"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuinka huonosti voi noppaa heittää?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Turjake

Kuinka huonosti voi noppaa heittää?

Viesti Kirjoittaja Turjake »

Kavereiden kanssa pelatessa (varsinkin minulle) joskus nousee esille kysymys: "Kuka säätä nopan silmälukuja?"

Huonon onnen vaaniessa olisi mukava kuulla muiden kommentteja siitä miten huonosti VOIT heittää noppaa..?
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Samanlaista keskustelua myös täällä.

Joskus nopat toimii, joskus tulee pelkkää ykköstä (tai kutosta jos se on se huonompi) ja joskus noppa toimii ihan ok.

It is the order of things, sanois Jem Hadar.
paavo3

Viesti Kirjoittaja paavo3 »

Ennätyksenä pelipiireissämme voi pitää pikkuveljeni (ironista) 35 kertaa epäonnistumista, siis peräkkäin, d100:lla, kun piti heittää 35 tai alle.
Laskin karkeasti, että tälläisiä lukujonoja kun heittää d100:lla on yksi noin 1,1 miljardissa heitossa. Eli seuraavan kerran vastaavanlainen tapahtuma meillä päin tapahtuu ehkä kolmen-neljänkymmenen elämän kuluttua jos jatkamme noppien heittämistä samaan tahtiin.
Isoja kaasupilviä
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Voi toki heittää erittäinkin huonosti.. tulee ainakin mieleen yksi peli jossa 21 attack vuorossa iskevä ryhmä heittää ensin 18 ohi, 3 ei onnistu woundaamaan ja viimeinen savettiin.
Ja tasan sama seuraavallakin vuorolla.

Myöskin olen joskus heittänyt kymmenellä nopalla 8 ykköstä :D how's that for bad luck? :D
Porkkana

Viesti Kirjoittaja Porkkana »

Noh kerran kaverin Chosen Khorne Knightit ja mun Silver helmit otti vähän matsia ja:

Kaverin Chosenit lyö:Tais olla että kaikki tai ainakin suurin osa attackeista läpi.

Woundi heitot:noin 18-21 ykköstä!(kaikki siis)

Siinä olikin nauramista.
Älä syö porkkanaa.
AssMuster

Viesti Kirjoittaja AssMuster »

Itse olen meidän peliporukan ylivoimaisesti huonoin heittämään noppaa. Yksi mukava tapaus muistuu mieleen kun kaveri ampui wood elveseillä khornen chosen ritareita onnistui havoittamaan kuudella ja armour save heittoon tulee sitten kuusi ykköstä. Se oli oikein mukavaa.
Kuninkaalla on keppihevonen.
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

Heh, toi 1/1,1Miljardi on kyllä aika hyvä tsäkä :D
Itselläni ei ole mitään ihmeellistä käynyt..
Moi.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Juu. Minun Scatter ja Artillery-diceni vihaavat minua. Eikä siinä auta edes kääpiöiden re-rollit.

Juu, onhan sitä kaikkea kummallista tullut nähtyä. Kuten kaverin Knightly orderssit, joissa oli kaksi charrua. Revohka päätti chargata crossbowmeneihin. Seurasi kauhea kasa nopanheittelyä, ja tuloksena oli kaksi kuollutta crossbowmania. :)

Toisaalta, minulla on jokin kummallinen taito osua Bolt Throwereillani, vaikka ne vaativat yleensä vitosen osuakseen.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Huh, luulin olevani ainoa joka onnistuu heittämään kourallisella noppia pelkkiä ykkösiä. Hyvä tietää että on myös muita kohtalotovereita :)

Tämä menee ehkä jo tuonne noppa-taikauskoisuuden puolelle, mutta FaBaa pelatessa mulla oli huono tuuri aina ja ikuisesti.
LotRiin vaihdettua tuuri on tasaantunut huomattavasti. Tai ehkä FaBan pelisysteemissä oli liikaa merkittävästi ratkaisevia heittoja (Ld-heitot ja pursuitit yms). Yhdessä heitossa epäonnistuminen saattoi merkitä 700 VP:n menetystä.

Tuolla 1/1.1 mrd todennäköisyydellä olis kai voitettu lotossa jo mukava summa rahaa? Kannatti tuhlata sekin "tuuri" huonoihin nopanheittoihin :D
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Badruk ´eadsplitta

Viesti Kirjoittaja Badruk ´eadsplitta »

Nopat ovat minulle joko vihamiehiä tai sitten rakastajia ei mitään siltä väliltä, mutta useammin ne on vihamiehiä
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Milkman

Viesti Kirjoittaja Milkman »

15 nopasta 13 kutosta ja 2 vitosta. mutta tällaistahan ei turnauksissa tapahdu, jostain syystä onnistun aina heittmään hyvin kaveria vastaan mutta turnauksissa mikään ei tunnu onnistuvan. =(
I'm not crazy, the voices told me so.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Eiköhän tämä nopista itkeminen riitä.

Huonoa tuuria on kahta tyyppiä:

1. Teillä todellakin on huonoa tuuria. Pitäkää sitä käänteisenä lottovoittoittona. Minulla vain kerran on tullut tälläinen vastaan ja muutaman kerran sitten lievempinä ilmiöinä. Sitä sattuu. Surkea mäihä.

2. Ihminen muistaa hyvin miten nopat kusee ja tähän sisäiseen malliin voidaan aina sovittaa todistuksena jokainen uusi nopanheitto. Sitten muodostuu kuva miten ikinä ole mitään noppatuuria. Sitä sitten sopii itkeä täällä. Pitäkääpä huvin vuoksi vaikka päiväkirjaa noppatuloksista, joilla on kriittistä merkitystä (ld-testit, break testit jne) niin ehkäpä saatte vertailukelpoista ainesta "huonosta" tuuristanne.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”