettu pohjamaalaamiseen.
Sprayta kuitenkin kannattaa kokeilla johonkin muovi rankaan ennen figuja ;)
Khazad

Viesti Kirjoittaja Khazad »

Nosferatu kirjoitti:Noista spraymaaleista en olisi niin varma, itse onnistuin sulattamaan örkki warlordin kilven kun pohjamaalasin sitä jollain huoltsikalta ostetulla sprayllä. Ja purkissa luki vielä että soveltuu muovin maalaamiseen.
Muovin sulaminen johtui siitä, että sprayasit liian läheltä ja liian kauan samaa kohtaa. Kannattaa lukea ne spraypurkin kyljessä olevat ohjeet, lukemisen jälkeen ei minulla ainakaan ole ryppyyntynyt/sulanut yhtään figua.
Varmuuden vuoksi kannattaa ostaa Citadelin spraytä, vaikka se onkin niin kallista sillä se on tarkoitettu pohjamaalaamiseen.
Ei välttämättä, saman asian ajaa Mastonin spraymaalit, joka on lähes yhtä laadukasta(tuskimpa eroa huomaat) ja paljon halvempaa.
Tässä joku aika sitten oli threadi siitä kumpi on parempi pohjamaaliksi, Gw:n vai Mastonin spray. Muistaakseni suurin osa antoi äänensä Mastonille, kuten myös minänäkin.
Voidaanko sadan liskon chargatessa knightti rykmenttiin ja siitä syntyvästä tappelusta
käyttää nimitystä - unelmapesäke?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Aiheesta maston vs. citadel on käyty paljonkin keskustelua. Itse olen molempia kokeillut ja päätynyt citadeliin. Mielestäni on perusteltua maksaa laadusta melkein tuplasti, kun kuitenkin spraykustannukset ovat tässä harrastuksessa ehkä pienin kuluerä. Yhdellä sprayllä kun maalaa yleensä yhden armeijan, joka on voinut maksaa 30 kertaa sen sprayn hinnan.

Toisaalta maston on varmasti ihan hyvä vaihtoehto jos harrastuksen rahoitus tulee viikkorahoista tms. tai jos maalaa todella paljon armeijoita, eikä niinkään yksittäisiä figuja.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Elfling kirjoitti:Nii muute viellä mites kannattaa maalata kannattaako ekaksi liimata osat yhteen vai kannattaako maalata erikseen??
Oma taktiikkani perustyypeille:

1. Kokoan tyypin, mutta jätän kilven liimaamatta.
2. Maalaan kaiken mitä löytyy muutamassa erässä ja aina väri kerrallaan.
3. Liimaan kilven
4. Viimeistelen
5. Basetus

Characterit maalaan usein jokainen osa erikseen.
Possu
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Hmm.. MagnuM on joskus jollain halpisspraylla onnistunut hiukan sulattamaan muoviukkojaan. Niiden pinnasta tuli kummallisen karheita.

Itse tässä Citadelin sprayn ehdyttyä päätin kokeilla Mastonia. Olen koettanut sitä vasta metalliukkoihin, ja melko positiivisia tuloksia olen saanut. Eihän se tietenkään aivan samanlaista ole kuin Citadelin, mutta tarpeeksi hyvää. Ja tärkein aspekti on hinta:

400ml Citadel Chaos Black Sprayta: 10 euroa

400ml Mastonin GT Mattamustaa: 3 euroa Tarjousraudassa.

Jos Citadelpurkin hinnalla saa kolme purkkia Mastonia, niin kallistun kyllä Mastonin sprayn puoleen.

Mutta nythän olen ihan sivuraiteilla. Kokoamisesta: Kokoan ukot niin valmiiksi kun pystyn, niin että pystyn maalaamaan kaikki osat ongelmitta. Kilvet ynnä muut maalaan erikseen spruessa, koska ne olisivat tiellä. Tämäkin tosin riippuu hyvin paljon figusta.

Edit: Vielä lisää Mastonista: Tämä kama ei tee mitään hallaa muoviukoille, todintin tämän juuri pohjamaalaamalla muutaman ylimääräisen maalaamattoman muovimariinin joita pyöri nurkissa.
Viimeksi muokannut JarLoz, La 14.02.2004 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grey »

ravistit sä sit purkkii ennen ku kävit maalaa. se on ain välil sellast vesilössöö ....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”