Pikaliimoilla on vaan taipumuksena vääntää muovia jos läträä sen kanssa kunnolla eli pienet määrät riittäköön. Tällöin tosin on ongelmana pitävyys, joten suosittelisin kunnon kontaktiliimaa.
Pikaliimaa... Pah. Ostakaapas pojat Revellin Plasto Puttyä. Sillä kelpaa kiinnittää metalliset sankarit alustoihin. Täyttää vain sen kolosen käyttäen vanhaa puhelinkorttia lastana, ja sitten ahtaa sen kiinnikeläpyskän sinne puttyllä täytettyyn koloon. Ja varmana pysyy paremmin kuin jollain pikaliimoilla.
Käy. Ainakin itselläni on toiminut.
On tullut myös kokeiltua kuinka jytyä kamaa se on. Sormeen liimaa toinen sormi päälle ja odotetaan, sitten loppu ilta aherrettiin tuskallisen irroittelun parissa.
IGCaptainLegolas kirjoitti:Meitsi ainakin käyttää Revellin "muovi liimaa" hyvin toimii
Siis täh?! Metallifiguihin? Ei tasan voi toimia... Tai lähtee heti irti jos vähänkin yrittää nyppää irti...
Ja kun kysymys oli "Kumpaa liimaa laitan jos pitää kiinnittää metalli blisteri muovi alustaan?", niin taitaapi kysyjällä olla käytössään Citadelin kummatkin liimat, eli niistä tietenkin ehdottomasti pikaliima.
Revellin "muovi liima" toimii yllättävän hyvin ja joskus käytän sitä metalli liiman kanssa yhessä ja toimii tosi hyvin. Eikä mun tarkotus oo repiä niitä figuja alustoista irti, ei metalli liimakaan sitä kestä jos sitä repii ku hullu siitä irti
Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Pikaliima tai gween super liima
mutta kyllä rewelin muoviliima toimii
kunhan laittaa päälle vielä erikeepperiä basetus vaiheessa
mutta pikaliimaa kannatan
Itse käytän greenstuffia ja GWn pikaliimaa. Kyllä ne yksin pikaliimallakin paikallaan pysyy. Pikaliimalla on kuitenkin tapana ajan myötä (siis vuosien päästä...) haurastua. Omissa vanhoissa Eldar Aspect Warrioreissa ja Necrumundan jengiläisissä pohjat eivät enään pysyneet kunnolla kiinni. Pieni kolaus ja irtos. Sen jälkeen oon käyttänyt greenstuffia. Sitä rakoon, pikkuisen pikaliima figuun, figu pohjaan ja vielä greenstuffia raon päälle. Kovettumisen jälkeen ei kyllä hevillä lähde irti. Joku voi sanoa, että GSn käytö tulee kalliiksi. Itse en sanoisi, sillä kumminkin sitä pohjaa tulee konfattua ja koristelua greenstuffilla. Kaksi kärpästä samalla iskulla. Greensuffia tulee myös käytetty muovi-/metallikäsien (-osien) kiinnitykseen samalla periaatteella kuin yllä. Tuo JarLoz mainitsi jotain Revellin Plasto Puttyä. Pitää kokeilla.
Itse käytän myös revellin muoviliimaa [,joka muuten pitää muovifigut tosi hyvin] ja se pitää just hyvin, jos ei kauheesti temmellä. Ja figun saa varmaan vielä irti, jos on tarvetta. Hyvä diili.
Kun puhutaan Revellin "muoviliimasta" niin jos tällä tarkoitetaan Revell Contacta - polystyrene cement tavaraa niin tämä on kyllä erinomainen geelimäinen kirkas liima joka soveltuu niin muovin kuin metallin liimaamiseen.
Figut olen tällä tavaralla alustoihinsa kiinnittänyt eivätkä taatusti lähde irti (edes viidentoista+ vuoden jälkeen) kovassakaan väännössä.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"