Moving Tray
Moving Tray
Oletteko koskaan yrittäneet tehdä omia movemt trayta?
Minun tarvitsisi tehdä kun ryhmäni eivät ole standrdi kokoa
Minun tarvitsisi tehdä kun ryhmäni eivät ole standrdi kokoa
Hmm... tästäkin on ollut kyllä useampi topic, mutta edellisestä nyt on vierähtänyt aikaa pari kuukautta, joten annetaan tämän olla.
Niin, kysytkö miten tehdä movement traytä vai haluatko vain tietää olemmeko me tehneet ?
Oikea ja väärää tapaa ei ole. Movement traytä on yllättävän helppo tehdä, kun löytää itselleen sopivan tekniikan ja materiaalit. Parhaiten oppii yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta tässä muutamia vaihtoehtoja:
Pohjaksi kelpaavat esimerkiksi:
-tukeva pahvi (1-2mm)
-muovilevy (plasticard)
-balsa
Reunoiksi esim:
-balsaa/mäntyriukua
-tulitikkuja + askartelumassaa (esim DAS)
-sprue, eli muovifigujen kehikot
GW:n movement traytä ei myöskään ole kovin hankala muokata omiin tarpeisiin sopivaksi. Saha ja pin vice ovat siihen pop. Kannattaa ehkä kuitenkin aluksi kokeilla mitä saa aikaan kotoa löytyvistä materiaaleista, ja katsoa saako itseä tyydyttävää jälkeä aikaan.
Itse olen nykyään käyttänyt liikutusalustojen pohjaksi vajaa millin paksuista pahvia ja reunoiksi spruen pätkiä, joista on leikattu ylimääräiset nököt luonnollisesti pois. Reunat päällystän samoin kuin basetkin, lopputuloksesta kuva esimerkiksi tässä wip-kuvassa.
Heck..pitäisiköhän kirjoittaa joku kuvallinen step-by-step guide liikutusalustojen tekoon, tästä tulee nimittäin kysymyksiä useamman kerran vuodessa..
Niin, kysytkö miten tehdä movement traytä vai haluatko vain tietää olemmeko me tehneet ?
Oikea ja väärää tapaa ei ole. Movement traytä on yllättävän helppo tehdä, kun löytää itselleen sopivan tekniikan ja materiaalit. Parhaiten oppii yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta tässä muutamia vaihtoehtoja:
Pohjaksi kelpaavat esimerkiksi:
-tukeva pahvi (1-2mm)
-muovilevy (plasticard)
-balsa
Reunoiksi esim:
-balsaa/mäntyriukua
-tulitikkuja + askartelumassaa (esim DAS)
-sprue, eli muovifigujen kehikot
GW:n movement traytä ei myöskään ole kovin hankala muokata omiin tarpeisiin sopivaksi. Saha ja pin vice ovat siihen pop. Kannattaa ehkä kuitenkin aluksi kokeilla mitä saa aikaan kotoa löytyvistä materiaaleista, ja katsoa saako itseä tyydyttävää jälkeä aikaan.
Itse olen nykyään käyttänyt liikutusalustojen pohjaksi vajaa millin paksuista pahvia ja reunoiksi spruen pätkiä, joista on leikattu ylimääräiset nököt luonnollisesti pois. Reunat päällystän samoin kuin basetkin, lopputuloksesta kuva esimerkiksi tässä wip-kuvassa.
Heck..pitäisiköhän kirjoittaa joku kuvallinen step-by-step guide liikutusalustojen tekoon, tästä tulee nimittäin kysymyksiä useamman kerran vuodessa..
Viimeksi muokannut jullevi, Ke 19.05.2004 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Minä tein alustani vanerista (vai onkohan se sitä balsaa). Vanha cd-torni oli mennyt rikki, joten otin sen takalevyn käyttöön. Vähän mittailua, ja vähän sahaamista, niin alusta onkin oikean kokoinen.
Sitten vain leikataan niistä kehikoista (sprue) sopivan pituiset pätkät reunoiksi, ja koko höskä vihreällä sprayllä. Ei mikään loistavan näköinen, mutta kelpaa.
Sitten vain leikataan niistä kehikoista (sprue) sopivan pituiset pätkät reunoiksi, ja koko höskä vihreällä sprayllä. Ei mikään loistavan näköinen, mutta kelpaa.
Spears shall be shaken, shields shall be splintered. It is a sword-day; a red day, ere the sun rises.
Juu, voisi katsoa saisinko tänään mitään aikaan. Ensi viikolla saisin step-by-step kuvia myös sotavasara maalauskilpailuvoittajan Laavan tekemistä movement traystä, jotka käänsivät katseita ainakin JCL:lässä.Roksteri kirjoitti:Jullevi, Tee ihmeessä eipähän sen jälkeen tulis läheskään niin paljon kysymyksiä.
I'll see what i can do.
Yksi tuossa vain on, koska yksi spruenpätkä on sattumoisin juuri samankorkuinen kuin beissi, ja vieläpä reunan kulma on likipitäen sama.Roksteri kirjoitti:Muuten, pisitikö sinä 2 pätkää sitä sprueta päällekkäin kun toi reunus on aika korkea.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
itse teen myöskin omat liikuttelualustat, ja käytän reunoina juurikin noista muovipokseista tulevia ritilöiden reunoja kuten Jullevi, mutta teen pohjan CD-levyn kotelon muovista joka on hyvin kestävää eikä taivu.
tuollaisilla alustoilla voi vaikka nostaa metallirykmentin ilmaan yhdestä reunasta, jos on vain tarpeeksi vakaa käsi.
tuollaisilla alustoilla voi vaikka nostaa metallirykmentin ilmaan yhdestä reunasta, jos on vain tarpeeksi vakaa käsi.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.